Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajoaako pää äitiyslomalla?

Vierailija
18.04.2013 |

Kolme viikkoa töitä jäljellä, sitten koittaa äitiysloma.

Pelottaa jo vähän, kuinka pääni kestää. Asun pienessä kylässä, jossa en tunne juuri ketään ja ainoa tekeminen on ulkoilu. Työpaikalta en ole oikein kavereita itselleni löytänyt ja  loman alettua jää tuo puolisko ainoaksi juttukaveriksi.Tai no, isyysloman (jos sitäkään saa pidettyä...) jälkeen häntä varmaan näkee kotona lähinnä nukkumassa; töitä pukkaa.

Koiran kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä useamman kerran, ja hyvää seuraa se on, ei juuri väitä vastaan kun juttelen.

Kuulema täällä on Mll:n perhekahvila avoinna kerran viikossa, mutta kesällä sekin lienee kiinni.

Niin, että onko jooku muu ollut samassa tilanteessa ja keksinyt jonkun huippuidean estämään seinien kaatumista päälle?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että opettelet ottamaan ihan rennosti!

Huomasin vasta useamman lapsen saaneena miten käyn ylikierroksilla ja on vaikeaa vaan mennä lillumaan porealtaaseen ja olla yksin.

 

Ei ole terveellistä jos elämä on suorittamista. Se on sinun KOTI! Ja se on sinun LAPSI joka sinne kotiin tulee. Mihin sitä tarvitsee lenkkeilyjä kun voi pysähtyä kuuntelemaan linnunlaulua ja nauttia ajasta lapsesi kanssa.

Lapsi kasvaa niin nopeaan. Ei mene kauaa kun lapsi oppii hymyilemään, alkaa puhumaan ja kävelemään. Ja sinä pohdit miten jaksat olla kotona.. Miksi se lapsi pitää hommata kun hänelle ei ole edes paikkaa?

 

Tämän täytyy olla provo.

Vierailija
2/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 22:21"]

Suosittelen että opettelet ottamaan ihan rennosti!

Huomasin vasta useamman lapsen saaneena miten käyn ylikierroksilla ja on vaikeaa vaan mennä lillumaan porealtaaseen ja olla yksin.

 

Ei ole terveellistä jos elämä on suorittamista. Se on sinun KOTI! Ja se on sinun LAPSI joka sinne kotiin tulee. Mihin sitä tarvitsee lenkkeilyjä kun voi pysähtyä kuuntelemaan linnunlaulua ja nauttia ajasta lapsesi kanssa.

Lapsi kasvaa niin nopeaan. Ei mene kauaa kun lapsi oppii hymyilemään, alkaa puhumaan ja kävelemään. Ja sinä pohdit miten jaksat olla kotona.. Miksi se lapsi pitää hommata kun hänelle ei ole edes paikkaa?

 

Tämän täytyy olla provo.

[/quote]

 

?? :D

Voi jestas, olen sitten vissiin av:n epätäydellisin äiti joka kaipaa lapsen lisäksi myös aikuista juttuseuraa. No huhhuh, ei voi kyllä kuin nauraa :D

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hajonnut, loma alkoi vasta aamulla, kun vauva illalla syntyi (4 pvää yli la:n)  ja äitiysloma kesti 16 vkoa. just sopivasti.

Vierailija
4/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Vierailija
5/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajosi. Aloin tekemään osa-aikaista pojan ollessa 5 kk ja ensi viikolla loppuu äitiysloma virallisesti. 2.5 alkaa työt kunnolla, onneksi.

Vierailija
6/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun pienessä kylässä, mutta olen tutustunut naapureihin, mulla on oikeastaan kaikki sosiaalinen elämä täällä kylällä, en tunne paikkakuntalaisia muuten ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloma oli ihana! Pääsi pois oravanpyörästä ja sai pitää välivuoden, olla kotona, miettiä elämää. Äitiysraha juoksi. Sain miljoona ideaa, joita lähdin sittemmin toteuttamaan. Muistelen kaiholla.

Vierailija
8/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kannattaa käydä kaikissa mahdollisissa perhekerhoissa ja vastaavissa jos vain mahdollista, että saa edes jotain aikuista juttuseuraa. Jos ei muuten, niin netinkin kautta saa kavereita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hajonnut ja lapsi on jo 11kk. Tosin en asukaan pikkukylällä. 

Vierailija
10/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tältä kakkosvastaajalta haluaisin kysyä, että kun hän on ollut äitiyslomalla niin montako päivää viikossa keskimäärin on mennyt puhumatta sanaakaan aikuiselle (puolisoa ei lasketa, sehän voi olla vaikka työttömänä kotona pitämässä seuraa)? Ja montako viikkoa ilman mitään aikuista seuraa on sellainen määrä, joka kunnon ihmisen pitää kestää?

Minulla menee nykyään viikonloput useimmiten niin.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hajoa, neljättä vuotta kotona ja uusia ystäviä olen saanut liudan perhekerhoista, muskareista, puistoista ym. Ihan paniikki iskee kun viimeinen hoitovapaa ikinä alkaa heinäkuussa ja jos ei rahat riitä kotona olemiseen, kun ei mulla ole vakipaikkaakaan mihin palata, sijaistaminen ei enään tule kysymykseen. no, eiköhän kaikki järjesty sit ajallaan :) Älä stressaa! lapsen kautta on helppo tutustua muihin!

Vierailija
12/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa naapurustossa on tuo keski-ikä varmaan 80+.... ja tosiaan ruokakauppaa parempaa menoa ei ole tarjolla, ei edes kahvilaa. En muuten ole mikään uraohjus, työskentelen kunnalla tukityöllistettynä, aikaisemmin työttömänä meinasi seinät kaatua päälle istua kotona 24/7

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin hajoaa, joillakin ei.

Mä rakastin äityislomaa ja vanhempainvapaata, kun tarvi olla niin vähän kusipäisten ihmisten kanssa tekemisissä. Ja kyllä, niin moni ihminen on mun elämääni vaikeuttanut, että pidän kaikkia aikuisia kusipäinä lähtökohtaisesti. Vain mieheni seurassa viihdyn.

Vierailija
14/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla hajonnut. Luulin etukäteen että seinät kaatuis niskaan. Suunnittelin etäopiskelua ja verkkokursseja äitiyslomalle, mutta on jäänyt vain suunnitelmiksi.

Huomasin jossain määrin erakon luonteeni nostavan päätään - minua ei perhekahviloissa ja avoimessa päiväkodissa vielä näy. Menen sinne keskustelemaan lapsista vasta kun oma lapseni kaipaa muutakin seuraa kuin minut..

Päivät kuluvat lenkkeillessä, siivotessa, lehtiä lukien. Välillä tietysti tapaan ystäviäni, mutta ahdistun jos ohjelmaa alkaa olemaan viikon jokaiselle päivälle. Iltaisin sitten suuntaan salille, kun mies on vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sulla sit kovin hyvät lähtökohdat oo jos ei ole seuraa ollenkaan mahdollista saada, sit voi olla aika tiukkaa, mulla hajois pää jos en näkis kahteen päivään ketään muuta kun mieheni, meillä käy/me käydään 4krt vko jossain leikkimässä/kerhossa/muskarissa, ikinä en suostuisi muuttamaan mihinkään syrjään kun lapset on pieniä, meistä tulis hulluja kaikista ja kun mulla ei oo ajokorttia niin olisin siellä ihan jumissa. Nyt ihan kaikki palvelut ja kaverit 2km säteellä ja asutaan kunnassa, ei kaupungissa

 

t.12

Vierailija
16/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajoo... kesä menee hujauksessa. Asun ite pienessä kylässä ja menoa ja tekemistä on kyllä jokapäivälle. Mll kahvilaa yms muuta lapsiin liittyvää, sitten käyn erilaisissa jumpissa lähikaupungissa. Mie olen ainakin nauttinut joka hetkestä!!

Vierailija
17/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onneks teillä on kuitenkin se MLL kahvila, itsekin olen tämän kunnan hallituksessa ja me päätettiin pitää kahvila myös koko kesän auki! :)

 

T.12

Vierailija
18/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässäkin kaikki palvelut ihan vieressä (kauppa, tk, koulu), siis ne mitä täällä ylipäätään on. Täällä asuessa meillä on kerran käynyt anoppi kylässä, appi pari kertaa, omista kavereista lähimpien luo on 150-200 kilometriä ja heitä näen muutaman kuukauden välein.


Toivottavasti täällä on muskari jossain... ja kirjastossa satutunteja.

 

ap

Vierailija
19/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä kylässä, meillä on karjatila. En siis näe työaikanakaan kuin puolisoni. Navettaan menin, kun lapsi oli 2 vko (lomittajan palvelut päättyivät siihen), joten mitään "koiranulkoilutusta" en ole ennättänyt tekemään.

Jos et ole vaivautunut hankkimaan kavereita tähänkään mennessä, niin miksi nyt sitten sinua varten täytyisi pitää MLL:n kahvila auki?

Vierailija
20/35 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 22:58"]

no onneks teillä on kuitenkin se MLL kahvila, itsekin olen tämän kunnan hallituksessa ja me päätettiin pitää kahvila myös koko kesän auki! :)

 

T.12

[/quote]

Meilläkin päätettiin noin viime kesänä, mutta käytännössä se ei toiminut, koska ei saatu vapaaehtoisia vetäjiksi. Kahvittelijoita olisi ollut, mutta ei sitoutuneita "emäntiä ja isäntiä". Palkattua väkeä ei voitu ottaa, koska silloin kahvista olisi pitänyt maksaa.