Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylläriylläri, miehen eksä haluaa elareihin korotusta.

Vierailija
19.04.2013 |

Ja taas lähdetään asianajajien palkkapusseja lihottamaan, kun miehen eksä ei saakaan pomputeltua muuten lapsen avulla, niin eikös vain sitten ole elareiden tarkistusaika, vaikka puoli vuotta sitten mies jo käräjillä oli ja tilanne ei ole muuttunut mihinkään.. Mukavaa etten sanoisi. Onneksi on hyvä asianajaja. Plääh.

Vielä 10 vuotta täytyisi kestää...

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tämä asia yleensä mitenkään kuuluu ap:lle? kysehän hänen miehensä ja tämän eksän asiasta ja tietysti ap:n miehen lapsesta!

Vierailija
22/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:42"]

Sano miehellesi, että ilmoittaa, että lähtee hakemaan lapsen lähivanhemmuutta oikeudesta, niin ei tarvitse sitten hänen tapella enää elareista lähivanhemman kanssa.

[/quote]

Tässä ei nyt ollut kyse noista elaireiden määrästä, vaan siitä, etta kaikesta mahdollisesta täytyy tapella. Nuo elarivaatimukset ovat vain jäävuoren huippu ja ne ovat siinä mielessä rankimpia, koska niistä voi joutua lähteä tappelemaan oikeuteen asti.

Olisiko se lapsen edun mukaista, että mieheni alkaisi tappelemaan lähihuoltajuudesta ja lapsi joutuisi vaihtamaan juuri aloitettua koulua ja kaveripiiriä? Vähentäisikö se lapsen äidin hankaluutta, jos lähdetään tappelemaan lähihuoltajuudesta? Onko se lapsen edun mukaista, että kaikesta mahdollisesta taistellaan oikeudessa? Onko lähihuoltajan "näpäytys" sen arvoista? No ei.

Ja vaikka monet tääälläkin sanovat, että 400e kuussa on paljon (ja onhan se) niin miehen tuloissa tai meidän yhteistaloudessa tuo ei tunnu oikeastaan missään. Sen takia mies sen verran suostuu vapaaehtoisesti maksamaankin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:44"]

miksi tämä asia yleensä mitenkään kuuluu ap:lle? kysehän hänen miehensä ja tämän eksän asiasta ja tietysti ap:n miehen lapsesta!

[/quote]

Se kuuluu siinä mielessä minulle, että miehen eksä yrittää koko ajan poiketa tapaamissopimuksesta (välillä niin, ettei lapsi olisi tulossa ja välllä niin, että lapsi tulee sopimuksen ulkopuolella). Jos se ei onnistu (miehen oli pakko laittaa tälle stoppi, koska eksä on aikamoinen tuuliviiri), niin sitten aletaan uhkailemaan oikeudella. Se vaikuttaa a)myös minun arkeeni b)miehen henkisen jaksamiseen, joka taas kuuluu minulle hänen puolisonaan.

Minä koen, että mieheni puolisona, minun tehtäväni on tukea miestäni. Jos miehellä menee vaikka huonosti töissä, niin tuen häntä silti, vaikka se ei ole minun työpaikkani eikä hänen työasiansa kuulu minulle. Lapsi on kuitenkin keskeinen osa miehen elämää, jolloin hänen lapsestaan tulee keskeinen osa myös minun elämääni. Jos miehen eksä heittäytyy hankalaksi miestäni kohtaan lapsen kautta, niin se väistämättä vaikuttaa myös minun elämääni. Onko se liikaa vaadittu, että aikuinen nainen käyttäytyisi aikuisemmin kuin 8 vuotias lapsensa (joka on todella mukava!)?

-ap

Vierailija
24/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin, että mitä ex maksaa... helkkari. Meillä etä maksaa 50€/lapsi/kk, yhteiskunnan tukien jälkeen minä, näiden neljän lähi maksan ainakin 140€/kk lasten elämästä ihan omasta pussistani... Onko reilua. Ja kuitenkin molempien bruttotulot suunnilleen samat. Vaan kun minä näissä mitä lapsi maksaa keskusteluissa otan huomioon esi lasten vaikutuksen asumiseen... kas kun en autoa huomannut mukaan laskea, yksin pärjäisin ilmankin, bensat tapaamisiin auton vakuutukset huhhuh. No, meillä tarkistetaan elarit kerta vuoteen, koska kela maksaa...

Vierailija
25/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kulut lapsesta vähene kun lapsi menee kouluun eikä tartte enää maksaa päivähoitomaksuja. Meillä ainakin väheni ja alettiin saada säästöjäkin. 

Vierailija
26/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:44"]

[/quote]

Se kuuluu siinä mielessä minulle, että miehen eksä yrittää koko ajan poiketa tapaamissopimuksesta (välillä niin, ettei lapsi olisi tulossa ja välllä niin, että lapsi tulee sopimuksen ulkopuolella). Jos se ei onnistu (miehen oli pakko laittaa tälle stoppi, koska eksä on aikamoinen tuuliviiri), niin sitten aletaan uhkailemaan oikeudella. Se vaikuttaa a)myös minun arkeeni b)miehen henkisen jaksamiseen, joka taas kuuluu minulle hänen puolisonaan.

Minä koen, että mieheni puolisona, minun tehtäväni on tukea miestäni. Jos miehellä menee vaikka huonosti töissä, niin tuen häntä silti, vaikka se ei ole minun työpaikkani eikä hänen työasiansa kuulu minulle. Lapsi on kuitenkin keskeinen osa miehen elämää, jolloin hänen lapsestaan tulee keskeinen osa myös minun elämääni. Jos miehen eksä heittäytyy hankalaksi miestäni kohtaan lapsen kautta, niin se väistämättä vaikuttaa myös minun elämääni. Onko se liikaa vaadittu, että aikuinen nainen käyttäytyisi aikuisemmin kuin 8 vuotias lapsensa (joka on todella mukava!)?

-ap

[/quote]

Mut edelleenkään ap:n ei tarvitse olla osallisena aktiivisena toimijana missään noista asioista. Kyllähän miehen pitäisi ihan itse noi hoitaa. No, katsotaan sitten millainen eksä ap:sta aikanaan tulee. :=))

Vierailija
27/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankkajankkajankkajankkajankkajankkajankkajankkajankka

munmiesmunmiesmunmiesmunmiesmunmiesmunmiesmun

jamiehenpaskaeksäjamiehenpaskaeksäjamiehenpaskaeksä

Vierailija
28/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi esimerkki miehen eksän ihanuudesta on se, että mies alkoi jo helmikuussa kyselemään, että milloinhan se lapsi tulee kesäaikaan (2 viikkoa meidän kanssa). Eksä ei vastannut. Mies laittoi sitten, että toukokuuss tai kesäkuussa olisi paras aika, koska silloin on firmassa hiljaista. Tämän kuun alussa eksä sitten vastasi, että elokuussa. Heh, onneksi käänteinen psykologia toi tulosta, koska elokuu on oikeasti paras aika :) Ja onneksi kummallakin on oma firma, niin ei sillä loman ajankohdalla ole niin väliä. Mutta tämä taas esimerkkiä siitä, että kaikesta pitää tehdä hankalaa.

-ap

Vierailija
29/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:34"]

Mut edelleenkään ap:n ei tarvitse olla osallisena aktiivisena toimijana missään noista asioista. Kyllähän miehen pitäisi ihan itse noi hoitaa. No, katsotaan sitten millainen eksä ap:sta aikanaan tulee. :=))

[/quote]

Kuka sanoi, että olen tässä mitenkään aktiivinen? En todellakaan, mies saa ihan itse hoitaa tämän asian, mutta tietenkin hän puhuu näistä asioista minulle.

Antaako eroaminen aikuiselle ihmiselle oikeuden unohtaa aikuismaisen käytöksen ja käyttäytyä kuin kakara?

-ap

Vierailija
30/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 17:34"]

[/quote]

Aina vaan minusta on jossain määrin sairasta nykyinen pitää-huolta-omista-asioistaan-mentaliteetti. Minkä helvetin takia ei voisi olla aktiivisena, niin aktiivisena kuin voi, toimijana mukana.

Kun ottaa ukokseen sen kerran käytetyn ja, herra paratkoon, lisääntyneenkin yksilön niin täytyy tavallisen tampio olla, että ei ymmärrä siinä mukana tulevaa lasta ja lapseen liittyviä asioita. Jos mitenkään epämukavalta tuntuu niin tässä vaiheessa on viisasta hylätä kyseinen yksilö.

Jos kuitenkin suurinpiirtein ymmärtää (suurinpiirtein sen vuoksi, että jos ei lapsia ole ennestään ei voi kuin aavistella mitä lapsi tuo mukanaan) mihin on ryhtymässä ja sitä edelleen haluaa ja menee naimisiin ja vannoo rakkautta ja kumppanuutta myötä- ja vastamäessä. Silloin tulee ottaneensa kontolleen myös jonkin verran siihen lapseen liittyviä asioita.

Kummallinen on tuo oletus siitä, että uusi puoliso ei millään tavalla liittyisi lapsen tai vanhempiensa välisiin asioihin. Pitäisikö täysin sivusta katsella, mielellään olla kuuntelematta jotta ei voi edes mielipidettä asiasta muodostaa. Koska jonkun mukaan asia ei muka kuulu miehen puolisolle.

Mutta enpä minä tästä maailmasta enää muutenkaan mitään ymmärrä. Jatkakaa.

Vierailija
31/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 23:11"]

Oikeus on näissä melko armelias. Jos korotusta tulee, se on kohtuullista. Miehen lapsistahan tässä on kyse.

[/quote]

400 euroa lapsesta? Täysin järjetöntä. Yksikään lapsi ei kustanna 400 euroa kuussa. Tosin tuo pitää tuplata sillä kyllähän lähivanhempikin joutuu maksamaan saman verran.

Pienentäkää sen lapsen kuluja huomattavasti.

[/quote]

Ihan normisettiä, Eron jälkeen kun lapsen elintason tulisi pysyä suunnilleen ennallaan eli jos isä on tienannut 5000 e/kk ja äiti 9000 e/kk, niin isä maksaa silti elareita, vaikka äiti kykenee varsin hyvin yksin lapsen elättämään. Ja se mies maksaa puolet lapsen kuluista eli noin 400 e/kk.

Vierailija
32/81 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 18:25"]

Oikeus on näissä melko armelias. Jos korotusta tulee, se on kohtuullista. Miehen lapsistahan tässä on kyse.

[/quote]

400 euroa lapsesta? Täysin järjetöntä. Yksikään lapsi ei kustanna 400 euroa kuussa. Tosin tuo pitää tuplata sillä kyllähän lähivanhempikin joutuu maksamaan saman verran.

[/quote]

Ihan normisettiä, Eron jälkeen kun lapsen elintason tulisi pysyä suunnilleen ennallaan eli jos isä on tienannut 5000 e/kk ja äiti 9000 e/kk, niin isä maksaa silti elareita, vaikka äiti kykenee varsin hyvin yksin lapsen elättämään. Ja se mies maksaa puolet lapsen kuluista eli noin 400 e/kk.

[/quote]

Tietenkin lapsen elintaso putoaa ja niin sen pitääkin. Lapsikaan ei voi saada avioliiton etuja jos vanhemmat on eronneet. Koko ajatus on järjetön.

Myöskään lähivanhempi ei saa mitenkään hyötyä taloudellisesti lapsesta.

400 euroa ei voi mitenkään järjellisesti kuluttaa lapseen kuussa. Täysin naurettavaa ostella sille kaikkea roskaa.

Vierailija
33/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hullunmylly jatkuu: nyt eksä ilmeisesti hiffannut, että vapaaehtoisesti mies ei tule maksamaan enempää ja laittoi nyt tuon itku-viestinsä jälkeen viestiä, että haluaa viikko-viikko systeemin, koska ei halua, että kaikki kaatuu hänen niskaansa... Ongelmana vain se, että välimatkaa on se 100 km ja välit ei ole siinä kunnossa, että tuo varmaankaan toimisi... Mies nyt sitten odottaa syksyyn asti ja katsoo sitten, jos eksä on vielä samaa mieltä.

-ap

Vierailija
34/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:38"]

Ja hullunmylly jatkuu: nyt eksä ilmeisesti hiffannut, että vapaaehtoisesti mies ei tule maksamaan enempää ja laittoi nyt tuon itku-viestinsä jälkeen viestiä, että haluaa viikko-viikko systeemin, koska ei halua, että kaikki kaatuu hänen niskaansa... Ongelmana vain se, että välimatkaa on se 100 km ja välit ei ole siinä kunnossa, että tuo varmaankaan toimisi... Mies nyt sitten odottaa syksyyn asti ja katsoo sitten, jos eksä on vielä samaa mieltä.

-ap

[/quote]

Lapsi parka. Hän tässä kärsijäksi joutuu tommosen tuuliviiri sekopään mutsin kanssa :(

Ei ilmeisesti ole vielä täysin käsittänyt tilannetta, eikä päässyt erosta yli. Toivottavasti löytäisi uuden miehen ja keskittyis johonkin muuhun kuin oman ja muiden elämän hankalaksi tekemiseen.

Vierailija
35/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ai eikö? Meillä yhden lapsen harrastuksiin menee pelkästään 345e/kk. Ei sisällä varusteita eikä turnauksia eikä muita pelireissuja. Eikä siis ruokaa, vaatteita, lääkkeitä, hygieniaa, leffalippuja, kännykkälaskua, bussilippua, kaverisynttärilahjoja yms yms. tai omaa osaa sähköstä, vedestä ja yhtiövastikkeista. Ja nuo harrastukset on sellaisia jotka isä nimenomaan on lapselle halunnut, että jos meillä ero tulisi hän ne kyllä maksaisi, ihan normi elareiden päälle.

Vierailija
36/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ap.n tyylisen mutsin. Miehellä 3 lasta edellisestä liitosta. Toki miehen exäon paska ja miehen äiti on paska ja miehen veli vaimoineen on paska jne..

On kyllä tehty todella töitä, että miehen ei tarvitsisi maksaa edellisistä lapsistaan mitään. Eukko oikein kehui, kuinka miehen lapsille ostetaan nameja vain 1-2 eurolla, kun tulevat viikonloppuna. Kaikki mahdolliset kieroilut on tehty.

Silti samaan aikaan lasitetaan parvekkeita ja ostetaan kalliita sohvia sinne ja eletään todella leveästi, eli ovat todella hyvätuloisia. Eukolla on yksi edellisestä liitosta ja sitten pari tämän miehen kans ja hups, mukavahinko vielä neljänneksi lapseksi.

Raivostuttaa joskus kun vanhin tyttö esim. lähti opiskelemaan ja olis tarvinnut avustusta läppäriin ja mopokorttiin, että olis päässyt paremmin kulkemaan ja saanut tehtyä opiskelutöitä, tää mimmi kielsi miestä avustamasta tyttöään ja VEIVÄT RUOKAKASSIN kun kävivät siellä.

Siis voi helvetti, ruokakassin ja samaan aikaan silti rahaa tuperrettiin kuistin lasittamiseen ja kymppitonnin kalusteisiin sinne. Ei riittänyt kahtasataa euroa miehen tytölle läppäriin.

En voi ymmärtää, miten jotkut miehet ovat tuollaisia tossukoita. Pilluko se on niin mielessä, että on valmis edelliset lapset hylkäämään, kunhan vain pääsee jalkoväliin.

Vierailija
37/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat miehen jolla alaikäisiä lapsia :) Itse en ottanut, vaan odotin että nuorinkin pääsi lukiosta :D

Vierailija
38/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

Ai eikö? Meillä yhden lapsen harrastuksiin menee pelkästään 345e/kk. Ei sisällä varusteita eikä turnauksia eikä muita pelireissuja. Eikä siis ruokaa, vaatteita, lääkkeitä, hygieniaa, leffalippuja, kännykkälaskua, bussilippua, kaverisynttärilahjoja yms yms. tai omaa osaa sähköstä, vedestä ja yhtiövastikkeista. Ja nuo harrastukset on sellaisia jotka isä nimenomaan on lapselle halunnut, että jos meillä ero tulisi hän ne kyllä maksaisi, ihan normi elareiden päälle.

[/quote]

Ei erolapsen tartte harrastaa. Mies saa uuden vaimon kanssa parempia lapsia. Harrastakoot ne

Vierailija
39/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 16:40"]

Ei edes riitä. Vasta oli lehdissä selvitys jossa todettiin että lapsen aikuiseksi kasvattaminen maksaa 120.000€, se on 555€/kk.

[/quote]

No onko se siis niin, että etävanhemman pitää maksaa tuo 555e/kk ja lähivanhemman ei mitään?

Ihan käsittämätöntä kuppaamista etävanhemmalta, en muuta sano.

[/quote]

Niin, eihän tuo ole kuin 250/kk/vanhempi! 800e/kk yhdeltä on aivan tolkuton summa kotona asuvan 8-vuotiaan kuluiksi. Yksin asuva aikuinen opiskelijakin saa tukea jonkun 400e paikkeilla kuukaudessa. 

Vierailija
40/81 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ lapsesta elareita!! Ziisus, miehesi on enemmän kuin avokätinen! Sen oikeudenhan pitäisi pienentää noita elareita!! Ei ole lähiäidin ahneudella nyt mitään rajaa, törkeää!

Minä saan 303€ elatustukea kahdesta lapsesta yhteensä. Lapset on 13- ja 14- vuotiaita. Voitte vain arvata kuinka hyvin kattaa kulut. Isä on tekeytynyt varattomaksi ja tekee töitä vain pimeästi, eikä näin ollen "voi" maksaa elareita. Kovin on vaikeaksi tehnyt elämänsä vain sen takia, ettei tarvisi OMISTA lapsista maksaa mitään. Ja mulle riittäisi ihan se minimi, koska olen varakas. Ilmeisesti tämän takia isä ei halua maksaa, koska minä en rahaa tarvitse. Hän ei käsitä, ettei tässä siitä ole kyse, vaan velvollisuudesta osallistua omien lapsiensa elatukseen. Isä ei myöskään ikinä tapaa lapsia, joten ei silläkään tavalla kuittaa lasten menoja mitenkään, ostamalla esim. ruokaa oman tapaamisensa aikana. 

No sorry, nyt meni omasta tilanteesta valittamiseksi, mutta tsemppiä kovasti ap teille! Törkeä exä miehelläsi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme