Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko mä duunari vai akateeminen? Oon sairaanhoitaja

Vierailija
31.05.2013 |

lukio- ja AMK- pohjalla

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen voi tarkoittaa

yliopistollista, korkeakouluun liittyvää tai sille ominaista, tai jotakin teoreettista
käsitteellistä, muodollista, käytännölle vierasta
kielteisessä sävyssä jotain vanhoillista, paikalleen jähmettynyttä, sovinnaista tai kaavamaista
yliopistotutkinnon suorittanutta henkilöä (esim. järjestöjen nimissä, ”tekniikan akateemiset”)

poimittua :

Vierailija
22/70 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisinhän kaikki on duunareita,  se on muotia. Ylimmästä johdosta tsuppariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opistotasoinen tutkinto. kuten insinööri. alempi kuin akateeminen, ylempi kuin duunari.

Vierailija
24/70 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron mikä olet: Sellaisen sairaanhoitajaliiton jäsen, joka tuli kakkoseksi Huhaa palkintoa jaettaessa. Viisastuaksesi lue kirja: Simon Flint: Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbools 2014.

Vierailija
25/70 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet puoskari. Sairaanhoitajaliitto puheenjohtajineen on puoskarihoitofilosofian kyllästämä. Viisastuaksesi lue kirja Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Uskomushoitokritiikkiä viisaille, Nordbooks 2014

Vierailija
26/70 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 21:31"]

Akateemisuus on kuitenkin jotakin sellaista mitä meiltä ei voida ottaa koskaan pois. Muistapa että jos sinä tunnet jonkun akateemisen työttömän/akateemisen duunarin, ei se tarkoita että useimmat tai kaikki olisivat sellaisia :) Suurimmassa osassa maailmaa sairaanhoitajaksi luetaan "yliopistossa" koska suurimmassa osassa maailmaa ei ole samanlainen koulutusjärjestelmä kuin meillä... Ammattikorkeakouluista ei tule akateemisia.

[/quote]

Esim. Pohjois-Amerikassa college-tasoistakin tutkintoa pidetään tosi korkena koulutuksena. Tosiasissa USAn/Kanadan college vastaa Suomen ammattikoulua. Oikeeseen yliopistoon (university) on P-Amerikassa erittäin vaikea päästä,koska koulutus maksaa ihan älyttömästi useita kymmeniä-satoja tuhansia dollareita. Eli minusta on tyhmää verrata Suomen koulutus systeemejä muihin maihin.

Vierailija
27/70 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani poliisi. Olenko mä nyt enemmän ruudullinen vai 5 senttiä pitkä? Tuossa vaan työkaverin kanssa mietittiin.

Vierailija
28/70 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari-nimitys uudelleen ja laajempaan käyttöön kun perinteiset teollisuus- yms duunit vähenee! Olkaamme ylpeästi duunareita me kaikki tavallisen suorittavan työn tekijät! Toimihenkilö, ja etenkin ylempi tai alempi sellainen kuulostaa ihan keksityltä. 

Vierailija
29/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ole akateeminen ammatti mutta mitä väliä. Tarpeellinen ja arvostettukin ammatti.

Itse en kyllä ole ymmärtänyt, miksi hoitsut ainakin aikaisemmin olivat innolla äänestämässä kokoomusta. Kokoomus ei duunareita paljon puolusta. Sairaanhoitajaliittokin oli aikaisemmin aika hampaaton, ehkä nykyisin ottavat terävämmin kantaa ammattiyhdistyksenä?

Vierailija
31/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari, koska olet valmistunut ammattiin ja oletettavasti teet sitä käytännön työtä.

Jos jatkat opintoja niin sitten voit päätyä akateemiseksi.

Vierailija
32/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarihan sinä olet. Se tulee jo työnkuvastasi ja koulutuksestasi.

Vierailija
33/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutuksella ole väliä van sillä missä henkilötöryhmässä työskentelet. Sairaanhoitajilla kai on virka eli et ole työntekijä eli duunari. Mitä työsopimuksessasi lukee? Minä olen toimihenkilö, en duunari.

Vierailija
34/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on yhtä akateeminen kuin lähihoitajakin. Lähihoitaja voi olla yo-taustainen, amk-valmistunut, työssä paljon kirjaamista ja osalla myös hallinnollisa töitä: esim. töiden jakoa, työvuorolistojen tekoa jne.

Akateeminen liittyy yliopistoon, duunarin työtä on liukuhihnalla ottaa näytteitä. 

Kovastihan sairaanhoitajat mieltäisivät itsensä akateemisiksi hyvätuloisiksi kokoomuksen kannattajiksi, wanna-bee-lääkäreiksi.

Vierailija
35/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se sairaahoitaja käyttää virallista valtaa?

Vierailija
36/70 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan!

Vierailija
37/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin, duunari sä oot, mutta akateemisetkin voi olla duunareita.

Vierailija
38/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisella ihmisellä on yliopistokoulutus. Duunari.

Vierailija
39/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet?

Vierailija
40/70 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari. Yliopistosta ja korkeakoulusta valmistuu akateemisiin aloihin. AMK:sta ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän