Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
321/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva katsoa kellosta aika eikä räplätä koko ajan kännykkää.....

Vierailija
322/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muokataan kysymystä muotoon, Miksi jotkut käyttävät ainutta oikeaa eli mekaanista, oikeaan kellokoneistoon omaavaa kelloa, digilastuun perustuvan sijasta?

Syy selviää kun laittaa tuollaisen oikean kellon ranteeseen. Ja jos se ei siinä vaiheessa selviä, niin voi huoletta jatkaa elämäänsä digikellon tai kännykän kanssa, mutta silloin annan olla vinkiksi pohtimatta miksi jotkut sellaista käyttää. Ei nimittäin ole siihenkään emmeitä. Silloin vain pitää ymmärtää ettei ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kömpelöä on kaivella sitä puhelinta taskusta esille vain kellonajan tarkistamiseksi, kun sen voi tehdä käden heilautuksella rannekellosta paljon nopeammin ja vaivattomammin.

Käytän 80-luvun tyylistä digitaalikelloa, jollaista totuin jo silloin lapsena pitämään. Mekaanisista kelloista en välitä, mutta muut saa vapaasti harrastaa sellaisia jos haluavat minun puolesta.

Vierailija
324/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakastapaamisessa voi vaivihkaa vilkaista kelloa. Kännykän katsominen on epäkohteliasta.

325/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S. Veitsiläinen kirjoitti:

Jos muokataan kysymystä muotoon, Miksi jotkut käyttävät ainutta oikeaa eli mekaanista, oikeaan kellokoneistoon omaavaa kelloa, digilastuun perustuvan sijasta?

Syy selviää kun laittaa tuollaisen oikean kellon ranteeseen. Ja jos se ei siinä vaiheessa selviä, niin voi huoletta jatkaa elämäänsä digikellon tai kännykän kanssa, mutta silloin annan olla vinkiksi pohtimatta miksi jotkut sellaista käyttää. Ei nimittäin ole siihenkään emmeitä. Silloin vain pitää ymmärtää ettei ymmärrä.

Mekaaninen automattikello palauttaa ajantajun analogiaan. Viisareista näkee yhdellä silmäyksellä hetken sijainnin päivänkulussa. Vähän niinkuin lapsena odotti kaveria niin "...sitten kun pitkä viisari on tuossa.

On myös tunne hienomekaniikan ammattitaidosta ja ajatus siitä, että näitä oli tehty jo sata sinä vuonna kun synnyin samana päivänä Viron neljännen presidentin Toomas Henrik Ilveksen kanssa. Olen siis presidentti lähes itsekin.

Vierailija
326/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu enää kellostani. Olin kyllä yli 10 vuotta ilman kelloa, mutta kun otin sen taas käyttöön, tajuan kuinka paljon se helpottaa elämää.

Jos minulla on 40 minuuttia työaikaa ennen kuin pitää lähteä hakemaan lasta päiväkodista, laitan vaan rannekellon hälyttämään 35 minuutin päästä ja voilá, voin tehdä töitä täysillä eikä mikään häiritse. Kellon soidessa minulla on vielä tarvittavat minuutit aikaa laittaa pillit pussiin ja lähteä. Jos käyttäisin kännyn hälytystä, näen sekä hälytystä asettaessa että pois laittaessa screenillä kaikki sähköpostit, whatsapp- ja kalenteriviestit, jotka vievät ajatukseni muihin paikkoihin ja hetkiin. Minun on melkein pakko vastata viesteihin heti kun näen ne, muuten unohdan. Siinäpä meni sitten työaika.

Jos tapaan kadulla tutun jota en ole pitkään aikaan nähnyt, on aina vähän hankalaa kun ei tiedä tarkalleen kelloa ja pitäisi ehtiä tiettyyn bussiin. Puhelimen kaivaminen laukusta kellon katsomista varten on epäkohtelia ele kun vasta vaihdetaan kuulumisia. Rannekelloa voi vilkaista syrjäsilmällä.

Vierailija
327/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellosta näen tulevat puhelut ja tekstiviestit kaivelematta kännykkää kassista ja olisi bussissa hankalaa kun täytyy pidellä kiinni koko ajan jos tulee äkkijarrutuksia. Pimeässä näen kellotaulun ja niitä eri mallisia voi vaihdella vaihtelun iloksi. Askelmittari liikunnan seuraamiseen, sykemittari ja säätiedot ovat myös kätevä heti ranteesta nähtynä. 150e maksoi ja sen kalliimmalla en tee mitään. Akku on hyvin kestänyt yli 2v jo eikä tarvitse usein ladata. Seuraavaksi hankin sellaisen jossa mahdollisuus vastata puheluihin.

Tiesitkö, mitä kaikkea älykellolla voi tehdä?

Nykypäivän rannekellosta ei enää vain tiirailla viisarien asentoa. Kuuntele musiikkia, mittaa aktiivisuuttasi, vastaa puheluihin – älykellon käyttömahdollisuudet ovat monet.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000005531565.html

Vierailija
328/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on heteromiehen merkkilaukku. Vihkisormuksen ja solmioneulan jälkeen ainoa miehinen koru, josta ei tilanteessa kuin tilanteessa tule sosiaalisia dispuutteja. Hieno lisä täydentämään pukua. Hassu kysymyksenäkään. 

Vierailija
329/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään rajoittaa puhelimen käyttöä. Se meinaa kasvaa käteen kiinni muutenkin. Nyt kun haluan katsoa kelloa, ei tarvitse kaivaa puelinta taskusta, vaan vilkaisen vaan rannekelloon.

Vierailija
330/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin parikymmentä vuotta on mennyt ilman rannekelloa. Nyt olen ajatellut palata takaisin kellokantaan - ehkä älykello ranteeseen. Kännykän kaiveleminen esiin vain kellonajan tarkistamiseksi on tylsämäistä, ja tuossa ranteessahan se korvaisi turvapuhelimenkin.

Vierailija
331/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekkellon katsominen "merkitsevästi" on paljon helpompaa kuin puhelimen katsominen merkitsevästi. Eli rannekellolla on sosiaalinen merkitys ainakin, voi katsahtaa kelloa ja sanoa eleellä toiselle että "hopi hopi nyt".

Itse en osaa pitää mitään koruja tai kelloja ranteessa.

332/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin käyttämään uudelleen rannekelloa kymmenisen vuotta sitten. Kyllästyin täysin siihen, että piti kaivaa puhelin taskusta nähdäkseen kellonajan. Varsinkin pyöräillessä lähes mahdoton homma.

Vierailija
333/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kuljeta älypuhelinta ulkona, jos ei jotain tarvetta. Yöksi suljen puhelimen, niin ei tarvitse ladata niin usein. Puhelinta käytän harvoin. Rannekello on aina kädessä.

Vierailija
334/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset käyttävät koruja tai meikkiä kun ne voi photoshopata puhelimella valokuvaan?

Itse käytän kelloa siksi koska se on mielestäni hieno asuste ja ärsyttää kateellisia mulgvisteja kun on Rolex ranteessa jos sattuvat sen huomaamaan. Siedätyshoitoa heille, en ymmärrä kateutta ja mikä idea siinä on.

Vierailija
335/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset käyttävät koruja tai meikkiä kun ne voi photoshopata puhelimella valokuvaan?

Itse käytän kelloa siksi koska se on mielestäni hieno asuste ja ärsyttää kateellisia mulgvisteja kun on Rolex ranteessa jos sattuvat sen huomaamaan. Siedätyshoitoa heille, en ymmärrä kateutta ja mikä idea siinä on.

Kuinka moni sen on huomannut?

Omaa Rollea ei ole huomannut kukaan. Kerran bongasin eräällä kauppamiehellä Explorer kakkosen ja kuulemma olin ensimmäinen.

Vierailija
336/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kuljeta älypuhelinta ulkona, jos ei jotain tarvetta. Yöksi suljen puhelimen, niin ei tarvitse ladata niin usein. Puhelinta käytän harvoin. Rannekello on aina kädessä.

Pitäisi kyllä kuljettaa mukana ulkona, jos vaikka eksyy tai joutuu onnettomuuteen, niin voi soittaa apua pystytään paikantamaan.  Mutta niinhän ne marjametsään lähtevät mummotkin jättävät puhelimen kotiin, ettei se vaan putoa...

337/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rannekellon ollessani töissä päiväkodissa. Monissa tilanteissa ei ollut mahdollista pitää puhelinta mukana eikä ollut seinäkelloakaan näkyvillä, mutta piti tietyillä kellonlyömillä siirtyä tekemään seuraavaa työtehtävää.

Muuten en ole rannekelloa tarvinnut.

Vierailija
338/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää olla puhelin kädessä koko ajan. Katson kellon puhelimesta aamulla ja illalla, muuten puhelin ei ole kädessä. 

Vierailija
339/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin töissä puhelin jätetään omien vaatteiden kanssa kaappiin, eikä istuta koneella, josta kellon näkisi.  Samoin jos kuuntelee kuulokkeilla puhelimesta jotakin ja tekee käsineet kädessä töitä, niin joutuisi pysähtymään, riisumaan hanskat, kaivamaan puhelimen taskusta, laittamaan takaisin jne. , kun rannekelloa pystyy vaan vilkaisemaan.

Vierailija
340/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni sen on huomannut?

Omaa Rollea ei ole huomannut kukaan. Kerran bongasin eräällä kauppamiehellä Explorer kakkosen ja kuulemma olin ensimmäinen.

Todella moni ainakin töissä palaverien yhteydessä. Kaikenlaisia kommenttejakin on tullut, yleensä juuri sellaisia missä päivitellään kallista hintaa tms. mistä kateus paistaa läpi. Minulla kun ei itselläni ole yhtään lasta olen yleensä kysynyt montako kysyjällä on ja paljonko ne maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi