Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette, kun olette "koko päivän ulkona"?

Vierailija
21.05.2013 |

Eli mitä tarkoittaa kun sanotte, että olette olleet koko päivän ulkona tms? Mitä oikein teette siellä ja miten jaksatte olla kuumassa auringossa monta tuntia? Olin äsken lapsen kanssa reilu kaksi tuntia ulkona, ja olin jo ihan valmis tulemaan sisälle. Kuuma tulee ja en mä ainakaan kykene olemaan tuolla auringossa kovin kauaa, vaikka pysyisinkin varjossa. Pari tuntia on ihan maksimi. Ja mitä tekemistä teillä siellä ulkona on? Kyselen, koska haluaisin itsekin olla enemmän ulkona ja nauttia siitä.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin koko eilispäivän takapihan nurmikolla istuen ja nauttien Grahampuuroa.

Vierailija
22/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin myös lisää kokemuksia kerrostalossa asuvilta perheellisiltä (lapsi päiväuni- iässä) joilla ei kesämökkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että lähden siinä puolenpäivän maissa ulos asunnostani ja palaan vasta illalla. Siinä välissä voin istua jokirannassa, käydä kahvilla, syödä eväitä puistossa, nähdä kaveria kaljalla, tehdä vähän hommia kirjastossa, piipahtaa museossa, ottaa valokuvia ja niin edelleen. Auringosssa en istu ollenkaan.

Vierailija
24/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailen vauvapalstaa iphonellani kuten nytkin.

-sinkku mies

Vierailija
25/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhailen pihahommia. Rakastan puutarhanhoitoa yli kaiken ja teen sitä oikeastaan sateella ja paisteella. 

26/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistossa on hyvin menny 8 - 9 tuntia kun lapsi on nuorempi (nyt teini). 10 aikaan aamulla viltin ja lelujen kanssa puistoon. Lahipuisto on iso, tenniskentat, pari erilaista leikkaluetta, 'vesisuihku' kahlailu-allas ym. Kaydaan puiston kahvilassa syomassa tai haetaan sielta viltille ruoka, seka lounas, etta iltaruoka jos tarve vaatii. Hups kello onkin jo 18. 30. Pajon tuttuja nakynyt ja uusiakin kavereita loytynyt.  

Vierailija
27/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla ns. ulkonaulkona, kun voi olla parvekkeella!

Istutin kasveja pari tuntia ja nyt nautin valkoviiniä kukkien ja murattien "seassa".

Vierailija
28/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään varsinaisesti tykkää helteestä, mutta kyllä tuolla pihalla on tullut oltua viime päivinä tuntikausia kerrallaan. Olen tehnyt pihatöitä laidasta laitaan: kitkenyt rikkaruohoja, leikannut pensaita, istuttanut kukkia ja mansikoita, öljynnyt terassia yms. Työ on niin terapeuttista ja palkitsevaa, ettei tule katsottua ollenkaan kelloa. Käyn sisällä syömässä, kun huomaan että olen nälkäinen, mutta muuten olen pitkälti viettänyt vapaa-aikani ulkosalla. Enkä pelkästään pihatöissä, vaan olemme myös istuneet iltaa pihakeinussa valkoviinilasit kädessä ja pelanneet nurmikolla krokettia. 

Vierailija
29/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ilmalla tuskin monikaan on koko päivää ulkona, huhuhuhuhuhhhhuhuhuhuhuhuhuhhhuhuhuhuhhhuhuuuuh.

Vierailija
30/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tapaamaan ystävääni Tukholmaan. Koko päivän kävelimme paikasta toiseen, välillä piipahtaen sisään museoon tai kahvilaan. Olimme kävellen liikkeellä aivan koko päivän.

Vierailija
31/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietin koko eilispäivän takapihan nurmikolla istuen ja nauttien Grahampuuroa.

No jo olet kova syömään sitä puuroa.Kokonaisen päivän siis söit.

Vierailija
32/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tein puutarhahommia pari tuntia. Sit kuljin läpi yhden luontopolun, oisko neljä tuntia mennyt. Siellä tuli hiki, joten menin retken jälkeen uimaan. Uinnin jälkeen kävin jätskilä (sekin ulkona). Ja illalla vaan istuin pihakeinussa, join mehua ja nautin olostani.

Vierailija
33/87 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käänsin kasvimaata ja istutin perunat. Käytiin puutarhalla hakemassa kesäkukkia ja istutettiin lapsen kanssa portaalle, ikkunalaatikoihin ja ruukkuihin. Kasteltiin istutuksia. Tehtiin hietikkoalue lasten leikkejä varten. Lapset trampoliinilla. Rikkaa. Pyykit ulos kuivumaan. Polttopuita pinosivat isommat lapset. Okt ei pihahommat hetkessä lopu.

Vierailija
34/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan aamusta iltaan ulkona. Käydään vain syömässä sisällä välillä. Lapset leikkii pihalla ja minä teen puutarhatöitä jne. Maalla ei istuta sisällä.

Maaseudulla ei kyllä koskaan näe ihmisiä viettämässä aikaa pihalla.

Vierailija
35/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajalla koko päivän ulkona oleminen on metsästystä, puutarhahommia, päiväretki metsässä, metsästystä tai koiran treenaamista. Töissä taas kivien keräämistä pellolta, raivaussahaamista, raksahommia laitumoen tekoa jne jne.

Vierailija
36/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumana päivänä voikaan olla ulkona koko päivää, mutta hyvällä ilmalla kyllä voi!

Vierailija
37/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhatöitä, polttopuita, koirien kanssa lenkkeilyä... Tai voi siellä vaikka lukea kirjaa, maalata, mitä milloinkin.

Vierailija
38/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt just lopettelen pitkää aamupalaa terassilla, sitten menen hetkeksi aurinkotuoliin lukemaan lehteä. Sen jälkeen pyöräilen kauppaan. Ruuan teen todennäköisesti sisällä, kun ei tee mieli grillata. Sitten käväisen varmaan lenkillä ja sen jälkeen uimassa ulkouimalassa tässä lähellä. Illalla pitää tehdä vähän puutarhahommia ennen saunaa ja muutamaa saunajuomaa omalla terassilla.

Sisällä käyn siis laittamassa ruuan, pistämässä pari pyykkikoneellista pyörimään ja saunassa.

Muuten ulkosalla n. Klo 8-23(ellei hyttyset sitten illalla aja sisälle aiemmin)

Kesällä en katso telkkaa kuin sadepäivänä, mutta kuuntelen paljon äänikirjoja.

Vierailija
39/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä monesti sanon, että oltu koko päivä ulkona..mutta toki porukka ravaa sisällä vessassa ja monesti osa ottaa päikkäritkin sisällä😊Meillä on viritetty trampoliini, uima-allas yms pihaan ja lapset käy niissä, ite just teen pihahommia ja eilen kun pääsin töistä jumituin tuonne takapihan varjoon istumaan illaksi..lapset siinä touhuili omiaan ja juteltiin vaan miehen kanssa..kuopus on 1-vuotias niin hän saattaa ihmetellä vaikka muurahaisia pitkään😃Grillataan suurin osa ruuista😊

Vierailija
40/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla ilmalla en halua olla ulkona vaan varjossa ja sielläkään en kauaa. Ulkomailla taas oon kirjaimellisesti ulkona. Harrastan kaupunkilomia.