Mitä teette, kun olette "koko päivän ulkona"?
Eli mitä tarkoittaa kun sanotte, että olette olleet koko päivän ulkona tms? Mitä oikein teette siellä ja miten jaksatte olla kuumassa auringossa monta tuntia? Olin äsken lapsen kanssa reilu kaksi tuntia ulkona, ja olin jo ihan valmis tulemaan sisälle. Kuuma tulee ja en mä ainakaan kykene olemaan tuolla auringossa kovin kauaa, vaikka pysyisinkin varjossa. Pari tuntia on ihan maksimi. Ja mitä tekemistä teillä siellä ulkona on? Kyselen, koska haluaisin itsekin olla enemmän ulkona ja nauttia siitä.
Kommentit (87)
Tänään on mennyt lähes koko päivä ulkona. Aamupala syötiin takapihan terassilla. Sitten pelattiin sulkapalloa, laitoin pyykit ulos kuivumaan, oltiin uimarannalla pari tuntia. Syötiin ulkona. Istuin illan lukemassa kirjaa takapihalla. Kesällä usein syödäänkin ulkona, jos ilmat vaan sallii. Rakastan kesää ja aurinkoa ja haluan olla ulkona niin paljon kuin mahdollista. Ulkona on myös paljon varjopaikkoja, ei tarvi auringossa koko aikaa olla
Tänään pesin matot, pesin talon seinät ulkoa, leikkasin nurmikon sekä pesin auton sisältä ja ulkoa. Samanlaisia pieniä kotitöitä kun touhuilee, menee päivä äkkiä. Mukana touhuissa 9kk lapsi, välillä pidetään töistä leikkitauko.
Tänään olen maannut terassin sohvalla koko päivän. Olen poistunut välillä valmistelemaan grillattavia, hakemaan juomaa ja käymään vessassa. Edelleen sohvalla.
Me ollaan aina päivät ulkona.Sisällä vain nukutaan.Loikoilen,luen,teen puutarhahommia,laitetaan ruokaa,syödään.
Meillä iso piha ja useampia oleskelualueita varjossa/auringossa.
Aina jtn hommaa...halkojen pilkkomista,ruohonleikkuutta ym.
Käydään uimassa/rannalla, siellä voi pelata esim. lentopalloo. Luen kirjaa. Erilaiset harrastukset, kuten jalkapallo, ratsastus. Käydään pyörällä kaupassa..
Aikatauluelämä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä tänään:
- join aamukahvin terassilla klo 06-06.30
- klo 8-11.45 tein pihahommia - öljysin terassia, kastelin puutarhan, ladoin grilliä varten pieniä puunpätkiä grillikatokseen.
- 12-13 olin kahvilla meren rannassa terassilla
- 13-14 kävin järvellä uimassa
- 14-14.45 jatkoin pihan siivoamista, puiden latomista (autotalli ja pihaprojekti meneillään)
- tänään tulen vielä istumaan lapsenlapsen kanssa terassilla kun hän puljaa pienessä uima-altaassaan, käymme keinumassa ja hiekkalaatikolla.
- syömme päivällisen ulkona (ruoka on valmis joten lämmitykseen menee n 30 min, sen ajan voin ottaa aurinkoa)
- soran levitystä autotallissa ja -katoksessa
- iltakahvi ulkona, varmaan siirrytään sisään n klo 21
Tuleehan tuosta aika monta tuntia tällekin päivälle:) Eikä tää hellekään haittaa, näitä hommia on tehty jo melkein kuukausi ja vielä loppukesäksi riittää!
Kuulostaa helvetiltä
Uusi talo niin nämä pitää kerran tehdä:)
Edellinen talo rakennettiin 13v sitten eikä tarvinnut tehdä oikeastaan mitään muuta kuin löhötä uima-altaalla kun kaikki oli valmista. Mä nautin kun saa taas aloittaa kaiken alusta, erityisesti tuo puutarhan teko on ihanaa!
Samalla tulee tosiaan oltua ulkona ja kerättyä D-vitamiinia talvea varten, kipusairauteni takia en juurikaan pysty olemaan ulkona kun lämpötila laskee alle 5, sataa ja tuulee.
Normaalikesinä ollaan reissattu pitkään, nyt tällainen kesäloma. Mikäs näillä etelän lämmöillä, järvi vieressä, meri 2km, rantakahvilaan 3km.
Itse olen harvoin ihan oikeasti koko päivän ulkona. Yleensä se tapahtuu mökillä, jos on hyvä sää. Päivä alkaa terassilla aamukahveilla, siinä pihahommia, on uintia, saunomista, ulkogrillissä ruuan laittoo, ehkä jotain pihapelejä ja vain istumista ja olemistakin vain!
Sisällä tulee käytyä lähinnä vessassa ja hakemassa tavaroita tms.
Kotona mulla ei niin paljon tule oltua ulkona. Ei riitä puutarhanhoitoa yms koko päiväksi, lapsetkin isoja että hoitaa itse ulkoilunsa.
Omakotitaloissa ja mökeillä tuo ulkona olo on ihan selvää pässin lihaa, ei mitään erilaista. Miksi postailette tänne jatkuvasti niitä juttuja.
Kakarat exälle heti aamusta. Paluumatkalla terassille.
Mä ainakin olen maalla ja liki koko päivän sisällä, kersa 2v tytär painelee kahden koiran kanssa ulkona aidatulla pihalla ehkä 5h vuorokaudesta, riippuen kelistä.
Mä en todellakaan leikkaa nurmikkoa jokapäivä, allergioiden takia edes pyykkejä kuivata ulkona. Klappejakaan tarvitse pinota kuin max 2vk vuodesta.
Enemmän syksyllä ja talvella tulee ulkona oltua.
Tänään olen syönyt pitkää aamiaista terassilla varjossa, sen jälkeen makoilin vielä hetken aurinkotuolilla (varjossa). Sitten käytiin asioilla ja tulin takaisin tänne varjoon ulos. Välillä olen pessyt pyykkiä ja vienyt ulos kuivumaan, välillä viikannut niitä pyykkejä tässä varjossa. Leikkasin nurmikon ja siistin muuten pihaa, siinä tuli sen verran kuuma, että vetäydyin taas tähän varjoon. Jossain välissä käytiin myös pyöräilemässä pieni lenkki ja samalla jätskillä.
Viihdyn ulkona kyllä, mutta en kauaa paahteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen syönyt pitkää aamiaista terassilla varjossa, sen jälkeen makoilin vielä hetken aurinkotuolilla (varjossa). Sitten käytiin asioilla ja tulin takaisin tänne varjoon ulos. Välillä olen pessyt pyykkiä ja vienyt ulos kuivumaan, välillä viikannut niitä pyykkejä tässä varjossa. Leikkasin nurmikon ja siistin muuten pihaa, siinä tuli sen verran kuuma, että vetäydyin taas tähän varjoon. Jossain välissä käytiin myös pyöräilemässä pieni lenkki ja samalla jätskillä.
Viihdyn ulkona kyllä, mutta en kauaa paahteessa.
Itseasiassa se poikkeuksellisin tässä kelissä on se että varjossakin tarkenee, ei ole pakko löytää sitä paahteisinta paikkaa. Normaalikesinä varjossa ei tarkene aurinkoisinakaan päivinä varsinkin jos vähänkin tuulee tai pilvi sattuu auringon eteen. Nyt on hyvä
Vierailija kirjoitti:
Tänään pesin matot, pesin talon seinät ulkoa, leikkasin nurmikon sekä pesin auton sisältä ja ulkoa. Samanlaisia pieniä kotitöitä kun touhuilee, menee päivä äkkiä. Mukana touhuissa 9kk lapsi, välillä pidetään töistä leikkitauko.
No oot kyllä superaikaansaava! Mulla menis noihin:
- talon seiniä ei ole koskaan pesty mutta useamman tunnin projekti
-nurmikon leikkuu + pensaiden pahimpien heinätuppojen kitkeminen 3h
- autojen pesu sisältä ja ulkoa = 2 autoa, menis noin 3h -sisäpesu ja imurointi 1h/ auto ja pesu 30min/ auto
Eli yhteensä 9h eikä noista mikään ole mulle ”pieni kotityö”
Miten ihmeessä pidät vielä huolta 9kk vauvasta samalla? Sen ikäinenhän jo liikkuu aika itsenäisesti mutta on täysin vahdittava?
Esimerkkipäivä 1)
Syömme aamiaisen terassilla, lähdemme golf-kierrokselle (4-5 h), syömme lounaan klubitalon terassilla, menemme kotiin ja pulahdamme uima-altaaseen, kuivattelemme itsemme aurinkotuolissa, siirrymme terassin nojatuoliin, joka tässä vaiheessa on varjossa, otamme käteen gintonicin ja hyvän kirjan, käväisen sisällä laittamassa kevyen illallisen, jonka syömme taas terassilla. Illan päätteeksi siirrymme sisälle nukkumaan ilmastoituun makuuhuoneeseen.
Esimerkkipäivä 2)
Muuten sama kuin edellä, mutta golfkierroksen sijaan käymme lenkillä ja ajelemme sitten avoautolla johonkin kivaan terassiravintolaan lounaalle.
Teillä päin ei vissiin ole yhtä aktiivista hyttyskantaa kuin täällä meillä 🤣 Ei todellakaan tule mieleenkään loikoilla tai ruokailla omalla pihalla huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuon ikäinen leikkii?
t. Mies
Oletteo rutiinisti ulkona kesällä koko päivän, jos teillä ei ole omaa pihaa?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkipäivä 1)
Syömme aamiaisen terassilla, lähdemme golf-kierrokselle (4-5 h), syömme lounaan klubitalon terassilla, menemme kotiin ja pulahdamme uima-altaaseen, kuivattelemme itsemme aurinkotuolissa, siirrymme terassin nojatuoliin, joka tässä vaiheessa on varjossa, otamme käteen gintonicin ja hyvän kirjan, käväisen sisällä laittamassa kevyen illallisen, jonka syömme taas terassilla. Illan päätteeksi siirrymme sisälle nukkumaan ilmastoituun makuuhuoneeseen.
Esimerkkipäivä 2)
Muuten sama kuin edellä, mutta golfkierroksen sijaan käymme lenkillä ja ajelemme sitten avoautolla johonkin kivaan terassiravintolaan lounaalle.
Lol
Esimerkkipäviä 3)
Ulkona on upea sää, mutta roikutte av.llä provoilemassa :)
koirien kanssa touhuilen, oon tallilla ja pihahommia