Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä duunari vai akateeminen? Oon sairaanhoitaja

Vierailija
31.05.2013 |

lukio- ja AMK- pohjalla

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan nyt on oikein klassinen naisten duunariala kampaajan ja lähärin lisäksi. Miksi olisit akateeminen kun et ole yliopistoa käynyt? Ihan yleissivistykseen kuuluva juttu tietää mitä akateemisuus tarkoittaa. Ihan jo se, että täytyy sellaista miettiä kertoo kyllä ettei ole akateeminen...

Vierailija
42/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet toimihenkilö. Mäkin olen, vaikka mulla on ylempi tiedekorkeakoulututkinto. Korkeakoulutettu säkin olet, koska amk on korkeakoulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa vähän.

Sairaanhoitaja. Ei mahdollisuutta vaikuttaa oman työn sisältöön eikä mahdollisuutta esimiesasemaan. Pätkätyö. Omaisuus rajoittuu usein velkaiseen asuntoon. Sairaanhoitajat on työväkeä, olipa koulutus sitten miten näennäiskorkea tahansa. Duunari siis olet.

Vierailija
44/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:54"]

Kelaa vähän.

Sairaanhoitaja. Ei mahdollisuutta vaikuttaa oman työn sisältöön eikä mahdollisuutta esimiesasemaan. Pätkätyö. Omaisuus rajoittuu usein velkaiseen asuntoon. Sairaanhoitajat on työväkeä, olipa koulutus sitten miten näennäiskorkea tahansa. Duunari siis olet.

[/quote]

Sairaanhoitajia on paljonkin esimiesasemissa. Duunarius riippuu enemmän työnkuvasta kuin koulutuksesta. Akateemisia duunareitakin on olemassa, esim. minä :)

Vierailija
45/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 väittää ettei sairaanhoitajilla ole mahdollisuutta esimiesasemaan :D Kyllä muuten on, hoitotieteitä yliopistossa lukemalla.

Vierailija
46/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari

Vierailija
47/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen on yliopistotutkinnon suorittanut. Jos sulla olisi joku akateeminen tutkinto mutta silti tekisit sairaanhoitajan töitä, silloin olisit akateeminen JA duunari.

AMK ei ole yliopisto joten AMK-tutkinto ei ole akateeminen tutkinto. Korkeakoulututkinto se sen sijaan on, ja niin ovat akateemisetkin tutkinnot.  Statuserona ammattikorkeakoulututkinnoissa ja yliopistollisissa tutkinnoissa on se että toinen on akateeminen ja toinen ei.

Vierailija
48/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 18:01"]

8 väittää ettei sairaanhoitajilla ole mahdollisuutta esimiesasemaan :D Kyllä muuten on, hoitotieteitä yliopistossa lukemalla.

[/quote]

mutta eikö silloin nouse esimiesasemaan sen akateemisen koulutuksensa takia? Pelkällä sairaanhoitajan koulutuksella esimiesasemaan nouseminen on vaikeaa.

Vierailija
49/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pissispäässäsi luulet olevasi akateeminen??? Teet raskasta RUUMMIILLISTA työtä.

Vierailija
50/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari

Vierailija
51/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sohaisit kaikkien itsetietoisten, työttömien, tyhjäntoimittaja-akateemisten egoa pahemman kerran edes kysymällä tällaista, palautteista päätellen!

Vierailija
52/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ei porukoilla ole mitään ymmärrystä mikä on duunari.

Duunari on käytänössä se jonka vaatteet likaantuu työssä, ns. sinikaulustyöläinen.

Sillä ei nyt kuitenkaan tarkoiteta sairaanhoitajaa, vaikka toki senkin päälle voi paska ja veri lentää. Ihan yhtälailla se voi lekurinkin päälle joutua.

Vierailija
53/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:45"]

Tuohan nyt on oikein klassinen naisten duunariala kampaajan ja lähärin lisäksi. Miksi olisit akateeminen kun et ole yliopistoa käynyt? Ihan yleissivistykseen kuuluva juttu tietää mitä akateemisuus tarkoittaa. Ihan jo se, että täytyy sellaista miettiä kertoo kyllä ettei ole akateeminen...

[/quote]

Kyllä se yleissivistykseen kuuluu tietää myös mikä on duunari!

Vierailija
54/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sairaanhoitaja on henkisesti enemmän lähellä akateemista kuin duunaria. Sairaalamaailmassa sh:t ovat lääkäristä seuraavia ja tekevät nykyisin jopa lääkäreille kuuluvia tehtäviä.

Vierailija
55/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:41"]

Duunari. Yliopistosta ja korkeakoulusta valmistuu akateemisiin aloihin. AMK:sta ei. 

[/quote]

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli ton sun "yliopistostja ja korkeakoulusta valmistuu akateemisiin aloihin" mukaan sairaanhoitaja olisi akateeminen.

Kyselin muuten ihan sen takia, että juteltiin tästä hoitajakaverin kanssa, hän sanoo olevansa akateeminen, koska on korkeakoulusta valmistunut. Mä olen mieltänyt itseni enemmän duunariksi samalla pohjalla. En ole kyllä asiaa aikaisemmin kovasti miettinytkään. Itsekin miellän akateemiset sellaiseksi kaulusväeksi jotka työskentelevät toimistossa, mutta toisaalta onhan kai lääkäritkin akateemisia? Ja sielä ne peräpukamia hiplailee siinä missä me hoitajatkin. Mietinkin onko jotain ihan oikeaa määritelmää tälle asialle? (jos muka joskus tulis tarpeelliseks tietää :D )

AP

Vierailija
56/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus että monet sh:t menevät naimisiin lääkäreiden kanssa eli kuuluvat ns. lääkäriperheeseen, joka luokitellaan ylimpään sosioekonomiseen luokkaan Suomessa.

Vierailija
57/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:41"]

Duunari. Yliopistosta ja korkeakoulusta valmistuu akateemisiin aloihin. AMK:sta ei. 

[/quote]

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU. Eli ton sun "yliopistostja ja korkeakoulusta valmistuu akateemisiin aloihin" mukaan sairaanhoitaja olisi akateeminen.

Kyselin muuten ihan sen takia, että juteltiin tästä hoitajakaverin kanssa, hän sanoo olevansa akateeminen, koska on korkeakoulusta valmistunut. Mä olen mieltänyt itseni enemmän duunariksi samalla pohjalla. En ole kyllä asiaa aikaisemmin kovasti miettinytkään. Itsekin miellän akateemiset sellaiseksi kaulusväeksi jotka työskentelevät toimistossa, mutta toisaalta onhan kai lääkäritkin akateemisia? Ja sielä ne peräpukamia hiplailee siinä missä me hoitajatkin. Mietinkin onko jotain ihan oikeaa määritelmää tälle asialle? (jos muka joskus tulis tarpeelliseks tietää :D )

AP

[/quote]

Mäkin sanoisin teitä toimihenkilöiksi, vaikka sekään ei ole oikea määritelmä. Valkokaulustyöntekijöitä joka tapauksessa eli ei missään nimessä duunari.

Oisko suorittavan työn toimihenkilö tai jotakin sellaista?

Vierailija
58/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:19"]

Sairaanhoitajat valmistuvat AMKissa : AMK= ammattiKORKEAKOULU.

AP

[/quote]

No voinpa sanoa, että AMK on AMMATTIkorkeakoulu, ei yliopisto. Yliopistosta valmistuneet ovat akateemisia. Akateemisuuteen liittyy teorian ja käsitteellisyyden opiskelu, tieteen harjoittaminen ja tutkiminen. Muut alat sitten ovat niitä käytännön aloja, esim. AMK:n linjat.

Vierailija
59/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun AMK-tutkinnolla ei tule akateemiseksi ei sitten millään!

Tuo jonkun edellisen "yliopistot ja korkeakoulut" viittasi esim. entiseen Teknilliseen korkeakouluun Otaniemessä, joka nyttemmin on osa Aalto -yliopistoa, samoin kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu. Ammattikorkeakoulujen nimessäkin on osana tuo "ammatti", erotuksena juuri akateemisiin korkeakouluihin.

Akateemisuus riippuu siis ihan koulutustasosta, ei siitä, mitä varsinaisesti tekee työkseen. Onhan akateemisia vaikkapa kotiäiteinä, vaikka lastenhoitajan ammatti on duunariammatti.

Vierailija
60/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olen ammattikoulupohjalla ison yrityksen johtajana, olen duunari? ja jos vastaavasti olen yliopistopohjalla siivoojana olen akateeminen? kaikki kiinni koulutuksesta, ei työstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi