Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansa on viritetty :)

Vierailija
05.06.2013 |

Ollaan lähdössä reissuun ja anoppi käy taas kastelemassa kukat.

Olen alkanut epäilemään, että kun olemme olleet pois on kotonamme käynyt myös muita kuin anoppi.

Pari kertaa mieheni sisko on "möläyttänyt" sellaista mitä hänen ei edes pitäisi tietää. Nuo asiat on sinällään harmittomia ettei sillä väliä, mutta jos on meidän poissaoloamme hyödyntänyt tutkimiseen niin en tykkää. Mieheni sisko mm. mainitsi että heillä on samanlainen pyykkikone kuin meillä, ei hänen olisi pitänyt edes tietää millainen pyykkikone meillä on, ei meidän kodinhoitohuoneeseen ole vierailla asiaa. En minäkään ole kälyn pyykkikonetta nähnyt vaikka se heillä on toisessa vessassa.

Nyt ajattelin sitten ottaa selvää ketä meillä oikein lomamme aikana käy ja viritin riistakameran sisälle. Toivottavasti olen vain vainoharhainen, en kyllä yleensä ole väärässä ollut kun minulle tulee näin vahva epäilys.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:41"]

Käly ja anoppi on ainakin kerran käynyt meillä sillälailla että olin itse töissä, olivat ottaneet vara-avaimemme anoppilasta mukaansa shoppailureissulle ja käyneet meillä keittämässä kahvit. Siis heillä ei silloin ollut oikeasti mitään asiaa meille edes, eikä tullut mieleenkään edes kysyä lupaa että saako käydä meillä välipalalla. Meinasin saada sydänkohtauksen kun näin kotiin tullessani että meillä oli joku käynyt. 

[/quote]

No yök!!

Mulla oli kerran kaveri, joka tiesi missä pidän vara-avainta. Oli ollut mun lona käymässä aiemmin ja unohtanut sitten jotain. Mitään ilmoittamatta oli sitten käynyt tuon tavaransa omine lupineen hakemassa.

Huusin kaverille pää punaisena, että antaa olla viimeinen kerta, kun mun kotiin pönkeää ilman lupaa. Puhelimet on keksitty, mutta ei ollut edes yrittänyt soittaa.

Vaihdoin myös vara-avaimen paikkaa. Kaveri ymmärsi kyllä, heillä kuulemma vain on, että jos tietää missä on vara-avain/säilyttää vara-avainta, saa mennä ja tulla oman mielen mukaan :-o

En mä mene des mun vanhempien luo, omaan entiseen kotiini koputtamatta ja/tai ilmoittamatta. Enhän mä siellä enää asu. Kyllä ihmisille pitää suoda yksityisyys, olivat sitten sukua tai eivät.

Vierailija
42/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:30"]

En ole anoppia moittinut vaan sitä että mahdollisesti kälyni käy meillä poissaollessamme.

Jos hän käy, niin miksi asia on sellainen ettei sitä voida meille kertoa.

[/quote]

Varmaan siksi, että kukaan normaali ihminen ei pidä merkityksellisenä tietona sitä, että " hei muuten, keskiviikkona kun kävin kastelemassa kukkasenne, niin miehesi sisko oli mukana".

Voi vittulan väki millaisia ihmisiä sitä voikaan olla olemassa. Ja puhun nyt sinusta ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:31"]

Sinänsä ohis mutta.. itse ainakin ajattelen olevani veljeni kanssa samaa perhettä enkä vieraita. Molemmin puolin saadaan käydä toistemme kodeissa ihan kaikissa huoneissa.

[/quote] Näin tavallaan meilläkin. Mutta ei sinne toisen kotiin mennä kohnaamaan, kun toinen ei ole paikalla. Ja kyllä sitä tietynlainen syy/lupa pitää olla, kun toisen kodissa lähtee huoneita kiertämään, mutta toki on eri päästää oma veli hakemaan sekaisen kodinhoitohuoneen takaisen tilan pakastimesta pullaa kuin lähettää sinne joku vieraampi.

Vierailija
44/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 17:50"]

No en kyllä sinällään ymmärrä että jos käly tulee anopin kanssa kastelemaan kukkia, jotka sijaitsevat ulkona, kannulla joka on ulkona, vedellä jonka saa ulkoseinässä olevasta hanasta niin pitäisi käydä meidän kodinhoitohuoneessa? Sisäkukkia ei viikon aikana tarvitse kastella kun ovat altakasteluruukuissa. Ja vaikka kävisivat keittämässä kahvit sisällä tai vaikka juomassa vettä niin ei siltikään olisi tarvetta käydä kodinhoitohuoneessa.

T:ap

[/quote]

No noin periaatteessahan toi on totta mutta kuulostat silti jotenkin "ylihysteeriseltä". Mitä jos teet eteiseen sellaisen "sallitut alueet" -kartan, mihin merkkaat huoneet, jossa käly ja anoppi saavat liikkua. Ihan normaaleille ihmisillekin sattuu sitä, että kurkkaavat johonkin huoneeseen, ilman sen kummempaa kyttäystä. Ja sitten panevat merkille vaikkapa pesukoneen merkin ja mallin, eivätkä tiedä syyllistyvänsä Gestapo-tason vakoiluun tässä.

[/quote]

joo mäkin vieraissa ihan vaan kurkkaan kaappeihin ja huoneisiin, siis en missään nimessä kyttää.. Kerran kurkkasin yläkerran vessaan ja isäntähän siellä istui paskalla.. En siis missään nimessä kyttännyt.

vaatekaappiinkin katsoin kerran, siellä oli seksileluja korissa, siis ihan vaan kurkkasin en kytännyt.

normaalia tää kurkistelu vain on hihihiihii t. Anoppi

Vierailija
45/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:42"]

En ole anoppia moittinut vaan sitä että mahdollisesti kälyni käy meillä poissaollessamme.

[/quote]

Varmaan siksi, että kukaan normaali ihminen ei pidä merkityksellisenä tietona sitä, että " hei muuten, keskiviikkona kun kävin kastelemassa kukkasenne, niin miehesi sisko oli mukana".

Voi vittulan väki millaisia ihmisiä sitä voikaan olla olemassa. Ja puhun nyt sinusta ap.

[/quote]

No miksei voi mainita, "käytiin "pirkon" kanssa kastelemassa kukat?"

Vierailija
46/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten sitten laitonta kuvata ihmisiä salaa kodissasi, jos et ilmoita että siellä on kameravalvonta ja perusta siitä rekisteriä.

Eli ei sitten kannata ihan hirveesti kannata huudella siitä mitä olet saanut kuvattua.

Vierailija
47/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:42"]

Meillä on kyltti kameravalvonnasta ulkona. Siinä lukee, että alueella on kameravalvonta, mitään lakia en siis riko. Ja talo on omani, jos haluan kameran laittaa niin senkun  laitan.

[/quote]Ja jokuko nuuskisi paikkoja jos tietäisi että toiminta tallentuu videolle?

Vierailija
48/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tekemällä tehdyltä ongelmalta. Itse jos pyytäisin anoppiani kastelemaan kukat, niin hän saisi ihan rauhassa tulla vaikka apen tai kälyn kanssa. Keitelkööt vaikka kahvit ja kävelkööt huoneet läpi, mitä ihmeen väliä? Siis jos teillä on tavalliset, normaalin ystävälliset sukulaisvälit eikä käly ole mielestäsi jostain syystä välteltävä ja ei-toivottu henkilö.

Vierailija
49/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä haittais jos joku näkee mun pyykkikoneen tai kodinhoitohuoneen :D

Vierailija
50/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:56"]

Näytättekö sitten vielä lakipykälän, jossa sanotaan, että omassa kodissaan kuvaavan tarvitsee ilmoittaa siitä kellekään, muulle kuin ko. kodissa asuville? Ei taida löytyä, jännä juttu... Kylpyhuone ja wc-tilat erikseen, mutta muuten omassa kodissaan saa rauhassa kuvata , eikä siitä tarvitse ilmoittaa yhdellekään vieraalle!

[/quote]

No esippä sinä pykälä jossa luvataan kuvata ihmisiä kodissasi salaa. Eipä taida löytyä.

Kyllä kodissa salakuvaaminen on laitonta, myö omassa kodissa.

Vierailija
51/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin ajattelen, että kyllä sen voisi mainita jos kukkien kastelureissulla on muitakin ollut mukana. Vaikka tekstaria laittaa, että kävimme XX:n kanssa kastelemassa kukat, kaikki oli teillä kotona kunnossa.

En minä sitä laita pahakseni jos käly on käynyt meillä, vaan sitä että asiasta ei kerrota vaan käydään kuin viekkaat varkaat.

T:ap

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:42"]

[/quote]

[/quote]

No miksei voi mainita, "käytiin "pirkon" kanssa kastelemassa kukat?"

[/quote]

Vierailija
52/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt tuosta kuvaamisesta jotain lakipykälää jotka sanotte suoraan että on laitonta kuvata omaa tyhjää kotiaan. Ap taisi jopa sanoa että heillä on siitä tieto pihassa, eli olisko alueella muutakin valvontaa. Eiköhän oman kodin valvontaan ole olemassa ihan kameroita varkaiden varalta jolloin sen kyltin ulkona tulisi riittää?

Vierailija
53/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 16:56"]

Näytättekö sitten vielä lakipykälän, jossa sanotaan, että omassa kodissaan kuvaavan tarvitsee ilmoittaa siitä kellekään, muulle kuin ko. kodissa asuville? Ei taida löytyä, jännä juttu... Kylpyhuone ja wc-tilat erikseen, mutta muuten omassa kodissaan saa rauhassa kuvata , eikä siitä tarvitse ilmoittaa yhdellekään vieraalle!

[/quote]

No esippä sinä pykälä jossa luvataan kuvata ihmisiä kodissasi salaa. Eipä taida löytyä.

Kyllä kodissa salakuvaaminen on laitonta, myö omassa kodissa.

[/quote]

Mitenköhän sitten esim. Elisa on saanut myydä Elisa vahti- palvelua...?

Vierailija
54/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhden valvontapalveluja tarjoavan fiman sivuilla todetaan että omakotitalon omistaja saa vapaasti päättää kotinsa valvonnasta, koska omistaa kiinteistön.

Vierailija
55/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma, että missään ei kielletä omassa kodissa kuvaamista. Jos henkilö a laittaa riistakameran oman kotinsa seinien sisälle ja saa näin nappastua kuvan henkilöstä b, joka on ilman lupaa tunkeutunut a:n kotiin ja tutkii kaappeja, ei henkilö a:ta ihan varmasti tuomita mistään, henkilö b taas tuomitaan (onko syyte murto vai laiton tunkeutuminen, en tiedä).

Tässä tilanteessa luulen myöskin, että henkilö b ei todellakaan halua nostaa asiasta hälyä, on tosi noloa jäädä kiinni toisen kodissa luvatta ronkkimisesta, salakuvaamisesta ei niinkään.

Joten ap, anna mennä vaan. Ihan varmasti kodissasi ilman lupaa urkkijoita hävettää kiinnijäämisensä enemmän kuin sinua kuvaamisesi.

Vierailija
56/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli seuraavalla kerralla, kun satun miehen mukaan appivanhemmille kastelemaan kukkia, niin sen sijaan, että seison siinä eteiskäytävässä, niin voinkin lampsia koko asunnon läpi ja tutkia paikat. Kieltämättä onkin vähän kiinnostanut, että mitä kaikkea niillä siellä vaatehuoneessa oikein on, kun on niin täynnä vaikka kahdestaan asuvat... Ja siellä keittiönkaapissakin vaikuttais olevan vaikka mitä rojua, siis siinä, missä ei ole astioita vaan sellaista yleistä sälää.. 

Ouroja ihmisiä tämä palsta täynnä. Toisen kodissa ilman lupaa liikkuminen ja tutkiminen on siis ihan ok :-o

Vierailija
57/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:57"]

Eli seuraavalla kerralla, kun satun miehen mukaan appivanhemmille kastelemaan kukkia, niin sen sijaan, että seison siinä eteiskäytävässä, niin voinkin lampsia koko asunnon läpi ja tutkia paikat. Kieltämättä onkin vähän kiinnostanut, että mitä kaikkea niillä siellä vaatehuoneessa oikein on, kun on niin täynnä vaikka kahdestaan asuvat... Ja siellä keittiönkaapissakin vaikuttais olevan vaikka mitä rojua, siis siinä, missä ei ole astioita vaan sellaista yleistä sälää.. 

Ouroja ihmisiä tämä palsta täynnä. Toisen kodissa ilman lupaa liikkuminen ja tutkiminen on siis ihan ok :-o

[/quote]

No ei tietenkään ole ok tutkia toisten kämppää. Ei myöskään ole ok viritellä jotain kameroita jayrittää häpäistä ja nolata toisia ihmsiä. Mikä siinä on niin vaikea tajuta.

Jos ainoa asia ( ainoa jonka ap on meille kertonut) mikä ap:n kämpästä on urkittu on joku helvetin pesukoneen merkki, niin hui kamala sentään.  Jos taas homma on jatkuvaa ja oikeita "salaisuuksia" urkitaan, niin ap lienee helvetin tyhmä, jos ei ymmärrä ottaa avainta pois sellaisilta ihmisiltä.

Vierailija
58/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:53"]

Laittakaa nyt tuosta kuvaamisesta jotain lakipykälää jotka sanotte suoraan että on laitonta kuvata omaa tyhjää kotiaan. Ap taisi jopa sanoa että heillä on siitä tieto pihassa, eli olisko alueella muutakin valvontaa. Eiköhän oman kodin valvontaan ole olemassa ihan kameroita varkaiden varalta jolloin sen kyltin ulkona tulisi riittää?

[/quote]

Ei tyhjän kodin kuvaminen ole laitonta, vaan ihmisten jotka ovat kotirauhan piirissä. Myös kotonasi oleva vieras ihminen on kotirauhan piirissä.

Tässähän ei ole itse asiassa kyse kuvaamisesta vaan kameravalvonnasta. Niissäkin pykälät menee vähän eri tavalla.

Vierailija
59/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärrän ap:ta. Se pesukonehan oli vain esimerkki, on mahdoton tietää ovatko samalla reissulla tutkineet muutakin, kun ei sinne khuoneeseenkaan pitänyt olla asiaa. Eikä mulla ainakaan jäis kenenkään pesukoneen merkki mieleen jos vahingossa avaisin vieraassa asunnossa väärän oven tms. Ja se kuvaaminen nyt on helppo perustella turvaallisuusseikoilla. Nythän on kovasti pinnalla muutenkin verisuret yms järjestelmät.

Vierailija
60/162 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-. Ei myöskään ole ok viritellä jotain kameroita jayrittää häpäistä ja nolata toisia ihmsiä. Mikä siinä on niin vaikea tajuta.-

Eihän siinä noloonnu ja häpeä kuin ne ihmiset, jotka ovat menneet toisen kotiin ronkkimaan ilman lupaa. Että ap:llako pitäisi olla paha mieli siitä, että on nolaamassa ja häpäisemässä ihmisen joka tekee rikoksen mennessään ap:n kotiin ilman lupaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän