Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vika vain minussa?

Vierailija
02.07.2020 |

Mies on muutenkin hyvin hiljainen, ei koskaan ei kehu, ei koskaan puhu tunteistaan. Olo kuin ei olisi läsnä ja vaikka olen hänen seurassaan, en koskaan ole tuntenut itseäni niin yksinäiseksi. Hän ei saa minua nauramaan, eikä koskaan jotenkin tosiaan yritä ymmärtää, jos minulla on paha olla. Olemme olleet vajaa 2v yhdessä. Hänen erostaan 3,5v. Exä on hyvin kontrolloiva. Yritin itse hänet jättää jo ennen kuin sitten tapasin hänen 7v tyttärensä. Hän ei koskaan halunnut lapsia, joten valitettavasti se näkee hänen välinpitämättömässä kasvatuksessa. Hänen luonaan on siis täysin vapaakasvatus. Kovaääninen ja jotenkin epävakaa tuo tyttö. Itse pelästyin kovasti hänen käytöstään, ja aloin kerran jo yllättäen itse itketään kun aöiköhdin vaan niin kovasti koko tilannetta. Mies saattui tuosta pahasti ja vaati olemaan aikuinen kun näki minut seuraavan kerran. Aina kun hänelle yrittää kertoa jotain niin vaatii aina olemaan vain aikuinen ja ei kestä kuulla lainkaan mitään, erityisesti jos liittyy hänen lapsensa käytökseen. Jos hänellä oli tytär yötä niin laittaa viestiä ettei ehdi viedtitellä kun on lapsensa kanssa, haluaa olla sohvalla rauhassa ilman viestittelyä. Tuolla tavalla aloin vähitellen tuntemaan mustasukkaisuutta kun erotteli tuolla tavalla.

Tuntuu että hän on hedonisti kuten on itse sanonut. On kuitenkin huomaavainen, esim. tarjoaa aina ensin vettä jos juo tai kysyy olenko syönyt ja liikkunut jne. Hänen kanssaan on kuitenkin tunne, etten saisi olla lainkaan heikko tai esim. pelätä hänen hyvin villin lapsen käytöstä. Eikä hän suostunut tekemään mitään muutoksia, jotta minulla olisi hyvä olla. Kunnes en suostunut enää näkemään lasta ja hän halusikin minua koko ajan sinne.

Jos tästä sai yhtään mitään selvää, niin olenko aivan väärälaisen miehen kanssa?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo nyt todella traumatisoitunut, mutta siis ei se vain miehessä se vik. Itse ylireagoin lapsen käytökseen jne.

Älä syytä itseäsi. Reaktiosi on normaali, koska olet herkkä ja valmistautumaton.

Sinun pitää hakea itsellesi keskusteluapua ajatustesi selvittämiseen. Tarvitset rauhaa ja omaa tilaa.

Niin ja nies ei tätä kestänyt lainkaan, vaikka tästä kerroin. Vaati vain olee aikuinen ja että se tyttö vaan tykkää susta. Anna sen olla susta kiinnostunut. Perheneuvolassakin kävimme, mutta miestä kiinnisti enemmän puhua omista tapaamissopimuksidta. Onneksi sossu sanoi, ettei se asia kuulu tänne.

Vierailija
62/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo nyt todella traumatisoitunut, mutta siis ei se vain miehessä se vik. Itse ylireagoin lapsen käytökseen jne.

Ihan ymmärrettävää kun sulla ei oo omia lapsia tai kokemusta niiden hoitamisesta. Ei se mies voi olettaa sinun toimivan terapeuttina hälle että lapselleen ja myöskin kasvattajana teille molemmille. Mies tässä tapauksessa se pölkkypää kun ei aikuisen lailla pysty teidän parisuhdetta hoitamaan saati lastansa.

Piti kirjoittaa heille molemmille, sori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vika on täysin minussa?

Onneksi olkoon, voitit vuoden marttyyri 2020- tittelin. Ja nyt vuoroon Pasila ja Porilaisten marssi!

Sinulla ei ole asiaa. Ole hiljaa.

no ei tuollainen uhriutuminen "eli vika on vain minussa"-asenne kyllä mitenkään edistä asiaasi. Jos loukkaannut kaikesta, niin miten voit keskustella miehen kanssa tilanteestasi?

Tämä ei ollut ap, eikä hän loukkaannu vaan stressaantuu läheistensä ongelmista.

eli sinä loukkaannuit hänen puolestaan :D

En, ärsyynnyin asiattomasta väliinhuutelusta.

Tässä ratkotaan aitoa ongelmaa eikä siihen tarvitse osallistua, jos ei ole järkevää asiaa.

Vierailija
64/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä itseäsi. Reaktiosi on normaali, koska olet herkkä ja valmistautumaton.

Sinun pitää hakea itsellesi keskusteluapua ajatustesi selvittämiseen. Tarvitset rauhaa ja omaa tilaa.

Niin ja nies ei tätä kestänyt lainkaan, vaikka tästä kerroin. Vaati vain olee aikuinen ja että se tyttö vaan tykkää susta. Anna sen olla susta kiinnostunut. Perheneuvolassakin kävimme, mutta miestä kiinnisti enemmän puhua omista tapaamissopimuksidta. Onneksi sossu sanoi, ettei se asia kuulu tänne.

Sun mies saattaa olla hiukan asperger tms tai muuten traumatisoitunut. Tuo henkisen puolen "reikäisyys" kertoo siitä. Sinusta herkästä ihmisestä hän on löytänyt mielestään vertaisensa, muttei käsitä mitä on vastavuoroisuus.

Vierailija
65/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vaatii toista olemaan aikuinen ettei itse tarvitsisi, se on todella huolestuttavaa. Se kertoo ongelman ytimen.

Vierailija
66/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käytös vaikuttaa alistavalta. Hän on sinun kanssasi ilmeisesti, koska hänellä nyt kuuluu olla nainen. Hänelle on samantekevää, kuka se nainen on, kunhan se on "ulospäin" laadukas. Olet häelle esine. Myös lapsi on hänelle esine, häntä ei kiinnosta tunteesi, koska olet hänen jatkeensa. 'saat pyöriä siinä "näkymättömänä".

Hän ei edes yritä ymmärtää tunteitasi tai kuunnella, koska ne ei liikuta häntä. 

Miksi edes olet hänen kanssaan? 

Häneltä puuttuu empatiankyky tai sitten hän ei viitsi tuhlata sitä sinuun. Hän hankkii vaimon mukavuus ja imagosyistä. Hänestä ei koskaan ole sinua tukevaksi, lohduttavaksi ymmärtäväksi tai kannustavaksi puolisoksi. 

Vierailija
67/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäillyt vahvasti aspergeria hänellä. Tein testin hänen puolestaan ja tuli korkeat pisteet.. Kerroin hänelle tästä ja sitten hän oli. Noh, sitten mä olen asperger. Ehkä ilman tätä lasta, suhde olisi ihan ok. Hän kuitenkin on ns. helppo, rauhallinen ja viihtyy kotona kuten minäkin. Lapsen myötä huomaa sen hönenkin keskeneräisyyden. Lapsi on viihdyke, ja hän ottaa siitä aina ne parhaat puolet, koska lomia lukuunottamatta näkee harvoin.

Vierailija
68/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän sanoo ainakin yrittävänsä ymmärtää, mutta ei vaan osaa auttaa.

Vierailija
69/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hänellä empatiakykyä ole. Kommentit, miten joku miljonäärikuuluisuus voi olla masentunut kun sillä on rahaa ja itse julkisuuden valinnut. Tai miten joku julkkis voi loukkaantua haukuista kun itse valinnut paikkansa. Ihan teinimäisiä kommnetteja. Homoista aina, ai onks se joku Håkan vai. :DHyvin yksinkertainen tyyppi vaikka korkea koulutus ja hyvä työ.

Vierailija
70/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt vahvasti aspergeria hänellä. Tein testin hänen puolestaan ja tuli korkeat pisteet.. Kerroin hänelle tästä ja sitten hän oli. Noh, sitten mä olen asperger. Ehkä ilman tätä lasta, suhde olisi ihan ok. Hän kuitenkin on ns. helppo, rauhallinen ja viihtyy kotona kuten minäkin. Lapsen myötä huomaa sen hönenkin keskeneräisyyden. Lapsi on viihdyke, ja hän ottaa siitä aina ne parhaat puolet, koska lomia lukuunottamatta näkee harvoin.

En näe suhteellenne tyydyttävää jatkoa. As -ihminen ei ole valinnut syntyä sellaiseksi, mutta apua on olemassa jos sitä hakee.

Lapsen kannalta hänet pitäisi diagnosoida mitä pikimmin, että he saisivat oikean tuen.

Ikävä kyllä kannettu vesi ei kaivossa pysy. Miehen kuuluisi lähteä hakemaan se diagnoosi itse.

Jos pistät kovan kovaa vasten ja saat hänet ymmärtämään asian tärkeyden, niin ok.

Sano että tällä kertaa lähdet lopullisesti jos hän ei testauta itseään ja tee jotain elämänsä ja lapsensa hyväksi.

Jos hän vielä käskee sinun olemaan aikuinen, voit kertoa että olet sitä parhaillaan kun vaadit häntä hoitamaan itseään. Hän ei ole jos ei ymmärrä mikä on asiassa olennaista.

Vierailija
71/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei hänellä empatiakykyä ole. Kommentit, miten joku miljonäärikuuluisuus voi olla masentunut kun sillä on rahaa ja itse julkisuuden valinnut. Tai miten joku julkkis voi loukkaantua haukuista kun itse valinnut paikkansa. Ihan teinimäisiä kommnetteja. Homoista aina, ai onks se joku Håkan vai. :DHyvin yksinkertainen tyyppi vaikka korkea koulutus ja hyvä työ.

Eikä silti osaa toimia ihmisten kanssa ja hoitaa lastaan?

Vierailija
72/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on minussakin vikaa silti. Olen itse hyvin helposti ahdistuva ja välttelen ihmiskontakteja todella paljon. Tietysti tämä on myös hyvä veruke miehelle laittaa kaikki tämän syyksi. Niin hänellä ei ole mitään vastuuta mihinkään suuntaan. Itse tarvitsen apua, ja hyvin mies on pärjännyt ilman omaa diagnoosia. Kyllä hön tedteihin varmasti menisi jos haluisi. Hänellä ei vain ole tunneälyä ja hänet on pienenä hemmoteltu pilalle.

Vierailija
73/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kaikki edellytykset tulla itsekseen toimeen.

Kestätkö tämän ajatuksen? Tiedän omasta kokemuksesta, että se voi olla vaikeaa.

Ala etsiä elämään uutta suuntaa ja mielenkiinnon kohteita.

Vierailija
74/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän heittäytyisi niskoillesi ilman lastakin. Lapsi on vain tekosyy.

Vierailija
75/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä reagoin lapseen todella voimakkaasti ja olen miehelle huutanut ja raivonnut kuin hullu kun pidättänyt lopulta kaiken sisällä. Olisi vain heti pitänyt lähteä kun huomasin, ettei hänellä ole tarvetta kadvattaa ja toimia niin, että kaikilla on mukavaa.

Vierailija
76/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on minussakin vikaa silti. Olen itse hyvin helposti ahdistuva ja välttelen ihmiskontakteja todella paljon. Tietysti tämä on myös hyvä veruke miehelle laittaa kaikki tämän syyksi. Niin hänellä ei ole mitään vastuuta mihinkään suuntaan. Itse tarvitsen apua, ja hyvin mies on pärjännyt ilman omaa diagnoosia. Kyllä hön tedteihin varmasti menisi jos haluisi. Hänellä ei vain ole tunneälyä ja hänet on pienenä hemmoteltu pilalle.

Eli hän on edelleen perheen lapsi.

Kaikki hyvin kun mikään ei muutu.

Vierailija
77/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ettei tuo lapsi vain sovi minulle. Ehkä jos lapsi olisi ollut rauhallisempi, jonka kanssa voisi jutellakin niin olisi ehkä voinut toimia. Luulen, että lapsella diagnosoidaan adhd myöhemmin. Ja vaikuttaa losi jotenkin ahdistuneelta ja todella epävarmalta muutenkin.

Vierailija
78/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä reagoin lapseen todella voimakkaasti ja olen miehelle huutanut ja raivonnut kuin hullu kun pidättänyt lopulta kaiken sisällä. Olisi vain heti pitänyt lähteä kun huomasin, ettei hänellä ole tarvetta kadvattaa ja toimia niin, että kaikilla on mukavaa.

Sä voit lähteä koska haluat.

Vierailija
79/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ettei tuo lapsi vain sovi minulle. Ehkä jos lapsi olisi ollut rauhallisempi, jonka kanssa voisi jutellakin niin olisi ehkä voinut toimia. Luulen, että lapsella diagnosoidaan adhd myöhemmin. Ja vaikuttaa losi jotenkin ahdistuneelta ja todella epävarmalta muutenkin.

Älä sinäkin tee lapsesta tekosyytä. Hän ahdistuu aikuisten kiistakapulana.

Tee huoli-ilmoitus ja ala valmistella omaa elämää. Hanki keskusteluapua.

Vierailija
80/93 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ongelmat huomataan viimeistään koulussa ja hänen äitinsä (lähihuoltajan) olisi pitänyt jo tehdä asialle jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi