Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISET ARMEIJAAN

Alikersantti
13.07.2020 |

Mun mielestä on ihan perseestä, että vaan miesten on pakko mennä armeijaan. Ihan kohtuutonta sukupuolisyrjintää!!! Miks vaan miesten pitää mennä asepalvelukseen (määrätään orjatyöhon 6kk-12kk sukupuolen perusteella). Itse naisena kävin armeijan justä tän takii koska mun mielestä kaikkien suomalaisten pitäis käydä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti kun kaikki nekin miehet menevät, jotka yrittävät luistaa armeijasta kaikin keinoin, vaikka hankkimalla C:n paperit.

Vierailija
42/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se armeija on vähän niin kuin miesten oma ongelma. Itsepä ovat sen järjestelmän luoneetkin. Ei ole minun ongelma. T. nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatettava ajatua naisillekkin asevelvollisuus. Jos eivät synnytä tai käy armeijaa niin äänioikeus pois.

Ehdottomasti. 

Rikollisille miehille, esimerkiksi kuvottaville raiskaajille, sama tilanne: äänioikeus pois.

Jäisikö yhdellekään miehelle oikeutta äänestää, kun miettii vankiloiden tilannetta?

Naiset tekevät yhtä paljon rikoksia mutta oikeuslaitos näkee heidät uhrina ja saavat sukupuolialennusta tuomioissa. Milloin tämä epäkohta korjataan? Vierananuttajaäidit pitäisi passittaa myös vankilaan.

Lähde sille, että naiset tekevät yhtä paljon rikoksia kuin miehet?

Vierailija
44/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 äippä; Ajattelen lapsiani ja taatusti puolustan tarvittaessa ja teen sen kotona. Naisille koteihin vain aseet ja pieni perehdytys käyttöön, niin onnistuu hyvin.

Vierailija
45/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin selvää, että tasa-arvon nimissä armeijan (tai yhtä pitkän kansalaispalvelun esim. sairaalassa) on oltava pakollinen tai vapaaehtoinen molemmille sukupuolille.

Vierailija
46/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kaikista naisista ole siihen. Mä olisin ehkä voinut käydä nuorena.

Vierailija
47/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ulisee tästä koko ajan naisille? Miehet ovat ITSE määränneet itselleen armeijan. Mieti ITSE sitä eniten kannattavat tutkitusti. Miehet sitä ylläpitävät ja hallitsevat. Silti itkette naisille.

Miehille pakotetut sukunimet. Katsotaan sen jälkeen sitä naisten armeijaa ;) kas kun naiset ei halua koskaan miehille mitään naisten huonoon asemaan viittaavaa. Yhdellä palstalla muuten miehet uhkailivat intissä olevaa naista ampumisella, onpa oikein ihania ja yhteistyökykyisiä nämä miehenne!

Miehet vain ulisee, vaikka itse ovat kaikki nämä rakenteet luoneet. Naisille armeija sitten, kun poikalapsia aletaan abortoimaan ja miehiä pakotetaan nimenvaihtoon. Harvemmin naiset haluaa miehille samoja sortavia rakenteita. Mies on naiselle susi.

Sama henkisesti sairas miestenvihaaja, jolla loogisen ajattelun perusteetkin hukassa.

Vierailija
48/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asepalveluksen tulisi olla kaikille vapaaehtoinen, palkka-armeijatyylisesti. Tai vaihtoehtoisesti naisille siviilipalvelus pakolliseksi.

Vierailija
49/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ulisee tästä koko ajan naisille? Miehet ovat ITSE määränneet itselleen armeijan. Mieti ITSE sitä eniten kannattavat tutkitusti. Miehet sitä ylläpitävät ja hallitsevat. Silti itkette naisille.

Miehille pakotetut sukunimet. Katsotaan sen jälkeen sitä naisten armeijaa ;) kas kun naiset ei halua koskaan miehille mitään naisten huonoon asemaan viittaavaa. Yhdellä palstalla muuten miehet uhkailivat intissä olevaa naista ampumisella, onpa oikein ihania ja yhteistyökykyisiä nämä miehenne!

Miehet vain ulisee, vaikka itse ovat kaikki nämä rakenteet luoneet. Naisille armeija sitten, kun poikalapsia aletaan abortoimaan ja miehiä pakotetaan nimenvaihtoon. Harvemmin naiset haluaa miehille samoja sortavia rakenteita. Mies on naiselle susi.

Kyllä Suomessa yhteiskunta suosiii nimenomaan naisia ja antaa naisille etuoikeuksia. Hallituskin on naisenemmistöinen. Silti te naiset vaan ulisette vaikna teillä on vain oikeuksia.

Vierailija
50/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se armeija on vähän niin kuin miesten oma ongelma. Itsepä ovat sen järjestelmän luoneetkin. Ei ole minun ongelma. T. nainen

Kyllä tuolle naiset ovat näitä sortosysteemejä miehille keksimässä ja naisia mielistelevät tossun alla olevat miehet. Itsehän naisetkin naisen euronsa loivat. Ei ole sekään minun ongelma. Muistakaa naiset että teidän on turha vaatia miehiä parantamaan asemaanne jos ette itse vastavuoroisesti aja miesten asioita. t. Mies

Vierailija
51/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin selvää, että tasa-arvon nimissä armeijan (tai yhtä pitkän kansalaispalvelun esim. sairaalassa) on oltava pakollinen tai vapaaehtoinen molemmille sukupuolille.

Näinpä, tasa-arvon kannalta vain yhtä sukupuolta koskeva pakollinen velvollisuus ei ole mitenkään perusteltavissa. Jännä miten tämä jää niin usein huomioimatta, kun puhutaan tasa-arvon edistämisestä.

Vierailija
52/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen heti kun kaikki nekin miehet menevät, jotka yrittävät luistaa armeijasta kaikin keinoin, vaikka hankkimalla C:n paperit.

Olisitko myös valmis laittamaan vanhemmat naiset sinne jotka ovat lusmuilleet intistä?

Vierailija
53/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan kohtuutonta miesten syrjintää se et naiset ei joudu armeijaan tai sivariin

t. nainen

Vierailija
54/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS Suomen valtiolla olisi varaa järjestää naisille jotain harjoitusta sotatilan varalle, toivoisin lottakoulutusta. Olisi pakollinen kaikille naisille (poislukien raskaana olevat), mutta saisi myös valita perinteisen armeijan. Sodan sattuessa naisten harteille jää kuitenkin kaikki huolto- ja avustustehtävät, joten olisi ehkä hyvä varautua? Itseäni ainakin kiinnostaisi, mutta valtion budjetti ei taida tähän venyä..

Vierailija
55/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan kun jättää väliin, niin ainakaan työelämään on melko turhaa haaveilla...

m39

Mitä se setä tärisee? Armeijaan väliinjättäminen ei ole merkittävästi haitannut elämää työmarkkinoilla pitkään aikaan, ainakaan nykyaikaisilla aloilla. Poliisit ja vartijat on oma juttunsa.

Ne työpaikat, joissa palkkaamisesta päättää joku roolipeliinsä juuttunut kurkkusalaatti, eivät intin käymättömiä varmaan pahemmin houkuttele muutenkaan.

Joidenkin mielestä armeijan tarjoama "johtajakoulutus" on merkittävä asia. Varmaan sitä joissain saunasopimuspiireissä pideäänkin arvossa.

Lähempänä todellisuutta lienee kuitenkin se, että vanhan maailman työnantaja ei halua työntekijää, joka on aikaan kehdannut kapinoida järjestelmää vastaan - tällainen työntekijähän saattaa olla myös tietoinen oikeuksistaan. Tai jopa kuulua ammattiliittoon.

Ne ammattiliitot ei kyllä kuulu nyt tähän mitenkää vaikka onki kaiken pahan alku ja juuri. pitäis neki vaa lakkauttaa. Ne ei aja muuta kun omaa etuaa.

Vierailija
56/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan kun jättää väliin, niin ainakaan työelämään on melko turhaa haaveilla...

m39

Mitä se setä tärisee? Armeijaan väliinjättäminen ei ole merkittävästi haitannut elämää työmarkkinoilla pitkään aikaan, ainakaan nykyaikaisilla aloilla. Poliisit ja vartijat on oma juttunsa.

Ne työpaikat, joissa palkkaamisesta päättää joku roolipeliinsä juuttunut kurkkusalaatti, eivät intin käymättömiä varmaan pahemmin houkuttele muutenkaan.

Joidenkin mielestä armeijan tarjoama "johtajakoulutus" on merkittävä asia. Varmaan sitä joissain saunasopimuspiireissä pideäänkin arvossa.

Lähempänä todellisuutta lienee kuitenkin se, että vanhan maailman työnantaja ei halua työntekijää, joka on aikaan kehdannut kapinoida järjestelmää vastaan - tällainen työntekijähän saattaa olla myös tietoinen oikeuksistaan. Tai jopa kuulua ammattiliittoon.

Siis kyllä intin käyminen vaikuttaa työn saamiseen. Ite ainaki katon et mies on aika vätys jos ei ees 6kk oo pystyny armeijassa olemaan.

Vierailija
57/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m39

Siis kyllä intin käyminen vaikuttaa työn saamiseen. Ite ainaki katon et mies on aika vätys jos ei ees 6kk oo pystyny armeijassa olemaan.

Entäs naisen kohdalla?

Vierailija
58/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, etkä ole nainen. Olet selkeästi mies. Räväkkä provo jokatapauksessa.

Vierailija
59/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kesti kauan ennenkuin tämä nostettiin esiin keskustelussa. Ihan älytöntä porukkaa täällä taas. Miehet sitä - naiset tätä jankkaamista.

Tämä olisi hyvä vaihtoehto, naiset saisivat oppia kriisitilanteen hallintaa. Koska naiset vielä tänä päivänäkin ovat se sukupolvi joka synnyttää ja hoitaa lapsia ja siinä suhteessa haavoittuvaisia miehiin verrattuna, niin emme voi kaikkia lähettää armeejaan. Sehän on selvää.

Vierailija
60/73 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS Suomen valtiolla olisi varaa järjestää naisille jotain harjoitusta sotatilan varalle, toivoisin lottakoulutusta. Olisi pakollinen kaikille naisille (poislukien raskaana olevat), mutta saisi myös valita perinteisen armeijan. Sodan sattuessa naisten harteille jää kuitenkin kaikki huolto- ja avustustehtävät, joten olisi ehkä hyvä varautua? Itseäni ainakin kiinnostaisi, mutta valtion budjetti ei taida tähän venyä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan