Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vika vain minussa?

Vierailija
02.07.2020 |

Mies on muutenkin hyvin hiljainen, ei koskaan ei kehu, ei koskaan puhu tunteistaan. Olo kuin ei olisi läsnä ja vaikka olen hänen seurassaan, en koskaan ole tuntenut itseäni niin yksinäiseksi. Hän ei saa minua nauramaan, eikä koskaan jotenkin tosiaan yritä ymmärtää, jos minulla on paha olla. Olemme olleet vajaa 2v yhdessä. Hänen erostaan 3,5v. Exä on hyvin kontrolloiva. Yritin itse hänet jättää jo ennen kuin sitten tapasin hänen 7v tyttärensä. Hän ei koskaan halunnut lapsia, joten valitettavasti se näkee hänen välinpitämättömässä kasvatuksessa. Hänen luonaan on siis täysin vapaakasvatus. Kovaääninen ja jotenkin epävakaa tuo tyttö. Itse pelästyin kovasti hänen käytöstään, ja aloin kerran jo yllättäen itse itketään kun aöiköhdin vaan niin kovasti koko tilannetta. Mies saattui tuosta pahasti ja vaati olemaan aikuinen kun näki minut seuraavan kerran. Aina kun hänelle yrittää kertoa jotain niin vaatii aina olemaan vain aikuinen ja ei kestä kuulla lainkaan mitään, erityisesti jos liittyy hänen lapsensa käytökseen. Jos hänellä oli tytär yötä niin laittaa viestiä ettei ehdi viedtitellä kun on lapsensa kanssa, haluaa olla sohvalla rauhassa ilman viestittelyä. Tuolla tavalla aloin vähitellen tuntemaan mustasukkaisuutta kun erotteli tuolla tavalla.

Tuntuu että hän on hedonisti kuten on itse sanonut. On kuitenkin huomaavainen, esim. tarjoaa aina ensin vettä jos juo tai kysyy olenko syönyt ja liikkunut jne. Hänen kanssaan on kuitenkin tunne, etten saisi olla lainkaan heikko tai esim. pelätä hänen hyvin villin lapsen käytöstä. Eikä hän suostunut tekemään mitään muutoksia, jotta minulla olisi hyvä olla. Kunnes en suostunut enää näkemään lasta ja hän halusikin minua koko ajan sinne.

Jos tästä sai yhtään mitään selvää, niin olenko aivan väärälaisen miehen kanssa?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt vahvasti aspergeria hänellä. Tein testin hänen puolestaan ja tuli korkeat pisteet.. Kerroin hänelle tästä ja sitten hän oli. Noh, sitten mä olen asperger. Ehkä ilman tätä lasta, suhde olisi ihan ok. Hän kuitenkin on ns. helppo, rauhallinen ja viihtyy kotona kuten minäkin. Lapsen myötä huomaa sen hönenkin keskeneräisyyden. Lapsi on viihdyke, ja hän ottaa siitä aina ne parhaat puolet, koska lomia lukuunottamatta näkee harvoin.

piilonarsisti saa usein aspergertesteissä korkeita pisteitä, kun heidän puolisonsa analysoivat heitä. piilonarsisti on yleensä syrjäänvetäytyvä ja introvertti, mutta pitää itseään kuitenkin ylivertaisena muihin nähden ja kun muut puhuvat tunteistaan, hän saattaa vain pyöritellä silmiään ja syventyä johonkin itseä kiinnnostavaan, "fiksunpaan" aiheeseen. Hän ei tuhlaa aikaansa "ääliöihin".

Asperger yrittää ymmärtää ja jopa toimia kumppaninsa mieltymysten mukaan vaikka ei oikein tajua miksi kumppani haluaa jonkin asian muuttuvan. Aspergereissa on kahta eri tyyppiä, osa on esim. seksuaalisesti erittäin dominoivia. Seksi on tunteetonta ja ikään kuin purkautumisväylä. Toiset taas inhoavat seksiä ja läheisyyttä ja muutenkin haluavat pitää henkisen ja ruumiillisen etäisyyden partneriin.

Narsisti pystyy teeskentelemään välittävää ja huolehtivaa partneria esim. suhteen alkuaikoina ja loppuaikoinen sitten ei piittaa ja on täysi sadisti esim. satuttaa partneria. 

Onko miehesi käytös suhteen alkuajoista muuttunut dramaattisesti? Onko hellästä ja arvostavasta miehestä kuoriutunut tyly, ilkeä ja etäinen vai onko mies jo alkujaan ollut etäinen ja outo, mutta olet ajatellut että kyllä hän siitä muuttuu?

Vierailija
82/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei sovi sinulle, tuskin kenelläkään. Sinä et sovi tälle miehelle vaan jollekulle toiselle.

Eniten sovit nyt itsellesi, mutta sinun pitää kartoittaa elämäsi. Mieti mikä on tärkeintä jatkoa ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sanoi minulle kerran että kun hän on kokonaan kuuro, ei hänen tarvitse kuunnella koskaan enää vanhempiensa riitoja. Kuulemma joutui kuuntelemaan pienenä aina usein. Hänellä siis hieman huonompi kuulo toisessa korvassa. Tuo jotenkin pysäytti. Meinasin tehdä ilmoituksen, mutta en viitsi kun miehen ex hyvin seko.

Vierailija
84/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt vahvasti aspergeria hänellä. Tein testin hänen puolestaan ja tuli korkeat pisteet.. Kerroin hänelle tästä ja sitten hän oli. Noh, sitten mä olen asperger. Ehkä ilman tätä lasta, suhde olisi ihan ok. Hän kuitenkin on ns. helppo, rauhallinen ja viihtyy kotona kuten minäkin. Lapsen myötä huomaa sen hönenkin keskeneräisyyden. Lapsi on viihdyke, ja hän ottaa siitä aina ne parhaat puolet, koska lomia lukuunottamatta näkee harvoin.

piilonarsisti saa usein aspergertesteissä korkeita pisteitä, kun heidän puolisonsa analysoivat heitä. piilonarsisti on yleensä syrjäänvetäytyvä ja introvertti, mutta pitää itseään kuitenkin ylivertaisena muihin nähden ja kun muut puhuvat tunteistaan, hän saattaa vain pyöritellä silmiään ja syventyä johonkin itseä kiinnnostavaan, "fiksunpaan" aiheeseen. Hän ei tuhlaa aikaansa "ääliöihin".

Asperger yrittää ymmärtää ja jopa toimia kumppaninsa mieltymysten mukaan vaikka ei oikein tajua miksi kumppani haluaa jonkin asian muuttuvan. Aspergereissa on kahta eri tyyppiä, osa on esim. seksuaalisesti erittäin dominoivia. Seksi on tunteetonta ja ikään kuin purkautumisväylä. Toiset taas inhoavat seksiä ja läheisyyttä ja muutenkin haluavat pitää henkisen ja ruumiillisen etäisyyden partneriin.

Narsisti pystyy teeskentelemään välittävää ja huolehtivaa partneria esim. suhteen alkuaikoina ja loppuaikoinen sitten ei piittaa ja on täysi sadisti esim. satuttaa partneria. 

Onko miehesi käytös suhteen alkuajoista muuttunut dramaattisesti? Onko hellästä ja arvostavasta miehestä kuoriutunut tyly, ilkeä ja etäinen vai onko mies jo alkujaan ollut etäinen ja outo, mutta olet ajatellut että kyllä hän siitä muuttuu?

Samanlainen ”pölkkypää” ollut aina :D Hän ei esitä mitään. Mietin sitäkin kun hän suutelee aina silmät auki. Nyt oppinut sulkemaan silmät kun olen asiasta maininnut. Mistä tämä johtuu? Ei luota, ei ole täysin mukana? Asperger?

Vierailija
85/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger voi myös olla erittäin empaattinen, muttei silti todella ymmärrä ihmisiä tai maailmaa. Adhd-asperger on kinkkisempi ja epävakaampi, välillä lähes normaali mutta pahimmillaan dissosioiva.

Jotkut add-aspergerit joka ap:n mies ehkä on, ovat kilttejä mutta velttoja ja asettautuvat suhteessa riippuvaisiksi.

Tämä oman empiirisen kokemuksen mukaan, lähteenä lähisuku.

Vierailija
86/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se narsisti tässä olen, eikä hän.

Vierailija
87/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sanoi minulle kerran että kun hän on kokonaan kuuro, ei hänen tarvitse kuunnella koskaan enää vanhempiensa riitoja. Kuulemma joutui kuuntelemaan pienenä aina usein. Hänellä siis hieman huonompi kuulo toisessa korvassa. Tuo jotenkin pysäytti. Meinasin tehdä ilmoituksen, mutta en viitsi kun miehen ex hyvin seko.

MITÄ?? Juuri siksi sun pitää tehdä se lasu!

Hitot äidistä, lapsesta on kysymys!

Vierailija
88/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä se narsisti tässä olen, eikä hän.

Onko sulla asiasta diagnoosi?

Vierailija
89/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diagnooseja. Yritän tässä vain ymmärtää, että onko syy vain minun.

Vierailija
90/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta narsistilta, mutta sinun pitää nyt hakea apua.

Ajatuksesi kiertävät kehää eikä se johda mihinkään.

Ilmoita huolesi perheestä viranomaisille ja hae apua myös itsellesi. Aloita uusi elämä.

Vierailija
91/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä hyvä ap nuo marttyyripuheet. Johan tässä on sivukaupalla analyysiä teidän yhteensopimattomuudesta ja huonovointisuudesta puolin ja toisin. Jos haluat voida paremmin, jätä tuo mies taaksesi ja hakeudu terapiaan. Muuta tietä ei ole.

Vierailija
92/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niin oikeassa. Kiitos vastauksista <3

Vierailija
93/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvatko teidän miehet sitten koskaan tunteistaan tai lähettävät kivoja viestejä? Kehuvatko teitä pyytämättä?

Kyllä mieheni sanoo jokapäivä että rakastaa minua, viestitellään päivittäin ja kehuu myös päivittäin. Yhdessä 15 vuotta, kolme lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi