Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajuveden käyttö työpaikalla?

Vierailija
19.04.2013 |

Työpaikalla muhii riita hajuveden käytöstä...eräs rouva on nyt päättänyt että hän ei kestä hajusteita ollenkaan, ja se tarkoittaa että kukaan työpaikan naisista ei enää saisi käyttää hajusteita. Nyt ei puhuta todellakaan mistään hajuvesipilvistä, itse en edes haista työkavereideni hajuvesiä elen ole ihan vieressä. Mikä se sitten on tässä oikea ratkaisu? Itse ainakin olen niintottunut käyttämään hajuvettä että en halua siitä luopua.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla yksi nainen kärsii hajusteista mutta polttaa itse tupakkaa ja haiseekin itse todella pahalle. Minä en käytä töissä hajuvettä mutta ihmettelin vain miten voi olla tupakoiva hajusteyliherkkä?

Siks ku tupakka ei ole hajuste =D ihan on pikkasen eri asia. Mulakin on hajusteyliherkkyys ja saan voimakkaista tuoksuista iho oireita, silmäoireita, päänsärkyä ym. Mutta en tupakasta. Ei niissä samoja aineita käytetä. Siitähän se johtuu, mitä nää hajusteet sisältää?

Vai käytätkö tupakanhajuista hajuvettä?

Vierailija
82/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla yksi nainen kärsii hajusteista mutta polttaa itse tupakkaa ja haiseekin itse todella pahalle. Minä en käytä töissä hajuvettä mutta ihmettelin vain miten voi olla tupakoiva hajusteyliherkkä?

Siks ku tupakka ei ole hajuste =D ihan on pikkasen eri asia. Mulakin on hajusteyliherkkyys ja saan voimakkaista tuoksuista iho oireita, silmäoireita, päänsärkyä ym. Mutta en tupakasta. Ei niissä samoja aineita käytetä. Siitähän se johtuu, mitä nää hajusteet sisältää?

Tupakassa on noin 1000 erilaista yhdistettä, osa haisee palaessaan. Hyvä kuitenkin ettei juuri niistä mikään ärsytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakassa on noin 1000 erilaista yhdistettä, osa haisee palaessaan. Hyvä kuitenkin ettei juuri niistä mikään ärsytä.

Juu niin haisee, mutta ei kuitenkaan ole semmonen hajuste, niinku esim. hajuvedet.  Täysin eri kemikaalea on niissä. Ei se haju varmastikkaan ole se juttu, vaan ne kemikaalit niissä. En minäkään saa kaikista hajuista oireita. Åystyn itekki käyttää mietoja hajuja. Dödöä , hiuslakkaa , vaikka. 

Mutta voimakkaat hajusteet saa oireet aikaseksi. Ja veikkaan  , että niissä on joku tietty kemikaali joka ärsyttää juuri minua. 

Vierailija
84/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en edes haista työkavereideni hajuvesiä elen ole ihan vieressä

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin olen niintottunut käyttämään hajuvettä

Siinäpä se. Olet turruttanut nenäsi niin että et enää edes haista.

Vähitellen käytät huomaamattasi yhä enemmän ja enemmän.

Vierailija
85/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa aivoon se, että hoitoalalla ei jotkut osaa olla käyttämättä hajusteita. Se opetetaan jo koulutuksen aikana, että hajusteita ei hoitotyössä käytetä! Sama sormusten, rannekorujen ja kellojen kanssa. Mutta kun ei, niitäkin pitää joidenkin käyttää. Myös kynsilakkaa ja geelikynsiä löytyy joiltakin. Huoh. 

Vierailija
86/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvettä ei tarvitse laittaa kuin yksi suihkaus. Se riittää vallan mainiosti ja välillä voi olla ilmankin. Sitä yhtä suihkausta ei hetken päästä haista itse, mutta kyllä muut haistaa. Jos hajuvettä laittaa liikaa, niin se haisee jo sitten pahalta.

Vierailija
87/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan hajuvesiä, mut ei mulle ollut ongelma olla käyttämättä hajusteita kun olin töissä. 

Vierailija
88/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen rouva voi alkaa hakemaan uutta työpaikkaa. Hillitty hajusteiden käyttö on asia, mitä joutuu sietämään yhtälailla kuin kaupan edus tupakointiakin.

Vierailija
89/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvettä ei tarvitse laittaa kuin yksi suihkaus. Se riittää vallan mainiosti ja välillä voi olla ilmankin. Sitä yhtä suihkausta ei hetken päästä haista itse, mutta kyllä muut haistaa. Jos hajuvettä laittaa liikaa, niin se haisee jo sitten pahalta.

Paikallakin on väliä. Jos sen yhden suihkauksen laittaa vaatteiden alle, se nousee sieltä omaan nenään - toisin kuin perinteinen hajustettu pää, joka tuoksuu toisten nenään.

856

Vierailija
90/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä työpaikalla, jossa hajusteyliherkkyyksien takia oli hajusteiden käyttö kielletty. Kyseessä oli ihan tavallinen toimistoympäristö. Hajusreasiasta mainittiin työhaastattelussa ja mm. vessatiloissa oli "muistutuslaput" että tämä on hajusteeton työympäristö. Ei haitannut ketään ( >60 hlöä). Ei se rouva teidän töissä varmaan kiusallaan tota asiaa koita saada läpi. Toivittavasti kysytte esimieheltä ja hän päättää.

Mun työpaikalla toimitaan myös just noin!

Vierailija
91/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette kestä normaalia hajusteiden käyttöä, olette vammaisia, ettekä kuulu työelämään.

Ette pystyisi elämään eteläisessä Euroopassa päivääkään!

Eikä oikein missään muuallakaan. Kurjaa, kun ei pysty edes lomareissuja tekemään.

Vierailija
92/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette kestä normaalia hajusteiden käyttöä, olette vammaisia, ettekä kuulu työelämään.

Ette pystyisi elämään eteläisessä Euroopassa päivääkään!

Sopii minulle. Voin jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle milloin vain.

Vierailija
93/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Itse herkistyin hajuvesille stressin kautta ja sain migreeneitä pienistäkin määristä hajuvettä. Jos hajustetta oli enemmän ilmassa, ääni lähti.

Nykyään on helpompaa eikä migreeni laukea "heti" vaan pystyn olemaan hajuveden hajussa hetken. Mutten silti kannata työpaikalla hajusteiden käyttöä 👎

Vierailija
94/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä työpaikalla, jossa hajusteyliherkkyyksien takia oli hajusteiden käyttö kielletty. Kyseessä oli ihan tavallinen toimistoympäristö. Hajusreasiasta mainittiin työhaastattelussa ja mm. vessatiloissa oli "muistutuslaput" että tämä on hajusteeton työympäristö. Ei haitannut ketään (  >60 hlöä). Ei se rouva teidän töissä varmaan kiusallaan tota asiaa koita saada läpi. Toivittavasti kysytte esimieheltä ja hän päättää.

Saa sitä lippuja ja lappuja laittaa, mutta oleellista on, ettei työpaikalla ole laillisia keinoja asiaan puuttua. Hajuvedet ovat todella harvoin edes ongelma pesuaineiden rinnalla.

Vierailija
95/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ovat kemikaaleja. Jotkut oikeasti saavat niistä huonon olon

Vierailija
96/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on migreeni, joka laukeaa milloin mistäkin. Voin nyt tässä aikani ratoksi luetella MUUTAMIA: huonosti nukuttu yö, kofeiinin puute, vilkkuvat valot, nestehukka, syömisen skippaaminen, jumitilat kropassa (mutta se on oikeasti MIGREENI, tiedän siitä, että olen oksennellut sadat kerrat säryn takia ja kerran minulla ei ollut lääkettä, joten kärsin kolme päivää kivun kourissa.) Vahvat hajusteet ja muut hajut.... Käytän silti hajusteita enkä jaksa uskoa, että ainakaan minä aiheutan tuoksuillani oireita muille. Minä en nimittäin totu ollenkaan liian vahvoihin hajuihin, vaan haistan sen jatkuvasti ja lopulta on pakko mennä vaikka suihkuun, että saan sen pois. Jos kyse on siis vaikkapa jostain hiusaineesta.

Niin kauan kuin en itse HERKKÄNÄ saa oireita, en usko muidenkaan saavan. Toki jos minulle sanottaisiin tuoksuista, voisin vähentää. Fakta on kuitenkin se, etten koskaan tuoksu monen metrin päähän, joten...

Vierailija
97/104 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaali naisellinen nainen ei lähde ovesta ulos ilman hajuveden laittoa. Tosin sitä ei pidä laittaa niin että haisee metrien päähän ja erikseen ovat päivä- ja juhlatuoksut.

Aika naurettavalta kuulostaa hajuvesien käytön kieltäminen..

Entä pahasta eläinpölyastmasta kärsivät ihmiset, jotka joutuvat istumaan töissä lähellä koiranomistajaa ja voivat saada astmakohtauksen sen takia? Miten tämä ongelma ratkaistaisiin sitten?

Ei näitä ole pakko laittaa vierekkäin istumaan ja jos on, niin varmaankin se allerginen vaihtaa työpaikkaa. Kukaan tuskin palkkaa ketään sillä perusteella, ettei omista kissaa/koiraa. Hajusteiden kieltämisestä loukkaantuminen on taas tehty ongelma. Parfyymit on helppo jättää pois.

Vierailija
98/104 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä työpaikalla, jossa hajusteyliherkkyyksien takia oli hajusteiden käyttö kielletty. Kyseessä oli ihan tavallinen toimistoympäristö. Hajusreasiasta mainittiin työhaastattelussa ja mm. vessatiloissa oli "muistutuslaput" että tämä on hajusteeton työympäristö. Ei haitannut ketään (  >60 hlöä). Ei se rouva teidän töissä varmaan kiusallaan tota asiaa koita saada läpi. Toivittavasti kysytte esimieheltä ja hän päättää.

Saa sitä lippuja ja lappuja laittaa, mutta oleellista on, ettei työpaikalla ole laillisia keinoja asiaan puuttua. Hajuvedet ovat todella harvoin edes ongelma pesuaineiden rinnalla.

Työnantajan on kyllä mahdollista kieltää hajusteiden käyttö työpaikalla ja monessa paikassa näin onkin tehty.

Vierailija
99/104 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavatko hajusteita käyttävät, että osa ei heidän tuoksua noteeraa ja loput inhoavat sitä? Siis haluatteko että teitä inhotaan? Ja se hajuste ei oikeasti peitä pahaa hajua vaan ainoastaan tulee sen lisäksi.

Vierailija
100/104 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pienessä metallinvärisessä tuubissa oleva käsivoide haisee niin järkyttävän voimakkaalle, että mulle tulee tosi huono olo siitä. Työkaveri käyttää.

L'occitanen shea-käsivoide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä