Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi puhui miehen ympäri kasteeseen

Vierailija
17.07.2020 |

Olimme jo ennen raskautta sopineet mieheni kanssa, että mahdollista tulevaa lasta ei liitetä kirkkoon. Raskaaksi tultuani kävimme keskustelun uudelleen läpi ja sovimme yhteisymmärryksessä ettei lapsellemme järjestetä mitään nimen antoon liittyvää juhlaa.
Nyt lapsen synnyttyä anoppi on painostanut mieheni vaatimaan ristiäisiä. Nimiäisiin oman perheen kesken olisin vielä voinut taipua, mutta en kasteeseen. Nyt meillä on mieheni kanssa valtava riita aiheesta. Miten ihmeessä tästä pääsee sopuun?!

Kommentit (420)

Vierailija
241/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaste ja usko pelastaa ihmisen helvetiltä. Siinä mielestäni riittävästi syytä kastaa oma lapsi.

Sitten kun vielä tietäisi, mikä maailman uskonnoista pelastaa varmimmin helvetiltä. Kristinuskossa levinneisyytensä perusteella varmaankin roomalaiskatolinen?

Jos skientologit osoittautuukin olevan oikeassa niin tulen kyllä viettämään helvetissä ikuisuuden vaan räkättäen tälle typerälle maailmalle😂

Vierailija
242/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni kyselee mitä haittaa kasteesta on ja siihen on vastattu monta kertaa. Mutta mitä hyötyä siitä loppupeleissä on? Jos perhe ei ole uskovainen, ei lapsi saa kuitenkaan uskonnollista kasvatusta. Kristinuskon mukaan myös kastetun kristityn tulee elää kristinuskon mukaisesti päästäkseen taivaaseen. Kaste vauvana ei ole mikään "Get out of jail free"-kortti joka takaa paikan taivaassa, vaan pelastus vaatii työtä läpi elämän.

Eli loppupeleissä lapsi ei kuitenkaan pääse taivaaseen kasteesta huolimatta. Lisäksi täälläkin on sanottu jo moneen otteeseen, että lapsi pääsee taivaaseen vaikkei olisi kastettu.

Esimerkki äidistä joka halusi hätäkastaa lapsensa jälleennäkemisen toivossa ei myöskään ole looginen. Eihän äisin pitäisi päästä taivaaseen tapaamaan lasta kun ei kerta itse kuulunut kirkkoon. Vai onko taivaassa tapaamisoikeuksia perikadossa oleville sukulaisille?

Tämä uskontoasia on niin epäloogista ja ärsyttävintä on että jos kysyy logiikan perään niin vastaus on aina God works in mysterious ways. No kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni kyselee mitä haittaa kasteesta on ja siihen on vastattu monta kertaa. Mutta mitä hyötyä siitä loppupeleissä on? Jos perhe ei ole uskovainen, ei lapsi saa kuitenkaan uskonnollista kasvatusta. Kristinuskon mukaan myös kastetun kristityn tulee elää kristinuskon mukaisesti päästäkseen taivaaseen. Kaste vauvana ei ole mikään "Get out of jail free"-kortti joka takaa paikan taivaassa, vaan pelastus vaatii työtä läpi elämän.

Eli loppupeleissä lapsi ei kuitenkaan pääse taivaaseen kasteesta huolimatta. Lisäksi täälläkin on sanottu jo moneen otteeseen, että lapsi pääsee taivaaseen vaikkei olisi kastettu.

Esimerkki äidistä joka halusi hätäkastaa lapsensa jälleennäkemisen toivossa ei myöskään ole looginen. Eihän äisin pitäisi päästä taivaaseen tapaamaan lasta kun ei kerta itse kuulunut kirkkoon. Vai onko taivaassa tapaamisoikeuksia perikadossa oleville sukulaisille?

Tämä uskontoasia on niin epäloogista ja ärsyttävintä on että jos kysyy logiikan perään niin vastaus on aina God works in mysterious ways. No kiva.

Tämä. Näissä uskontokeskusteluissa tulee usein esille se että ateistit jopa osaavat kristinuskon opit paremmin kuin kristityt itse! Tai sitten he vain sokeasti poimivat rusinat pullasta sen mukaan mitkä opit sopivat sen hetkiseen tilanteeseen.

Mielelläni kuulisin itsekin selvityksen tuohon että meneekö se lapsi nyt taivaaseen vai ei kasteesta huolimatta? Pelastaako kaste oikeasti miltään jos ei elä raamatun mukaan? Mikä ikäraja taivaassa on kastamattomille? Riittääkö esim aikuiselle hätäkaste ennen kuolemaa, eli nollaako se kaikki synnit elämän ajalta? Koska nyt jokainen kristitty näyttää olevan näistä ihan eri mieltä riippuen miten he itse (tai joku tietty pappi) on käsittänyt raamatun tekstin sisällön.

Vierailija
244/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastahan siellä tilaisuudessa siunataan , ei sinua. Elämä on aika raakaa ja pieni lapsi tarvitsee kaikki kummit ja suojelusenkelit jos sinulle vaikka sattuu jotain. Lapsi on kuitenkin sukunsa lapsi eikä yksin sinun. Anna kun mä arvaan,  sinä olet eronnut kirkosta koska suuret juhlat ja vieraat ahdistaa sua. Et ole pienessää perheessä tottunut sellaiseen. Anna sen anopin järjestää koko juhla. Mitkä nimiäiset, ne on vaan niille ent". Kommareille." Älä nyt ainakaan loukkaa miehsi perhettä puhumalla paskauskonnosta, silloin sinut luokitellaan alempaan kastiin. Nyt olet äiti, ja sinulta odotetaan joustavuutta., asiat muuttuu kun tulee perhettä. Ei omia hautajaisiakaan voi päättää vaan sinnekin se uskonto saapuu sua siunaamaan matkalle.

Vierailija
245/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastahan siellä tilaisuudessa siunataan , ei sinua. Elämä on aika raakaa ja pieni lapsi tarvitsee kaikki kummit ja suojelusenkelit jos sinulle vaikka sattuu jotain. Lapsi on kuitenkin sukunsa lapsi eikä yksin sinun. Anna kun mä arvaan,  sinä olet eronnut kirkosta koska suuret juhlat ja vieraat ahdistaa sua. Et ole pienessää perheessä tottunut sellaiseen. Anna sen anopin järjestää koko juhla. Mitkä nimiäiset, ne on vaan niille ent". Kommareille." Älä nyt ainakaan loukkaa miehsi perhettä puhumalla paskauskonnosta, silloin sinut luokitellaan alempaan kastiin. Nyt olet äiti, ja sinulta odotetaan joustavuutta., asiat muuttuu kun tulee perhettä. Ei omia hautajaisiakaan voi päättää vaan sinnekin se uskonto saapuu sua siunaamaan matkalle.

No nyt tuli sellaista tuubaa ettei mitään rajaa! Lapsi on kyllä osa sukuaan, molempien vanhempien sukuja, mutta kuitenkin vanhempiensa lapsi ja vanhempien arvomaailman mukaan tämä homma hoidetaan. Lapsi tarvitsee ympärilleen turvallisia aikuisia, plussaa on jos heitä on muitakin kuin vanhemmat, mutta mitään suojelusenkeleitä ei ole olemassakaan, ei ainakaan jos sellaisiin ei usko. Omista hautajaisistaankin voi päättää, toki on omaisten valinta noudatetaanko vainajan toiveita. Uskontoa hautajaisissa ei tarvita mihinkään, eikä uskonto sinne väkisin tunge jos sitä ei haluta.

Vierailija
246/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus mitä huttua. Ei tietenkään aleta oman vakaumuksen vastaisesti lasta mihinkään liittelemään.

Ap, lapsen mummo on kyllä aika julma. Alkaa siis lapselle kostamaan joululahjattomuudella, jos ette pakkoliitä häntä kirkkoon. Ala-arvoista käytöstä. Kuinka joku kehtaakin?

Mun nimiäisiin ei ollut yksi isovanhemmista kuulemma aikanaan (1980-luvun alkupuoli) suostunut tulemaan, koska ei kastettu. Muistan myös, että mummo itki, kun hänelle kerrottiin,  etten mene uskonnonopetukseen. Kumpikin oli siis aluksi aika lailla järkyttynyt, mutta eivät sitten oikeasti koskaan kohdelleet mua millään tavalla erilailla kuin muita lapsenlapsiaan. Toivottavasti teilläkin isoäiti rauhoittuu ja tilanne normalisoituu.

Henk koht pitäisin nyt kuitenkin tuota hänen toimintaansa niin valtavan loukkaavana, että jonkunlainen ilmaa puhdistava keskustelu olisi pakko kyllä pitää vähän myöhemmin, jos pitäisi väleissä yrittää olla. Saattaisinpa jopa suutuspäissäni tokaista takaisin, että jos se painostus ei lopu, ei ole joululahjoillakaan väliä, koska mummo ei lasta ei tule näkemään koskaan.

Te kutsutte isovanhemman mukaan elämäänne iloitsemaan uudesta vauvasta, ja hänen pitää ymmärtää paikkansa. Voitte myös olla pitämättä häneen yhteyttä, jos ei onnistu.

Vierailija
247/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omia hautajaisiakaan voi päättää vaan sinnekin se uskonto saapuu sua siunaamaan matkalle.

Mitä ihmettä nyt? Jos vannoutunut ateisti läheiseni kuolee, niin kyllä kunnioitan hänen vakaumustaan sen verran että mitään pappeja tai taikureita en sotke hänen hautajaisiinsa.

Tai toisin päin, jos uskontokunnan x jäsen läheiseni kuolee niin pyrin kyllä järjestämään x -tyylin hautajaismenot.

Vierailija
248/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valittaa että anoppi käännyttää vaatimuksin vaikka itse tekee samaa

Vierailija
249/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pääsi ap,varsinkin kun asia on sinulle tärkeä ja miehellä yhdentekevä.Anopille rajat heti alkuunsa,muuten puuttuu kaikkeen kohta.

Vierailija
250/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
251/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on munaton vässykkä. Jätä se sika.

Vierailija
252/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kummallahan on suurempi oikeus?

Sä varmaan annat anopin päättää kaikista teidän asioista? Teet ihan päinvastoin kuin olit ajatellut, ettei vaan anoppi pahoita mieltään?

Vierailija
253/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä surettaa kovasti uskovaisen mummini puolesta. Hän aina välillä oikein itkee sitä tuskaa, kun uskoo lastensa ja lastenlastensa joutuvan helvettiin kun eivät kuulu kirkkoon.

Jotenkin kauheaa, että aivopestään ihmisille tällainen tuska siitä, miten läheiset tulee kärsimään kun ei tanssi saman pillin mukaan.

Kristinuskon ja is-lamin kaltaisissa dogmauskonnoissa on kyse maailman törkeimmistä pyramidihuijauksista ja kiristysringeistä. Ne pitäisi asettaa joukkosyytteen alaisiksi ja tuomita rikoksista ihmisyyttä vastaan, sen jälkeen jakaa niiden vuosisatojen aikana ryöstämät rahat koulutukseen ja ajaa ne lopullisesti alas historian pimentoon.

Vierailija
254/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uskomatonta, että jengi todella ajattelee, että on epäkohteliasta muita kohtaan, jos ei liitä omaa lastaan sellaiseen uskontoon, johon ei itse usko. Eikös se ole epäkohteliasta, että yrittää väkisin pakottaa toisia omaan uskontoonsa? Tosi vaikeaa on näköjään monen ymmärtää, ettei kastamattomuudessa ole kyse mistään p****en näyttämisestä perinteille ja toisten tahallisesta ärsyttämisestä, vaan nämä ihmiset EIVÄT IHAN OIKEASTI USKO siihen, mitä kirkko opettaa, ja heidän kannaltaan kirkkoon kuuluminen olisi aivan täysin järjetöntä. Ei sellaista pidä toisten mieliksi koskaan mennä tekemään. Ja hävetkää painostajat! Jeesuskin ärähtäisi!

Vierailija
255/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aina sen hätääntyneen äidin, jonka 4v lapsi kuoli sairaalassa ja äiti tajusi, että koska ei ole Jumalaa eikä lasta ole kastettu, niin ei tule koskaan mitään jälleennäkemistä. Ei olisi enää toivoa. Kristityillä äideillä on edes se, kun lapsi menehtyy.

Sorry, uskon omaavana pakko oikaista. Ei kastepelasta, vaan Jeesuksen vastaanottaminen omana vapahtajana, syntiemme sovittajana.  Luther liitti aikoinaan kasteen tähän tapahtumaan, ja silloin kun vanhemmat oikeasti ovat uskossa ja kasvattavat lasta Jumalan tuntemiseen, ok.  Kuitenkin itse tapahtuma on ihmisten järjestämä.  Vasta noin 5 vanhasta alkaen voi lapsi itse alkaa ymmärtää synnin ja anteeksiannon merkityksen.  Kuten sanottu, uskovana en antaisi kastaa lastani ehkä ennen kuin hän olisi noin 10-15v koska silloin päätös "seurata" Jeesusta voi kestää eliniän.   Kirkon kasteen väitös että viatonta viattomin vauva menis kadotukseen on humpuukia.

Vierailija
256/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Suvun lapsi????

Tiedoksi: lapsen voi siunata vaikkei kastettaisikaan. 

Ei se uskonto ole mitenkään välttämätön siellä hautajaisissa. Me olemme eronneet kirkosta ja mieheni ilmoitti jo vuosia sitten, että jos hän kuolee ennen minua, niin pappeja ei tarvitse raahata haudalle. Hän kuoli toissa syksynä ja todellakin pidin papit loitolla. Miehen suvulle oli etukäteen mysteeri, että miten saadaan hautajaiset hoidettua ilman pappia. Kyllä hän hautaan pääsi :-)

Vierailija
257/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska kun on omasta lapsesta kiinni se keskustelu käydään vanhempien välillä eikä siihen kuulu anopit vaikka ne kuinka polkisi jalkaa ja kiukuttelisi.

Eli mikä ongelma? Normaalisti jos pariskunnan jompi kumpi osapuoli on jostain asiasta eri mieltä, se vaatii kompromissia suhteessa. Eli jompi kumpi joutuu kuitenkin myöntymään ja tässä asiassa selkeästi pienempi paha jos miehen mielestä asia ei nyt ole niin tärkeä ja vaimon mielestä on.

Vierailija
258/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin uskomatonta, että jengi todella ajattelee, että on epäkohteliasta muita kohtaan, jos ei liitä omaa lastaan sellaiseen uskontoon, johon ei itse usko. Eikös se ole epäkohteliasta, että yrittää väkisin pakottaa toisia omaan uskontoonsa? Tosi vaikeaa on näköjään monen ymmärtää, ettei kastamattomuudessa ole kyse mistään p****en näyttämisestä perinteille ja toisten tahallisesta ärsyttämisestä, vaan nämä ihmiset EIVÄT IHAN OIKEASTI USKO siihen, mitä kirkko opettaa, ja heidän kannaltaan kirkkoon kuuluminen olisi aivan täysin järjetöntä. Ei sellaista pidä toisten mieliksi koskaan mennä tekemään. Ja hävetkää painostajat! Jeesuskin ärähtäisi!

Tässä ketjussa kyllä todellakin tulee uskovaisten lammaskulttuuri. Omat aivot vissiin jätetty sinne kirkkoon koska mitään ei osata kyseenalaistaa ja ihan kun heille tulisi yllärinä että kappas, muiden mielestä tää meidän satukirja ei olekkaan totta whaaat. Siihen on syy miksi uskovaisia pidetään vähän simppeleinä kun eivät osaa mitään päätöksiä tehdä ilman satukirjan lukemista ja uskovat kaiken höpötyksen kyseenalaistamatta.

Ai jäbä käveli veden päällä? Seems legit. Vesikin muuttui viiniksi, wow! 😂😂😂😂

Vierailija
259/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun puhutaan näistä lasten hautaamisista, niin itse en ainakaan haluaisi olla kristitty vaikka jumala olisikin olemassa jos hän on valmis heittämään h*lvettiin pienet kuolevat lapset jos ei vanhemmat ole tajunneet heittää vettä pään päälle ajoissa. Eikö rakastavan jumalan pitäisi hyväksyä myös kastamattomat lapset? Jos hän taas heittää ne pienet lapset pois joita ei ole kastettu, niin pitäköön tunkkinne, mieluummin mätänen siellä ikuisissa tulissa näiden lasten seurana kun menisin johonkin elitistiklubiin jonne ei kastamattomat, visttomat lapset pääse. Hyi hele mikä uskonto.

Lapsen ymmärrys uskoa HENKILÖKOHTAISESTI alkaa vasta kun ymmärrys asiasta: synti ja anteekseisaaminen alkaa. Eli viattomuuden tilassa vauva on armon kautta Jumalan oma. Näin itse uskon.  Rippikouluikäiset alkavat käsittää mistä on kyse, tosin nykyään ripari voisi olla jo 12v sopiva.  Olen kahden lapsen keskemenon jälkeen vakuuttunut jos iankaikkinen elämä on, lapseni ovat turvassa.  Ei syntymätön ehdi syntiä tehdä!:)

Vierailija
260/420 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöntääkö/muistaako mies aiemmat sopimukset? Miten hän perustelee muuttunutta kantaansa?

Muistaa kyllä. Ja on sanonut ettei kasteella ole hänelle edelleenkään merkitystä, mutta ei tahdo pahoittaa äitinsä mieltä koska hänelle asia on tärkeä.

Sen sijaan on valmis pahoittamaan minun mielen asiassa joka on minulle tärkeä :(.

AP

Olethan kertonut miehelle, miksi asia on tärkeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän