Monipuolisen naisen on vaikea pariutua
Kun nainen on nelikymppisenä hyvin toimeentuleva, luonnossa liikkuva, urheilullinen, kätevä käsistään ja kiinnostunut myös kirjallisuudesta ja kulttuurista, niin samanlaisia miehiäpä ei vapaana ole. Olen myös sillä tavalla maanläheinen, että Audi-kuskit ym. "menestyjät" eivät sytytä. En ole mielestäni lainkaan pinnallinen, mutta toivon kumppanin silti harrastavan säännöllistä liikuntaa jo ihan terveytensäkin kannalta. Mutta jos miehellä on kiinnostusta henkisiin harrastuksiin, ei hän todennäköisesti liiku yhtään ja toinen ääripää on sitten jääkiekkointoilijat tai salihirmut, joita ei kulttuuri kiinnosta.
Kaipaisin aikuista seuraa, mutta nyt tuntuu että jokainen tapailututtavuus ottaa enemmän kuin antaa. Käsitän ettei täydellistä miestä olekaan, eikä toki naistakaan ( ;) ), mutta kun tienaan hyvin, elämä on järjestyksessä, saan itse tehtyä pikku remontit sun muut, niin välillä mietin onko sitä liiankin itsenäinen.
Ja olen sinkku koska lähdin huonosta ja rajoittavasta liitosta, jonka jälkeen vasta sainkin elämäni kuntoon ja kaikki kykyni käyttöön.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen nainen olen. Seuraavaksi hankin lapsen yksin. Mies tulee, jos on tullakseen sitten joskus. Mies asuu muualla, kuin minun kotonani. Vasta kun lapsi on aikuinen, voin harkita yhteenmuuttoa.
Ap, tekemällä lapsen yksin, tuhoat viimeisetkin mahdollisuutesi löytää mies. Miehet välttelevät sinua lapsen takia, niin ettet ikinä edes pääse kertomaan, että lapsi ei ole sinulla koska mies ei ole geimeissä mukana vaan koska teit lapsen yksin. Tähänkin asti vähäinen miesonnesi loppuu täysin sen jälkeen.
Tiedän ettet usko minua, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. hakeudu ehdottomasti seuraavaan treffit alttarilla ohjelmaan. Haluan nähdä sun tulevan mätsin 😅
Minä kans haluan nähdä ap siinä, tai jossakin Unelmien poikamiestytössä! En tiedä kuinka monta miesehdokasta ohjelmaan löytyisi kilpailemaan ap:n sydämestä, sillä ap teilasi jo suurimman osan miehistä pois. Tuohon ap:n listaan vielä kun tulisi muitama ulkonäkökritteeri, niin rulisi vain esittelyjakso.
Tämä jos pitää paikkansa, sehän juuri todistaa todeksi ap:n teesin, että miehet ovat yksipuolisia ja kapea-alaisia.
Ei ap tarklita, että miehen tulee olla juuri samoista asioista kiinnostunut kuin hän itse, VAAN että mieskin on kiinnostunut elämän eri alueista monipuolisesti, elää ja toimii aktiivisesti monella saralla. Ei semmoinen, joka VAIN metsästää, VAIN penkkiurheilee, VAIN lukee kirjoja jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen nainen olen. Seuraavaksi hankin lapsen yksin. Mies tulee, jos on tullakseen sitten joskus. Mies asuu muualla, kuin minun kotonani. Vasta kun lapsi on aikuinen, voin harkita yhteenmuuttoa.
Ap, tekemällä lapsen yksin, tuhoat viimeisetkin mahdollisuutesi löytää mies. Miehet välttelevät sinua lapsen takia, niin ettet ikinä edes pääse kertomaan, että lapsi ei ole sinulla koska mies ei ole geimeissä mukana vaan koska teit lapsen yksin. Tähänkin asti vähäinen miesonnesi loppuu täysin sen jälkeen.
Tiedän ettet usko minua, mutta sanoinpahan nyt kuitenkin.
M/40
Eihän tuo edes ollut ap:n viesti mitä kommentoit. 🙄
Voi jeesus näitä " renesanssi-ihmisiä". Ovat niin täynnä itseään, että jää sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sun kaipaamat miehet saa huomioita todennäköisesti myös 5v nuoremmilta naisilta. Kilpailu on kovaa joten suuntaa katseesi vähän vanhempiin miehiin.
No ei saa.
Totuus on, että hyvät ihanat ihmiset löytävät kaltaisensa ihanan ihmisen vaikka ikää olisi 70 vuotta. Ei niin hyvät ihmiset eivät löydä koskaan mitään hyvää. Heille ei kelpaa mikään.
Hehheh, kokemuksella voin sanoa että juuri näin on. Viiden vuoden ikäero ei ole suuri ja nelikymppisellä miehellä on kysyntää 35-45-vuotiaiden naisten keskuudessa. Onhan siitä esimerkkejä vaikka kuinka paljon.
Hehheh vain itsellesi. Sinusta ihana nainen on lähtökohtaisesti 5-10 v itseä nuorempi.
Naisen muilla ominaisuuksilla ei ole juuri merkitystä. Tuo jos mikä on keskenkasvuista ja pinnallista.
Ap on kumminkin paljon muuta kuin ikänsä. Hän etsiikin toisenlaista miestä kuin nämä yksisilmäiset.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus näitä " renesanssi-ihmisiä". Ovat niin täynnä itseään, että jää sanattomaksi.
Tuommoisen nollakommentin kumminkin viitsit väsätä.
Kirjoitustaitokin on mukava bonus, joillekin meistä.
Kertoo ihmisen kapasiteetista oppia asioita.
Voisi kannatttaa valita jokin asia jossa kehittyisi todella hyväksi. Silloin tuo monipuolisuuspohja olisi hyvä asian tarkasteluun joka vinkkelistä. Voisi löytyä ystäväseuraa saman asian intohimoisista harrastajista. Ja sitten kumppaniksi joku ihan kokonaan erilainen, mutta yhtä mielenkiintoinen.
Oho, ketjuhan oli herännyt eloon, jihuu! Arvasin kyllä yleisen vastaanoton, ja ymmärränkin sen. Olen miettinyt paljon sitä, olenko ylimielinen tai liian vaativa. Mutta olen myös tapaillut monenlaisia miehiä avoimin mielin, mutta en ole onnistunut ihastumaan. En tarkoita, että miehen pitäisi olla juuri sellainen kuin itse olen. Mutta oli fiksu, lukenut ja kulturellikin mies, joka ei liikkunut edes perus kävelylenkkejä ja elintapasairauksia alkoi jo olla useampia. Oli mies, jonka kanssa lenkkeilimme, mutta joka käyttäytyi varsin juntisti julkisella paikalla. Oli mies, joka harrasti lukemista ja musisointia, mutta elämänhallinta oli hukassa ja talous aivan retuperällä.
Kulttuuriharrastuksilla tarkoitan jotain normaalia yleissivistystä kirjallisuuden ja taiteen saralla, museo- ja teatterikäyntejä ym. tavallista.
En kuvittele olevani erikoisuus kun osaan remontoida, vaan tarkoitin sitä, että en varsinaisesti "tarvitse" parisuhdetta mihinkään. Olen fyysisesti ja henkisesti terve, elämä hallinnassa jne. ja odotan sitä myös kumppanilta. Sellaisia ei kuitenkaan tunnu olevan.
Mitäkö minulla on tarjota? He-levetin hauskaa ja nokkelaa seuraa, positiivisuutta, luotettavuutta, ei-somettavaa hetkeen keskittyjää, luonnossa viihtyvää seikkailuseuraa. Ja kyllä, pärjäisin myös villissä luonnossa tarvitsematta humanistisen tiedekunnan tukea. Joka kesä vietän aikaa alkeellisella mökilläni ihan omin neuvoin.
En tarkoita olla ylimielinen, mutta en vain löydä sellaista miestä, jota voisin vähän katsoa ylöskin päin. Mutta erittäin mielenkiintoista keskustelua, ja kiitän lämpimästi jokaista, joka on vaivautunut kirjoittamaan. Opettavaista ja ajatuksia herättävää lukea erilaisia mielipiteitä. Kiitos. Ap
Tämän ketjun perusteella naisilla on heikko tietämys siitä mitä miehet haluaa. Ei ihme ettei pareja synny.
Kyllä tämä ketju enemmänkin käsittelee sitä, mitä naiset haluaa tai ei halua.
Tuli mieleen vielä yksi esimerkki. Mies oli rakentanut itse talon ja asunutkin sitä vuosikausia. Silti häntä piti paimentaa arkisissa askareissa kuin pientä lasta: älä sammuta saunaa kun se on vielä märkä, älä laita avattua ylijäämäsäilykettä alkuperäisessä purkissa jääkaappiin, pese kädet kun tulet töistä luokseni, huuhtele salaatti ennen käyttöä, valuta aamulla vettä kun keität kahvia, että vesi on kylmää ja raikasta... argh. Jos tämä on ylemmyyttä ja nipotusta niin sitten on, mutta minusta ihan perusjuttuja. Ap
Hyvin toimeentuleva, luonnossa liikkuva, urheilullinen, kätevä käsistään ja kiinnostunut myös kirjallisuudesta ja kulttuurista. :D
Ap itse ei sensijaan ole kovin kummoinen, erityisesti luonteesta paistaa listantekijän nipottava asenne, jota miehet kavahtavat.
Minä nimenomaan EN ole mikään listantekijä, enkä mielestäni ole luetellut vaatimuksia miehelle vaan olen kuvaillut minkälainen itse olen. Enkä luule olevani mikään superihminen, siksihän se niin outoa onkin. Olen treffaillut miehiä avoimin mielin. En etsi rikasta miestä, koska tulen itse hyvin toimeen. Mutta työttömän tapailu oli hankalaa, koska hän ei pystynyt reissaamaan edes suosimissani kotimaan kohteissa ja lisäksi koin hänen tilanteensa kummalliseksi, koska itse jos olisin työtön menisin vaikka siivoamaan, jotta arjessa säilyy rytmi, itsellä omanarvontunto ja elämässä mielekkyys. Mutta hän tuntui alistuneen siihen, että oma ala ei vedä ja voivotteli vaan. Olen toiminnan ihminen ja arvostan sitä piirrettä muissakin. Ap
Kysymys ap:lle:
Miksi sen pitää aina mennä niin että miehen pitää yltää vähintään naisen tasolle osaamisen ja kyvykkyyden suhteen?
On paljon onnellisia pareja joissa mies on osaavampi ja rohkeampi.
Pysy ap sinkkuna vaan, noilla kriteereillä ei tuu natsaamaan. Muut naiset vie ne jäljellä olevat uroot.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ap:lle:
Miksi sen pitää aina mennä niin että miehen pitää yltää vähintään naisen tasolle osaamisen ja kyvykkyyden suhteen?
On paljon onnellisia pareja joissa mies on osaavampi ja rohkeampi.
Tarkoitatko tuossa lopussa siis että nainen on osaavampi ja rohkeampi?
Ja ei toki tarvitse mennä. Miehen ei tietenkään esim. tarvitse osata remontoida vaikka minä osaankin. Ehkä luonnehtisin "pakollisia" vaatimuksiani sellaisiksi, joiden koen liittyvän normaaliin tervehenkiseen elämänhallintaan. Sellaisia ovat siis esim. kunnossa oleva talous (mikä ei siis tarkoita rikkauksia), työpaikka, edes jonkinlainen liikunnallisuus ja järkevästi hoidettu huusholli. Kulttuuriharrastukset eivät tässä mielessä tietenkään ole välttämättömiä, mutta koska itse tunnen kirjallisuutta ja usein tulee viitattua tai lainattua jotakin, yllättävän moni asia pohjaa tai jotenkin linkittyy johonkin kirjaan, näytelmään tms. niin on hankalaa jos toinen ei yhtään käsitä mistä puhutaan.
Ja kyllä minä kaipaan tasaveroista kumppania, en halua toista koko ajan neuvoa että hae töitä, maksa laskusi, käy lenkillä... Ap
Tosiasia nyt vain on että keskimäärin miehet/naiset arvostavat hieman eri asioita vastakkaisessa sukupuolessa.
Naiset tyypillisesti arvostavat miehessä rohkeutta, osaamista, aikaansaapuutta ym - siis kykyjä elättäjänä ja suojelijana.
Jos naisella on itsellään näitä kykyjä, tyypillisesti haetaan "samanlaista". Jos taas ei ole, haetaankin "vastakohtaa". Molemmissa tapauksissa rohkeaa, osaavaa ja aikaansaapaa miestä, jollaisesta tämän seurauksena onkin kova kilpailu.
Mies tyypillisesti haluaa naiselta jotain muuta, ja noita mainittuja ominaisuuksia riittävästi mutta ei välttämättä lähimainkaan yhtä paljon kuin itsellään.
Ei ap:n ongelma ole siinä että hän on liian monipuolinen. Ongelma on korkeat vaatimukset miehelle niissä asioissa joita miehissä yleisesti arvostetaan, ja kenties se ettei ap ole kovin vahvoilla asioissa joita naisissa yleensä arvostetaan.
Jos ap nyt kysyy että miksi ne miehet eivät voi opetella katsomaan muitakin kuin niitä perinteisiä naisellisia ominaisuuksia, hänkin on vapaa katsomaan muuta kuin perinteisiä miehisiä ominaisuuksia kuten rohkeus, osaavuus ja aikaansaapuus.
Minulla ei ole ap:lle vastausta. Vaihtoehtoina on joka panostaminen haluttavuuteen muutenkin kuin kyvykkyyden ja osaamisen keinoilla, tai sen miettiminen voisiko mies olla vahvoilla jossain muussa ja nainen olla se kyvykäs tekijä.
Johan oli tuubaa. Kyllä todellisuudessa miehet harrastavat ihan samoja asioita kuin naisetkin, mukaan lukien lukemista, retkeilyä ja liikuntaa. Nuohan ovat kaikki aivan tavallisista tavallisimpia harrastuksia, joten sellaisista kiinnostuneita on oikeasti 13 tusinassa. Taitaa AP:n miehenpuute johtua jostakin ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
Johan oli tuubaa. Kyllä todellisuudessa miehet harrastavat ihan samoja asioita kuin naisetkin, mukaan lukien lukemista, retkeilyä ja liikuntaa. Nuohan ovat kaikki aivan tavallisista tavallisimpia harrastuksia, joten sellaisista kiinnostuneita on oikeasti 13 tusinassa. Taitaa AP:n miehenpuute johtua jostakin ihan muusta.
Samaa mieltä.
Eivät nuo ap:n mainitsemat vaatimukset niin ihmeellisiä ole.
Pitää käydä töissä tai etsiä aktiivisesti työtä, harrastaa jonkin verran liikuntaa ja pitää retkeilystä? Osuvat heti minuunkin.
Sivistyksestä on vaikeampaa sanoa. Jos pitää tuntea ap:n suosikkikirjallisuutta tai suosikkinäytelmiä, no siihen saattaisi tyssätä, riippuen vähän mitä ne ovat.
Ettei vain ap haluaisi suorituselämää? 10 tuntia töissä ja päälle sitä kattoremppaa? Retkellä painetaan menemään iltaan asti koska ei tänne olla tultu leirissä istuskelemaan? Roskat vietävä n-y-t h-e-t-i koska alkaa ärsyttämään sillä sekunnilla kun minigrip-kokoluokkaa edustava roskapussi tulee täyteen? Nolottaa kun mies ei tunne näytelmää X ja kirjaa Y, just niitä ap:n suosikeita?
Kuinkahan mahtaa olla?
Hehheh, kokemuksella voin sanoa että juuri näin on. Viiden vuoden ikäero ei ole suuri ja nelikymppisellä miehellä on kysyntää 35-45-vuotiaiden naisten keskuudessa. Onhan siitä esimerkkejä vaikka kuinka paljon.