Mitkä kengät ottaisitte kahden viikon New Yorkin matkalle?
Siinäpä se kysymys. Haluaisin siis ottaa max kahdet kengät mukaan.
Kommentit (13)
Sellaiset, millä jaksaa kävellä kilometritolkulla. Lenkkarit tai vastaavat (minulla on Merrelin kengät, jotka otan kaikille kaupunkilomille mukaan). Toisiksi sitten vaikka ballerinat tms.
Komppaan kolmosta. Hyvät kengät kävelyyn, ja sitten ballerinat tai siistit sandaalit, sellaiset joilla myös pystyy kävelemään mutta voi myös mennä illalla syömään tai baariin.
Vähän riippuu siitä, mitä aiot tehdä. Kävellä? Istua taksissa koko ajan? Maata hotellihuoneessa? Harrastaa jotain urheilua?
Suosittelen flipflopit ja kumisaappaat.
Hyvät kävelykengät. Nykissä kävellään paljon. Sitten jotkut kivat vähän paremmat riippuen meinaatko mennä johonkin hienompaan juttuun.
Hyvillä ballerinoilla jaksaa kävellä vaikka kuinka. Lenkkarit kuuluu lenkkipoluille, mun mielestä. Mä ottasin kahdet eri baltsut tai yhdet baltsut ja yhdet korkkarit.
No riippuu, mitä siellä teet. Onko kyseessä työmatka vai lomareissu?
Jos itse lähtisin lomalle, niin kävelisin paljon, joten ottaisin yhdet kengät, joilla on tosi hyvä kävellä. Esim. kaupunkitennarit tai loaferit/mokkasiinit tai vastaavat. Sitten toisiksi kengiksi jotkut vähän siistimmät avokkaat/ballerinat/korkokengät, jos haluaa illalla mennä syömään tai on muuten menoja, joihin pukeutuu paremmin.
Pidätkö yleensä housuja vai käytätkö reissussa myös hameita? Se vähän vaikuttaa. Niillä päiväkengillä täytyy voida kävellä paljon ja täytyy olla hyvät jalassa, ei liian korkeat, jos ei ole tottunut. Ota kävelyä varten jotkut siistit nahka- tms tennarit, näitä näkyy nyt paljon kaupoissa. Esim. vaalean ruskeena tai valkeana. Sitten ravintola- ym. käyntejä varten yhdet siistimmät, naisellisemmat kengät, vaikka ballerinat tai korkkarit, kummat nyt paremmin sopii.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 14:04"]
Hyvillä ballerinoilla jaksaa kävellä vaikka kuinka. Lenkkarit kuuluu lenkkipoluille, mun mielestä. Mä ottasin kahdet eri baltsut tai yhdet baltsut ja yhdet korkkarit.
[/quote]
Meillä voi olla jaloissa eroa tai eri käsitys siitä miten paljon on kävellä "vaikka kuinka", mutta enpä ole sellaisia ballerinoja vielä löytänyt joilla olisin koko päivän voinut kävellä ilman että jalkoihin sattuu. Kävelykenkiä on tietty muitakin kuin lenkkarit, ja lenkkarimallisia on myös ihan kaupunkikäyttöön tarkotettujakin.
Kysyit, mitä minä ottaisin. Minä ottaisin kolmet tai neljät kengät: sukan kanssa käytettävät kävelykengät/vaelluskengät + kevyemmät, ilman sukkia käytettävät mokkasiinit/loaferit + hyvälestiset avokkaat 5 sentin korolla + hyvin kevyet sandaalit.
Näistä kävelykengät olisivat tietenkin jalassa lentomatkalla. Avokkaat tarvitaan, koska harrastamme gourmet-ruokaa ja käymme fine dining -ravintoloissa, mutta ellei varauksia niihin olisi, jättäisin ne kengät pois. Luottokävelykenkiä pitää ehdottomasti olla useammat kuin yhdet, koska New Yorkissa tulee käveltyä paljon ja pitää varautua siihen, että kengät voivat myös kastua. Ja on niiden hyvä välillä levätäkin.
Yksi vaihtoehto on ostaa yhdet hyvät kengät paikan päältä. Ainakin itse olen löytänyt sieltä helposti mukavia kenkiä.
Tossahan se aiemmin tulikin. Ota vaikka yhdet mukavat lentomatkalle jalkaan ja osta perillä ollessasi uudet. Voit sitten niitä mieles mukaan vaihdella.
Juhani, 32
Olen kenkäfriikki. Laittaisin jalkaan mukavat kävelykengät, ja ostaisin nykistä viidet muunlaiset!
Ottaisin tärkeimmiksi kengiksi siistit, mustat tai muut helposti yhdisteltävät kaupunkitennarit. Löysin sellaiset juuri tänä keväänä! Niillä voi kävellä tuntikausia ja toisaalta ne ovat tarpeeksi ei-lenkkarimaiset, että voi käyttää trenssinkin kanssa. Ja niitä voi pitää myös hameen tai caprien kanssa ilman sukkia. Toinen vaihtoehto on ottaa myös sandaalit. Sitten tarvinnet myös yhdet vähän juhlavammat kengät, jotkut avokkaat/korkkarit, jos aiot mennä hienoihin ravintoloihin tai jonnekin konsertteihin.
Miksi sä sitä multa kysyt? En mä sulle hyviä kenkiäni tule antamaan. Kaikenlaisia sitä täällä onkin..