Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parasta graavilohta mitä kaupasta saa

Nimimerkki (ei pakollinen)
16.12.2022 |

Kertokaa joku jolla oikeudet, että mikä se paras graavilohi nyt oikein on, kun on vielä selkeä voittajakin..

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/87f1d237-f110-4243-a61e-3c1…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonkun vielä tietäisi. Mummeli teki niin hyvää graavilohta että sitä syötiin leivän päällä jo pikkumuksusta lähtien. Harmi että vei salaisuutensa (ja muutaman muunkin ruokaan liittyvän salaisuuden) mukanaan kun otti ja meni kuolemaan kolme vuotta sitten. Kai sinun on pakko testata kaikki mahdolliset graavilohet kaupasta ja hankkia sitä, mikä sinun suussasi hyvältä maistuu.

Vierailija
2/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on joka tapauksessa parasta, joten ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty on joka tapauksessa parasta, joten ihan sama.

Ihanaa, myytkö meillekkin?

Vierailija
4/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohta ei kannata ostaa kaupasta, ellei ole -60% ilta-alessa. On todella helppoa tehdä itse ja epäonnistuminen on käytännössä mahdotonta. Saat juuri sellaiset mausteet kuin itse haluat.

Vierailija
5/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graavilohta ei kannata ostaa kaupasta, ellei ole -60% ilta-alessa. On todella helppoa tehdä itse ja epäonnistuminen on käytännössä mahdotonta. Saat juuri sellaiset mausteet kuin itse haluat.

Silläpä olisikin kiva tietää makutestin ylivoimainen voittaja, joka paljastuu tuon maksumuurin takana olevasta jutusta.

Toisaalta, en osta koskaan ale-kalaa jos kyseessä lähestyvä päivämäärä. Kala on niin paljon parempaa tuoreena.

Vierailija
6/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon graavilohen salaisuus on riittävä suola. Sellainen suolapurkin pöydän reunalla nähnyt löysä kalanlötkäle on ällöä- Ällölöllöä.

Jouluksi teen usein graavilohta siten, että raastan siihen suolan päälle raakaa punajuurta. Tulee todella nättiä kalaa! Sama tulos tulee mustamarja-aroniallakin, mustikkaa en raaski siihen laittaa.

Vierailija
7/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty.

Hienoa merisuolaa riittävästi, mausteita, esim pippuri sekoitusta, tilliä, konjakkia. Sitten kelmun alle jääkaappiin väh. 3 pv.

Hieman lopuksi juoksevaa hunajaa ennen tarjoilua. Ei liikaa.

Vierailija
8/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on aina parasta sanon minäkin.

Vierailija
9/12 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon graavilohen salaisuus on riittävä suola. Sellainen suolapurkin pöydän reunalla nähnyt löysä kalanlötkäle on ällöä- Ällölöllöä.

Jouluksi teen usein graavilohta siten, että raastan siihen suolan päälle raakaa punajuurta. Tulee todella nättiä kalaa! Sama tulos tulee mustamarja-aroniallakin, mustikkaa en raaski siihen laittaa.

Suolaa toki, sopivasti. Liika suolaaaminen tekee kalasta vain, noh, suolaisen makuista. Tönkkösuolattu graavi on toki helppo ja maku taattu (suolainen). Mielestäni hankaluus on juuri oikea suolaus niin että muut mausteet ja kalan maku tulee esiin.

Liikaan suolaan ei kannata totuttautua, voi poksahtaa päästä verisuoni.

Vierailija
10/12 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilohinta tuplaantuu kun on ripoteltu suolaa kalan päälle. Kannattaa opetella tekemään itse. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
11/12 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetekijät on jotenkin ylivertaisia ihmisiä. Mutta saisko sen kaupanlohen testituloksen kuitenkin?

-eri-

Vierailija
12/12 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetekijät on jotenkin ylivertaisia ihmisiä. Mutta saisko sen kaupanlohen testituloksen kuitenkin?

-eri-

Kalaneuvos voittaja