Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Ulkoiluun ja liikuntaan Polar-/Suunto -tms urheilukello. Useat nuoret ja/tai sporttiset pitävät noita koko ajan päällä ja kännykkäsovelluksilla seuraavat liikunnan tehoa ja Perinteisemmät kellot ovat asusteita ja ajannäyttäjiä. Kännykkä ei todellakaan korvaa kelloa.
Aurinkoisella säällä rannekellosta näkee ajan,joten pitkän ajan jälkeen hommasin halvan kellon ulkomaan matkojen takia, ja nyt pidän jatkuvasti. Ei tarvitse sorkkia puhelinta, kääntää vain hiukan rannetta ja taas ollaan ajan tasalla.
Olen vähän kellohullu. Kauniit, isohkot kullanväriset rannekellot tai laadukkaalla nahkarannekkeella varustetut kellot ovat todella hyviä työkelloja. En luopuisi mistään hinnasta. En osta superkalliita kelloja, vaan 150-200 euron kello riittää (Wellington, Hillfiger). Isäntä on ostanut joskus lahjaksi kalliimpiakin (Festina).
Kännykkään en panosta niinkään paljon. Satasen palikka riittää hyvin.
Akkojen suut eivät ole loksuneet koskaan, kun olen mennyt baariin taksilla ilman kelloa jalassani tiukat housut. Sen sijaan seuraa on löytynyt nopeasti ja ääni on myöhemmin ollut aivan toisenlaista kun loksumista.
Ei minulla ole älypuhelinta. Tavallinen kännykkä on, mutta kellonajan saaminen siitä esiin on paljon työläämpää kuin vilkaista rannekelloa.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Enemmän hämmästyttäisi jos osaisit äidinkieltäsi.
Joko mainittiin, että siihen kelloon saa kaikki kännykkähälytykset, mutta myös askelmittarin ym.
Ei tosiaan ole aina luuri kourassa.
T. Lääkäri
Teepä testi: kännykkäsi on pöydällä ja kaverilla ranteessa kello. Kumpi ilmoittaa kellonajan nopeammin?
Koska joidenkin työt ovat sellaisia, että omaa kännykkää ei voi pitää taskussa tai käsillä, mutta silti pitäisi seurata kelloakin. Palveluammateissa ei ole oikein sopivaa hoitaa yksityisasioitaan tai pitää kännykkää vierellään piipittämässä, kun tiskin takana on asiakkaita. Eivätkä kaikki ole myöskään tietokoneen takana.
Rannekello on älykkäille, kännykät hikinysväreille.
Jos se on joku sykekello. Onhan niitä, jotka mittaa vaikka mitä. Varmaan jotkut tottuneet siihen kun on siihen ranteeseen laitettu vuosia sitten. Eikö niissä ole gps:säkin?
Yks tuttu laitto kellon mun ranteeseen ja sano pidä säkin. Mä sanoin ota se pois, en mä halua noita käyttää. En ole koskaan tykännyt. Meinas juuttua kiinni mut huh sain revittyä irti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös älykello.
Tämän hankittuani olo on ollut paljon kepeämpi.
Jos kelloa katsoo puhelimesta, harhautuu siinä usein vilkuilemaan kaikkea muutakin mitä kulloinkin luurissa näkyy.
Eli minulle kello on yksinkertaisesti parempi ajannäyttäjä kuin älypuhelin.
Mä en tykänny. Olo tosi outo lähes friikkimäinen. Sain lahjaksi, en olis kyllä halunnu sellaista. Heitin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua älypuhelinta,pölvästi.
Siis se normi on nykyään känny, ei rannekello. Ei kaikki halua olla jotain kummajaisia.
Kun ranteesta näkee kaiken tarvittavan nopeasti (muistutukset, viestit, kellonajan etc.) voi puhelimessa sitten olla vastaavasti kokoa ja painoa enemmän, koska sitä ei tarvitse käsitellä ellei ole erikseen tarvetta. Rannekellon herätys on myös lempeämpi herätyskelloon verrattuna koska se perustuu äänen lisäksi fyysiseen värinään tämä on tärkeätä jos pitää herätä ilman että puoliso häiriintyy.
Pukukellojen käyttö koruna mahdollistaa että ei tarvitse käsitellä kännykkää lainkaan illan mittaan jos haluaa katsoa ajan kulumista.
En ole katunut hyvän älykellon hankintaa ja jonka akku kestää riittävän kauan ettei jatkuvaa lataamista. Tekstiviestit ja kännykän mumerot, kuka soittaa näkyvät näytössä. Kellotauluun voi vaihdella eri kelloja ja ne näkyvät pimeässä. Ei tarvitse joka mutkassa kaivaa puhelinta kassista eikä pakkasilla riisua suotta hanskoja ulkona. Pitkään mietin älykellon hankintaa onko hyötyä ja on siitä tullut kännykän lisäksi vakio varuste ranteeseen aina kun kotoa lähtee. Pihapuuhissa kesällä ei tarvitse kännykkää kanniskella taskuissa kun ranteesta näkee jos joku soittaa. Ruohonleikkuussa ei välttämättä kuule kännykkää vaan reagoi ranteen värinään. Akun hiipuessa aion ostaa uuden älykellon ja vielä kehittyneemmän jos ja kun sellaisia markkinoille tulee mutta en kuitenkaan mitään huippukallista jossa olisi sellaisia ominaisuuksia millä ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Rannekellon patteri kestää noin vuoden. Joitakin voi vetää itse. Älypuhelin pimenee, jos sitä ei lataa joka päivä. Rannekellon viisareista voi myös määrittää ilmansuunnat, kun aurinko on näkyvillä, eikä sitä tarvitse kaivella esiin taskusta, laukusta tms.
Ei pidä tehdä itsestään liian riippuvaista näistä älyvempaimista noin muutenkaan.
Rannekellon patteri voi kestää kymmenen vuotta. Valokelloissa ei ole edes patteria. Vieterivetoisen kun vetää aamulla, niin ei seiso pariin päivään...
Itse tykkään kellojen tekniikasta ja tyylistä
Ymmärrän hyvin että moni tykkää käyttää rannekelloa tai tarvitsee sitä esim. töiden takia.
Mutta ihmeen moni täällä on naljaillut, etteivät halua olla "tämän tästä / jatkuvasti / 247" vilkuilemassa puhelinta vain nähdäkseen kellonajan, ja suorastaan haukkunut kellottomia puhelimen orjiksi. Ei minulla ole yleensä mitään tarvetta vilkuilla kelloa jatkuvasti sen puoleen puhelimesta tai muistakaan kelloista. Veikkaan että suurin osa "puhelimen orjista" vilkuilee puhelinta ihan muista syistä kuin kellon takia, vaikkapa tarkistaakseen viestit tai selatakseen Vauva-palstaa.
Se älypuhelin on monella siinä kellossa.
Minulla oli vuosikausia ajanjakso jolloin en pitänyt rannekelloa, vaikka kauniita sellaisia omistankin.
Mutta sitten tuli Polar ignite, tallennan siihen liikuntasuoritukset JA usein etenkin töissä-katson kuka soittaa tai kuka laittoi viestin, kun kellosta voi lukea suoraan lyhyet.
Toki katson myös aina kellosta paljonko kello on. En osaisi olla enää ilman kelloa nyt kun siihen on taas tottunut. Voi olla että että joku päivän otan jälleen arvokellonkin ranteeseen.