Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi henkilö, joka tekee kahta hyväpalkkaista työtä, asuu vuokralla Itä-Helsingin lähiössä?

Vierailija
24.09.2026 |

Ensimmäisestä työstä n. 7000€ brutto, toisesta n. 3500€? On parisuhteessa ja oletettavasti puoliso myös jossakin työssä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yhtä hyväpalkkaista työtä, ja asun vuokralla Itä/Koillis-Helsingin lähiössä. Ei mulla ole mitään kiinnostusta omistaa asuntoa. Lisäksi en tykkää kovin urbaanista ympäristöstä, ja haluan hyvät lenkkimaastot kodin läheltä. Siksi mikään kantakaupunki ei todellakaan kiinnosta. Mulle sopii paremmin nämä kaupungin ulkoreunojen luonnonläheisemmät kaupunginosat.

Vierailija
2/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen, että puolisolla hyvin pieni palkka ja pariskunnalla sen vuoksi erilliset rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy heiltä itseltään. He tietävät parhaiten

Vierailija
4/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy heiltä itseltään. He tietävät parhaiten

Ei ole mielestäni korrekti kysymys.

Ap

Vierailija
5/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tällä hetkellä edullisin asumismuoto. Erityisesti jos lainaan käytetyn summan olisi sijoittanut osakemarkkinoille.

Vierailija
6/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mitä vikaa itä-Helsingissä on? Upeat ulkoilumaastot, merenrantaa ja hyvät kulkuyhteydet. Olen viihtynyt jo vuosia, en tosin vuokra-asunnossa asu. 

Vierailija
7/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-helsingissä on hyviäkin alueita, bönde.

Vierailija
8/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tällä hetkellä edullisin asumismuoto. Erityisesti jos lainaan käytetyn summan olisi sijoittanut osakemarkkinoille.

Ovat jo sen ikäisiä (55+), että asuntolainan olisi noilla tuloilla maksanut pois jo sikoja sitten.

Itse olen paljon nuorempi ja me ollaan maksettu asuntolaina Helsingissä sij. 4h + k aikoja sitten. Eikä ole edes mikään Itä-Helsinki kyseessä.

Ap

Vierailija
9/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä pointtina nyt ihmetellä Itä-Helsingissä asumista, vai vuokralla asumista? Kummankaan ihmettely ei ole minusta järin järkevää. Ei kaikki halua sitoa itseään isoon asuntolainaan. Ja Itä-Helsingissä on oikein hyviä kaupunginosia, varsinkin niille jotka haluaa merenrantaa, luontoa jne eikä pelkkää kivikylää.

Vierailija
10/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin Itä-Helsingistä. Asunut siellä viidessä eri lähiössä.

Ap

Vierailija
11/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne rakentaa taloa jossain muualla ja muuttavat myöhemmin siihen. Tai toisen työ on Helsingissä ja tekee viikot töitä ja viettää viikonloput ja lomat perheen kanssa. 

Näin ajattelee maalaisjärjellä työtön yksinhuoltaja.

Vierailija
12/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ne "huonot" alueet on vaikka ihan Euroopan mittakaavassa ihan tavallisia lähiöitä. Voi olla yksittäisiä huonoja taloja, mutta wi ihan oikeesti täällä ole missään sellaista, ettei ulkona uskaltaisi kulkea :D

Vierailija
13/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjaniemi on myös itä hkiä..

Vierailija
14/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla suunnitelmana myös, että muutaman vuoden työskentelyn jälkeen muuttaa Inariin.

Kun on riittävästi säästöjä.

Vierailija
15/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä pointtina nyt ihmetellä Itä-Helsingissä asumista, vai vuokralla asumista? Kummankaan ihmettely ei ole minusta järin järkevää. Ei kaikki halua sitoa itseään isoon asuntolainaan. Ja Itä-Helsingissä on oikein hyviä kaupunginosia, varsinkin niille jotka haluaa merenrantaa, luontoa jne eikä pelkkää kivikylää.

Minusta keskustelu on mukavaa. Siksi keskustelen.

Itse ihmettelen vuokralla asumista, en niinkään aluetta.

Ap

Vierailija
16/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on, olen asunut siellä.

Ap

Vierailija
17/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta kai ap on asunut myös Marjaniemessä, viiden lähiön lisäksi! Että turha muiden yrittää päteä mitään! 

Vierailija
18/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttiko se sinne ennenkuin metro aloitti liikennöinnin?

Vierailija
19/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta ihmisillä on erilaisia preferenssejä, joku haluaa asua vuokralla, joku toinen omassa.

Vierailija
20/63 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Totta kai ap on asunut myös Marjaniemessä, viiden lähiön lisäksi! Että turha muiden yrittää päteä mitään! 

Miksei siellä saisi olla asunut? Pidän Itä-Helsingistä. Valitettavasti mieheni on kotoisin Etelä-Helsingistä, eikä idässä viihtynyt. Se vähän harmittaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi