Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?

Vierailija
14.07.2020 |

Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?

Kommentit (622)

Vierailija
241/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellot on auttamattoman vanhanaikaisia.

Vierailija
242/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on älykello

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös älykello.

Tämän hankittuani olo on ollut paljon kepeämpi.

Jos kelloa katsoo puhelimesta, harhautuu siinä usein vilkuilemaan kaikkea muutakin mitä kulloinkin luurissa näkyy.

Eli minulle kello on yksinkertaisesti parempi ajannäyttäjä kuin älypuhelin.

Vierailija
244/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä on aina kaivettava vaivalloisesti esiin ja se sammuu parissa päivässä jollei lataa. Rannekelloa katsoo sekunnissa eikä lataamisesta ole tarvinnut huolehtia 15 vuoteen (kellotaulussa on aurinkokenno). Että siksi.

Vierailija
245/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Loksahteleehan siinä muutakin jos autolla ylipäätäänsä ajaa baariin, näyteikkuna nyt ainakin ja 30 tonninen kellokin on jo melko painava.

Vierailija
246/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja tiedän kelloista vähän enemmän, vaikka ei minulla montaa niitä ole. Minulla on kolme käyttökelloa. Yksi arkikello on ranteessa lähes aina suihkussa käyntiä lukuunottamatta, eli myös öisin. Ei haittaa yhtään, koska ei ole mikään iso mokkula, vaan siro ja litteä. Kello on tyylikäs ja eleetön Bering patterikello, joka on 50m vesitiivis ja safiirilasi, hintaluokka noin 150 e. Käytän sitä neljättä vuotta ja lasi on edelleen naarmuton ja metallirannekkeen voi pestä. Kello kestäisi pienen suihkuttelun, mutta pitää se oma rannekin joskus pestä.

Matkailukelloni on vähän lastenkellon näköinen muovinen, kevyt noin 50 e maksanut aurinkovoimalla toimiva 100 m vesitiivis ja valkoisella silikonirannekkeella oleva kello, merkkiä en muista mutta ei niitä montaa ole noilla ominaisuuksilla. Sillä on oltu etelänlomalla ja rymytty uimassa aalloissa lukuisat kerrat ja käyty suihkussa. Kellon halvan ulkonäön takia kukaan ei luule minua rikkaaksi ryöstön kohteeksi missään, mutta se toimii aina ja sen kanssa voi tehdä ihan mitä urheilua vaan, lukuunottamatta laitesukellusta ja laskuvarjohyppyä.

Juhlakelloni on  kullanvalkoinen Orient automaatti, ovh noin 300-400 eur. Se on todella kaunis ja minulle tulee juhlava ja arvokas olo se kädessä, samalla tavoin kuin kantaisin arvokasta korua. Minua kiehtoo myös kellon toiminta. Onhan se aikamoinen ihme, että kello toimii pelkällä liike-energialla ja pysyy ajassa. Tämä kello toimii sittenkin jos joku aurinkotuulen pulssi jumauttaa koko maailman sähkölaitteet ja puhelimet. Minusta tuollainen sähkötön miniteknologia on ihmeellistä, todellinen ihmisen insinööritaidon näyte.

En ole koskaan halunnut kelloja statuksen vuoksi, vaan ihan siksi että tykkään käyttää ja tunnen oloni alastomaksi ilman. Olen siksi etsinyt parasta hinta-laatusuhdetta.

Oikein oman maun mukaan valittu kello on kaunis esine pitää aina mukana muistuttamassa elämän hyvistä asioista. Puhelimet taas ei ole kovin kauniita minusta.

Luulen, että monet kokeilevat kerran pari jotain halpaa (tai kallista) ja huonoa muotikelloa, joka tuntuu kököltä ranteessa ja luulevat sitten etteivät pidä rannekelloista. 

Yhden vinkin voin sanoa naiselle, joka lähtee rannekello-ostoksille. Älä osta minkään vaatemerkin kelloa tai jotain aggressiivisesti instassa mainostettua tavaraa. Yleensä ne on huonoja hinta-laatu suhteeltaan. Korean kuoren sisällä huonoin koneisto ja lasikin usein huono. Osta kello sellaiselta merkiltä, joka tekee nimenomaan kelloja ja on kellotalo, kuten vaikkapa Bering, Orient, Longines, Omega jne.

Vierailija
247/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät ap ilmaisua tänä päivänä, jos et tarkoita juuri tätä päivää, pitäisi sanoa nykyään, kun tunnut muuten niin fiksulta.

Vierailija
248/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiemin juurikaan käyttänyt kelloja,en vain osannut. Se ei tuntunut luonnolliselta. Itseasiassa jossain vaiheessa kaikki tuntuivat huomaavan että minulla ei ole kelloa ja tyrkyttivät jos jonkinlaista ajan mittainta. Appiukkokin osti jonkun tosi kalliin kellon 30 vuotias lahjaksi. En silti osannut käyttää sitä kelloa. Nyt 15 vuoden jälkeen kun aloitin juoksuharrastuksen uudestaan, ostin halvan aktiivisuus rannekkeen sykkeen seurantaan. Mutta nyt olen huomannut se onkin todella kätevä. Puhelimen soiton voi vaientaa ranteen liikkeellä ja aamulla kun en löydä puhelinta voin etsiä sen rannekkeen avulla. En luultavasti tule enää toimeen ilman ranneketta!

Vierailija
249/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin kello kuin puhelin. Ja on ranteessa 06.00-16.30. Harmittaa kun kallis sukelluskello katosi, nyt pärjään alle 100 euron perinteisellä.

Vierailija
250/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rannekellosta ajan näkee helposti, ei tarvitse kaivella puhelinta esiin laukusta. Minä laitan aina rannekellon ranteeseen kun lähden postilaatikkoa kauemmaksi.

Boomeriiiiiiii!!! Ei älykännyä taskuun tai laukkuun laiteta. Se on kokoajan silmien edessä.

Vierailija
251/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäpäs ap mikseivät käyttäisi? Mikä kellossa mielestäsi on kummallista?

Vierailija
252/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rannekelloa (tai siis on ja käytänkin joskus), mutta käyttökellona on taskukello.

Jonkun mielestä snobia. Olkoon.

Tähän oli aikoinaan ihan käytännön syyt. Ammattikouluaikana joutui asiakkaiden televisioita kantelemaan ahtaista oviaukoista ja tavalla tai toisella muutamankin rannekellon tökkäsin ovenpieleen. Jos ei kelloa hajalle, niin ainakin remmin poikki.

Puhelin puhelimena aj kello kellona.

Vierailija
253/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyn akku kestää max päivän. Lisäksi itse olen työssä, jossa räjähdysvaaran vuoksi ei voi kännyköitä mukana olla ja kuitenkin pitäisi olla kellonajasta selvillä. 

Vierailija
254/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että kello voi olla ranteessa koko työpäivän, mutta puhelinta en voi töissä esille kaivella.

Vierailija
255/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Rolexin osto jonoja, niin ymmärät.

Vierailija
256/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.

Nykyajan sivistystason tuntien, niin ne ei tajua kumpaakaan.

Vierailija
257/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tiedän kelloista vähän enemmän, vaikka ei minulla montaa niitä ole. Minulla on kolme käyttökelloa. Yksi arkikello on ranteessa lähes aina suihkussa käyntiä lukuunottamatta, eli myös öisin. Ei haittaa yhtään, koska ei ole mikään iso mokkula, vaan siro ja litteä. Kello on tyylikäs ja eleetön Bering patterikello, joka on 50m vesitiivis ja safiirilasi, hintaluokka noin 150 e. Käytän sitä neljättä vuotta ja lasi on edelleen naarmuton ja metallirannekkeen voi pestä. Kello kestäisi pienen suihkuttelun, mutta pitää se oma rannekin joskus pestä.

Matkailukelloni on vähän lastenkellon näköinen muovinen, kevyt noin 50 e maksanut aurinkovoimalla toimiva 100 m vesitiivis ja valkoisella silikonirannekkeella oleva kello, merkkiä en muista mutta ei niitä montaa ole noilla ominaisuuksilla. Sillä on oltu etelänlomalla ja rymytty uimassa aalloissa lukuisat kerrat ja käyty suihkussa. Kellon halvan ulkonäön takia kukaan ei luule minua rikkaaksi ryöstön kohteeksi missään, mutta se toimii aina ja sen kanssa voi tehdä ihan mitä urheilua vaan, lukuunottamatta laitesukellusta ja laskuvarjohyppyä.

Juhlakelloni on  kullanvalkoinen Orient automaatti, ovh noin 300-400 eur. Se on todella kaunis ja minulle tulee juhlava ja arvokas olo se kädessä, samalla tavoin kuin kantaisin arvokasta korua. Minua kiehtoo myös kellon toiminta. Onhan se aikamoinen ihme, että kello toimii pelkällä liike-energialla ja pysyy ajassa. Tämä kello toimii sittenkin jos joku aurinkotuulen pulssi jumauttaa koko maailman sähkölaitteet ja puhelimet. Minusta tuollainen sähkötön miniteknologia on ihmeellistä, todellinen ihmisen insinööritaidon näyte.

En ole koskaan halunnut kelloja statuksen vuoksi, vaan ihan siksi että tykkään käyttää ja tunnen oloni alastomaksi ilman. Olen siksi etsinyt parasta hinta-laatusuhdetta.

Oikein oman maun mukaan valittu kello on kaunis esine pitää aina mukana muistuttamassa elämän hyvistä asioista. Puhelimet taas ei ole kovin kauniita minusta.

Luulen, että monet kokeilevat kerran pari jotain halpaa (tai kallista) ja huonoa muotikelloa, joka tuntuu kököltä ranteessa ja luulevat sitten etteivät pidä rannekelloista. 

Yhden vinkin voin sanoa naiselle, joka lähtee rannekello-ostoksille. Älä osta minkään vaatemerkin kelloa tai jotain aggressiivisesti instassa mainostettua tavaraa. Yleensä ne on huonoja hinta-laatu suhteeltaan. Korean kuoren sisällä huonoin koneisto ja lasikin usein huono. Osta kello sellaiselta merkiltä, joka tekee nimenomaan kelloja ja on kellotalo, kuten vaikkapa Bering, Orient, Longines, Omega jne.

Tuohon ei ole mitään lisättävää. Itse olen mekaanisten kellojen suuri ystävä, ja keräillyt niitä yli 30v. Sulla on todella hyvät kriteerit, järki päässä.

Vierailija
258/622 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

arhinmärki pitää rolexia kun se on kommarille status symbooli.

Vierailija
259/622 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varsinkin miehille sopii iso ja näyttävä kello ranteeseen, joka samalla täydentää koko asukokonaisuutta. Toki riippuu nyt sitten niistä muista vaatteista, että en nyt tarkoita ihan perus kalsareita =).

Näyttävät kellot ei välttämättä ole aina edes pahan hintaisia. Toki Rolex on Rolex ja vielä joku päivä aion itsekin sellaisen omistaa, mutta siihen asti mennään näillä edullisemmilla: https://www.petenkello.fi/collections/miesten-kellot , seuraava ostos on varmaan joku Seikon kello, ne kun on ainakin tähän asti palvelleet tarkoitustaan varsin hyvin.

Vierailija
260/622 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt paljon helpompaa ja nopeampaa katsoa aika rannekellosta. Ihme kysymys. Ihmettelen sitäkin miksi kähttps://www.telsu.fi/kiinteist%C3%B6veljekset:+koti+loppuel%C3%A4m%C3%A… yritetään tunkea nykyisin kaikki mahdollinen. En käsitä miksi ihmiset haluavat hoitaa jopa pankkiasiansa sen pienellä ruudulla. Johan virhenäppäilyjen määräkin kasvaa. Jotkut katsovat jopa uutiset ja lukevat lehtensä siitä. Mahtaa olla melkoista tihrustamista. Eihän tuo ole silmillekään terveellistä. Muistan kun minulle lapsena jo sanottiin, etten saa lukea Aku Ankkaa liian läheltä mikä minulla oli tapana. No en uskonut ja minusta tuli likinäköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän