Pahimmat ANOPPI/APPIUKKO kokemukset
Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D
Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.
Kommentit (1705)
Minun entinen anoppini vainoaa minua edelleenkin vaikka avioerosta on kohta kymmenen vuotta, meillä ei ollut lapsia, liitto kesti vuoden ja minulla on uusi perhe.
Olen kuulemma syy siihen että hänen ennen menestyneen poikansa elämä suistui alamäkeen koska kehtasin jättää hänet kun alkoi juomaan ja käymään käsiksi.
Anopilla on 3. asteen rintasyöpä ja ankarat hoidot päällä, tukkakin lähti. Voi kunpa selviäisi.
Näitä juttuja kun tässä on lueskellut, niin pakko on nut tähän väliin sanoa, että vaikka joku henkilö on sukua, häneen ei ole mitään velvollisuutta pitää yhteyttä jos aikuinen ihminen ei osaa edes alkeellisia köytöstapoja, tai vielä pahempaa, on narsisti ja manipuloija ja vain pilaa kaikkien päivän (puhumattakaa noista pahoinpitely- ja ahdistelutapauksista! Sukua tai ei, soitto poliisille ja rikollinen vastuuseen!).
Minä en ainakaa haluaisi mahdollisi lapsiani altistaa tuollaisille ihmisille, vaikka kuinka ulvoisivat olevansa isovanhempia. Joku roti se on oltava.
Köö kirjoitti:
Anopilla on 3. asteen rintasyöpä ja ankarat hoidot päällä, tukkakin lähti. Voi kunpa selviäisi.
Mun anopilla oli tuo. Selvisi. Valitettavasti.
Mulla kans ihan olemattomat välit anoppiin ja sen toiseen miniään, jota pitää tyttärenään. En pidä yhteyttä kumpaankaan, nyt kun lapset ovat jo isoja. Ei voisi vähempää kiinnostaa niiden touhut ja ilkeydet enää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä juttuja kun tässä on lueskellut, niin pakko on nut tähän väliin sanoa, että vaikka joku henkilö on sukua, häneen ei ole mitään velvollisuutta pitää yhteyttä jos aikuinen ihminen ei osaa edes alkeellisia köytöstapoja, tai vielä pahempaa, on narsisti ja manipuloija ja vain pilaa kaikkien päivän (puhumattakaa noista pahoinpitely- ja ahdistelutapauksista! Sukua tai ei, soitto poliisille ja rikollinen vastuuseen!).
Minä en ainakaa haluaisi mahdollisi lapsiani altistaa tuollaisille ihmisille, vaikka kuinka ulvoisivat olevansa isovanhempia. Joku roti se on oltava.
Näin se on. Mutta oikeassa elämässä saa hämmästelyjä, kun ei vaikka siihen anoppiin ole yhteyksissä. "Ei kukaan voi noin hankala olla, taidat liioitella?" Kyllä voi, ja valitettavasti en. "Kaikkien kanssa voi tulla toimeen!" Ei voi. "Eikö sua harmita, ettei lapsilla ole toista mummua?" Tietysti, mutta ei mummua on pienempi paha kuin rajaton narskumummu. "Mitä sun mies sanoo?" Eipä hänellä juuri ole intohimoja nähdä äitiään. Tähän yleensä epäuskoista päänpyörittelyä. Ja klassikko: "Hyvää se vaan tarkoittaa". Kyllä, viis siitä että tulee samalla pitäneeksi kynnysmattona. Ja voisiko joku kertoa, mitä hyvää on siinä, että anoppi tuo omat tarjoilut mun lapsen synttäreille? Kun "miniä en osaa"
Joo, vaikeaa on, kun ongelmaa ei ymmärretä, vähätellään vain. En silti aio lähiaikoina yrittää paikkailla välejä anoppiini. Eli ainakaan seuraavaan 50 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex anoppi kehui koko ajan omia aikuisia lapsiaan. Kuten esim. "tyttäreni on niin kaunis", poikani on niin fiksu jne jne. Minusta ei koskaan sanonut mitään positiivista. Poikansa (exäni) oli työtön, mukamas muusikko, joka häntäheikkinä polki yhtä jos toista naista seurustelun aikana. 18 vuotta aikaa tuosta ja vieläkin olen onnellinen kun pääsin eroon heistä kaikista!
Mun anoppi rajoittaa kehut itselleen. Lapsiaan kehuu, jos voi kääntää asian omaksi ansiokseen.
Anoppi kehuu itseään täysin absurdeista asioista. Vuonna 1969 hänet kruunattiin illan kauneimmaksi Hikiperälän tanssilavalla. Hän on ollut koko maakunnan paras viheltää. Hän oli ensimmäinen nainen tuttavapiirissään jolla oli kännykkä. Lista on loputon. Jostain syystä koko maailma on hänen kateellinen! :D
Maakunnan paras viheltäjä 🤣 mahtavaa!
Minulla on ollut aivan loistavia anoppeja , ( siis oikeesti anoppeja).
Enkä oikein ymmärrä toisten mollaamista.
Olen aina puhunut anopeille, jos jokin on painanut mieltäni.
Yritän myös olla itse anoppi, jonka puoleen voi kääntyä. Ainakin lapsenlapsiani kaiteen säännöllisesti.
Yhtä hyvin voitaisiin aloittaa ketju: pahimmat miniä ja vävypoika kokemukset.
Niitäkin varmasti riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Yritän myös olla itse anoppi, jonka puoleen voi kääntyä. Ainakin lapsenlapsiani kaiteen säännöllisesti.Yhtä hyvin voitaisiin aloittaa ketju: pahimmat miniä ja vävypoika kokemukset.
Niin, kaikilla ei ole anoppia, jolle voi jutella. Sulla on käynyt hyvä säkä anoppien kanssa, silloin on helppo halveksia muiden ongelmia ylimielisenä.
No niin, sitten vaan nopsaan avaamaan ketju miniöistä ja vävyistä, jotka eivät anoppia miellytä.et-lehden paldmsta taitaa olla sille aiheelle antoisampi alusta.
Vierailija kirjoitti:
Yritän myös olla itse anoppi, jonka puoleen voi kääntyä. Ainakin lapsenlapsiani kaiteen säännöllisesti.Yhtä hyvin voitaisiin aloittaa ketju: pahimmat miniä ja vävypoika kokemukset.
No kyllähän sinä voit sellaisen aloittaa.
Ja eikö se ole parempi että kauhu-anopeista puhutaan täällä anonyymisti niin kukaan ei pahoita mieltään?
Kai sitä täällä saa keskustella sellaisistakin asioista joista sinulla ei ole henkilökohtaista kokemusta. Muilla on. Ei kannata tulla tällaisiin thredeihin jos haluaa vain kumbaya-fiiliksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex anoppi kehui koko ajan omia aikuisia lapsiaan. Kuten esim. "tyttäreni on niin kaunis", poikani on niin fiksu jne jne. Minusta ei koskaan sanonut mitään positiivista. Poikansa (exäni) oli työtön, mukamas muusikko, joka häntäheikkinä polki yhtä jos toista naista seurustelun aikana. 18 vuotta aikaa tuosta ja vieläkin olen onnellinen kun pääsin eroon heistä kaikista!
Mun anoppi rajoittaa kehut itselleen. Lapsiaan kehuu, jos voi kääntää asian omaksi ansiokseen.
Anoppi kehuu itseään täysin absurdeista asioista. Vuonna 1969 hänet kruunattiin illan kauneimmaksi Hikiperälän tanssilavalla. Hän on ollut koko maakunnan paras viheltää. Hän oli ensimmäinen nainen tuttavapiirissään jolla oli kännykkä. Lista on loputon. Jostain syystä koko maailma on hänen kateellinen! :D
Maakunnan paras viheltäjä 🤣 mahtavaa!
Kyllä! Tarina ei kerro, onko ollut ihan vihellyskisa vai onko hän itse päättänyt tässäkin asiassa olevansa parempi kuin kukaan muu. Hyvät naurut olen tästä oman lähipiirin kanssa saanut useamman kerran. Anopille on myös kyseenalainen ylpeilyn aihe, että hän on viitisen senttiä pidempi kuin minä. Mutta kukin repii huvinsa siitä mistä irti saa.
Anopin kanssa mökillä kirjoitti:
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa pienen miehen eli minun mieheni eli poikansa kanssa, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule, ei mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on minulle pieni patja ja juuri ja juuri mahdun siihen, muuta tilaa ei ole. Minulla ei ole mitään muuta kuin omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona saan olla ulkohuussin takana. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa alasti pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä hanelle ja miehelleni. En saa iltaisin olla tuvassa koska anoppi menee mieheni kanssa aikaisin sänkyyn enkä saa olla edes pukuhuoneessa kun anopin ja mieheni pitää saada olla rauhassa sängyssä. Olen ulkohuussissa nukkunut. Anoppi on todella outo, mieskin vähän :( .
Tuo on ihan normaalia
Appiukko oli materialistinen turvenuija.
"Mitä työ siellä vuokralla asutte? Ostakaa oma." oli mantra, jota hän jaksoi jauhaa. Kaikilla olisi pitänyt olla kaikki ja koko elämä tismalleen täsmälleen samalla lailla kuin hänellä. Hän oikein vihasi niitä, jotka tienasivat vähemmän kuin hän ja asuivat oman talon sijaan vuokralla kerrostalossa.
Tältä minä itte ihmiseltä unohtui kokonaan semmoinen juttu, että silloin kun hän oli nuori, elettiin täysin erilaisessa Suomessa kuin millaisessa sitten 1970-luvulla syntyneet elivät nuoruudessaan 1990-luvulla. Moni asia ei mennyt sille ukolle kaaliin. Hyvähän se oli hänen huudella, kun oli helpolla saanut hyvän työn ja kaiken.
Lisäksi minun olisi pitänyt olla imatralainen, kuten hänkin, tai ainakin karjalainen. Koko ikänsä oli asunut samoilla kulmilla, eikä hyvällä katsonut muualla päin maata asuvia. Kaikkien pitäisi olla karjalaisia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Appiukko oli materialistinen turvenuija.
"Mitä työ siellä vuokralla asutte? Ostakaa oma." oli mantra, jota hän jaksoi jauhaa. Kaikilla olisi pitänyt olla kaikki ja koko elämä tismalleen täsmälleen samalla lailla kuin hänellä. Hän oikein vihasi niitä, jotka tienasivat vähemmän kuin hän ja asuivat oman talon sijaan vuokralla kerrostalossa.
Tältä minä itte ihmiseltä unohtui kokonaan semmoinen juttu, että silloin kun hän oli nuori, elettiin täysin erilaisessa Suomessa kuin millaisessa sitten 1970-luvulla syntyneet elivät nuoruudessaan 1990-luvulla. Moni asia ei mennyt sille ukolle kaaliin. Hyvähän se oli hänen huudella, kun oli helpolla saanut hyvän työn ja kaiken.
Lisäksi minun olisi pitänyt olla imatralainen, kuten hänkin, tai ainakin karjalainen. Koko ikänsä oli asunut samoilla kulmilla, eikä hyvällä katsonut muualla päin maata asuvia. Kaikkien pitäisi olla karjalaisia. 😂
Mä olin myös väärästä maakunnasta, kun en ole Etelä-Pohjanmaalta. Kaupunkilainen kun. Ja hyvänen aika, kaksikielisestä perheestä! Tämähän kirvoitti anoppia moittimaan kielitaitoa ja, useita solvauksia hän selitti väärinkäsityksenä, kun puhun niin huonoa suomea. Maisteriksi asti olen koulusivistykseni hankkinut suomeksi. Anoppi puhuu erittäin leviää murretta, jota kieltämättä on haasteellista ymmärtää, kun käyttää sanoja joita en ole ikinä kenenkään muun suusta kuullut. Sekin lisättäköön mun (pitkään) syntilistaan, että en ole motivoitunut opiskelemaan paikallista murretta. Anopin omat lapset puhuvat yleiskieltä, murteellisia ilmaisuja käyttävät säästellen.
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen, että et ole naimisissa minun veljen kanssa. Ihan oikeasti.
Anopin kanssa mökillä kirjoitti:
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa pienen miehen eli minun mieheni eli poikansa kanssa, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule, ei mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on minulle pieni patja ja juuri ja juuri mahdun siihen, muuta tilaa ei ole. Minulla ei ole mitään muuta kuin omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona saan olla ulkohuussin takana. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa alasti pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä hanelle ja miehelleni. En saa iltaisin olla tuvassa koska anoppi menee mieheni kanssa aikaisin sänkyyn enkä saa olla edes pukuhuoneessa kun anopin ja mieheni pitää saada olla rauhassa sängyssä. Olen ulkohuussissa nukkunut. Anoppi on todella outo, mieskin vähän :( .
Mua nauratti tämä, mutta huumorintaju on mulla aika erikoinen, joten en hämmästy yhtään, ettei muita naurata 😄
Ja joo, ilkeä anoppi löytyy täältäkin, eipä juuri yhteyksissä olla enää.
En muista, olenko jo kertonut täällä, mutta meillä seuraavaa: olemme mieheni kanssa olleet kimpassa jo 9 vuotta, mutta emme asu yhdessä. Alusta asti, miehen 80:t vanhemmat ovat käyneet siivoamassa salaa hänen kämppäänsä, varsinkin silloin, kun miehen lapsi oli tulossa isänsä luo. Siis sillä aikaa, kun mies oli hakemassa lastaan lentokentältä kaukaa ja tämä siivous oma-aloitteisesti, sillä mieheni ei "osannut siivota tarpeeksi hyvin". Minä siivosin joskus mieheni kanssa lapsen tulemaksi, mutta en aina. Enkä todellakaan harrasta siellä mitään ylläpitosiivousta, kun siellä olen. Siivoan osuuteni jäljistämme ja se siitä. Munua ei pieni sotku haittaa.
Tämä hiertää miehen vanhempia luita myöten ja kerran se kulminoitui yllättäen haukkujaisiksi. Olin kyllä tyrmistynyt, mutta en onneksi lähtenyt siihen mukaan. Tuli kuitenkin selväksi, että miehen eksä oli hyvä miniä, kun siivosi, viis siitä, että petti. Ja että olisi miehelleni parempi olla ilman minua ym...
Siihen nähden reilua, että kerrankin haukkuivat naamatusten, kun yleensä puhuvat pahaa vain selän takana. Hyvää tässä on se, että ei tartte olla heidän kanssaan tekemisissä enää, edes kohteliaisuudesta. Ovat jo myös nyt niin huonokuntoisia, että salasiivoukset ovat jääneet. Ja joo, mies on vähän tossukka, mutta silti ihana.
Nuo tuuliviirit onkin pahoja. Pitää varautua ihan kaikkeen!