Miksi henkilö, joka tekee kahta hyväpalkkaista työtä, asuu vuokralla Itä-Helsingin lähiössä?
Ensimmäisestä työstä n. 7000€ brutto, toisesta n. 3500€? On parisuhteessa ja oletettavasti puoliso myös jossakin työssä.
Kommentit (63)
Mulle tulee mieleen, että puolisolla hyvin pieni palkka ja pariskunnalla sen vuoksi erilliset rahat.
Miksi et kysy heiltä itseltään. He tietävät parhaiten
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy heiltä itseltään. He tietävät parhaiten
Ei ole mielestäni korrekti kysymys.
Ap
Luultavasti tällä hetkellä edullisin asumismuoto. Erityisesti jos lainaan käytetyn summan olisi sijoittanut osakemarkkinoille.
Häh, mitä vikaa itä-Helsingissä on? Upeat ulkoilumaastot, merenrantaa ja hyvät kulkuyhteydet. Olen viihtynyt jo vuosia, en tosin vuokra-asunnossa asu.
Itä-helsingissä on hyviäkin alueita, bönde.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tällä hetkellä edullisin asumismuoto. Erityisesti jos lainaan käytetyn summan olisi sijoittanut osakemarkkinoille.
Ovat jo sen ikäisiä (55+), että asuntolainan olisi noilla tuloilla maksanut pois jo sikoja sitten.
Itse olen paljon nuorempi ja me ollaan maksettu asuntolaina Helsingissä sij. 4h + k aikoja sitten. Eikä ole edes mikään Itä-Helsinki kyseessä.
Ap
Onko tässä pointtina nyt ihmetellä Itä-Helsingissä asumista, vai vuokralla asumista? Kummankaan ihmettely ei ole minusta järin järkevää. Ei kaikki halua sitoa itseään isoon asuntolainaan. Ja Itä-Helsingissä on oikein hyviä kaupunginosia, varsinkin niille jotka haluaa merenrantaa, luontoa jne eikä pelkkää kivikylää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotoisin Itä-Helsingistä. Asunut siellä viidessä eri lähiössä.
Ap
Jospa ne rakentaa taloa jossain muualla ja muuttavat myöhemmin siihen. Tai toisen työ on Helsingissä ja tekee viikot töitä ja viettää viikonloput ja lomat perheen kanssa.
Näin ajattelee maalaisjärjellä työtön yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ne "huonot" alueet on vaikka ihan Euroopan mittakaavassa ihan tavallisia lähiöitä. Voi olla yksittäisiä huonoja taloja, mutta wi ihan oikeesti täällä ole missään sellaista, ettei ulkona uskaltaisi kulkea :D
Voi olla suunnitelmana myös, että muutaman vuoden työskentelyn jälkeen muuttaa Inariin.
Kun on riittävästi säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä pointtina nyt ihmetellä Itä-Helsingissä asumista, vai vuokralla asumista? Kummankaan ihmettely ei ole minusta järin järkevää. Ei kaikki halua sitoa itseään isoon asuntolainaan. Ja Itä-Helsingissä on oikein hyviä kaupunginosia, varsinkin niille jotka haluaa merenrantaa, luontoa jne eikä pelkkää kivikylää.
Minusta keskustelu on mukavaa. Siksi keskustelen.
Itse ihmettelen vuokralla asumista, en niinkään aluetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Marjaniemi on myös itä hkiä..
Niin on, olen asunut siellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai ap on asunut myös Marjaniemessä, viiden lähiön lisäksi! Että turha muiden yrittää päteä mitään!
Muuttiko se sinne ennenkuin metro aloitti liikennöinnin?
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmisillä on erilaisia preferenssejä, joku haluaa asua vuokralla, joku toinen omassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta kai ap on asunut myös Marjaniemessä, viiden lähiön lisäksi! Että turha muiden yrittää päteä mitään!
Miksei siellä saisi olla asunut? Pidän Itä-Helsingistä. Valitettavasti mieheni on kotoisin Etelä-Helsingistä, eikä idässä viihtynyt. Se vähän harmittaa.
Ap
Itse teen yhtä hyväpalkkaista työtä, ja asun vuokralla Itä/Koillis-Helsingin lähiössä. Ei mulla ole mitään kiinnostusta omistaa asuntoa. Lisäksi en tykkää kovin urbaanista ympäristöstä, ja haluan hyvät lenkkimaastot kodin läheltä. Siksi mikään kantakaupunki ei todellakaan kiinnosta. Mulle sopii paremmin nämä kaupungin ulkoreunojen luonnonläheisemmät kaupunginosat.