Mitä teette vanhoille Aku Ankoille?
Säilytättekö kaikki Akkarit? Miten (niissä Aku-kansioissako)? Luetteko usein vanhoja lehtiä?
Alkaa noita lehtiä olla niin älytön määrä, että vievät kamalasti tilaa.
Kommentit (16)
Meillä on vanhat akut kansioissa. Lapset lukee niitä moneen kertaan. Esimerkiksi kun kesäloma alkoi, niin viettivät ensimmäisen viikon vanhoja akuja lukien.
Rikkinäisillä Aku Ankoilla tapetoitiin yhdestä seinästä puolet. Kiva piristys.
Pinoissa kaapissa. Jokainen tallessa. Ai niin, poika kertoikin, että yksi on vuosien varrella joutunut jonnekin. Kaikki löytyy tältä vuosituhannelta ja vielä jonkin verran edelliseltäkin. Sitten on myös Kalle Ankoja joku vuosi. Ja sarjisekstroja. Kyllä ne kaappiin mahtuu. Kyllä niitä myös luetaan.
minä nakkaan surutta lehtikeräykseen. En tykkää ollenkaan säilytellä tavaroita yms varastossa pölyttymässä ja tilaa viemässä jos niille ei ole käyttöä esim vuoden aikana. Lapsetkin niin pieniä, etteivät lue vielä vuosikausiin. Ehkä sitten tulevaisuudessa säästän joitakin lapsia ajatellen, mutta en nyt.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 09:03"]
minä nakkaan surutta lehtikeräykseen. En tykkää ollenkaan säilytellä tavaroita yms varastossa pölyttymässä ja tilaa viemässä jos niille ei ole käyttöä esim vuoden aikana. Lapsetkin niin pieniä, etteivät lue vielä vuosikausiin. Ehkä sitten tulevaisuudessa säästän joitakin lapsia ajatellen, mutta en nyt.
[/quote] Siis teillä tulee Aku Ankka aikuisille?
Säilytän jonkin aikaa, mutta siinä vaiheessa, kun niitä alkaa olla liikaa, laitan keräykseen tai lahjoitan jollekin halukkaalle. Ja meillä lehti tulee kahdelle lapsettomalle aikuiselle.
Meillä on systeemi.
Kirjahyllyn yhteen nurkkaan pinoon laitetaan aina sitä mukaa kun uusi on luettu. Se pino sitten niputetaan jossain vaiheessa kansioon. Kansioita pinotaan takkahuoneen kirjahyllyn alahyllylle, kun hylly on täysi se tyhjennetään navetan vintille. Vintiltä haetaan välillä yksi tai kaksi kansiota lukemista varten, vanhimmasta päästä on nostalgisinta.
Mä vien Tyttöjen talolle lukemiseksi. Siellä sit saavat lukea niin kauan ku tahtovat ja nakata lehtikeräykseen :)
mä oon kyllä säästänyt ne vaikka ne viekin paljon tilaa..niistä kyllä maksetaan ihan hyvin esim kirpparilla jos ei halua säilöä
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 09:52"]
mä oon kyllä säästänyt ne vaikka ne viekin paljon tilaa..niistä kyllä maksetaan ihan hyvin esim kirpparilla jos ei halua säilöä
[/quote]
Kannattaisiko viedä kirpparille juuri niissä kansioissa.
Säästän. Meillä on kansioita vuodelta 1986, tosin on siitä tietysti vuosia poiskin välistä.
Itse asiassa Aku Ankka- lehdistä ei makseta kirppiksillä paljoakaan. Divaritkin melkein maksaa enemmän ja sitten ikivanhoja Akuja voi koittaa Huutiksessa kaupaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 09:03"]
[/quote] Siis teillä tulee Aku Ankka aikuisille?
[/quote]
Tulee, onko siinä muka jotain pahaa?
Meilläkin akkari tulee aikuisille, sitä on kiva lukea keskiviikkoisin ennen töihinmenoa ruokapöydässä.
Kaikki akkarit säästetään. Lueskelen niitä laiskottelupäivinä.
Meillä on ihan pahvilaatikoissa numerojärjestyksessä. Luin niitä sinkkuaikoina päivittäin, nyt ei ole enää aikaa eikä perheen yhteiseen ruoka-aikaan kehtaa lukemista tuoda.
Sukulaislapset on ihan innoissaan 70-luvun ankoista, eikä tädin luona käyminen kesälomareissulla olekaan niin paska rasti.
Eikö kukaan tee noille mitään?
ap