Lapsi päiväkodissa erittäin epäsäännöllisesti. Miten maksut??
Päiväkodista suositeltiin, että haen kokopäiväpaikkaa ja täydellä maksulla.
Olen opiskelija ja joskus päivät ovat pitkiä ja joskus taas voi olla viikko, kaksikin etätyötä (eli lapsi kotona).
Normaaliviikko voisi olla esim. ma 8.30-16
ti 9-12
ke 9-15
to 8-16
pe vapaa
Ja seuraavalla viikolla ma, ti vapaa ja ke-to 10-14 ja pe 8-15.
Onko siis hyvä suositus, että haen kokopäiväpaikan ja täydellä maksulla, vaikka tunneissa ei päästä lähellekään?
Kommentit (4)
Esim. Espoossa kokopäivälapselle voi tehdä sopimuksen, että hänellä on säännöllisesti tietty määrä päiviä vapaata, ja kustakin päivästä saa 4% alennusta. Näiden päivien piti siis olla etukäteen sovittu, joko kiinteä viikonpäivä tai esim. työvuorolistan mukaan määräytyvä, jolloin poissaolopäivät piti ilmoittaa 1,5 viikkoa aiemmin.
Jos olet opiskelija, niin tod.näk. maksat minimimaksun -mikä ei ole paljon. Jos taas haet osapäiväpaikkaa, niin sitä ei välttämättä saa lähimmästä päiväkodista. Näistä osa-aikaisista kun lasketaan sitten ihan matemaattisesti täyttöaste, jonka päiväkoti pyrkii pitämään 100%.
niin suuret, että täysiä maksetaan. Mulla opiskelukin voi olla tosi epäsäännöllistä. Sovitaankin parin päivän varoitusajalla, että tehdään joku projekti nyt ja pidetään ens viikko vapaata. En siis voi hirveästi etukäteen sopia vapaapäiviä.
Kaipa se niin näyttää nyt olevan, että joudun maksamaan sen 264 euroa, vaikkei ole kuin ihan muutamana päivänä kuussa koko päivää siellä.
ap
Tai sovit jonkun vajaan päiväluvun eli aina esim. Pe vapaa. Joissain päiväkodeissa noista vapaapäivistä voi hyvin sopia, jossain ei.
Sä pystyt hyvin sitten opiskelemaan ja tekemään etätöitä, kun lapsi kotona? Laske nekin ajat siihen mukaan. Mieti myös onko ehkä parempi hakea lapsi vasta päikkäreiden jälkeen vai ennen jos matka on vähänkään pidempi.
Tiesithän, että opiskelu on muutakin kuin ne pakolliset luennot. Millä ajalla kirjoitat esseet ja muut kirjalliset tehtävät tai luet tenttiin?
Tuo ei tule onnistumaan silloin kun olet lapsen kanssa kahdestaan kotona.
Esim. Espoossa kokopäivälapselle voi tehdä sopimuksen, että hänellä on säännöllisesti tietty määrä päiviä vapaata, ja kustakin päivästä saa 4% alennusta. Näiden päivien piti siis olla etukäteen sovittu, joko kiinteä viikonpäivä tai esim. työvuorolistan mukaan määräytyvä, jolloin poissaolopäivät piti ilmoittaa 1,5 viikkoa aiemmin.
Jos olet opiskelija, niin tod.näk. maksat minimimaksun -mikä ei ole paljon. Jos taas haet osapäiväpaikkaa, niin sitä ei välttämättä saa lähimmästä päiväkodista. Näistä osa-aikaisista kun lasketaan sitten ihan matemaattisesti täyttöaste, jonka päiväkoti pyrkii pitämään 100%.