Mitä mieltä kannabiksesta?
Mitä mieltä olet kannabiksen käytöstä, tulisiko se laillistaa vai pitää ehdottomasti laittomana ja miksi olet sitä mieltä?
Kannabiksen laillisuutta kannattavat väittävät ettei aineella ole minkäänlaista haittaa ihmiselle. Pitääkö tämä todella tutkimustulosten valossa paikkansa? Vai eikö asiasta ole vielä niin varmaa tietoa, että sen voisi todeta olevan täysin harmitonta?
Kommentit (44)
Yhteiskunnassamme on vielä paljon, suurempi osa ihmisiä, jotka eivät hyväksyisi kannabista lailliseksi vaan suoraan sanottuna kauhistuisi sen laillistamisesta. Eikä millään taholla, jolla olisi mahdollisuus tavoittaa niin suuria ihmismääriä, ole intressejä lähteä valistamaan kannabiksen laillistamisesta.
Mutta joskus tulevaisuudessa kannabis lienee laillista alkosta, ruokakaupoista tai apteekista ostettuna. Mielenkiintoista olisi nähdä miten se vaikuttaa alkoholin kulutukseen vai lisääntyykö ihmiset rentoutumis ja sekoilu(alkoholin suurkulutuksen seurauksena) vain entisestään päihdeaineiden kautta.
EU:n rahoittamana tehtiin laaja tutkimus kannabiksen haitoista ja siinä todettiin seuraavaa: Skitsofrenian esiintyvyys EU:n alueella ei ole lisääntynyt kannabiksen käytön samanaikaisesta lisääntymisestä huolimatta. Jotta sairastuisi skitsofreniaan pitää olla alttius sairastua skitsofreniaan. Kannabis tai mikään muu päihde ei yksistään synnytä skitsofreniaa. Samassa tutkimuksessa haastateltiin kannabiksenkäyttäjiä (aikuisia työssäkäyviä) jotka totesivat kannabiksesta olleen haittavaikutuksia silloin kun sitä käytettiin liikaa (vrt. alkoholi).
Sairaaloiden päivystyksissä käynnit vähenisivät dramaattisesti (50-70%) jos ihmiset eivät joisi alkoholia.
Minä olen polttanut kannabista enemmän tai vähemmän n.10 vuotta. Nuorempana tuli nähtyä kaikennäköistä porukkaa ja alkoholismia. Eli mun tieto näistä asioista perustuu vahvasti kokemukseen. Toki olen lukenut tutkimuksia aiheesta,suurin osa "porttiteoria-hömppää/aivopesua" mutta mahtuu joukkoon puolueettomiakin.
Suomen kannabisyhdistyksen sivuilta voi käydä myös lukemassa,siellä on laidasta laitaan asiaa kannabiksesta.
Laitoin viestin jos jollakulla asiallista kysyttävää tälläiseltä "hörhöltä" ;)
Samaa mielä kuin vaikka kamelin virtsasta. EVVVK