Onko tämä mielestäsi raskaana olevan syrjintää työpaikalla?
Olen siis raskaana ja mulle olisi tulossa koulutus liittyen yhteen uuteen työtehtävään joka alkaisi syksyllä. Esimiehenki oli kuitenkin (kuten arvasin) tuuminut työkaverilleni että minun ei siihen varmaan kannata osallistua koska jään syksyllä äitiyslomalle.
Mitähän kannattais vastata kun esimies esittää asian mulle?
Kommentit (118)
Ei ole syrjintää. Esimies saa päättää, ketkä koulutetaan ja jos jäät äitiyslomalle, et ole koulutuksen tuomaa ammattitaitoa käyttämässä. TYönantajan ei tarvitse kouluttaa ketään vain siksi, että tämän osaaminen kohenisi vaan siksi, että osaamista tarvitaan työssä.
Mielestäni ei ole syrjintää. Sinähän et tuota uutta työtehtävää tule tekemään.
On syrjintää. Raskaana olevaa ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan muiden kanssa. Otapa yhteys luottamusmieheen, jos teillä on sellainen. Muussa tapauksessa suoraan liittoon, jos kuulut sellaiseen.
minkä takia ne kouluttais sut turhaan, jos joku oikeesti jatkais koulutuksen jälkeen duunia? ei ole syrjintää, haet nyt hankaluuksia ihan tahallas ja sieltä, missä niitä ei edes ole.
Onhan ap jatkamassa duunia äitiysloman jälkeen. Ihan uskomatonta, että naiset (?!) täällä ovat kärkkäinä syrjimässä raskaana olevaa. Laki on yksiselitteinen: raskauden perusteella ei saa syrjiä työelämässä. Piste.
ei ole syrjintää, niinkuin moni muu sanoi juuri. yrityksen pitäisi koulutuksen jälkeen hyötyä sinusta, mutta itse jäät äitiyslomalle - ei ole mitään järkeä kouluttaa henkilöä joka ei pysty näyttämään työtaitoa / hyötyä olevasta kurssista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:12"]
Olen siis raskaana ja mulle olisi tulossa koulutus liittyen yhteen uuteen työtehtävään joka alkaisi syksyllä. Esimiehenki oli kuitenkin (kuten arvasin) tuuminut työkaverilleni että minun ei siihen varmaan kannata osallistua koska jään syksyllä äitiyslomalle.
Mitähän kannattais vastata kun esimies esittää asian mulle?
[/quote]
No sun ei todellakaan kannata sinne mennä, ts. työnantajan ei kannata heittää rahojaan kankkulan kaivoon kun olet luultavasti kuitenkin kauemmin poissa kuin pelkän äitiysloman. Tietysti sitten jos isä pitää vanhempainvapaan ja sä olet takaisin töissä 3 kk kuluttua, sanot työnantajalle että sulla olisi kyllä myös valmiudet siihen koulutukseen lähtöön.
Jos työ pitää tehdä ja joku siihen koulutetaan, niin totta kai silloin valitaan sellainen joka on paikalla sitä työtä tekemässä. Päivänselvä asia.
Te olette väärässä, lähes kaikki kommentoijat. Raskaana olevan syrjintä on KIELLETTYÄ laissa. Vaikka ap ei heti voisikaan hyötyä koulutuksesta, on hän palaamassa töihin äitiysloman jälkeen. Miten hän voi silloin tehdä työtään, jos ei ole saanut sitä varten tehtävää varten annettavaa koulutusta?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:15"]
[/quote]
Niin olen kyllä ihan palaamassa tähän työpaikkaan perhevapaiden jälkeen..
ap
Kun tulet raskaaksi tai ilmoitat jääväsi perhevapaalle, sinua ei saa syrjiä raskauden tai perhevapaasi vuoksi työpaikalla esimerkiksi tehtävien jaossa, palkkauksessa, uralla etenemisessä tai hakeutuessasi koulutukseen.
Lähde: oikeuttaodottaville.fi
Jos ap jatkaa samassa työssään äitiysloman jälkeen niin kyllä on syrjintää. Samaa mieltä kuin edellinen, että naiset osaavat kyllä olla susia toisilleen. Aika nopeasti unohtuu, että itsekin on joskus ollut äitiyslomalla.
moni asia muuttuu 3 vuodessa! ja sä unohdat autuaasti duuniasiat kotona ollessas. mutta ei siinä mitään, tunge vaan kurssille. toivottavasti saat mennä uudestaan kurssille töihinpaluus jälkeen. jos niitä hommia enää sitten onkaan.
Muistakaa että työnantaja on aina vihollinen. Tilannetta ei pidä arvioida vihollisen etuja silmällä pitäen, vaan omia.
ON SYRJINTÄÄ, VITUTTAA TUOLLAISET SOVINISTISIKAMIEHET!! LIITTOON YHTEYS JA POMOLTA MUNAT POIKKI!!!!
13 jatkaa..
Eli näytä työnantajallesi tuo nettisivu, se on tasa-arvovaltuutetun ylläpitämä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 13:15"]
[/quote]
Niin olen kyllä ihan palaamassa tähän työpaikkaan perhevapaiden jälkeen..
ap
[/quote]
Perhevapaiden? Eli äitiysloman päälle 3 vuotta kotona makaamista ja se koulutus, joka ei ole halvimpanakaan halvimmasta päästä, on hukkaan mennyttä rahaa.
Eli työnantajan pitäisi, ap:n mielestä, kouluttaa joku tekemään se työ JA SEN LISÄKSI ihan vaan koska ap haluaa, hänetkin?
Firma raastupaan ja sellaiseen kuseen, ettei toivu siitä koskaan!
Ja mistä toi joku päättelee että ap on 3 vuotta poissa. Ap voi tulla takaisin jopa reilun vuoden päästä. Ei yhtään ihme, että työelämä on näin kurjaa, kun ei osata olla yhtään solidaarisempia.
Mietipä asiaa. Olet kuitenkin toista vuotta poissa, siinä ajassa ehtii koulutus unohtua kun käytännön kokemusta et ehdi hankkia. Tuleeko äitiyslomasi jälkeen uutta koulutustilaisuutta?