Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Puhelimen etsiminen käsilaukusta on työläämpää kuin rannekellon vilkaiseminen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimissahan on aina ollut kello, miksei tätä kysymystä ole esitetty aiemmin? Sisältyykö tähän joku oletus, että aivan kaikki olisivat nykyään jotain älypuhelinten orjia ja se kädessä 24/7?
Puhelimessa ei AINA ole ollut kelloa. Kellonajat tulivat puhelimiin vasta 90-luvulla.
Onhan sen puhelimen etsiminen laukusta tai repusta hankalampaa ja hitaampaa. Kuten monikin palstalla on maininnut, ei se puhelin ole käteen liimattuna aivan kaikilla - toki se siltä näyttää monillakin olevan. Itse käytän binäärikelloa, saa samalla hieman ns. aivojumppaa, kun laskee yhteen lukuja näytöllä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä edes asusteena. Ymmärrän korut ja huivit, mutta kellot ei vain sytytä noin tyylin näkökulmasta. Varsinkin älykellot näyttää jotenkin rahvaalta tai muoviselta.
No älykellot todellakin näyttävät siltä. Ihmettelen, että esim. poliitikkojen tv-esiintymisissä ne on sallittu. Kaikista halvin Leijonakin näyttäisi fiksummalta.
Minulla ei ole läheskään aina puhelin matkassa kun liikun kotini ulkopuolella. Siksi rannekello. Sellainen perinteinen ilman älyhärpäkkeitä. Nopea katsoa aika kellosta. Kotona sitten on joka huoneessa oma seinäkello. Kännykän kelloa en tarvitse kuin satunnaisesti herätykseen
Otin rannekellon käyttöön, kun asiakkaan seurassa rannekellon vilkaisu sopivampaa kuin puhelimen katsominen.
Miksi joku kaivelisi koko ajan älypuhelinta, kun älykellolla voi tehdä suurimman osan siitä mihin älypuhelintakin tarvitsee. Kameralla ei vielä kehuta, niin selfiet ei onnaa.
Mä en todellakaan kulje nenä kiinni puhelimessa koko ajan niinkuin monet. Se on sielä laukussa tai taskussa ja sillä soitetaan kun on tarve.Rannekellosta helpompi katsoa aika.
Minulla on sen verran vähän sukulaisia ja ystäviä että ihan hyvin riittää niiden ja toisaalta myös virasto-, liike- kauppa- ym. tiedustelu&neuvotteluyhteyksieni hoitamiseen se vanha nokian peruskännykkä, johon en tarvitse yhtään mitään turhia leluja ja sovelluksia.
Yleensä puhelinta pidän mukanakin vain sinä tapauksessa että tiedän, että on joku tärkeä, etukäteen sille päivälle sovittu yhteydenotto tiedossa, tai luvattu. Muihin vastaan vain kotona ja silloin kun siellä taas olen.
Puhelin kun on minulle vain puhelin. Ei siis sinänsä mikään 'kaveri',tai 'elämäntapa'.
Töissä käytän kelloa, paljon helpompi vilkasta sitä kun aina kaivaa luuri taskusta. En edes kanna puhelinta mukana jokapaikkaan töissä. . Kotona kelloja on jokahuoneessa mistä kattoa .
Aina mekaaninen kello ranteessa, nytkin. Tuijotan ruutua työkseni ja vapaa-ajallakin joten en kulje puhelin kädessä tai näprää sitä jatkuvasti kuten useimmat. Kello on minulle sijoitus, asuste ym. Niitä löytyy 5 kappaletta ja niiden arvolla voisin ostaa uuden henkilöauton.
Off Shore killunut ranteessa jo 15 vuotta.
Tykkään katsella noita Mikki Hiiren käsivarsia, kun ne siirtyy tuossa kellotaululla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä edes asusteena. Ymmärrän korut ja huivit, mutta kellot ei vain sytytä noin tyylin näkökulmasta. Varsinkin älykellot näyttää jotenkin rahvaalta tai muoviselta.
No älykellot todellakin näyttävät siltä. Ihmettelen, että esim. poliitikkojen tv-esiintymisissä ne on sallittu. Kaikista halvin Leijonakin näyttäisi fiksummalta.
Miten voisi olla kielletty? Kuka sellainen kieltäjä edes olisi?
Mulla oli pari vuotta älypuhelin. Kun akku tiltas niin en hankkinut uutta eli mulla on rannekell
Tavallista kelloa en ranteeseeni enää laittaisi koskaan, mutta Apple Watchia vielä jaksaa käyttää ihan sen näppäryyden vuoksi. Tulee paljon vähemmän kaivettua puhelinta taskusta kun kellolla näkee viestit ja postit ja voi vastata puheluihin yms.
Ranneketta vaihtamalla saa ulkonäköäkin tuunattua mukavasti. Jokapäiväiseen käyttöön kankainen solo loop ja juhlavampaan milanese.
Julkisissa tiloissa ei enää ole useimmiten kelloa seinällä, siksi rannekello on kätevä josta näkee ajan nopeasti.
Hah! Kello toimii silloinkin, kun puhelimen akusta on virta loppu.
Mulla on 10 vanhaa neuvostoliittolaista kaulakelloakin ja kaksi taskukelloa, kultainen 70-luvun rannekello ja kolme muuta vedettävää vintagekelloa.
Muutama patterikellokin mutta niitä en koskaan käytä.
Kello on oivallinen ajannäyttäjä, asuste ja myös keräilyesine.
Niin juu, käsintehty kaappikellokin löytyy,
Vierailija kirjoitti:
Aina mekaaninen kello ranteessa, nytkin. Tuijotan ruutua työkseni ja vapaa-ajallakin joten en kulje puhelin kädessä tai näprää sitä jatkuvasti kuten useimmat. Kello on minulle sijoitus, asuste ym. Niitä löytyy 5 kappaletta ja niiden arvolla voisin ostaa uuden henkilöauton.
Rannekellot ovat kehno sijoitus. Niiden arvo laskee merkittävästi heti sillä hetkellä, kun kellon on ostanut kaupasta, ja jatkossa vielä lisää.
Onhan nyt paljon helpompaa ja nopeampaa katsoa aika rannekellosta. Ihme kysymys. Ihmettelen sitäkin miksi kännykkään yritetään tunkea nykyisin kaikki mahdollinen. En käsitä miksi ihmiset haluavat hoitaa jopa pankkiasiansa sen pienellä ruudulla. Johan virhenäppäilyjen määräkin kasvaa. Jotkut katsovat jopa uutiset ja lukevat lehtensä siitä. Mahtaa olla melkoista tihrustamista. Eihän tuo ole silmillekään terveellistä. Muistan kun minulle lapsena jo sanottiin, etten saa lukea Aku Ankkaa liian läheltä mikä minulla oli tapana. No en uskonut ja minusta tuli likinäköinen.
En ymmärrä mistä tuo linkki ilmestyi tuohon tekstiin keskelle?