Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos menetät mielenkiintosi intiimiin läheisyyteen, odotatko silti kumppanisi jäävän suhteeseen kanssasi?

Vierailija
28.06.2020 |

Miksi tai miksi et? Mikä on ikäsi ja sukupuolesi?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seksiä ei ole kotona, niin sitä haetaan muualta. Eikä siitä tarvitse kertoa tai keskustella kotona yhteisymmärryksessä kuten seksin lopettamisesta ei ole myöskään keskusteltu keskusteltu yhteisymmärryksessä.

Toisten vartaloa ei voi omistaa.

Mutta toista saa pettää, jos hän ei seksiin pysty, vaikka sairauden tai uupumuksen takia takia? Oletpa todella mukava tyyppi... Oletkohan kertonut rehellisesti kumppanillesi heti suhteen alussa, että ajattelet noin? Moni lähtisi karkuun välittömästi. Mikset eroa? (ennen kuin lähdet pettämään)

Tuossa kohtaa sovitaan suhteen avaamisesta tai purkamisesta yhteisymmärryksessä sen mukaan, mikä tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Kenenkään ei tarvitse olla ilman seksiä, mutta ketään ei myöskään pakoteta seksiin saati sitten petetä.

Vierailija
42/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko voi tuollaisen kuivan kauden odottaa jatkuvan? Meillä jo vuosi tullut täyteen, edelleen odotellaan halujen palaamista. Voiko ne vielä herätä uudelleen, vai onko jo mahdollisesti pysyvää? Pitkä parisuhde takana ja ennen haluja oli ja seksiä useamman kerran viikossa...

En koskaan jäisi seksittömään suhteeseen vuodeksi. Ei ole mitään mielenkiintoa suhteisiin, joissa seksi ei ole hyvää ja runsasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 vuotta tässä liitossa ilman läheisyyttä ja seksiä. Viimeisin puolison veto on ollut puhumattomuus, kohta tulee 2 vuotta täyteen.

Minä en tiedä mitä niin pahaa olen tehnyt, että olen tämän ansainnut.

Ei vastaa tekstiviesteihin, olen kuin ilmaa.

Olen ääneen hänelle sanonut, että jos ja kun kanssani on näin paha olla on vapaa lähtemään ja muuttamaan pois.

Ei lähde, on täällä lähinnä hengittävän huonekalun roolissa.

Voisin sanoa, että olen tyhmä, olen hukannut elämäni olemalla ihmisen kanssa joka ei välitä minusta yhtään.

Miksi sä et voi itse lähteä? Miksi odotat puolison lähtevän?

Vierailija
44/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkissä suhteissa ei ole ihmeellistä, että välillä on kuivia kausia kun jompaa kumpaa ei haluta. Tosin meillä kaudet eivät ole olleet paria kolmea kuukautta pidempiä joten en ole kyseenalastanut ettei toinen sen vertaa pysty olemaan ilman seksiä. Ja meillä se on yleensä niin päin että mies ei työstressin takia jaksa. Nyt on ollut tavallista pidempi kausi raskauden takia kun kumpaakaan ei erityisemmin haluta.

En todellakaan alkaisi suhteeseen sellaisen kanssa, jolle kolmen kuukauden tauot seksissä ovat ihan normaalia halujen vaihtelua. Yhdessäkään suhteessani ei ole ollut viikkoa pidempää taukoa muusta syystä kuin reissussa olon takia.

En myöskään alkaisi suhteeseen sellaisen kanssa, joka reagoi stressiin kadottamalla halunsa. Itselläni seksi on tärkeä tapa purkaa stressiä, ja toisen täytyy olla samanlainen. Stressaavina aikoina tulee harrastaa enemmän seksiä, ei vähemmän.

Huomaamme, että seksissä on paljon muitakin yhteensopivuuskysymyksiä kuin vain se, kuinka usein haluaa normaalisti harrastaa sitä.

Täsmälleen näin. Olisi kauheaa, jos toinen vetäytyisi seksuaalisesti silloin, kun itse sitä tarvitsisi seksin mukanaan tuomia tunteita ja kokemuksia kaikkein eniten.

Kyllä matala- ja herkkälibidoisten kannattaa pariutua keskenään, jotta ymmärrystä seksittömyydelle riittää varmasti. Ei varmasti ole kivaa tuntea itseään painostetuksi, niin kuin meistäkään ei ole kiva tulla torjutuksi.

Vierailija
45/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan. Jäinhän minäkin kun häneltä loppui mielenkiinto.

N29

Vierailija
46/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N29

Kauanko teillä oli epätyydyttävää seksiä?

Vierailija
47/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Ei ole ollut mitään epätyydyttäviä jaksoja.

Vierailija
48/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en itsekään jäisi. Puolisoni tietää, että seksitön suhde ei ole minulle vaihtoehto. N37

Vierailija
49/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Eli puolisoltasi loppui mielenkiinto seksiin, mutta se oli sinulle täysin okei? Kuinka kauan tätä kesti?

Vierailija
50/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mulle parisuhde on aivojen kemiaa, ei elinten.

Vierailija
51/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska en itsekään jäisi. Puolisoni tietää, että seksitön suhde ei ole minulle vaihtoehto. N37

Eli et rakasta häntä, vaan olet suhteessa hyötymielessä.

Vierailija
52/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Eli puolisoltasi loppui mielenkiinto seksiin, mutta se oli sinulle täysin okei? Kuinka kauan tätä kesti?

Kestänyt nyt varmaan pari vuotta. Tiedän miksi hänen mielenkiinto lopahti ja hyväksyn sen. Seksiä on ikävä mutta suhteemme on hyvin paljon muutakin mitä en usko että löytäisin mistään muualta.

Vierailija
53/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä, mulle parisuhde on aivojen kemiaa, ei elinten.

Niin ja siis itsekin todellakin jäisin suhteeseen edelleen. Näkisin puolison haluttomuuden olevan hänellekin kurja taakka, jonka syitä meidän kuuluu yhdessä pohtia.

Vierailija
54/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olettaisin että mies ei jätä minua, enkä itse jättäisi miestä kovin lyhyen ajan jälkeen. Esim 2kk seksittömyyttä ei kaataisi meidän pitkää parisuhdetta.

Olisi se varmasti iso kriisi, mutta pelkkä seksittömyys ei olisi se syy eroon. Jos en suostuisi puhumaan asiasta ja hakemaan apua ja yrittämään, niin mies varmaan lähtisi nopeammin..

Muutenkin tämä on aika laaja kysymys. On niin paljon eri tilanteita. Miksi mä en enää haluaisi seksiä? Olisinko just synnyttänyt? Olenko sairas? Onko mulle käynyt jotain kamalaa? Onko meidän suhde muuten hyvä, vai huono?

Minäkään en jättänyt miestä kun oli 3kk seksittömyyttä erään stressaavan elämänkokemuksen jälkeen. Hän oli masentunut eikä halunnut minua, tai mitään muutakaan. Todella vaikeaa aikaa molemmille. Riitoja ja itkua ja vääntöä... mutta se oli sellanen kausi, nyt se on onneksi ohi! Ja jos osat vaihtuisi niin varmaan taas itkettäisiin ja riideltäisiin, mutta oletan että mies ei jättäisi.

Vierailija
55/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, ettet ole kokenut miehen ja naisen välistä rakkautta, vain sukulais- tai ystävyysrakkautta.

Vierailija
56/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, ettet ole kokenut miehen ja naisen välistä rakkautta, vain sukulais- tai ystävyysrakkautta.

Veikkaisin että ihminen joka sanoo että voisi noin vain kävellä pois ei ole sitä kokenut.

Vierailija
57/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Kestänyt nyt varmaan pari vuotta. Tiedän miksi hänen mielenkiinto lopahti ja hyväksyn sen. Seksiä on ikävä mutta suhteemme on hyvin paljon muutakin mitä en usko että löytäisin mistään muualta.

En sano, että sinun pitäisi välttämättä erota, mutta parisuhteet eivät ole mitenkään ainutlaatuisia. Kaikki hyvät parisuhteet ovat hyviä suurin piirtein samalla tavalla: niissä on yhteistä huumoria, läheisyyttä, keskusteluja, emotionaalista tukea, jaettua tekemistä, me-henkeä... Kaikki hyvät suhteet pystyvät antamaan sinulle ne hyvät ominaisuudet, joita on nykyisessä suhteessasi.

Vierailija
58/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että ihminen joka sanoo että voisi noin vain kävellä pois ei ole sitä kokenut.

Minä taas veikkaisin, että ihminen, joka sanoo, ettei jäisi seksittömään suhteeseen, on nimenomaan kokenut sen, mitä seksittömyys tekee itsetunnolle, elämänilolle, mielenterveydelle ja hyvinvoinnille, eikä halua kulkea sitä polkua enää koskaan uudelleen.

Vierailija
59/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

En sano, että sinun pitäisi välttämättä erota, mutta parisuhteet eivät ole mitenkään ainutlaatuisia. Kaikki hyvät parisuhteet ovat hyviä suurin piirtein samalla tavalla: niissä on yhteistä huumoria, läheisyyttä, keskusteluja, emotionaalista tukea, jaettua tekemistä, me-henkeä... Kaikki hyvät suhteet pystyvät antamaan sinulle ne hyvät ominaisuudet, joita on nykyisessä suhteessasi.

Jep niitä suhteita joissa molemmin puolista rakkautta kaiken mainitsemasi lisäksi löytyykin joka nurkalta. Ja vaikka löytisi niin ei en halua sitä jotain toista suhdetta vaan sen joka meillä nyt on. Olkoonkin sitten seksitön.

Vierailija
60/95 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

T

Jep niitä suhteita joissa molemmin puolista rakkautta kaiken mainitsemasi lisäksi löytyykin joka nurkalta. Ja vaikka löytisi niin ei en halua sitä jotain toista suhdetta vaan sen joka meillä nyt on. Olkoonkin sitten seksitön.

ämä on tietysti päätös, jonka vain sinä voit tehdä. Mutta oasta kokemuksestani tiedän, että vaikka pitkän suhteen päättyminen tuntui musertavalta, onnistuin molemmilla kerroilla löytämään uutta rakkautta aivan ihanan ihmisen kanssa, ja kaikkiin parisuhdetarpeisiini pystyttiin jälleen vastaamaan. Noin vuoden olin sinkkuna molemmilla kerroilla, ja sekin teki ihan hyvää. Enää tämän ikäisenä en hyväksyisi suhdetta, josta puuttuisi niinkin oleellinen osa kuin seksi.