Onko noloa ylipueutua ja ylipukea lapsensa päiväkodin kevätjuhlaan?
Meille kävi näin. Miehellä oli puku päällä, minulla kotelomekko ja päiväkotilaisella suorat mustat housut, valkoinen pitkähihainen paita ja kravatti.
Muilla pojilla oli parhaimmillaankin värikäs lyhythihainen kauluspaita ja farkut.
Kommentit (26)
Mulla on aina siistit työvaatteet PK:n juhlissa, koska tulen suoraan töistä. Eli on jakkupuku tai kotelomekko tai vastaava, korkokengät, siisti työmeikki. Mies tulee aina puvussa, usein jopa tummassa puvussa.
Lasten puolesta harmittaa eniten ne perheet, jotka eivät näe lainkaan vaivaa juhlien eteen ja laittavat lapsetkin juhliin likaisissa virttyneissä verkkareissa ja t-paidoissa. Näitä näkee joka vuosi. Jopa eskareiden joukossa oli muutama, vaikka juhla on eskareille ihan erityinen (viimeinen pk:n kevätjuhla, saavat ruusut ja todistukset ym.).
Meillä lapsilla on aina PK:n juhlissa juhlavaatteet, samoin useimmilla muilla. Tänä vuonna yhdellä ryhmän pojista (6-v) oli tumma puku. Se erottui joukosta, mutta minusta vain hyvällä tavalla.
Ylipukeutumista olisi se, jos aikuiset tulisivat iltapuvussa/frakissa.
Ei ole munkaan mielestä noloa, tosin itse en pukisi lasta tarjoilijan näköiseksi. Tummat suorat housut ja valkoinen kauluspaita tuntuu aika yliampuvalta tai 90-lukulaiselta kevätjuhliin, nykyään kun hääjuhlassakin lapsilla suositaan jotain muuta kuin noita vanhanaikaisia suoriahousuja.
Värikäs kauluspaita on mun mielestä lapselle sopivampi juhlapaita. Meidän pojalla oli samettihousut, koska muita ei nyt ollut.
Sen sijaan aikuisilla puku (miehellä) ja kotelomekko (naisella) on aika tavanomainen. Nehän sopii vaikka kaupungille. Mun mielestä mies ei voisi olla komeampi kuin puvussa! Sen sijaan sellainen satiininen pitkä hollywood-leninki naisella olisi vähän yliampuva.
Kotelomekko yhdellä ja viereisellä olevat farkut ja siisti paita ei ole mitenkään silmiinpistävä eroavaisuus. Sen sijaan jos tullaan rantashortseissa jne ei kyllä kerro arvostuksesta juhlaa kohtaan.
Päiväkodin "juhlia" tosin on monenlaisia. Meillä oli tänä vuonna yhdellä lapsella kevätjuhla pihalla. Grillausta. Sateessa. :D
No, on se ehkä vähän noloa hikoilla kotelomekossa ja suorissa housuissa sekä kravatissa, kun muu juhlaväki on shortseissa ja t-paidoissa. Satuin yhtiin kevätjuhliin, jossa yhdet vanhemmat olivat hieman ylipukeutuneet edellä mainitulla tavalla ja jokseenkin vaivautuneena poistuivat kyseisestä tilaisuudesta. Vaimo suunnilleen nieleskeli kyyneleitä, kävi vähän sääliksi. Eivät ilmeisesti olleet aiemmin kyseisessä paikassa juhlissa ja eivät tienneet paikan olevan hikinen, ahdas ja kuuma, joka laittaa perheet pukeutumaan rennosti.
Nainen ei voi koskaan olla mielestäni ylipukeutunut.
Mutta puku miehellä ei kyllä kuulu pk-juhliin tms.
Kyllä sellainen värikäs kauluspaitakin käy juhlavaatteeksi mutta t-paidat, hupparit, farkut ja lenkkarit periaatteessa ei. Jossain määrin voi olla järkevääkin olla ostamasta pienelle lapsille sellaisia vaatteita joille ei sitten tulisi kuin suunnilleen 1 käyttökerta.