Juoksijat, vaivaako teitä kakkahätä?
Mulla juoksulenkit päättyy about joka toinen kertaa suoraan vessaan juoksemiseen. Yleensä pitää ensin tehdä lyhyt 10min lenkki siten että pääsen tarvittaessa heti vessaan. Joskus suoli huijaa ja pystyn juoksemaan 20min ja sitten olenkin jo niin kaukana, että jalat ristissä tai pahimmassa tapauksessa kakat housussa saa tulla kotiin =( Vessassakäynti ennen lenkkiä tai yli 2h edellisestä ruokailusta ei aina auta. Tämä varjostaa lenkkeilyintoani todella paljon. Mikä avuksi???
Kommentit (76)
Yhden kerran olen paskantanut housuihini kun en päässty kotiin asti, mutta tämä on ollu ongemana tasan kerran.
Joo olen huomannut samaa. Mutta toistaiseksi se kakkahätä on mennyt ohi, kun on vaan jatkanut juoksemista. Ja kotiin kun pääsee, ei enää edes kakata.
Kaverit on sanonut samaa, että jossain kohtaa alkaa kauhea kakkahätä.
Ha haa mulla aina lapsena alkoi pierettämään, kun hypittiin hyppynarua :D Ei se silloin naurattanu.
Tee pikkulenkki aluksi tai sitten jotain muuta liikuntaa ja juoksu vasta lopuksi?
Mua vaivaa kakkahätä aina ruokakaupassa. Lenkillä ei onneksi ole vielä toistaiseksi vaivannut. Olen pikkuhiljaa aloittelemassa juoksuharrastusta sauvakävelyn lomassa niin, että juoksen aina osan lenkistä. Hyvä tietää, että tällaistakin voi olla tiedossa, osaan sitten suhtautua, kos alkaa vaivaamaan. Täytyy toivoa, että säästyn mokomalta..
Ei toi vaivaa kuin pidemmillä lenkeillä, 10 km tai yli.
Tästä tulee mieleen eräs jumppa, jossa naapurin rouvien kanssa tavattiin käydä 4 kilometrin päässä kävellen. Jumpasta tullessa alkoi armottomat vatsanväänteet noin puolessa matkassa, ja minä tietenkin olin jäämässä viimeisenä pois, eli koti oli kauimpana. Yritin kävellä vähän toisten perässä ettei pakolliset piereskelyt olisi haisseet muiden nenään. Aika-ajoin tuli sellainen paine peräsuolta kohti, että sai tehdä olan takaa töitä ettei mitään olisi tullut ulos asti.
Kun viimeinen rouva erkani kotiinsa, oli pakko juosta metsään ja päästää kaikki paineella ulos, ja voi että sitä tavaraa tuli! Puolet elopainosta jäi sinne naapurin tontille. Seuraavana päivänä naapurin rouva jutteli, että koirat olivat olleet vapaina ja tulleet takaisin haisten niin järkyttävältä että molemmat piti pestä kahteen kertaan että se haju lähti niistä pois. Missähän olivat kieriskelleet...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:34"]
Tästä tulee mieleen eräs jumppa, jossa naapurin rouvien kanssa tavattiin käydä 4 kilometrin päässä kävellen. Jumpasta tullessa alkoi armottomat vatsanväänteet noin puolessa matkassa, ja minä tietenkin olin jäämässä viimeisenä pois, eli koti oli kauimpana. Yritin kävellä vähän toisten perässä ettei pakolliset piereskelyt olisi haisseet muiden nenään. Aika-ajoin tuli sellainen paine peräsuolta kohti, että sai tehdä olan takaa töitä ettei mitään olisi tullut ulos asti.
Kun viimeinen rouva erkani kotiinsa, oli pakko juosta metsään ja päästää kaikki paineella ulos, ja voi että sitä tavaraa tuli! Puolet elopainosta jäi sinne naapurin tontille. Seuraavana päivänä naapurin rouva jutteli, että koirat olivat olleet vapaina ja tulleet takaisin haisten niin järkyttävältä että molemmat piti pestä kahteen kertaan että se haju lähti niistä pois. Missähän olivat kieriskelleet...
[/quote]
Mahtava tarina! Kiitos iltani piristyksestä :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:34"]
[/quote]
Mulla sama. Tosin jouduin tekemään tarpeet naapurin puutarhaan.
Minä käyn kävellen muutaman kilometrin pässä kaupassa. Kaupasta kotiin päin tullessa on lopussa pitkä ylämäki. Siinä painavia kasseja kantaessa usein kakkahätä yllättää. Kerran en ehtinyt kipittää kotiin asti, vaan kaikki oli yksinkertaisesti pakko päästää ulos ja satuin olemaan naapurin postilaatikon kohdalla, joten sen alle pruikahti.
Minä taas haluaisin lähteä heti herättyä lenkille, mutta pakko odotella puolisen tuntia vatsan toimimista. Muuten tulee kakka kesken lenkin.
Mulla tuo ongelma iskee lähinnä, jos olen syönyt huonosti tai liikkunut tavallista vähemmän joko jonkin aikaa tai kyseisenä päivänä. En ole tosin kokeillut reipasta lenkkiä parin tunnin sisään ruokailusta, vaan syön tukevasti viimeistään 3-4 h ennen lenkkiä, joskus jopa aiemmin. Millainen on juoksutaustasi? Liikunta kiihdyttää sekä aineenvaihduntaa että suolen toimintaa. Voisin hyvin kuvitella, että jos käynnistelee vähän liikunnallisempaa elämäntyyliä juoksun kautta tai lenkki on se päivän ainoa aktiivinen osuus, noin voi käydä (itselläni näin), mutta se menee ohi, kun liikkuu ylipäätään tarpeeksi.
Koko talven olen liikkunut lähinnä kuntopyöräily + kahvakuulatreeni, yht 1h 4 kertaa viikossa. Nyt kevään tullen olen siirtynyt ulos lenkkeilemään. 5 kertaa olen nyt hölkännyt 3km lenkin, joista 4 kertaa mennyt plörinäksi, kirjaimellisesti. Viime kesänä juoksin 5km lenkkejä kerran tai 2 viikossa, kakkahätä ongelmaa oli satunnaisesti, alkukesästä enemmän.
Päivänmittaan en muuten juuri liiku, paitsi nyt alkaa puutarhanhoitokausi, joten haravointi ja lapiointia tulee kohta taas lisäksi.
Mikään muu liikunta ei mulla aiheuta tätä vaivaa, ei reipas kävely, ratsastus tai kuntopyöräily, rankka kahvakuulatreeni tai kuntosali, vain juoksu =(
ap.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 22:06"]
Aika moni kakkaa housuunsa juoksuharrastuksen alussa. Myös painonnostajat kokevat saman. Liikunta lisää aineenvaihduntaa ja kakkahan siitä tulee housuun, jos vessaa ei ole lähellä.
Harvaa häiritsee. Myös pissata voi housuunsa. Ei se hien päälle näy missään.
Liikunta nyt vain on tuollaista eritteiden erittämistä.
[/quote]
:(((
Törkeää kakata pusikkoon. Käyttäkää aikuisten vaippoja tai kerätkää kakkanne.
Mun kissa menee aina kakalle heti kun on juoksennellut ympäri kämppää.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:53"]
Törkeää kakata pusikkoon. Käyttäkää aikuisten vaippoja tai kerätkää kakkanne.
[/quote]
Koirankakkapussi mukaan juoksijoillekin :-)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 02:05"]
Minä taas haluaisin lähteä heti herättyä lenkille, mutta pakko odotella puolisen tuntia vatsan toimimista. Muuten tulee kakka kesken lenkin.
[/quote]
Niin minäkin. Mutta se on mahdotonta. Kakka tulisi joka tapauksessa.
Minulle tulee kakkahätä myös usein kaupassa. JA varsinkin, jos hätäännyt :(
Tosi helpottavaa lukea tätä ketjua! Olen pelkkä kävelylenkkeilijä, mutta usein pidemmällä lenkillä iskee hätä. Kakat olen tähän mennessä pystynyt pihtaamaan kotiin asti, mutta kaksi kertaa on ollut pakko pissiä kuusen juurelle:-(
Ei vaivaa itseäni, mutta olen kuullut että tuo on todella yleinen ongelma, joten varmaan googlaamallakin saa jotain vinkkiä.