Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä duunari vai akateeminen? Oon sairaanhoitaja

Vierailija
31.05.2013 |

lukio- ja AMK- pohjalla

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 17:32"]

lukio- ja AMK- pohjalla

[/quote]

Apua sun kanssas...

:D

Vierailija
62/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:34"]

Eli jos olen ammattikoulupohjalla ison yrityksen johtajana, olen duunari? ja jos vastaavasti olen yliopistopohjalla siivoojana olen akateeminen? kaikki kiinni koulutuksesta, ei työstä?

[/quote]

Akateemisuus tarkoittaa, että on akateemisesti koulutettu ja yleensä akateemisessa työssä. Joku nakkikiskaketjun johtaja ei ole akateeminen, vaikka tienaisi 200 000 euroa vuodessa. Akateemisuudella viitataan yliopistokoulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:34"]

Eli jos olen ammattikoulupohjalla ison yrityksen johtajana, olen duunari? ja jos vastaavasti olen yliopistopohjalla siivoojana olen akateeminen? kaikki kiinni koulutuksesta, ei työstä?

[/quote]

Akateeminen on nimenomaan koulutuskysymys, duunarius on ammattikysymys.

Vierailija
64/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari olet, ellet sitten ole lukenut yliopistossa hoitotiedettä. 

Mut ei se mitään, tärkeää työtä silti.

BTW, lääkäri on luokituksessa ylempi toimihenkilö, ainakin rivilääkäri. Näin tiesi pankkitoimihenkilö kertoa mulle, kun en osannut vastata oikein. 

Vierailija
65/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:20"]

Plus että monet sh:t menevät naimisiin lääkäreiden kanssa eli kuuluvat ns. lääkäriperheeseen, joka luokitellaan ylimpään sosioekonomiseen luokkaan Suomessa.

[/quote]

Ai akateemiseksi tullaan naimalla korkea sosioekonominen asema? (:

Vierailija
66/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajat ovat lahja yhteiskunalle. olette muiden yläpuolella. kiitos sairaanhoitaja. t. kiitollinen potilas

Vierailija
67/70 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 19:15"]

Kyllä sairaanhoitaja on henkisesti enemmän lähellä akateemista kuin duunaria. Sairaalamaailmassa sh:t ovat lääkäristä seuraavia ja tekevät nykyisin jopa lääkäreille kuuluvia tehtäviä.

[/quote]

Minusta SH:t ovat paljon lähempänä lähihoitajaa kuin lääkäriä. Isolla osalla lääkäreistä kun on sen 6-vuotisen LL-tutkinnon lisäksi erikoislääkärin ja/tai lääketieteen tohtorin tutkinto. SH-porukka taas on opiskellut 3½v ja sekin selvästi vähemmän vaativaa sisältöä kuin lääkis. Ero 3-vuotta opiskelleisiin lähäreihin on pieni, myös opiskelija-aineksen osalta.

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä. Vanhustenhoidossa tekevät lähes samoja töitä kuin lähärit ja sairaalamaailmassakin lääkärin ja sairaanhoitajan työt ovat galaksinmitan päässä toisistaan. Lääkäri tutkii, määrää toimenpiteitä, tekee diagnoosin, päättä jatkossa ja on johtavassa asemassa, johon kuuluu runsaasti vastuuta. Sairaanhoitajan työ on toteuttaa lääkärin määräämä hoito. Ihmiselle, jolta puuttuu abstraktin ajattelun taito, lääkärin työ varmaan näyttää kovin kummalliselta, lekurithan vain sörkkivät potilaitaan ja määräilevät jotain reseptejä. Suurin työ tehdään kuitenkin pään sisällä, mitä tehdään seuraavaksi, mihin oireet voisivat viitata, mikä on oikea päätös jne- tässä tulee se ero kovin konkreettisia töitä tekevän sairaanhoitajan ja sitten lääkärin välillä. 

Vierailija
68/70 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 jatkaa vielä, eli ihan turha on sairaanhoitajien asettua kovin korkealle lähi- ja laitoshoitajien yläpuolelle.

Vierailija
69/70 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selkeästi dukateeminen.

Vierailija
70/70 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot sä aika duunari kun et tollasta tiedä. Akateemiset on viisaita, sä et ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän