Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajuveden käyttö työpaikalla?

Vierailija
19.04.2013 |

Työpaikalla muhii riita hajuveden käytöstä...eräs rouva on nyt päättänyt että hän ei kestä hajusteita ollenkaan, ja se tarkoittaa että kukaan työpaikan naisista ei enää saisi käyttää hajusteita. Nyt ei puhuta todellakaan mistään hajuvesipilvistä, itse en edes haista työkavereideni hajuvesiä elen ole ihan vieressä. Mikä se sitten on tässä oikea ratkaisu? Itse ainakin olen niintottunut käyttämään hajuvettä että en halua siitä luopua.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma, migreeni ja hajusteyliherkkyys. Jostain syystä en pysty tuntemaan vahvaa empatiaa sellaista ihmistä kohtaan, jonka elämän suuri tragedia on se, ettei saa käyttää töissä hajusteita.

Näihin vaivoihin ei ole tehokkaita lääkkeitä. Osa lääkkeistä auttaa sen verran, ettei heti tarvitse sairaalaan lähteä, jos ei pääse poistumaan paikalta. Onneksi olen töissä päiväkodissa ja voin olla käyttämättä julkista liikennettä.

Tuoksu voi olla hyvä ja silti haitallinen.

Vierailija
102/104 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkyys on vähän sama asia kuin allergia tai homealtistus. Sitä ei ymmärrä sellainen, jonka omalle kohdalle ei satu.

Työpaikan hajusteissa kannattaa huomioida myös pesuaineet. Ne ovat enimmäkseen hajuttomia, mutta niihin lisätään tuoksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä työpaikalla, jossa hajusteyliherkkyyksien takia oli hajusteiden käyttö kielletty. Kyseessä oli ihan tavallinen toimistoympäristö. Hajusreasiasta mainittiin työhaastattelussa ja mm. vessatiloissa oli "muistutuslaput" että tämä on hajusteeton työympäristö. Ei haitannut ketään (  >60 hlöä). Ei se rouva teidän töissä varmaan kiusallaan tota asiaa koita saada läpi. Toivittavasti kysytte esimieheltä ja hän päättää.

Saa sitä lippuja ja lappuja laittaa, mutta oleellista on, ettei työpaikalla ole laillisia keinoja asiaan puuttua. Hajuvedet ovat todella harvoin edes ongelma pesuaineiden rinnalla.

Työnantajan on kyllä mahdollista kieltää hajusteiden käyttö työpaikalla ja monessa paikassa näin onkin tehty.

Voi kieltää ja työntekijä voi olla tottelematta. Laittaudun aivan normaalisti vaikka olisin aamulla menossa verikokeeseen ja hajusteita pyydetään olemaan käyttämättä. Kertaakaan eivät ole kieltäytyneet palvelemasta.

Vierailija
104/104 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuherkät on vaan huomionhakuisia työpaikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän