Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään
Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.
Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.
Onko jollain tullut yhtä paha mieli?
Kommentit (222)
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ei tule ilmoitusta viesteistä sovellukseenkaan. Mullekki joskus vaan tulee semmonen pallero sovelluskuvakkeen viereen eikä sitä näe jos ei erikseen käy katsomassa.
Ai ei tule ilmoitusta? Se selittääkin jotain.
Nyt ainakin muutaman päivän ollut ongelma että ilmoitusta viesteistä ei tule sähköpostiin, vaikka pitäisi. Eli jos ei erikseen käy kirjautuneena tori-sivustolla, niin ei tiedä että on tullut viestejä.
Jos tekstissä on, että vain postitus, niin noutomahdollisuutta kysyville en edes vastaa.
Niillä on aina jotain ongelmaa. Monta vuotta mennyt eivätkä ole saaneet korjattua edes viestitoimintoa niin että voisi tehdä uuden kappaleen. Jos painaa normaalisti enteriä halutessaan uuden kappaleen, niin viesti lähtee kesken kaiken.
Välillä ei pääse kirjautumaan omille sivuille ollenkaan jne.
Niille jotka tarjoaa puolet pyynnistä en jaksa aina vastata.
Käyn töissä, joten en päivystä torilla. Siksi on aika lailla turhaa laittaa viittä viestiä ihmetellen, miksi en vastaa.
Miksen vastaa tai lue? NYT ON KESÄLOMAKAUSI. Olin lomareissulla, vilkaisin sovellusta mutta en todellakaan ala mistään reissusta vastailemaan.
Itse asiassa alkoi yhden tuotteen osalta ketuttaa niin paljon kyselijät, että vaan poistin koko tuotteen myynnistä. Hyväkuntoinen 90e merkkilaukku josta paljon kuvia ja hinta 15e, ostaja alkoi tivaamaan että mikä siitä mielestäni tekee juuri tuon kuntoluokituksen ja onko siinä jotain piileviä tahroja tai kulumia jotka ei näy kuvissa. Laitoin laukun kasaan "mannerheimin lastensuojelukirppikselle menevät". Hakekoot sieltä jos kiinnostaa.
Olet ilmoittanut, että ostat tuotteen ilmoituksessa ilmoitetulla hinnalla? Vai olet aloittanut jankkausketjun?
Vastaan kohteliaasti kaikille paitsi niille, jotka laitan estoon. Esim. jos jää kerjäämään tai on jotenkin asiaton kerrankin, niin en ota ko. ostajilta viestejä vastaan mihinkään muihinkaan tuotteisiin.
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Myyjän ehdoilla pitäisi toimia ja useimmat eivät todellakaan päivystä taukoamatta uusia viestejä, vaan myyvät sillä vauhdilla kun muuhun elämään sopii. Asialliset yhteydenotot ilman tinkaamista tietysti ovat houkuttelevampia myyjälle vastata, jos tulee useita yhteydenottoja, epäselvä tai vaativa lähestyminen jää helpommin hännille tärkeysjärjestyksessä. Itse huomioin ensin viestit joissa on kerrottu selkeästi että ollaan kiinnostuneita ja minkälaisella aikataululla oltaisiin valmiita ostamaan. Myös suuret hankaluudet kielitaidossa pudottavat viestit tärkeysjärjestyksessä perälle, haluan ymmärtää ja tulla ymmärretyksi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.
Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.
Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.
"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".
Vierailija kirjoitti:
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
No mutta jos ei viikon sisään lue viestiä, niin miksi ylipäätään laittaa jotain toriin myyntiin?
Torissa on kahdenlaisia ostajia:
- Niitä, jotka laittavat että ostavat tuotteen. Kerron heille saman tien minne maksaa, he lähettävät osoitteensa, ja minä lähetän tuotteen. Kahden päivän kuluttua tuote on heillä kädessä.
- sitten ne muut. Kysellään päiväkausia kysymys kerrallaan onko tuote vielä saatavilla, millä pesuaineella on pesty, onko minulla tai läheisillä ystävilläni lemmikkejä, ja miksi kuntoluokitus on se mitä kuvaukseen on kirjoitettu. Onko tästä lisää kuvia? Onko väri enemmän harmaa vai ruskea? Toimiiko tuo nippeli varmasti?
Ensimmäisten kanssa kaupat toteutuu. Toinen porukka lähinnä etsii syytä, millä tuotteen voi olla ostamatta. Pahimmillaan vielä tinkivät ensin päiväkausia jankattuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torin ongelma on se, että ostajat kuvittelevat olevansa jotain kuninkaita ja että yksityinen myyjä on ikään kuin joku yritys jonka pitäisi pokkuroida asiakkaitaan.
No mutta jos ei viikon sisään lue viestiä, niin miksi ylipäätään laittaa jotain toriin myyntiin?
Ei ole kiire myydä. Ja jos en saa myytyä, vien hyväntekeväisyyskirpparille. Jos saan helposti kaupat, niin otan rahat, mutta en ala jankkaamaan kenenkään kanssa - silloin rahat menee hyväntekeväisyyteen.
Mä annoin erästä tuotetta ilmaiseksi, ihan vaan että sovitaan nouto ja piste. Tuli kaiken maailman pitkää nyyhkytarinaa, että miks hän tarvitsee tämän tuotteen, ja sitten kun vastasin niin ei kuulunutkaan enää mitään. Kirjotteleeko nämä ihan vaan huvikseen.
Minulle ainakin tulee iphonen ilmoituksiin näkymään esikatselukuva toriviestistä. Näen jo siitä, onko joku ostamassa tuotetta vai kyselemässä. Kyselijöiden viestejä en jaksa välttämättä edes lukea, vaikka kävisinkin tekemässä kaupat jostain muusta tuotteesta torissa.
Vierailija kirjoitti:
Torissa on kahdenlaisia ostajia:
- Niitä, jotka laittavat että ostavat tuotteen. Kerron heille saman tien minne maksaa, he lähettävät osoitteensa, ja minä lähetän tuotteen. Kahden päivän kuluttua tuote on heillä kädessä.
- sitten ne muut. Kysellään päiväkausia kysymys kerrallaan onko tuote vielä saatavilla, millä pesuaineella on pesty, onko minulla tai läheisillä ystävilläni lemmikkejä, ja miksi kuntoluokitus on se mitä kuvaukseen on kirjoitettu. Onko tästä lisää kuvia? Onko väri enemmän harmaa vai ruskea? Toimiiko tuo nippeli varmasti?
Ensimmäisten kanssa kaupat toteutuu. Toinen porukka lähinnä etsii syytä, millä tuotteen voi olla ostamatta. Pahimmillaan vielä tinkivät ensin päiväkausia jankattuaan.
Valitettavasti ei voi nuolaista edes vaikka ilmoittavat ostavansa ja lähettää niille tilitiedot. Sen jälkeen vielä lähes 50% häipyy kuin pieru saharaan. Sitten odottelet rahoja ja yhteydenottoa niin muut ostajaehdokkaat ehtivät löytää jo toisen vastaavan tuotteen.
Huutonetissä homma toimii. Nämä hupihuutajat ovat saaneet sieltä potkut ja häiriköivät nyt torissa.
Joillekin ei tule ilmoitusta viesteistä sovellukseenkaan. Mullekki joskus vaan tulee semmonen pallero sovelluskuvakkeen viereen eikä sitä näe jos ei erikseen käy katsomassa.