Lue keskustelun säännöt.
Hyvän itsetunnon omaavalla tyttärelläni käyttäytyminen totarissa 7?
04.06.2013 |
Näin oli viime vuonnakin. Ihmettelen tuota numeroa. Tytär päätti nyt 6. luokan.
Tytär ei häiriköi tunneilla, on kuitenkin aktiivinen. Mitään huomautuksia huonosta käyttäytymisestä ei ole ikinä tullut. Eikä takuulla esim. kiusaa ketään. Ei poissaoloja koulusta.
Mietimme tätä numeroa tyttären kanssa. Tulin siihen tulokseen, että se johtunee tytön tosi vahvasta itsetunnnosta, hän ei mielistele ketään. Éihän tytöt saa näin käyttäytyä.Tytär mm. kertoi, että on arvostellut joitain koulutehtäviä ja opettajan opetustapoja, mielestään täysin asiallisesti. Mutta näinhän ei saa tehdä, opettaja on "Jumala".
Kommentit (101)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lapsi siis päättää ottaako äiti yhteyttä opettajaan kun käytösnumero on 7, ja äiti on kiltisti ottamatta kun lapsen mielestä ei tarvitse?! Voi herramunjee. En ihmettele enää mitään.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 11:48"]Ap vielä: en ole ollut näistä numeroista yhteydessä opeen, koska tytär sanoi, ettei tarvitse. Joo, annoin hänen itsensä päättää tästä. Pakko sanoa, että tytär käyttäytyy aikuismaisemmin, kuin poikani 17 v, syksyllä lukion toiselle luokalle menossa. Numerot ei tytärtä ihmeemmin haittaa, sanoi vaan, että olkoonsa noi numerot. Minä sitä käyttäytymisen numeroa aloin alunperinkin ihmettelemään. Tytär tuumi vaan, että ensi vuonna ylä-asteella onkin arvosanat sitten eri juttu, kun on aineenopettajia. Tiedoksi vielä, että olen itse kasvatustieteiden maisteri, pääaineena aikuiskasvatustiede, suorittanut myös pedagogiset opinnot ja auskultoinnin. Toimin tällä hetkellä koulutussuunnittelijana ja kouluttajana.[/quote]