Onko tällainen ihan tavallista, mietiskelyä parisuhteesta
Teen nyt tän julkaisun ihan päähänpistosta.
Periaatteessa meillä on kaikki ok, ollaan oltu kohta 20v yhdessä.
Missä määrin seksin vonkuminen ja siitä jankuttaminen on normaalia? Kun mä en jaksais sitä joka helkutin päivä. Sitä jankutusta ja vehkeen esittelyä. Ja mikä tahansa asia kääntyy seksistä puhumiseen. Kaupassa kurkun osto, mökillä virvelin käyttö, mikä tahansa asia.
Kaikki on kaksimielistä. Mä kuulema tein hänestä sellaisen. Meillä kuitenkin on seksiä viikottain.
Ja varmaan tän takia pelkään aina sanoa kun menkat alkaa. Hirveä surkuttelu, elämä suunnilleen loppuu siihen, ”noniin, se siitä sitten, menee taas viikkoja”, ihan kuin mä niihin menkkoihin voisin vaikuttaa.
Mä tiedän että mulla on taustalla vaikutusta, mutta onko tuollaista pakko kuunnella? Mä oon sanonut että en jaksais koko ajan jauhaa samaa kaksimielistä juttua, mutta loukkaantuu tietysti, viimeksi eilen suuttui.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Meilläkin minä lopetin vonkaamisen ja keskityn omaan seksielämääni ja sitten kerran kuukaudessa ollaan vaimon kanssa ihan sitä traditionaalista seksiä. Hän menetti kykynsä nauttia seksistä saatuaan lapset ja tämä on kuulemma ihan normaalia, kun olen kysellyt ystäväpiirissä muilta miehiltä.
Toiset ne on vähemmän innokkaita ja toiset on keskiarvolta tasaisia parittelemaan.
Ennen luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan, mutta totuus lienee, niin että lasten saannin jälkeen enemmistö kokee hormonaalisen muutoksen elimistössään ja unohtaa seksin nautinnon tunteen.
Siksi ennen yleisesti luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan. Kyseessä on hormonaalinen muutos johon ei liene löydy lääkettä.
Toivon että olet trolli enkä tiedä miksi ryhdyn tähän, mutta kerrotaan pena perheenisälle alkajaisiksi pari asiaa naisten seksielämästä perheen perustamisen jälkeen. Ensinnäkään kaikille ei käy kuvatulla tavalla. Itse olin koko raskausajan halukas ja varsinkin synnytyksen jälkeen muutuin niin herkäksi, että pelkkä penetraatio riitti tulemiseen muutamassa minuutissa. Kaikille ei käy näin, mutta se johtuu niin monista asioista kuin on ihmisiä, synnytyksiä ja parisuhteita. Toisissa parisuhteissa se lapsensaanti on synonyymi 50-luku takaisi:ll, eli nainen on kaikesta vastuussa ja joutuu hoitamaan vielä lasten ja kodin lisäksi työt ja kaiken metatyön. Kun vihdoin on saanut sen hankalimmankin ipanan nukkumaan yhdeltätoista ja saa silmät kiinni, kun aamu kuudelta on taas herätys, niin ei todellakaan kiinnosta siinä vaiheessa mikään seksin ronkuminen. Toisena asiana voisin mainita oman ajan puutteen. Kun nainen ei saa omaa aikaa tai voi panostaa itseensä, niin se näkyy käytöksessä parisuhteen puolella juuri niin, ettei kiinnosta seksi laisinkaan. Jos saisi edes yhden illan itselleen, ettei kukaan pyydä, halua tai vaadi mitään niin halut voivat palatakin.
Lisäksi kaikki se huokuu naisen käytöksessä mitä noihin kiireisiin vuosiin liittyy: ilkeät sanat, katseet, vertailut toisiin, kaikki se ilkeys. Se kiteytyy siihen, että yhteinen elämä hiljenee.
Puhuit myös naisten hormonituotannosta, miten se saattaa vaikuttaa seksiin tai sen määrään tai sen laatuun. Tästä syyttäisin erittäin paljon imetystä, koska imetyshormonit vetävät alapään kuivaksi tai koko olotilan aivan ihmeelliseksi, mutta se ei jatku onneksi ikuisuuksia koska sillä on tärkeä tarkoitus. Tämä on luonnon tapa suojata lasta siltä, että resursseja ei tarvitse jakaa toisen sisaruksen kanssa, mutta ihminen on niin vieraantunut luonnosta ettei enää ajattele tällaista. Sen lisäksi syyttäisin osaltani myös neuvolajärjestelmää, joka aloittaa sen naisten hormonaaliseen ehkäisyyn painostamisen heti ensimetreiltä kun jälkivuotokaan ei ole vielä lakannut. Miesten ehkäisystä ei edes puhuta, mutta naisille esitellään kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja mikä hauskinta, niin kaikki ne ovat vain vähähormonisia, vähävaikutteisia ja vähäsivuvaikutuksellisia, vaikka voin väittää että sen näkee nopeasti päälle jo käytöksestä kenellä on hormoonit sekaisin imetyksestä ja yhtäaikaa vedetyistä ehkäisyvalmisteista. Surullista, että tämä kaikki on naisten harteilla.
"Ennen luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan, mutta totuus lienee, niin että lasten saannin jälkeen enemmistö kokee hormonaalisen muutoksen elimistössään ja unohtaa seksin nautinnon tunteen." Mitään tällaista ei tapahdu ainakaan pysyvästi, ellei ehkäisy ole väärä, synnytyksessä ole tullut vaurioita tai taustalla ole vain se seikka, että kaksi harrastaa seksiä ja vain mies tulee.
SItä paitsi ennen naiset saivat paljon enemmän ja useammin orgasmeja kuin nykyisin, koska sängyssä ei nukkuneet lapset eikä siellä ollut älylaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää muualle yököttelemään, sammalpillut. Tälle miehelle on yhtä normaalia haluta seksiä, kuin tälle naiselle on olla haluamatta. Kumpikaan ei ole väärässä. Halujen kohtaamattomuus tulee eteen aika monessa suhteessa, se ei ole mikään leikin asia ja se voi olla todella vaikea ratkaista.
Seksiä saa haluta, mutta vaatiminen, marttyyrius ja uhriutuminen jos päivä jää väliin, ja esim. kipeän puolison pakottaminen seksiin ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käytöstä.
Jos mies käyttäytyisi kunnioittavasti ja empaattisesti, niin saattaisi naistakin seksi kiinnostaa. Jos puoliso on ilmaissut, että jatkuva kouriminen ja vehkeen esittely, vonkaaminen ja syyllistäminen on vastenmielistä, ei ole mitään järkevää selitystä sille miksi mies jatkaa toimintaa päivästä toiseen.
Ei sellainen toimi että nainen on miehelle lähinnä reikä johon tyhjentää kassinsa monta kertaa päivässä, eikä naisen haluilla/haluttomuudella, kivuilla tai muilla toiveilla ole miehelle mitään merkitystä.
Se, että haluaa seksiä, ei ole ongelma, vaan se miten käyttäytyy sitä saadakseen, ja samoin se, ettei välitä seksikumppanin toiveista ollenkaan.
Turhautuminenhan se on mikä purkautuu sitten sitä vehjettä esittelemällä. Kun muuten tykkää vaimostaan mutta seksiä ei ole tarpeeksi, eikä kuitenkaan haluaisi aloittaa erokeskustelua.
Miksi keskustelun pitäisi alkaa erosta? Eikö se voisi alkaa sillä lailla, että: ”mä haluan sua ihan hirveästi”?
Eiköhän ne sanalliset ilmaukset ole jo käyty läpi ja havaittu turhiksi siinä vaiheessa kun on pakko turvautua vehkeen heilutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on menkoille oma nimi. Blowjob week
Tosimies ajaa kelillä kuin kelillä..
Hyi hitto, siis esitteleekö teidän miehenne vehkeitänne teille jatkuvasti? Ällöttävää. Onneksi oon sinkku. :D
Juu, sama meillä ja kestänyt reilu 25 vuotta. Olen kyllä pyytänyt miestä viettelemään minut, paljastelun ja käsimerkkien sijaan. Hänestä ajatus on huvittava näin monen vuoden jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, siis esitteleekö teidän miehenne vehkeitänne teille jatkuvasti? Ällöttävää. Onneksi oon sinkku. :D
Jos miehen vehje on hyi ja ällöttävä, niin sinkkuutesi johtuu varmaan siitä ettet ole vielä hyväksynyt oikeaa seksuaalisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää muualle yököttelemään, sammalpillut. Tälle miehelle on yhtä normaalia haluta seksiä, kuin tälle naiselle on olla haluamatta. Kumpikaan ei ole väärässä. Halujen kohtaamattomuus tulee eteen aika monessa suhteessa, se ei ole mikään leikin asia ja se voi olla todella vaikea ratkaista.
Tämän kirjoittaja tuskin enää tätä näkee, mutta jos tämä info edes yhdenkin vastaavan tavoittaa, niin hieno homma:
Olen keskustelun aloittaja, mutta koska ymmärrän muidenkin viestejä, näyttäisi siltä että jotkut muutkin ovat ihan ”samoilla linjoilla”.
Mä en ole mikään sammalpillu. Mä haluan itsekin joka päivä ja joinakin päivinä useastikin.
Meillä on kyllä halujen kohtaamattomuutta.
Joitakin syitä voit lukea edellisistä viesteistä.
Enkä näköjään ole ainut, ketä ei jatkuva hinkutus ja nylkytys saa ”sille fiilikselle”.
No, sehän on tietysti aina haluttomien naisten syy! Tai sitten ei.
Jos yhdestä strategiasta saa vähän nihkeän vastaanoton, tai jopa negatiivista palautetta, kannattaako sitä jatkaa?
Joidenkin miesten mielestä näköjään kyllä.
No, itse olen ratkaisuni tehnyt ihan omien syiden takia, mutta mielelläni tulin tänne vastaamaan kun tämä näköjään kosketti muitakin :)
Ei kuulosta normaalilta missään määrin. En jaksaisi katsella ja kuunnella tuollaista yhtään. Seksihalut voivat olla voimakkaat mutta se ei tarkoita että jatkuvasti pitää vonkailla muna kädessä ja jutella kaksimielisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Meilläkin minä lopetin vonkaamisen ja keskityn omaan seksielämääni ja sitten kerran kuukaudessa ollaan vaimon kanssa ihan sitä traditionaalista seksiä. Hän menetti kykynsä nauttia seksistä saatuaan lapset ja tämä on kuulemma ihan normaalia, kun olen kysellyt ystäväpiirissä muilta miehiltä.
Toiset ne on vähemmän innokkaita ja toiset on keskiarvolta tasaisia parittelemaan.
Ennen luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan, mutta totuus lienee, niin että lasten saannin jälkeen enemmistö kokee hormonaalisen muutoksen elimistössään ja unohtaa seksin nautinnon tunteen.
Siksi ennen yleisesti luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan. Kyseessä on hormonaalinen muutos johon ei liene löydy lääkettä.
Toivon että olet trolli enkä tiedä miksi ryhdyn tähän, mutta kerrotaan pena perheenisälle alkajaisiksi pari asiaa naisten seksielämästä perheen perustamisen jälkeen. Ensinnäkään kaikille ei käy kuvatulla tavalla. Itse olin koko raskausajan halukas ja varsinkin synnytyksen jälkeen muutuin niin herkäksi, että pelkkä penetraatio riitti tulemiseen muutamassa minuutissa. Kaikille ei käy näin, mutta se johtuu niin monista asioista kuin on ihmisiä, synnytyksiä ja parisuhteita. Toisissa parisuhteissa se lapsensaanti on synonyymi 50-luku takaisi:ll, eli nainen on kaikesta vastuussa ja joutuu hoitamaan vielä lasten ja kodin lisäksi työt ja kaiken metatyön. Kun vihdoin on saanut sen hankalimmankin ipanan nukkumaan yhdeltätoista ja saa silmät kiinni, kun aamu kuudelta on taas herätys, niin ei todellakaan kiinnosta siinä vaiheessa mikään seksin ronkuminen. Toisena asiana voisin mainita oman ajan puutteen. Kun nainen ei saa omaa aikaa tai voi panostaa itseensä, niin se näkyy käytöksessä parisuhteen puolella juuri niin, ettei kiinnosta seksi laisinkaan. Jos saisi edes yhden illan itselleen, ettei kukaan pyydä, halua tai vaadi mitään niin halut voivat palatakin.
Lisäksi kaikki se huokuu naisen käytöksessä mitä noihin kiireisiin vuosiin liittyy: ilkeät sanat, katseet, vertailut toisiin, kaikki se ilkeys. Se kiteytyy siihen, että yhteinen elämä hiljenee.
Puhuit myös naisten hormonituotannosta, miten se saattaa vaikuttaa seksiin tai sen määrään tai sen laatuun. Tästä syyttäisin erittäin paljon imetystä, koska imetyshormonit vetävät alapään kuivaksi tai koko olotilan aivan ihmeelliseksi, mutta se ei jatku onneksi ikuisuuksia koska sillä on tärkeä tarkoitus. Tämä on luonnon tapa suojata lasta siltä, että resursseja ei tarvitse jakaa toisen sisaruksen kanssa, mutta ihminen on niin vieraantunut luonnosta ettei enää ajattele tällaista. Sen lisäksi syyttäisin osaltani myös neuvolajärjestelmää, joka aloittaa sen naisten hormonaaliseen ehkäisyyn painostamisen heti ensimetreiltä kun jälkivuotokaan ei ole vielä lakannut. Miesten ehkäisystä ei edes puhuta, mutta naisille esitellään kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja mikä hauskinta, niin kaikki ne ovat vain vähähormonisia, vähävaikutteisia ja vähäsivuvaikutuksellisia, vaikka voin väittää että sen näkee nopeasti päälle jo käytöksestä kenellä on hormoonit sekaisin imetyksestä ja yhtäaikaa vedetyistä ehkäisyvalmisteista. Surullista, että tämä kaikki on naisten harteilla.
"Ennen luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan, mutta totuus lienee, niin että lasten saannin jälkeen enemmistö kokee hormonaalisen muutoksen elimistössään ja unohtaa seksin nautinnon tunteen." Mitään tällaista ei tapahdu ainakaan pysyvästi, ellei ehkäisy ole väärä, synnytyksessä ole tullut vaurioita tai taustalla ole vain se seikka, että kaksi harrastaa seksiä ja vain mies tulee.
SItä paitsi ennen naiset saivat paljon enemmän ja useammin orgasmeja kuin nykyisin, koska sängyssä ei nukkuneet lapset eikä siellä ollut älylaitteita.
Viimeinen lause ihmetyttää. Milloin ennen? Ihmiset ovat entisaikaan eläneet kuin sillit suolassa, jos omassa sängyssä ei lasta ole ollut niin taatusti samassa huoneessa.
Sodan jälkeen oli asuntopula niin valtava että yhdessä huoneessa saattoi asua ja nukkua monta ihmistä. Silti pantiin alulle suuret ikäluokat. Niihin aikoihin verrattuna on tänä päivänä ihmisillä ruhtinaallisesti n...imisrauhaa, jopa pienten lasten vanhemmilla jos käyttää tilaisuudet hyväkseen. Naisten orgasmien saamisesta niiltä ajoilta ei minulla ole tietoa.
Kysy pistääkö homman läskiksi tiedostamattaan vai yrittääkö tarkoituksella sabotoida teidän välit sellaisiksi että ei ole erotiikkaa, vaan pelkkää vitsiä. Vai tekeekö aloitteet vitsin varjolla, koska pelkää pakkeja?
Itse jopa tykkään lapsellisesta huumorista ja peniksen huumoriesittelystä, mutta eihän sellainen seksiin kuulu, vaan niihin hetkiin kun ei todellakaan ole seksiä aikeena.
Hyvä kun on muitakin jotka ovat asiaan ärsyyntyneet. "Haluaisin ihanaa seksiä" Kun en halua! 714
Kotityöt ovat paras esileikki. Siis niin että mieskin tekee ja osallistuu. Kun tuun töistä väsyneenä ja rupean kotitöihin niin ei ole paras aika ehdotella. Olisi mukava joskus tulla siistiin kotiin ja saada vähän rentoutua että pääsee fiilikseen. Saati että mies tulee jostain baarista kiimaisena kun itse oot ollut kotona siivoamassa ja hoitamassa lapsia.
Ongelma on, näin mustavalkoisesti ja vanhanaikaisesti sanottuna siinä että miehille seksi on mekaanista paineiden purkua ja naiset kaipaavat sekin yhteydessä tunnetta ja läheisyyttä. Olen vapaamielinen ja ennen parisuhdetta olin paljon kokeneempi seksuaalisesti kuin mieheni, mutta mun mielestä tämä nykyaikainen yliseksualisoituminen ei ole hyvä asia naisille. Naisella on oikeus haluta seksiä siinä missä miehenkin ilman että leimaantuu siitä, mutta kyllä naisen seksuaalisuus on kuitenkin erilaista kuin miehen. Yleistän, mutta nainen syttyy kun häntä vähän huomioidaan ensin ihmisenä. Kärjistettynä, moni mies on heti valmis, jos vieras nainen kadulla tulee tekemään suoran ehdotuksen, mutta useimmat naiset pitävät vastaavaa ehdotusta komealtakin mieheltä häiritsevänä.
Olen nainen mutta tunnistan itseni tuosta ap:n tekstistä. Meillä siis tilanne toisin päin. Vituttaa aina vongata kun mies sanoo ettei jaksa tai taasko. Seksi on kyllä hyvää silloinkun sitä on. Toisaalta osaan kyllä kuvitella että ap:n miehen käytöskin voi rueta ärsyttämään.
Onko kellään tilanne tasan että halut kohtaa? Vai onko kaikissa parisuhteissa ei haluamismäärät? Tiedän että oma tilanne ei johdu itestäni tai ulkoisista avuista, töistäkin saisi seuraa mukaan harva se päivä jos haluaisi sille tielle lähteä mutta näin nuorempana **tuttaa suhteessa kun itsellä on aina ollu 24/7 seksi mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt ovat paras esileikki. Siis niin että mieskin tekee ja osallistuu. Kun tuun töistä väsyneenä ja rupean kotitöihin niin ei ole paras aika ehdotella. Olisi mukava joskus tulla siistiin kotiin ja saada vähän rentoutua että pääsee fiilikseen. Saati että mies tulee jostain baarista kiimaisena kun itse oot ollut kotona siivoamassa ja hoitamassa lapsia.
Ongelma on, näin mustavalkoisesti ja vanhanaikaisesti sanottuna siinä että miehille seksi on mekaanista paineiden purkua ja naiset kaipaavat sekin yhteydessä tunnetta ja läheisyyttä. Olen vapaamielinen ja ennen parisuhdetta olin paljon kokeneempi seksuaalisesti kuin mieheni, mutta mun mielestä tämä nykyaikainen yliseksualisoituminen ei ole hyvä asia naisille. Naisella on oikeus haluta seksiä siinä missä miehenkin ilman että leimaantuu siitä, mutta kyllä naisen seksuaalisuus on kuitenkin erilaista kuin miehen. Yleistän, mutta nainen syttyy kun häntä vähän huomioidaan ensin ihmisenä. Kärjistettynä, moni mies on heti valmis, jos vieras nainen kadulla tulee tekemään suoran ehdotuksen, mutta useimmat naiset pitävät vastaavaa ehdotusta komealtakin mieheltä häiritsevänä.
Tästä tuli mieleen lause jonka jostain joskus luin:
Mies haluaa rentoutuakseen, naisen pitää olla rentoutunut halutakseen.
Ainakin omassa suhteessani pitää suurin piirtein paikkansa.
/89
Vierailija kirjoitti:
/89
Vierailija kirjoitti:
/89
Vierailija kirjoitti:
/89
Vierailija kirjoitti:
/89
Pahoittelen spämmiä. "Jotain meni vikaan." :(
/89
Kuunnellu samaa mieheltäni. Kun ikää tullu lisää, niin mieheni ymmärtää ja juttelee ja kuuntelee mitä sanon. Kysyin kerran häneltä oletko mennyt johonkin terapiaan, kun yhtäkkiä olet erilainen ja huomaavainen ja kuuntelet minua. Olen taas rakastunut sinuun enemmän tämän takia ja tunnen himoa sinua kohtaan todella. Hän sanoi etttei ole missään terapiassa ollu, ehkä se on tämä kun ikää tullu ja näen sinut erilailla ja ymmärrän sinua enemmän ja ymmärrän ettei seksi ole kaikki kaikessa, vaikka haluan sinua paljon. Nykyään teen aloitteen enemmän kuin hän ja kaikki se kaksimielisyys on poissa.