Onko tällainen ihan tavallista, mietiskelyä parisuhteesta
Teen nyt tän julkaisun ihan päähänpistosta.
Periaatteessa meillä on kaikki ok, ollaan oltu kohta 20v yhdessä.
Missä määrin seksin vonkuminen ja siitä jankuttaminen on normaalia? Kun mä en jaksais sitä joka helkutin päivä. Sitä jankutusta ja vehkeen esittelyä. Ja mikä tahansa asia kääntyy seksistä puhumiseen. Kaupassa kurkun osto, mökillä virvelin käyttö, mikä tahansa asia.
Kaikki on kaksimielistä. Mä kuulema tein hänestä sellaisen. Meillä kuitenkin on seksiä viikottain.
Ja varmaan tän takia pelkään aina sanoa kun menkat alkaa. Hirveä surkuttelu, elämä suunnilleen loppuu siihen, ”noniin, se siitä sitten, menee taas viikkoja”, ihan kuin mä niihin menkkoihin voisin vaikuttaa.
Mä tiedän että mulla on taustalla vaikutusta, mutta onko tuollaista pakko kuunnella? Mä oon sanonut että en jaksais koko ajan jauhaa samaa kaksimielistä juttua, mutta loukkaantuu tietysti, viimeksi eilen suuttui.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia. Teinipojalle kyllä, mutta ei aikuiselle miehelle.
Teinitkin kykenee käyttäytymään ja osa on ujojakin. Tuo kuulostaa kehityshäiriöiseltä kyllä.
Lähdin parisuhteesta ja vaihdoin naiseen siinä vaiheessa kun kaiken hellyyden ja läheisyyden oletettiin johtavan seksiin.
N37
Paljon vetoa, jos teille tulee ero tämän takia, että miehesi käytös alkaa ällöttää sinua ja sen jälkeen koko mies niin miehesi on tosi hämmästynyt, koska teillä oli kaikki niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
On normaalia. Meilläkin minä lopetin vonkaamisen ja keskityn omaan seksielämääni ja sitten kerran kuukaudessa ollaan vaimon kanssa ihan sitä traditionaalista seksiä. Hän menetti kykynsä nauttia seksistä saatuaan lapset ja tämä on kuulemma ihan normaalia, kun olen kysellyt ystäväpiirissä muilta miehiltä.
Toiset ne on vähemmän innokkaita ja toiset on keskiarvolta tasaisia parittelemaan.
Ennen luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan, mutta totuus lienee, niin että lasten saannin jälkeen enemmistö kokee hormonaalisen muutoksen elimistössään ja unohtaa seksin nautinnon tunteen.
Siksi ennen yleisesti luultiin ettei naiset nauti seksistä ollenkaan. Kyseessä on hormonaalinen muutos johon ei liene löydy lääkettä.
Hormonaalisen muutoksen 😆😆 kuule, se hormonaalinen ehkäisy on se miksi suuri osa naisista muuttuu haluttomaksi. "Mutta ku mä haluuuun vetää paljaalla enkä haluuuu mitään vasektomiaaaaa".
Me oltu yhdessä 21 vuotta ja seksiä on n. 4 kertaa viikossa, mies kun ei jaksa enempää.. Mutta on onneksi oma käsi käytössä varsinkin niihin ovulaatiopanetuksiin kun on pitänyt saada jopa 7 orkkua vuorokaudessa..
Vierailija kirjoitti:
Paljon vetoa, jos teille tulee ero tämän takia, että miehesi käytös alkaa ällöttää sinua ja sen jälkeen koko mies niin miehesi on tosi hämmästynyt, koska teillä oli kaikki niin hyvin.
*tirsk* joo kun "oli kuitenkin säännöllistä seksiä". Sitten akka vaan yhtäkkiä lähti 🤦♀️
Ohis
Hmpf.
Miehenä ellottaa lukea näitä vastauksia. Olette kyllä frigidiä sakkia, joista osa vihaa miehiä.
Miehesi on kömpelö. Oletko kertonut, että tuo tapa jolla hän halunsa ilmaisee on nolo ja vähentää halujasi? Oikeastaan koko kupletti on aika suloinen. Naistenlehdistä luettuna naiset rakastavat tulla huomioiduksi ja olla haluttuja kumppaninsa toimesta. On oltava kipinää, vielä 20 vuoden jälkeenkin tai suhde on tuomittu ja nainen vaihtaa. Sitten ku peruskömpelö gubbe vonkaa, ainoalla osaamallaa tavalla, niin se on no no.
Teit niin tai näin, se on väärin päin. Eikö susta AP ole kiva olla haluttu? Jos miehesi ei toimisi noin niin valittaisit luultavasti sitä, että ei se enää halua ja eihän tässä voi olla mitään kun se ei edes halua. Hih hej, avaa suusi jos et ole niin tehnyt. Kiellä ja kerro, että noloa käytöstä. Sovitte, että koska hän kumminkin kokoajan haluaa niin ilmoitat sitten vaikka jollain merkillä milloin olet suostuvaisella tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan yllättävän yleistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mitään kivaa olisi tuollainen käytös.
Ei tosiaan enää ole kivaa. Mä olen kyllä erittäin huumorintajuinen ja seksijututkin on ok, mut ei joka päivä useaan otteeseen jaksais sitä, että kaikki kääntyy siihen. Alkaa ihan todella jo kyllästyttää ja vaikutus taitaakin olla päinvastainen, kuin tavoite.
Meillä on ihan samanlaista. Ollaan 45-vuotiaita, seksiä useampi kerta viikossa. Välillä 2krt päivässä, menkkojen takia tauko, mutta mies sanoo myös ”blowjob week”.
Kun tapasimme, olin itsekin innokas seksiin, ihan seksin itsensä takia. Emme koskaan oikein mätsänneet kunnolla kuitenkaan. Lasten synnyttyä oli taukoa sen aikaa kun jälkivuoto kesti. Mies ei tahtonut ymmärtää, miten väsynyt olin. Vaikka miten selitin, yritin ymmärtää, sanoin että eppariarpi on kipeä, on univelkaa, alapää on kuiva, siksi ei haluta - ei ymmärrystä. Mies selitti aina saman litanian, että en anna hänelle, koska rooli on muuttunut ja sitäpaitsi hänen kullinsa ei ole tarpeeksi iso eikä hänellä seiso riittävän tormakasti. Sanoin että tuo ei ole totta, koska ”selitys”, mutta ei hän kuunnellut, tai viesti ei mennyt perille.
Jossain vaiheessa kun olin tosi ahdistunut, aloin uhata erolla, sanoin että en yksinkertaisesti jatkuvaa vonkaamista, meillä on vuosia (poikkeuksia lukuunottamatta) ollut seksiä joka päivä tai lähes joka päivä. Määrä ei edes riitä, kun pitäisi olla himoa ja halua, intoa ja aloitteita. Mutta se on vaikeaa, kun on ollu ”pakko antaa”, sen lisäksi jatkuvat seksivitsit, kalun esittely, vaatiminen, vitsailu, painostaminen.
Ymmärrän itse, että seksi on herkkä aihe, mutta ei ole kivaa jos tuntee, ettei toinen kunnioita omaa seksuaalisuutta ollenkaan, vaan vaatii jatkuvaa suoriutumista ja viihdytystä. Olemme olleet 15v yhdessä.
On semmoinen sanonta, että ei ole kylmiä naisia, on vain taitamattomia miehiä. Ap:n kuvaama käytös on omiaan sammuttamaan halut! Lapsellista, noloa ja ällöttävää. Muistaako kukaan, että ennen puhuttiin viettelemisestä? Se on osa esileikkiä ja usein lankeaa miehelle. Mutta kun mies ei osaa hommaa, tuo on tilanne. Todella harva nainen syttyy siitä, että hänelle ohikulkiessa esitellään kalua. Niin se vaan on. Jos miehillä olisi edes vähän erotiikan tajua, voisi lohjeta useammin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä aikuistuu, kun miehesi pääsee yläasteelta.
Joku osaisi ehkä päätellä että on jo päässyt, koska tosiaan melkein 20v on oltu yhdessä.
Vitsailu on kivaa, mutta tuossa nyt ei ollut mitään pointtia josta oikeasti sais keskustelua aikaan.
30 jatkaa, meillä siis kyse ei ole siitä ETTENKÖ OLISI SANONUT, jopa kerran potkaisin kun olin kuumeessa, antibioottikuurilla, imetin pientä vauvaa yöt. Sanoin että jumalauta anna mun nyt edes parantua ensin. Mutta ei ei ei, hän ei tajunnut, eikä myöhemmin edes muista koko asiaa. Hänen näkemyksensä oli se, etten ollut kipeä, koska en valittanut (???), univelkaa ei voinut olla, koska hänellä ei ollut (hoidin aina vauvat öisin)... huoh.
En haluaisi haukkua, mutta joskus huusin, että miten voin saada sanottua sinulle asian niin, että SINÄ OTAT SEN TODESTA?! Ei hän tiennyt. Koska hän ei vain oikein muista noteerata asioita, jotka ei sovi hänen valmiiseen kuvioon (minkä myöntää siis itse).
Pidä helmestäsi lujaa kiinni ap.
Ei tsiisus taas näitä kirjoituksia. En olisi päivääkään tuollaisen idiootin kanssa. En vain jaksaisi kuunnella a katsella mitään noin typerää, vaan olisin kyllästynyt tyyppiin heti. Ei tuollainen mies ole mikään normaali, vaan hän kuulostaa joltain pakkomielteiseltä ja vähäjärkiseltä apinalta. Varmasti miehen muutkin jutut ovat todella typeriä, mutta jos ap on niitä kauan jaksanut kuunnella ja miehelle jalkansa levitellyt, niin vakka on kantensa löytänyt.
Ymmärtäisin tuollaiset jutut juuri ja juuri joltakin alkoholia nauttineelta parikymppiseltä, mutta en muilta.
Vierailija kirjoitti:
30 jatkaa, meillä siis kyse ei ole siitä ETTENKÖ OLISI SANONUT, jopa kerran potkaisin kun olin kuumeessa, antibioottikuurilla, imetin pientä vauvaa yöt. Sanoin että jumalauta anna mun nyt edes parantua ensin. Mutta ei ei ei, hän ei tajunnut, eikä myöhemmin edes muista koko asiaa. Hänen näkemyksensä oli se, etten ollut kipeä, koska en valittanut (???), univelkaa ei voinut olla, koska hänellä ei ollut (hoidin aina vauvat öisin)... huoh.
En haluaisi haukkua, mutta joskus huusin, että miten voin saada sanottua sinulle asian niin, että SINÄ OTAT SEN TODESTA?! Ei hän tiennyt. Koska hän ei vain oikein muista noteerata asioita, jotka ei sovi hänen valmiiseen kuvioon (minkä myöntää siis itse).
Olet ansainnut ääliösi. Pata kattilaa soimaa.
JhS kirjoitti:
Hmpf.
Miehenä ellottaa lukea näitä vastauksia. Olette kyllä frigidiä sakkia, joista osa vihaa miehiä.
Miehesi on kömpelö. Oletko kertonut, että tuo tapa jolla hän halunsa ilmaisee on nolo ja vähentää halujasi? Oikeastaan koko kupletti on aika suloinen. Naistenlehdistä luettuna naiset rakastavat tulla huomioiduksi ja olla haluttuja kumppaninsa toimesta. On oltava kipinää, vielä 20 vuoden jälkeenkin tai suhde on tuomittu ja nainen vaihtaa. Sitten ku peruskömpelö gubbe vonkaa, ainoalla osaamallaa tavalla, niin se on no no.
Teit niin tai näin, se on väärin päin. Eikö susta AP ole kiva olla haluttu? Jos miehesi ei toimisi noin niin valittaisit luultavasti sitä, että ei se enää halua ja eihän tässä voi olla mitään kun se ei edes halua. Hih hej, avaa suusi jos et ole niin tehnyt. Kiellä ja kerro, että noloa käytöstä. Sovitte, että koska hän kumminkin kokoajan haluaa niin ilmoitat sitten vaikka jollain merkillä milloin olet suostuvaisella tuulella.
Seksuaalinen estoisuus ei ole sama asia, kuin alhainen seksivietti. Ihmisen libido voi olla korkea ja tämä voi olla frigidi tai sitten henkilö ei ole seksuaalisesti estoinen, mutta omaa alhaisen seksuaalivietin. Aloittajan ja hänen miehensä seksihalut eivät kohtaa, miehellä selvästi korkeampi libido. Tällainen voi muodostua ongelmaksi parisuhteessa, jos asiasta ei keskustella rakentavaan sävyyn ja yritetä löytää ratkaisua ongelmaan.
Jos seksi lakkaa maistumasta niin, että toisesta osapuolesta johtuen sitä ei ole kuukausiin tarjolla millään tavalla, niin mielestäni pitää nostaa kissa pöydälle. Sanoisin itse siinä tilanteessa, että menen sitten hakemaan seksini muualta. Ei sen haluttoman ehdoilla voi mennä aina vain, niin että toinen kuihduttaa väkisin kaiken seksuaalisuutensa. Mutta koska Suomessa ollaan niin patakonservatiivisia, pihtaaminen on yleisen mielipiteen mukaan aina ok ja muualta seksin hakemista paheksutaan lujaa.
T. Nainen 38
No kyllä miehen käytös kuulostaa vähä-älyiseltä ja tappaisi itseltä viimeisetkin halut. Aika moni on mennyt tyhmän munan kanssa naimisiin. Seksi on kivaa ja vapauttavaa ja parhaimmillaan kun on älyllisestikin samalla tasolla kumppanin kanssa. Kertoja ei tarvitse laskea, tuntuu oudolta raportit kerta viikossa, kerta päivässä. Seksiä on silloin, kun haluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi lakkaa maistumasta niin, että toisesta osapuolesta johtuen sitä ei ole kuukausiin tarjolla millään tavalla, niin mielestäni pitää nostaa kissa pöydälle. Sanoisin itse siinä tilanteessa, että menen sitten hakemaan seksini muualta. Ei sen haluttoman ehdoilla voi mennä aina vain, niin että toinen kuihduttaa väkisin kaiken seksuaalisuutensa. Mutta koska Suomessa ollaan niin patakonservatiivisia, pihtaaminen on yleisen mielipiteen mukaan aina ok ja muualta seksin hakemista paheksutaan lujaa.
T. Nainen 38
Miten tämä liittyy asiaan?
Sulla on ilmeisesti luetunymmärtämisen kanssa haasteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan yllättävän yleistä.
Ap
Niin, koska mielummin tullaan avautumaan palstalle kun puhutaan sille puolisolle.
Taidat todella halveksua miestäsi.
Miksei vois joka päivä? En oo koskaan moista ymmärtänyt.