Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette, kun olette "koko päivän ulkona"?

Vierailija
21.05.2013 |

Eli mitä tarkoittaa kun sanotte, että olette olleet koko päivän ulkona tms? Mitä oikein teette siellä ja miten jaksatte olla kuumassa auringossa monta tuntia? Olin äsken lapsen kanssa reilu kaksi tuntia ulkona, ja olin jo ihan valmis tulemaan sisälle. Kuuma tulee ja en mä ainakaan kykene olemaan tuolla auringossa kovin kauaa, vaikka pysyisinkin varjossa. Pari tuntia on ihan maksimi. Ja mitä tekemistä teillä siellä ulkona on? Kyselen, koska haluaisin itsekin olla enemmän ulkona ja nauttia siitä.

Kommentit (87)

41/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamusella söin ja tein eväät. Koiran kaa lähettiin sitten päiväksi lapion ja vaskoolin kanssa kultaa etsimään, iltasella syötiin ja sitten tammukoita pyytämään.

Tänåån eilisen toistoa.

Elämä on valintoja. Koen olevani onnekas tästä🤠

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
42/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään emme yleensä ole koko aikaa auringossa! Jos ollaan koko päivä ulkona, ollaan yleensä retkellä. Asumme kerrostalossa, joten harvoin hengaillaan pitkään pihalla, mutta välillä ollaan pitkään puistossa (etupäässä puiden varjossa), jolloin mukana evästä, kirjat, sulkapallomailat tai frisbee jne, ja kotona saatetaan sen lisäksi syödä ja muuten istua parvekkeella (aurinkovarjon alla).

Teen kesäisin maastotöitä, ja aurinkoisina hellepäivinä varustuksena on aina hattu, aurinkorasvaa, aurinkolasit ja PALJON nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkona tarvtse välttämättä auringossa olla. Jos olen ollut koko päivän ulkona, olen luultavasti hengaillut kaverien kanssa puistossa tai rannalla, pelaillut biitsiä, heitellyt frisbeetä, käynyt uimassa, istuskellut ja jutellut, lukenut kirjaa, syönyt piknik-eväitä, kävellyt metsäpoluilla.

Vierailija
44/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painiskellut vähän saman ongelman kanssa kuin ap. Asun lähiössä kerrostalossa, ja olisi kiva viettää aikaa ulkona mutten oikein ole keksinyt muuta kuin kävelyn, kun puistoja ei lähistöllä ole. Ehkä pitäisi ostaa oma lepolasse ja virittää se rapun eteen :D

Hellepäivät ovat ainoa ajankohta, kun kaipaan omaa pientä pihaa

Vierailija
45/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuessa se olikin harvinaista. Aina piti lähtemällä lähteä johonkin. Parveke oli liian kuuma eikä siellä edes tuntenut olevansa kunnolla ulkona vaikka kuinka oli istutuksia.

Nyt omakotitalossa asuessa ollaan koko perhe koko päivä ulkona helpostikin. Sisällä käydään tekemässä ruoka ja välillä käyn pikaisesti suihkussa ja vaihdan vaatetta. Omalla pihalla keksii aina tekemistä, mutta mitään ei ole pakko tehdä jos ei jaksa. On myös yksityisyyttä ja varjoisia ja aurinkoisia paikkoja. On lapsille leikkimökkiä ja pihaleluja ja uima-allas. Ei tarvitse pakata kaikkea mahdollista mukaan vaan voi hakea sisältä jos jotain unohtui. Lelut voi jäädä pihaan, toisin kuin kerrostalossa.

Lapsia ei tarvitse raahata sisään ruuanlaiton tai pyykinpesukoneen pyörityksen takia. Voin itse touhuta myös sisällä ja näen lapset ikkunasta. Kerrostalossa näin pieniä ei mitenkään voisi jättää ulos hetkeksikään.

Vierailija
46/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ulkona kokopäiväoleminen onnistuu vain omassa talossa tai mökillä. Ei minuakaan huvita täällä kerrostaloympäristössä mennä puiston penkille 12 tunniksi istumaan.

Vierailija
47/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa asuessa se olikin harvinaista. Aina piti lähtemällä lähteä johonkin. Parveke oli liian kuuma eikä siellä edes tuntenut olevansa kunnolla ulkona vaikka kuinka oli istutuksia.

Nyt omakotitalossa asuessa ollaan koko perhe koko päivä ulkona helpostikin. Sisällä käydään tekemässä ruoka ja välillä käyn pikaisesti suihkussa ja vaihdan vaatetta. Omalla pihalla keksii aina tekemistä, mutta mitään ei ole pakko tehdä jos ei jaksa. On myös yksityisyyttä ja varjoisia ja aurinkoisia paikkoja. On lapsille leikkimökkiä ja pihaleluja ja uima-allas. Ei tarvitse pakata kaikkea mahdollista mukaan vaan voi hakea sisältä jos jotain unohtui. Lelut voi jäädä pihaan, toisin kuin kerrostalossa.

Lapsia ei tarvitse raahata sisään ruuanlaiton tai pyykinpesukoneen pyörityksen takia. Voin itse touhuta myös sisällä ja näen lapset ikkunasta. Kerrostalossa näin pieniä ei mitenkään voisi jättää ulos hetkeksikään.

Parvekkeissa on kyllä huimia eroja. Meillä on aika iso parveke (2x4 m), joka on kokonaan auringossa vaan aamulla, joten ei ole pätsi. Mahtuu paljon kasveja, iso pöytä, penkki, pari tuolia ja hylly yrteille yms ja sähkögrillikin saa olla. Näkymä toki muita taloja mutta myös puisto ja lampi. Kesälomalla saatetaan syödä kaikki ateriat ulkona ja vielä muutenkin istuskella lukemassa, pelaamassa yms. Ehdottomasti yksi tämän asunnon parhaita puolia :) Yhdessä aiemmassa asunnossa oli sellainen häthätää 1x1 m saunapartsi, siinä ei viihtyneet juuri mitkään kukatkaan kun oli niin kuuma.

Vierailija
48/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä luen kirjaa ja yritän sitten tehdä vähän kävelylenkkiä tai pyöräillä. Jotain pihahommia myös.  Jos minulla olisi kunnollinen läppäri niin en varmaan edes poistuisi sisälle lainkaan vaan olisin senkin ajan ulkona. Oikeastaan ulkona on välillä tylsää, mutta minut on jo lapsena opetettu, että varsinkin kesäisin pitää olla aina ulkona. Tämä oli ihan sääntö meillä ja muistan, kun kerran aamulla en ehtinyt ulos ja meille oli vielä vieraita lapsia hoidossa.  Isä vähän suuttui, kun tuli takaisin kotiin emmekä vieläkään olleet ulkona ja kello oli jo 11. Tosin vaikka minut on siis totutettu tähän niin ihan mielelläni jatkan sitä tapaa ja viihdyn ulkona. Hyttyset  ainoa riesa varsinkin iltaisin.

Vierailija
49/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen tekee niin kuin tykkää, vai mitä? Ei ole pakko pitää kesästä ja lämmöstä ja olla koko päivää ulkona, eikä ole myöskään pakko olla koko päivää sisällä.

Itse otan kesäpäivistä kaiken irti ulkoillen, lenkkeillen, uiden, kaupungilla ja puistossa tms. istuskellen, koska inhoan talven kylmyyttä ja pimeyttä.

Vierailija
50/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ulkona kokopäiväoleminen onnistuu vain omassa talossa tai mökillä. Ei minuakaan huvita täällä kerrostaloympäristössä mennä puiston penkille 12 tunniksi istumaan.

Meillä on paritalossa oma pieni piha, mutta kyllä tänäänkin oltiin koko aamupäivä yleisessä puistossa. Paljon enemmän ihmisiä ja tekemistä. Iltapäivällä sitten ehkä pihalla.

Vierailija
51/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmeisesti joku kerrostaloasujan ongelma. Omakotitalossa menee helposti suurin osa ajasta ulkona. Tykkään autonhoidosta, pesua vahausta jne. Veneilen, kalastan tuntikausia. Pihalla tulee tehtyä pihatöitä kuten ruohonleikkuuta, koneiden korjausta. Käyn tapahtumissa, esim kiihdytysajot viime viikonloppuna. Kahvia juon ulkona kirjaa/lehteä lueskellen. Grillaan ulkona. Pyöräilen pitkiä matkoja, eilen 40km. Lenkkeilen.

Vierailija
52/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistella, mutta eilen jotain tähän suuntaan:

- muksu heräsi 7.30

- ennen kahdeksaa oltiin jo omassa pihassa ja syötiin aamiaista ulkona

- aamupalan jälkeen lähdettiin puistoon leikkimään, josta tultiin kotiin lounaalle klo 11

- lounas ulkona n 11.30

- muksu rattaisiin päiväunille ja itse istuskelin pihalla n 12-14

- päiväunien jälkeen välipala ulkona n 14.30

- välipalan jälkeen lapsi leikki omalla pihalla ja minä tein vähän puutarhatöitä

- sisälle ruoanlaittoon n 16.30

- iltaruoka n klo 17

- ruoan jälkeen lähdettiin iltauinnille läheiselle rannalle

- kotiin n klo 19.30

- iltapala ja nukkumaan (muksu taisi olla jo täydessä unessa 20.30)

Mitä ihmettä sitä sisällä tekisi näin ihanana päivänä?

Vierailija
53/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä tänään:

- join aamukahvin terassilla klo 06-06.30

- klo 8-11.45 tein pihahommia - öljysin terassia, kastelin puutarhan, ladoin grilliä varten pieniä  puunpätkiä grillikatokseen.

- 12-13 olin kahvilla meren rannassa terassilla

- 13-14 kävin järvellä uimassa

- 14-14.45 jatkoin pihan siivoamista, puiden latomista (autotalli ja pihaprojekti meneillään)

- tänään tulen vielä istumaan lapsenlapsen kanssa terassilla kun hän puljaa pienessä uima-altaassaan, käymme keinumassa ja hiekkalaatikolla.

- syömme päivällisen ulkona (ruoka on valmis joten lämmitykseen menee n 30 min, sen ajan voin ottaa aurinkoa)

- soran levitystä autotallissa ja -katoksessa

- iltakahvi ulkona, varmaan siirrytään sisään n klo 21

Tuleehan tuosta aika  monta tuntia tällekin päivälle:) Eikä tää hellekään haittaa, näitä hommia on tehty jo melkein kuukausi ja vielä loppukesäksi riittää!

Kuulostaa helvetiltä

Vierailija
54/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt omakotitalossa asuessa ollaan koko perhe koko päivä ulkona helpostikin.
Sisällä käydään tekemässä ruoka ja välillä käyn pikaisesti suihkussa ja vaihdan vaatetta. Omalla pihalla keksii aina tekemistä, mutta mitään ei ole pakko tehdä jos ei jaksa. On myös yksityisyyttä ja varjoisia ja aurinkoisia paikkoja. On lapsille leikkimökkiä ja pihaleluja ja uima-allas. Ei tarvitse pakata kaikkea mahdollista mukaan vaan voi hakea sisältä jos jotain unohtui. Lelut voi jäädä pihaan, toisin kuin kerrostalossa.

No juuri näin koen itsekin. Lisäksi naapurit kuuntelee ja kyttää jos on parvekkeella, se nyt muutenkin on niin pieni alue, että missä ilo? Jos asuisimme omakotitalossa tai edes rivarissa niin kökkisin pihaa laittamassa kaiket päivät, samalla seuraisin pihalla leikkivää taaperoa, grillattaisiin, lukisin kirjaa lepotuolilla. Lapselle kahluuallas ja hiekkalaatikko.  Ankeaa olla kerrostaloasukkaana kesällä.. Nytkin istun sohvalla (naapuri röökaa partsilla eli ei astmaatikkona huvita mennä sinne myrkyttämään itseään) ja odotan, että lapsi herää. Voidaan ulkoilla hetken aikaa kun, kauhealla showlla pihalle (uhmaikä) ja sitten täytyykin tulla sisälle laittamaan ruokaa, Ja sitten taas hetkeksi ulos ennen iltapalaa ja yöunia. Olisi kiva joskus grillata. tarkasti pitää noille lyhyille reissuille pakata aurinkovoiteet, juomista, hyttysmyrkyt, pihalelut etc mukaan, koska niitä ei kuudennesta kerroksesta niin vain "kipaista".

Vierailija
55/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllään kasvimaalla tai teen jotain muuta hyödyllistä.

Vierailija
56/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kävelen esim.rannalla. Maalla leikkaan ruohoa, laitan kukkia, teen polttopuita jne.

Vierailija
57/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan heti herättyäni kunnon tötsyt. Sittenhän olen ulkona koko päivän. Hip hei.

Vierailija
58/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala omalla parvekkeella. Sitten 7 h kaupungilla. Yhdellä terassilla lounas, seuraavalla Campari-tuoremehu, seuraavalla Gintonic ja nyt taas omalla parvekkeella valkkaria juoden.

Vierailija
59/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito pohtii keskenään sitten vuoden 2013! Vilkasta keskustelua keskenään.

Vierailija
60/87 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me lähdettiin aamulla lasten kanssa puistoon, niillä oli siel vaikka mitä leikkiä ja mä kahvittelin äiti kavereiden kanssa. Sit oli puistoruokailu ja sen jälkeen pyöräiltiin sieltä kaupan kautta uimaan. Lapset ui ja mä valvoin niiden uimista, luin kirjaa ja maksoin itseasiassa muutaman laskunkin puhelimella. Syötiin siel sitten välipalaeväätkin. Sit lähdettiin hakemaan postista paketti ja oltiin loppujen lopuks kotona klo 16:30. Lapset lähti vielä päivällisen jälkeen omaan pihaan leikkimään..

Mut joo ei mekään KOKO päivää ulkona oltu, sillon tuli oltuun pidempiä päiviä kun oli viel oma palsta niin iltapäivät oltiin siel