Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Parasite hyvä elokuva?

Vierailija
17.07.2020 |

Kannattaako käydä katsomassa yhtäkkiä eteläkorealainen elokuva, kun en aiemmin ole katsonut kuin englanninkielisiä elokuvia vai olisiko liian vieras kokemus? Voittanut oscareita. Ajattelin, kun mulla lahjalippu niin ei kai siinä mitään menetäkään. Traileri ainakin näyttää kiinnostavalta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku käynyt katsomassa? Oliko oikeasti hyvä elokuva, kun voitti parhaan elokuvan oscarinkin ensimmäisenä vieraskielisenä elokuvana?

Vierailija
2/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettu. Ei se huono ole, eikä ajanhukkaa, muttei lähellekään sen kaiken hypen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin. Oli sopivasti erilainen.

Vierailija
4/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kyllä, mutta ehkä aavistuksen yliarvostettu on. Suosittelen silti katsomaan.

Vierailija
5/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin. Varmaan jos ymmärtäisi korealaisia luokkaeroja, olisi saanut enemmän irti. Mutta kannattaa käydä katsomassa mun mielestä.

Vierailija
6/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän yliarvostettu, jos sama leffa olisi tehty englanniksi ei olisi saanut puoliakaan pisteistä, kyllä taas arvostelijoiden positiivinen syrjintä (ihan yhtä pahaa kuin mikä tahansa muu syrjintä) paistoi läpi.

Vierailija
7/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko suositella myös niille, jotka eivät ole katsoneet kuin englanninkielisiä elokuvia?

Vierailija
8/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava tyypillisten Hollywood hapatusten rinnalla.

Vierailija
9/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko suositella myös niille, jotka eivät ole katsoneet kuin englanninkielisiä elokuvia?

Mitä ihmettä? Miten on mahdollista, että joku ei ole katsonut muita kuin englanninkielisiä elokuvia? Nyt on korkea aika aloittaa. Onhan elokuvissa tekstitykset.

Vierailija
10/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdikas, juonivetoinen, hauska ja jännittävä. Suosittelen kyllä.

Vierailija
11/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kovasti. Juoni oli erilainen, mielenkiintoinen, verrattuna jenkkileffoihin.

Vierailija
12/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella hyvä. Ylipäänsä katson kaikkea muuta kuin amerikkalaista soopaa.

Vierailija
13/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. En ole yhtään elokuvaihmisiä. Katson max yhden leffan per kuukausi. Ja nekin lähes aina hollywoodia. Ja silti tykkäsin parasitesta ihan tarpeeksi.

Vierailija
14/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös lahjakortilla, eikä kaduttanut yhtään! Tykkäsin, sillä ei ollut ennalta arvattava. :)

Vierailija
15/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miten on mahdollista, että joku ei ole katsonut muita kuin englanninkielisiä elokuvia? Nyt on korkea aika aloittaa. Onhan elokuvissa tekstitykset.

Hyvä, taidankin ottaa riskin ja käydä katsomassa. Eihän sitä tiedä aiemmin :)

Vierailija
16/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä peukku. Ei ollut "liian" erilainen. Hypetys nyt menee aina tämän tyyppisten elokuvien kohdalla yli.

Vierailija
17/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et juonta kykene seuraamaan niin voit viettää ainakin sen pari tuntia katsellen nuorekkaita, hyvännäköisiä korealaisia.

Vierailija
18/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
19/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielenkiintoinen elokuva kyllä. Korealaisille elokuville näin yleensä on tyypillistä yhdistellä eli elokuvagenrejä tavalla jota länsimaissa harvemmin tehdään: elokuva voi samaan aikaan olla komedia, kauhuleffa ja täysin vakavissaan tehty. Parastiessa on mielenkiintoista juuri sellainen tietynlainen ennalta-arvaamattomuus, ei oikein tiedä mihin suuntaan elokuva on oikein menossa. Parasite ei kenties ole mikään aivan ylittämätön mestariteos minä jotkut sitä hehkuttavat, mutta se on todella taitavasti rakennettu elokuva josta jaksaa puhua elokuvan jälkeenkin. Sanoisin, että oikein hyvä yhdistelmä viihdettä ja yhteiskuntakritiikkiä.

Vierailija
20/22 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tosi paljon! Voisin katsoa uudestaankin. Suosittelen katsomaan.