Monipuolisen naisen on vaikea pariutua
Kun nainen on nelikymppisenä hyvin toimeentuleva, luonnossa liikkuva, urheilullinen, kätevä käsistään ja kiinnostunut myös kirjallisuudesta ja kulttuurista, niin samanlaisia miehiäpä ei vapaana ole. Olen myös sillä tavalla maanläheinen, että Audi-kuskit ym. "menestyjät" eivät sytytä. En ole mielestäni lainkaan pinnallinen, mutta toivon kumppanin silti harrastavan säännöllistä liikuntaa jo ihan terveytensäkin kannalta. Mutta jos miehellä on kiinnostusta henkisiin harrastuksiin, ei hän todennäköisesti liiku yhtään ja toinen ääripää on sitten jääkiekkointoilijat tai salihirmut, joita ei kulttuuri kiinnosta.
Kaipaisin aikuista seuraa, mutta nyt tuntuu että jokainen tapailututtavuus ottaa enemmän kuin antaa. Käsitän ettei täydellistä miestä olekaan, eikä toki naistakaan ( ;) ), mutta kun tienaan hyvin, elämä on järjestyksessä, saan itse tehtyä pikku remontit sun muut, niin välillä mietin onko sitä liiankin itsenäinen.
Ja olen sinkku koska lähdin huonosta ja rajoittavasta liitosta, jonka jälkeen vasta sainkin elämäni kuntoon ja kaikki kykyni käyttöön.
Kommentit (129)
Ap vaikuttaa itserakkaalta ja omahyväiseltä. Luulee että on ainoa joka osaa rempata, tehdä käsillään kuten leipoa, liikkua jne. Edes vanhoissa oikeasti sivistyneissä suvuissa ei olla noin itserakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi samanlainen vapaa 40+ mies, joka etsii kaltaistasi samanikäistä, omilla jaloillaan seisovaa naista. Vaikeinta sopivan kumppanin löytämisessä on se, että olen vapaaehtoisesti lapseton. Kyllä meitä siis on, nettideittiä vain avoimin mielin selaamaan!
Saanko näin ohiksena kysäistä, miksi olet vela? Itsekin olen, ja kaikki tapaamani vela-miehet ovat jollakin tavoin kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Osa kitkuttelee köyhyysrajalla, osalla epävakautta persoonallisuudessa tai sosiaalisia rajoitteita. Yhtään sellaista vela-miestä en ole tavannut, jolla olisi koko paketti muilta osin kasassa. Itselläni on, ja vela-naisia tunnen muitakin vastaavia. Arvelen eron johtuvan siitä, että naiselle lisääntymisen kustannukset ovat paljon suuremmat ja päätös jotenkin enemmän peruuttamaton, ja muuttaa elämää enemmän. Mies voi helpommin valita että tekee lapsia, ja jatkaa silti elämäänsä kuten ennenkin.
Eli mielestäsi mies-vela on onneton vastuunpakoilija ja sinä ja naistuttusi sen sijaan olette täydellinen paketti? Menee tahattoman komiikan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö näe ap:n viestissä mitään outoa ja kylmää? Taidat olla heppuhyvä todella puutteessa.
Asiat näkee sellaisten lasien läpi mitkä päähänsä laittaa. Näen AP:n viestissä turhautuneisuutta, mutta tämä onkin paikka missä päästellään höyryjä.
AP:n saamissa vastauksissa näen paljonkin outoa ja kylmää, enkä ymmärrä mikä saa täysin tuntemattomat suhtautumaan häneen noin hyökkäävästi ja alentavasti.
T. #1
Liian itsenäinen? Ap sanoo itseään liian itsenäiseksi, kun tekee pieniä remontteja, ulkoilee ja liikkuu, lisäksi on kiinnostunut kirjallisuudesta ja kulttuurista. Miten niin liian itsenäinen? Eikö se ole ihan normaalia, että ihminen tekee kaikkea tuollaista? En minä ainakaan mainostaisi mitään remonttien tekoa, koska osaaminen on itsestäänselvyys. Samoin liikkuminen ja ulkoilu.
AP, miksi miehen pitää olla kopio sinusta itsestäsi?
Oletko jotenkin saneleva ja ehdoton?
Miehet ja naiset pitää keskimäärin niin erilaisista asioista, että täydellistä mätsiä on lähes mahotonta löytää. Suosittelen etsimään muutamia yhteisiä asioita, jotka yhdistää ja toteuttamaan loput ystävien kesken.
Ap. hakeudu ehdottomasti seuraavaan treffit alttarilla ohjelmaan. Haluan nähdä sun tulevan mätsin 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö näe ap:n viestissä mitään outoa ja kylmää? Taidat olla heppuhyvä todella puutteessa.
Asiat näkee sellaisten lasien läpi mitkä päähänsä laittaa. Näen AP:n viestissä turhautuneisuutta, mutta tämä onkin paikka missä päästellään höyryjä.
AP:n saamissa vastauksissa näen paljonkin outoa ja kylmää, enkä ymmärrä mikä saa täysin tuntemattomat suhtautumaan häneen noin hyökkäävästi ja alentavasti.
T. #1
Ap suhtautuu ihmisiin kylmästi ja pistää miehet ihan itse määrittelemiinsä lokeroihin ilman tunnontuskia. Niin ei fiksu ihminen tee, vaan fiksu antaa ihmisille mahdollisuuden olla omia itsejään ja suhtautuu uteliaasti myös sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole samanlaisia kuin itse on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. #1
Av:lla lähtökohtaisesti ap:sta löytyy aina jotain vikaa, tämä on vain yksi esimerkki. Huomaat jos roikut palstalla vähänkin enemmän kuten itse ole valitettavasti tehnyt.
Tällä palstalla halutaan lytätä kaikki, mutta erityisesti sellaiset, jotka erehtyvät itsestään hyviä asioita kertomaan. Mutta ehkä ripaus inhimillisyyttä ei olisi aloittajalle pahitteeksi. Kukaan ei ole täydellinen kuitenkaan, ja usein ne kauneusvirheet tekevät ihmisestä sekä persoonallisemman, samaistuttavamman että mielenkiintoisemman. Se on totta, että tällaisen nelikymppisen naisen vaihtoehdot deittirintamalla on vähissä. Ne harvat, jotka voisi aloittajan kaltaista naista kiinnostaa, valitsevat usein nuoremman, koska he pystyvät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Liian itsenäinen? Ap sanoo itseään liian itsenäiseksi, kun tekee pieniä remontteja, ulkoilee ja liikkuu, lisäksi on kiinnostunut kirjallisuudesta ja kulttuurista. Miten niin liian itsenäinen? Eikö se ole ihan normaalia, että ihminen tekee kaikkea tuollaista? En minä ainakaan mainostaisi mitään remonttien tekoa, koska osaaminen on itsestäänselvyys. Samoin liikkuminen ja ulkoilu.
Minustakin ihan lapsellista. Otetaan aapeelta sähköt, vesi ja yhteys ulkomaailmaan pois niin katsotaan miten itsenäinen. Samassa tilanteessa suurin osa miehistä olisi jaa että ok no käydään kalassa ja sytytetään notski ja selvitetään miksi yhteys poikki. Ap olisi ihan että hei missä on humanistisen tiedekunnan sivut apua!!
Vierailija kirjoitti:
Ap. hakeudu ehdottomasti seuraavaan treffit alttarilla ohjelmaan. Haluan nähdä sun tulevan mätsin 😅
Minä kans haluan nähdä ap siinä, tai jossakin Unelmien poikamiestytössä! En tiedä kuinka monta miesehdokasta ohjelmaan löytyisi kilpailemaan ap:n sydämestä, sillä ap teilasi jo suurimman osan miehistä pois. Tuohon ap:n listaan vielä kun tulisi muitama ulkonäkökritteeri, niin rulisi vain esittelyjakso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. #1
Av:lla lähtökohtaisesti ap:sta löytyy aina jotain vikaa, tämä on vain yksi esimerkki. Huomaat jos roikut palstalla vähänkin enemmän kuten itse ole valitettavasti tehnyt.
Etkö sinä löydä ap:sta mitään vikaa? Jos et löydä, niin sinähän voisit olla ap:n etsimä ihminen, hänelle kun näytti olevan ihan sama onko toinen mies vai nainen. Et tosin taida täyttää mitään ap:n kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko näin ohiksena kysäistä, miksi olet vela? Itsekin olen, ja kaikki tapaamani vela-miehet ovat jollakin tavoin kykenemättömiä ottamaan vastuuta. Osa kitkuttelee köyhyysrajalla, osalla epävakautta persoonallisuudessa tai sosiaalisia rajoitteita. Yhtään sellaista vela-miestä en ole tavannut, jolla olisi koko paketti muilta osin kasassa. Itselläni on, ja vela-naisia tunnen muitakin vastaavia. Arvelen eron johtuvan siitä, että naiselle lisääntymisen kustannukset ovat paljon suuremmat ja päätös jotenkin enemmän peruuttamaton, ja muuttaa elämää enemmän. Mies voi helpommin valita että tekee lapsia, ja jatkaa silti elämäänsä kuten ennenkin.
En vain ole koskaan halunnut lapsia tai kokea vanhemmuutta. Olen tasapainoinen, hyvässä työssä ja kykenen kantamaan vastuuta niin itsestäni kuin muistakin. En tiedä, mitä tarkoitat sosiaalisilla rajoitteilla, mutta mikään charmantti suihkuseurapiirien keskipiste en ole, vaan viihdyn pikemminkin pienessä seurueessa tai kotioloissa.
Vaikka asiat paperilla olisivatkin puolin ja toisin kunnossa, vaikeinta on löytää ihminen, jonka kanssa luonteet osuvat oikealla tavalla yhteen. Jos tavoite olisi vain "päästä parisuhteeseen", se kävisi helposti, mutta suhteen täytyy antaa jotain enemmän kuin yksin oleminen.
T. #1
Vaateet ja haaveet kirjoitti:
Aloittajan kaipaamat miehet ovat pääosin naimisissa ja lopuista on kova kisa. Niin moni tuon ikäinen mies on jo pelannut itsensä ulos deittimarkkinoilta.
Noin se onkin. Noi tollaset miehet näyttää vaimoilleen, että ovat valinneet oikean kumppanin. Ainakin omassa kaveripiirissä mitä olen seuraillut. Yhdessä tekevät ja harrastavat ja sitten on yllätys kylpylää tai matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän kävisi taas niin, että ap toivoo urheilullista miestä, mutta sitten joku Rahka-Petri ei kelpaakaan, kun on liian urheilullinen. Tai miehen pitää tykätä luontoretkeilystä, mutta metsästys ja kalastus on vääränlaista luonnossa liikkumista, ehkäpä suorastaan ap:n arvojen vastaista. Moni pitkään sinkkuna ollut nainen pitää itseään niin täydellisenä, että puolisonkin pitäisi olla kopio itsestään, muuten löytyy aina joku turn-off. Joku mies ehkä täyttää 5/6 ap:n vaatimuksista, mutta eihän sellaista päin voi katsoakaan, joka ei museoissa viihdy. Tai jos löytyy mies, joka täyttää 6/6 kohtaa listalta, niin todennäköisesti siinäkin on joku vika, kuten että on kiinnostunut vääränlaisesta kirjallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin ihan lapsellista. Otetaan aapeelta sähköt, vesi ja yhteys ulkomaailmaan pois niin katsotaan miten itsenäinen. Samassa tilanteessa suurin osa miehistä olisi jaa että ok no käydään kalassa ja sytytetään notski ja selvitetään miksi yhteys poikki. Ap olisi ihan että hei missä on humanistisen tiedekunnan sivut apua!!
No en nyt tiedä tuosta että suurin osa miehistä lähtisi kalaan, sytyttelisi nuotiota ja selvittelisi yhteyden poikki menemistä. Ehkä muutama jamppa lähtii kalaan ja useampi sytyttäisi kyllä tupakan, mutta tuskinpa nuotiota.
Vierailija kirjoitti:
Ap, eihän tuo sinun "monipuolisuutesi" ollut vielä mitään! Minä olen ehdottomasti "liian paljon" kaikille miehille. Parhaiten on synkannut yhden Mensan pj:n kanssa (UK).
Logistisista syistä juttumme ei edennyt.Tuo on aivan totta, mitä ap sanoo: miehissä on paljon yhden tai kahden asian ihmisiä.
Renessanssi-ihmiset ovat harvassa. Älykkyydestä ja sivistyksestä puhumattakaan.
Mitähän Lady Angie mahtoi tuosta tykätä?
On nämä hassuja ketjuja.
Naiset selittelevät kuinka miehen rahat ei kiinnosta, mutta kun nainen alkaakin tienata hyvin itse, kummasti halukkuus pariutua romahtaa ja kriteerit miehelle nousee. Outo juttu.
Unohdit listasta että pitää äänestää vihreitä.