Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
341/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ei ole aina mukana ja etenkin kotona puhelin lojuu ties milloin missäkin koska käytän sitä vain kun olen jossain menossa (ja en aina silloinkaan). Lisäksi nykyinen kello on ns. urheilukello joka mittaa ja tallentaa syke-, uni- ja lenkkeilytiedot reitteineen, ilman että minun tarvitsee kantaa puhelinta koko ajan mukana vaikka toki puhelimeenkin saisi lenkkelysovelluksen (joka olikin, ennen kuin hankin tämän urheilukellon).

Älypuhelin on käytettävyydessään niin huono ettei se korvaa oikeastaan mitään muuta kuin... noh, puhelimen. Kaikkiin muihin asioihin löytyy yleensä näppärämpi tapa ja kellonajan katsomiseen rannekello on se kaikista näppärin.

Vierailija
342/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole se älypuhelin ranteessa jatkuvasti kiinni? Pöljä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset käyttävät koruja tai meikkiä kun ne voi photoshopata puhelimella valokuvaan?

Itse käytän kelloa siksi koska se on mielestäni hieno asuste ja ärsyttää kateellisia mulgvisteja kun on Rolex ranteessa jos sattuvat sen huomaamaan. Siedätyshoitoa heille, en ymmärrä kateutta ja mikä idea siinä on.

Kuinka moni sen on huomannut?

Omaa Rollea ei ole huomannut kukaan. Kerran bongasin eräällä kauppamiehellä Explorer kakkosen ja kuulemma olin ensimmäinen.

Todella moni ainakin töissä palaverien yhteydessä. Kaikenlaisia kommenttejakin on tullut, yleensä juuri sellaisia missä päivitellään kallista hintaa tms. mistä kateus paistaa läpi. Minulla kun ei itselläni ole yhtään lasta olen yleensä kysynyt montako kysyjällä on ja paljonko ne maksavat.

Minä en tunnista yhtäkään kelloa paitsi yhden kellon eli Philippe Patekin kuutamokellon. Sellainen oli tai on varmaan edelleen eksän asiakkaalla, ja eksä silloin kysyi paljonko arvelen kellon maksavan. Silloin se maksoin hieman yli 200 000 euroa. Se on jäänyt mieleen kelloista. 

Vierailija
344/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuijota jatkuvasti puhelintani kuin joku idiootti. Ranteessa on Tag Heuer Carrera.

Vierailija
345/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on valolla latautuva radiorannekello, joka pysyy ajassa automaattisesti eikä tarvitse murehtia paristoista tai vetämisestä. Paljon näpeämpi katsoa aika ranteesta kuin jostakin taskun pohjalla olevasta kännykästä. Myöskin autolla ajessa voi äkkiä katsoa ranteesta ajan, kojelaudasta sitä kellonaikaa ei aina heti hahmota kun on niin pienelläkin. Ja kännykkäähän ei ajaessa räplätä.

Jos joillekin tuntuu rannekello olevan vain joku statussymboli, niin sitä se sitten heille itselleen on. Hauskaa kyllä tuo, että mukamakseen Rolex on joku juttu, lähinnä se on sellaisille, jotka eivät oikeasti kelloista mitään tajua vaan kuvittelevat, että Rolex on parasta mitä maa päällään kantaa. Ei ole.

Vierailija
346/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin addiktille ehkä aiheuttaa ihmetystä mutta itselläni on puhelin usein jossain repun pohjalla ilman virtaa jne. Huomattavan työn takana kaivella esiin ja ladata vain ajankatsomista varten koska en istu naama kiinni puhelimessa 24/7 niinkuin tuntuu aloittajan kaltaisen addiktit tekevän.

Vierailija
347/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin rahoitusalalla ja juridiikassa mekaaninen kello osoittaa jossain määrin käyttäjän statusta ja tyylitajua.

Analyytikolla/avustajalla on yleensä tag heuer, vähän seniorimmilla keskiluokan kello, kuten iwc, rolex tai breitling. Ja johtajilla/partnereilla tyylikäs patek tai jokin erikoisempi (complications) käsintehty usean kymppitonnin tiuku, yleensä monta erilaista.

Vierailija
348/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin musta on helpompaa vilkaista rannetta, kuin kaivaa puhelinta esiin. Toisilla meistä kun se puhelin ei oo kasvanut kiinni käteen, vaan sitä voi tehdä kaikenlaista ja puhelin olla laukussa, tai toisessa huoneessa, tai peräti kotona kun itse on poissa kotoa. 

Vierailija
349/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla ihmisillä on kello, joko koruna tai sen takia että sillä on funktio. Yleensä valmiiseen asuun kuuluu siihen sopiva kello. Naisilla samaa asiaa ajaa käsilaukku.

Näin juuri, ihmisellä on kello ja naisella käsilaukku!

Vierailija
350/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän mun puhelin muuten taas onkaan? No, tuosta läppärin alalaidastahan ajan näkee.

Vierailija
351/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin juuri ostaa kunnon rannekellon, kun on hankalaa aina kaivaa puhelinta esiin laukusta ajan tarkistamisen vuoksi.

Vierailija
352/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin rahoitusalalla ja juridiikassa mekaaninen kello osoittaa jossain määrin käyttäjän statusta ja tyylitajua.

Analyytikolla/avustajalla on yleensä tag heuer, vähän seniorimmilla keskiluokan kello, kuten iwc, rolex tai breitling. Ja johtajilla/partnereilla tyylikäs patek tai jokin erikoisempi (complications) käsintehty usean kymppitonnin tiuku, yleensä monta erilaista.

Eksä on sijoitusneuvoja ja hänellä oli ainakin joku ihan peruskello. Hän ei koreillut vaatteilla eikä kelloilla vaikka tosi hyvät tulot olivatkin. Työasuna oli aina puku, mutta muuten pukeutui tosi rennosti. 

Vierailija
353/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset käyttävät koruja tai meikkiä kun ne voi photoshopata puhelimella valokuvaan?

Itse käytän kelloa siksi koska se on mielestäni hieno asuste ja ärsyttää kateellisia mulgvisteja kun on Rolex ranteessa jos sattuvat sen huomaamaan. Siedätyshoitoa heille, en ymmärrä kateutta ja mikä idea siinä on.

Kuinka moni sen on huomannut?

Omaa Rollea ei ole huomannut kukaan. Kerran bongasin eräällä kauppamiehellä Explorer kakkosen ja kuulemma olin ensimmäinen.

Todella moni ainakin töissä palaverien yhteydessä. Kaikenlaisia kommenttejakin on tullut, yleensä juuri sellaisia missä päivitellään kallista hintaa tms. mistä kateus paistaa läpi. Minulla kun ei itselläni ole yhtään lasta olen yleensä kysynyt montako kysyjällä on ja paljonko ne maksavat.

Ehkäpä siis ongelmani on ettei Rolexin kanssa tule ihmisiä juurikaan nähtyä tilanteissa missä voisivat asusteeni noteerata...

Itse kun olen duunari hommissa missä ei palaverissa käydä kuin ehkä kerran kuussa ja silloinkaan kukaan paikallaolevista ei kruunua hoksaisi. Jos nyt sitä edes voisin pitää, koska työn rasituksista johtuen työkellona on Casion parin kympin patterikello.

Vierailija
354/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tagi kyllä osoittaa lähinnä huonoa tyylitajua...

Vierailija
355/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuinen kysymys.

Vierailija
356/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on valolla latautuva radiorannekello, joka pysyy ajassa automaattisesti eikä tarvitse murehtia paristoista tai vetämisestä. Paljon näpeämpi katsoa aika ranteesta kuin jostakin taskun pohjalla olevasta kännykästä. Myöskin autolla ajessa voi äkkiä katsoa ranteesta ajan, kojelaudasta sitä kellonaikaa ei aina heti hahmota kun on niin pienelläkin. Ja kännykkäähän ei ajaessa räplätä.

Jos joillekin tuntuu rannekello olevan vain joku statussymboli, niin sitä se sitten heille itselleen on. Hauskaa kyllä tuo, että mukamakseen Rolex on joku juttu, lähinnä se on sellaisille, jotka eivät oikeasti kelloista mitään tajua vaan kuvittelevat, että Rolex on parasta mitä maa päällään kantaa. Ei ole.

En minä ainakaan kuvittele, että Rolex on parasta mitä on. Kello on tyyliltään sellainen minkä itse halusin ja uutenakin periaatteessa klassikko. Laadukas se on kyllä ja siitä tunnettu. Halusin nimenomaan hyvän ja omasta mielestäni hienon mekaanisen kellon kun ostin Daytonan. Statussymboli se on vain niille jotka ovat kateellisia kellosta tai siitä että minulla on varaa ostaa sellainen ja sen lisäksi aika paljon muutakin. En ostanut tätä viimeisilläni enkä ole nälkään kuolemassa vaikka tämän ostinkin.

Vierailija
357/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkinhan se raha pitää työntää mitä tästä työnteosta tulee, ei siitä muuten mitään iloa ole. Kaikki ei ole P.A.

Vierailija
358/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kuvittele, että Rolex on parasta mitä on. Kello on tyyliltään sellainen minkä itse halusin ja uutenakin periaatteessa klassikko. Laadukas se on kyllä ja siitä tunnettu. Halusin nimenomaan hyvän ja omasta mielestäni hienon mekaanisen kellon kun ostin Daytonan. Statussymboli se on vain niille jotka ovat kateellisia kellosta tai siitä että minulla on varaa ostaa sellainen ja sen lisäksi aika paljon muutakin. En ostanut tätä viimeisilläni enkä ole nälkään kuolemassa vaikka tämän ostinkin.

Pikemminkin voisi sanoa että jos pitää Rolexia jonain bulkkipaskana niin ei tiedä kelloista "mitään". Onneksi itseään voi sivistää lyhyellä googlaamisella.

Oliko muuten pitkä jonotusaika Daytonaan vai ostitko suosiolla käytettynä?

Vierailija
359/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeenhän ajan kännykästäkin, mutta kellon näkee vaan ranteesta.

Vierailija
360/622 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemian aikana lopetin rannekellon käytön koska olin aina etätöissä ja ulkona liikkuessa kännykän kello riitti. Ainoastaan juhlallisempiin tilaisuuksiin laitoin kellon ranteeseen koritsteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi