Hoidin vanhempien ostoksia koronakeväänä monta kuukautta oman tilinin kautta, nyt pankki aloitti systemaattisen kiusaamisen
Oli käytännössä pakko tallettaa rahaa osin ihan käteisenä tilille että pystyi hoitamaan asioita. Osin rahaa tuli tilisiirtoina. Nyt pankki alkoi vaatimaan asiakirjoja rahan alkuperästä (vaikka näkyy selvästi tilisiirtojen osalta että vanhemmiltani peräisin). Omasta mielestäni puhdasta kiusaamista tai sitten siitä ettei minkäänlaista maalaisjärkeä osata pankissa käyttää. Siis olen juurta jaksain moneen kertaan selittänyt asian. Pitäisikö minulla olla joku virallinen toimeksianto vanhemmiltani? Olen pyytänyt olemaan myös suoraan yhteydessä vanhempiini ja varmentamaan sitä kautta mutta sekään heille ei kelpaa. Ehdotin myös että tekevät tutkintapyynnön polisille, mutta eipä tunnu sekään kelpaavan.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mikä pankki?
Taitaa olla Porvoon paikallispankki.
Ai nyt jo pankkikin "kiusaa"?
Kumma ilmiö, kuka hyvänsä joka joutuu nykyään tilille töppäämisestä tai josta ei vaan pidetä, on aina säälittävästi "kiusattu".
Sulla ei selvästi ole hajuakaan mitä kiusaaminen oikeasti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdat pankkia ja sillä sipuli. Pankille ei kuulu sinun raha-asiat.
No pankillehan ne nimen omaan kuuluvat.
Vierailija kirjoitti:
40 000 euroa vuoden aikana tilisiirtoja ja käteistalletuksia. Pankin kuuluu todellakin kysellä tuollaisten summien perään.
Tivaavatko palkankin joka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pankki?
Taitaa olla Porvoon paikallispankki.
Pakko olla Pop.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 000 euroa vuoden aikana tilisiirtoja ja käteistalletuksia. Pankin kuuluu todellakin kysellä tuollaisten summien perään.
Sulle ei taida palkkaa tullakaan.
Pankkien on pakko kysyä tuollaisten summien alkuperä. Ne viime vuosien jättisakothan (Nordea, juuri viime viikolla SEB, pian varmaan Danske) tuli juuri nimenomaan siitä, että tuollainen valvonta oli löperöä ja mahdollisti laajamittaisen rahanpesun. Ei mikään pankki halua kymmenien miljoonien sakkoja, siksi tiukempi ote. Kyse on lain vaatimuksista pankeille, ei pankkien omasta keksinnöstä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 30000e kaiken kaikkiaan (talletukset + tilisiirrot) n. vuoden ajalta. Käteistalletuksia ehkä n. 10000e. En muista edes tarkkaan. Näkyyhän ne toki tilitiedoista ihan tarkkaan. Talletuksia oli jonkin verran jo ennen koronaakin (johtuen muista syistä) mutta tuo 10000e tosi pitkältä ajalta (n. vuosi) yhteensä luulisin.
Eipä uskalla ainakaan talletusautomaattia enää tästä lähtien käyttää ollenkaan kun siitä tällaisiin ongelmiin joutuu.
MITÄ sä niille vanhemmillesi olet sieltä kaupasta hakenut?! 10.000€! Oma viisihenkinen perhe (sis 3 teinipoikaa) syö tuolla rahalla 10kk ja ei tod katsella hintoja kun kaupassa käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne palkasta mitään tivaisivat? Pankkihan näkee, että se on työnantajan maksama palkka. Taidat olla vähän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on harvoin normaalista tilitapahtumasta poikkeavaa, joten ei ole tarvetta tivata sen alkuperään.
Vierailija kirjoitti:
Olin tyhmä kun en älynnyt vain käyttää vanhempieni kortteja suoraan kaikissa ostoksissa... Pin-koodit olisivat kuitenkin olleet tiedossani ja vanhempien puolesta varmaan tämäkin olisi ollut ok. Terv. Ap
Tsot tsot, kortti on henkilökohtainen... Jos sulla on käyttöoikeus venhempien tileihin, tilaat omalla nimellä kortit niihin tileihin. Toisen henkilön korttia eikä pankkitunnuksia EI saa käyttää
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suurista summista oikein on kyse? Nuo käteistalletukset taitavat kiinnostaa, ei tilisiirrot. Osana perintöverosuunnittelua minä ja sisarukseni saamme kolmen vuoden välein tilille sen maksimisumman, mitä ilman lahjaveroa voi antaa vanhempiemme pankkitililtä, eli kaksinkertaisena se, mitä voi lahjoittaa. Koskaan ei ole pankkia tai verottajaa kiinnostanut.
Nyt en tajunnut. Veroton lahjasumma per henkilö 3 vuoden voi olla 4999e.
Siis saatte sen kolmen vuoden välein tilillenne joka sisarus.
Eli mitä siis saatte kaksinkertaisena?
Voi olla ruokia, lääkkeitä, kilometrikorvauksia... Eipä kannusta auttamaan iäkkäitä vanhempia ja kiitos kun kerroit!
Ihan lupaava alku, mut sit meni kyl överiks 0/5
S-Pankki on pahin kyttääjä. Raja tuntuu kyllä kelpaavan, mutta kytätään koko ajan. Olen joka kerta ilmoittanut, että virkailija voi omalla nimellään tehdä rikosilmoituksen jos kokee jotain laitonta tapahtuneen. Hiljaiseksi on mennyt virkailijat.
Penkoisivat yhtä antaumuksella miljonäärien kuoritilejä ja veroparatiisiveivauksia.
Duunarin muutaman tonnin siirrot vaan kiinnostaa.
Minulla oli suomalaisessa pankissa jotain $50 ja halusin sulkea tilin. Ei kaynyt kirjallisesti edes valtakirjan kanssa. Itse piti tulla henkilokohtaisesti tulla tili sulkemaan (USAsta).
Vuosikausia asiasta vaannettiin ja kaytiin kirjeenvaihtoa kunnes loytyi yksi taysipainen nainen joka hoiti homman sahkoposteilla. Kiitos hanelle.
Mulla ainakin äiti antaa joka kuukausi rahaa omistamansa katumaasturin ”ylläpitoon”. Olen siis auton haltija, äiti omistaja syystä että ei tarvitse maksaa lahjaveroa.
Jokainen hoitakoon itse omat ostoksensa niin tällaiseltakin vältytään.
Mä makselen mun vanhempien kuluja sellaisen 36 000 euroa vuodessa. Olen jo 5 vuotta makseskellut. Ei kukaan kysele perään, kun sen oikein hoitaa.