Onko Parasite hyvä elokuva?
Kannattaako käydä katsomassa yhtäkkiä eteläkorealainen elokuva, kun en aiemmin ole katsonut kuin englanninkielisiä elokuvia vai olisiko liian vieras kokemus? Voittanut oscareita. Ajattelin, kun mulla lahjalippu niin ei kai siinä mitään menetäkään. Traileri ainakin näyttää kiinnostavalta.
Kommentit (22)
Yliarvostettu. Ei se huono ole, eikä ajanhukkaa, muttei lähellekään sen kaiken hypen arvoinen.
Minä tykkäsin. Oli sopivasti erilainen.
Minä tykkäsin kyllä, mutta ehkä aavistuksen yliarvostettu on. Suosittelen silti katsomaan.
Mä tykkäsin. Varmaan jos ymmärtäisi korealaisia luokkaeroja, olisi saanut enemmän irti. Mutta kannattaa käydä katsomassa mun mielestä.
Järkyttävän yliarvostettu, jos sama leffa olisi tehty englanniksi ei olisi saanut puoliakaan pisteistä, kyllä taas arvostelijoiden positiivinen syrjintä (ihan yhtä pahaa kuin mikä tahansa muu syrjintä) paistoi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko suositella myös niille, jotka eivät ole katsoneet kuin englanninkielisiä elokuvia?
Loistava tyypillisten Hollywood hapatusten rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko suositella myös niille, jotka eivät ole katsoneet kuin englanninkielisiä elokuvia?
Mitä ihmettä? Miten on mahdollista, että joku ei ole katsonut muita kuin englanninkielisiä elokuvia? Nyt on korkea aika aloittaa. Onhan elokuvissa tekstitykset.
Vauhdikas, juonivetoinen, hauska ja jännittävä. Suosittelen kyllä.
Pidin kovasti. Juoni oli erilainen, mielenkiintoinen, verrattuna jenkkileffoihin.
Oli todella hyvä. Ylipäänsä katson kaikkea muuta kuin amerikkalaista soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. En ole yhtään elokuvaihmisiä. Katson max yhden leffan per kuukausi. Ja nekin lähes aina hollywoodia. Ja silti tykkäsin parasitesta ihan tarpeeksi.
Kävin myös lahjakortilla, eikä kaduttanut yhtään! Tykkäsin, sillä ei ollut ennalta arvattava. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Miten on mahdollista, että joku ei ole katsonut muita kuin englanninkielisiä elokuvia? Nyt on korkea aika aloittaa. Onhan elokuvissa tekstitykset.
Hyvä, taidankin ottaa riskin ja käydä katsomassa. Eihän sitä tiedä aiemmin :)
Täältä peukku. Ei ollut "liian" erilainen. Hypetys nyt menee aina tämän tyyppisten elokuvien kohdalla yli.
Jos et juonta kykene seuraamaan niin voit viettää ainakin sen pari tuntia katsellen nuorekkaita, hyvännäköisiä korealaisia.
Oli mielenkiintoinen elokuva kyllä. Korealaisille elokuville näin yleensä on tyypillistä yhdistellä eli elokuvagenrejä tavalla jota länsimaissa harvemmin tehdään: elokuva voi samaan aikaan olla komedia, kauhuleffa ja täysin vakavissaan tehty. Parastiessa on mielenkiintoista juuri sellainen tietynlainen ennalta-arvaamattomuus, ei oikein tiedä mihin suuntaan elokuva on oikein menossa. Parasite ei kenties ole mikään aivan ylittämätön mestariteos minä jotkut sitä hehkuttavat, mutta se on todella taitavasti rakennettu elokuva josta jaksaa puhua elokuvan jälkeenkin. Sanoisin, että oikein hyvä yhdistelmä viihdettä ja yhteiskuntakritiikkiä.
Pidin tosi paljon! Voisin katsoa uudestaankin. Suosittelen katsomaan.
Onko joku käynyt katsomassa? Oliko oikeasti hyvä elokuva, kun voitti parhaan elokuvan oscarinkin ensimmäisenä vieraskielisenä elokuvana?