Mitä keksiä tupakoinnin tilalle?
Lopetin kuukausi sitten.
8 vuotta ja 5-8 savuketta päivässä tuli poltettua.
Ei mulla tee sitä tupakkaa mieli vaan sellaista "omaa pikku taukoa elämästä" en oikein osaa selittää sitä. Välil tulee sellainen olo, että nyt tekis mieli "tauolle" ja tuntuu että päivässä on ihan liikaa minuutteja.
Mitä työ olette tehneet tupakoinnin tilalla? Mikä olis sellainen hyödyllinen ja kiva tekeminen joka kestäis sen 1-4min?
Kommentit (48)
Hanki käsipuristin. Kasvattaa nimittäin puristus-voimaa.
Mä opettelin virkkaamaan. Tupakalta haisevilla käsillä ei ole kiva virkata, kun haju tarttuu työhön.
Sama, reilun kuukauden ollut polttamatta ja ei niinkään kaipaa tupakkaa vaan niitä ihan omia pieniä taukoja. Ja ollut ihan älyttömän surkea mieliala. Tänään meinasin lähteä ostamaan röökiä mutta en vielä lähtenyt.
Sudoku? Aivojumppaa, jota saa paperilla tai appina.
Tai sitten joku pika-taukojumppa. Joka tauolla 20 kyykkyä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, reilun kuukauden ollut polttamatta ja ei niinkään kaipaa tupakkaa vaan niitä ihan omia pieniä taukoja. Ja ollut ihan älyttömän surkea mieliala. Tänään meinasin lähteä ostamaan röökiä mutta en vielä lähtenyt.
Kyllä sä vielä kerkeät, mene vaan. Siellä ne ihanat röökit odottavat sinua kaupan kassalla
Vierailija kirjoitti:
Haa siitäkö tää alentunut mieliala johtuu, miettiny oonko kipeeks tulossa, ku ollu ihan lamaannuksissa pari viikkoa.
Ap
Otat tavaksi juoda lasillisen tai kupillisen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa siitäkö tää alentunut mieliala johtuu, miettiny oonko kipeeks tulossa, ku ollu ihan lamaannuksissa pari viikkoa.
Ap
Kyllä, kuuluu normaaleihin vierotusoireisiin. Mutta parin kuukauden päästä helpottaa ja koetaan paljon vähemmän ahdistusta ja stressiä kun tupakoitsijat, tutkittu juttu :)
Opettele vaikka tyhjentämään mieli.
Hengitä syvään sisään nenän kautta ja vapauta suunkautta. Meditoi.
Vierailija kirjoitti:
Äläkä menekään tänään, mene huomenna!
Näin minä lupaan itselleni kun oikein tekee mieli sauhuja. Että huomenna aamulla kun herään niin voin lähteä sen röökiaskin ostamaan jos oikeasti ei pysty olla ilman. Lopetin vuosi sitten, enkä ole vielä ostanut sitä askia huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä menekään tänään, mene huomenna!
Näin minä lupaan itselleni kun oikein tekee mieli sauhuja. Että huomenna aamulla kun herään niin voin lähteä sen röökiaskin ostamaan jos oikeasti ei pysty olla ilman. Lopetin vuosi sitten, enkä ole vielä ostanut sitä askia huomenna.
Hyvä vinkki, tämä kyllä toimii! Yleensä se tupakan tuska/ahdistus laantunut seuraavaan päivään.
Mä istuin sohvalle ja katsoin seinää. Ihan oikeasti, älkää naurako :D