Jos menetät mielenkiintosi intiimiin läheisyyteen, odotatko silti kumppanisi jäävän suhteeseen kanssasi?
Miksi tai miksi et? Mikä on ikäsi ja sukupuolesi?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei jää, hän ei välitä minusta vaan jalkovälistäni, joten silloin joutaakin lähteä. Mitä järkeä suhteessa jossa ollaan seksin takia, eikä siksi että välittää toisesta ihmisenä, silloin ei tarvitse parisuhdetta vaan voi harrastaa seksiä milloin kenenkin kanssa.
Jos jää, silloin tiedän hänen todella välittävän juuri minusta.
Jos seksi kiinnostaa noin vähän, ethän tarvitse silloin parisuhdetta vaan ystävyyttä. Ystävä välittää sinusta edellyttämättä, että pystyt vastaamaan hänen seksuaalisiin tarpeisiinsa.
Seksuaalinen läheisyys koko kirjossaan on parisuhteen perusta ja määrittävä tekijä.
En jos tilanne on pysyvä. Tilapäisiä kuivia kausia oletan kestävän.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole päivän selvää, että ainoa syy olla parisuhteessa etenkin miehille on seksi. Millään muulla ei ole väliä. Se on kuulkaas "rakkaus" loppu heti kun haarat ei leviä viidesti päivässä.
Kyllä niitä pihtaaviakin miehiä on, jotka sanovat kuitenkin rakastavansa.
Menisin/menisimme seksiterapeutin puheille.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa ihmisiksi kirjoitti:
Joissakin suhteissa ei ole seksi, tai se loppuu tai pitää pidemmän tauon jossain vaiheessa. Se VOI olla OK, jos se on molemmille osapuolille OK. Jos se toiselle ei ole OK, hänen tulee ottaa asia keskusteluun, jos se ei auta mennään ammattiauttajaan. Jos ei sekään ei auta, lopetetaan suhde ENNEN kuin haetaan seksiä ulkopuolelta tai aloitetaan uusi suhde.
Mikä ihmeessä tässä on niin vaikeata?!
- Toinen voi ajatella, että ehkä hänkin sopeutuu /oppii elämään ilman seksiä.
- Voi olla vaikea keskustella yksin, jos toinen kieltäytyy keskustelemasta. Miksi keskustelua ei voi aloittaa se joka kieltäytyy?
- Seksistä kieltäytyvä voi kieltäytyä myös ammattiauttajasta.
- Uusi suhde voi kävellä vastaan kesken edellä mainittujen, joten miksi kieltäytyä siitäkin. Onhan puoliso tehnyt omalta osaltaan lopettamispäätöksen jo aikaisemmin.
Tekosyitä pettämiselle. Suomessa saa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa ihmisiksi kirjoitti:
Joissakin suhteissa ei ole seksi, tai se loppuu tai pitää pidemmän tauon jossain vaiheessa. Se VOI olla OK, jos se on molemmille osapuolille OK. Jos se toiselle ei ole OK, hänen tulee ottaa asia keskusteluun, jos se ei auta mennään ammattiauttajaan. Jos ei sekään ei auta, lopetetaan suhde ENNEN kuin haetaan seksiä ulkopuolelta tai aloitetaan uusi suhde.
Mikä ihmeessä tässä on niin vaikeata?!
- Toinen voi ajatella, että ehkä hänkin sopeutuu /oppii elämään ilman seksiä.
- Voi olla vaikea keskustella yksin, jos toinen kieltäytyy keskustelemasta. Miksi keskustelua ei voi aloittaa se joka kieltäytyy?
- Seksistä kieltäytyvä voi kieltäytyä myös ammattiauttajasta.
- Uusi suhde voi kävellä vastaan kesken edellä mainittujen, joten miksi kieltäytyä siitäkin. Onhan puoliso tehnyt omalta osaltaan lopettamispäätöksen jo aikaisemmin."Onhan puoliso tehnyt omalta osaltaan lopettamispäätöksen jo aikaisemmin."
Ei todellakaan ole, tuollaisen olettaminen on pelkkää itsekkyyttä, epärehellisyyttä ja pelkuruutta. Et uskalla lopettaa suhdetta rehellisesti ja olla yksin, vaan toimit selän takana epärehellisesti.
Todellakin on tehnyt lopettamispäätöksen. Siis lopettanut välittämisen ja rakkauden, lopettanut kumppanina olon.
Pettämistä se ei oikeuta, vaan silloin kannattaisi virallisesti lopettaa suhde, ja muuttaa erilleen, kun toinen laiminlyö suhdetta tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta tässä liitossa ilman läheisyyttä ja seksiä. Viimeisin puolison veto on ollut puhumattomuus, kohta tulee 2 vuotta täyteen.
Minä en tiedä mitä niin pahaa olen tehnyt, että olen tämän ansainnut.
Ei vastaa tekstiviesteihin, olen kuin ilmaa.Olen ääneen hänelle sanonut, että jos ja kun kanssani on näin paha olla on vapaa lähtemään ja muuttamaan pois.
Ei lähde, on täällä lähinnä hengittävän huonekalun roolissa.
Voisin sanoa, että olen tyhmä, olen hukannut elämäni olemalla ihmisen kanssa joka ei välitä minusta yhtään.
Eipä se lähde ennen kuin löytää uuden elättäjän. Tuttu juttu, heikko*** oli ihan samanlainen.
Pitkissä suhteissa ei ole ihmeellistä, että välillä on kuivia kausia kun jompaa kumpaa ei haluta. Tosin meillä kaudet eivät ole olleet paria kolmea kuukautta pidempiä joten en ole kyseenalastanut ettei toinen sen vertaa pysty olemaan ilman seksiä. Ja meillä se on yleensä niin päin että mies ei työstressin takia jaksa. Nyt on ollut tavallista pidempi kausi raskauden takia kun kumpaakaan ei erityisemmin haluta.
Jos parisuhteessa ei ole himoa, niin ei siinä ole mitään muutakaan. Seksin puute jäytää sitä joka jää ilman ja sitten se haetaan muualta. Jos keskustelut ei enää auta niin ero on varmaankin helpotus molemmille. Seksi on yksi ihmisen perustarpeista, vaikkakaan se ei ole mikään velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta tässä liitossa ilman läheisyyttä ja seksiä. Viimeisin puolison veto on ollut puhumattomuus, kohta tulee 2 vuotta täyteen.
Ei vastaa tekstiviesteihin, olen kuin ilmaa.Olen ääneen hänelle sanonut, että jos ja kun kanssani on näin paha olla on vapaa lähtemään ja muuttamaan pois.
Voisin sanoa, että olen tyhmä, olen hukannut elämäni olemalla ihmisen kanssa joka ei välitä minusta yhtään.
Eipä se lähde ennen kuin löytää uuden elättäjän. Tuttu juttu, heikko*** oli ihan samanlainen.
Jos toinen ei lähde, niin itse pitää lähteä. Puhumattomuus on henkistä väkivaltaa. Vika on ihan omassa itsessä jos suostuu tuolla tavalla pahoinpideltäväksi ja mitätöitäväksi.
Jos seksiä ei ole kotona, niin sitä haetaan muualta. Eikä siitä tarvitse kertoa tai keskustella kotona yhteisymmärryksessä kuten seksin lopettamisesta ei ole myöskään keskusteltu keskusteltu yhteisymmärryksessä.
Toisten vartaloa ei voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et pakkaa kamojasi koska....
Vierailija kirjoitti:
Jos ei jää, hän ei välitä minusta vaan jalkovälistäni, joten silloin joutaakin lähteä. Mitä järkeä suhteessa jossa ollaan seksin takia, eikä siksi että välittää toisesta ihmisenä, silloin ei tarvitse parisuhdetta vaan voi harrastaa seksiä milloin kenenkin kanssa.
Tiedätkö miltä tuntuu tulla jatkuvasti torjutuksi? Se ei ole mikään mukava tunne, kun tajuaa ettei toinen välitä enää laisinkaan. Ja seksi on muutakin kuin pelkästään jalkoväli, se on toisen hellimistä ja läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et lähde? Itse olisin häipynyt jo vuosia sitten.
Kauanko voi tuollaisen kuivan kauden odottaa jatkuvan? Meillä jo vuosi tullut täyteen, edelleen odotellaan halujen palaamista. Voiko ne vielä herätä uudelleen, vai onko jo mahdollisesti pysyvää? Pitkä parisuhde takana ja ennen haluja oli ja seksiä useamman kerran viikossa...
Vierailija kirjoitti:
Jos seksiä ei ole kotona, niin sitä haetaan muualta. Eikä siitä tarvitse kertoa tai keskustella kotona yhteisymmärryksessä kuten seksin lopettamisesta ei ole myöskään keskusteltu keskusteltu yhteisymmärryksessä.
Toisten vartaloa ei voi omistaa.
Mutta toista saa pettää, jos hän ei seksiin pysty, vaikka sairauden tai uupumuksen takia takia? Oletpa todella mukava tyyppi... Oletkohan kertonut rehellisesti kumppanillesi heti suhteen alussa, että ajattelet noin? Moni lähtisi karkuun välittömästi. Mikset eroa? (ennen kuin lähdet pettämään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miltä tuntuu tulla jatkuvasti torjutuksi? Se ei ole mikään mukava tunne, kun tajuaa ettei toinen välitä enää laisinkaan. Ja seksi on muutakin kuin pelkästään jalkoväli, se on toisen hellimistä ja läheisyyttä.
Todella hyvin sanottu ja tuo "pelkästään jalkoväli" on ainakin meillä ninenomaan haluttoman osapuolen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et lähde? Itse olisin häipynyt jo vuosia sitten.
Asunto on minun.
-sama-
Vierailija kirjoitti:
Pitkissä suhteissa ei ole ihmeellistä, että välillä on kuivia kausia kun jompaa kumpaa ei haluta. Tosin meillä kaudet eivät ole olleet paria kolmea kuukautta pidempiä joten en ole kyseenalastanut ettei toinen sen vertaa pysty olemaan ilman seksiä. Ja meillä se on yleensä niin päin että mies ei työstressin takia jaksa. Nyt on ollut tavallista pidempi kausi raskauden takia kun kumpaakaan ei erityisemmin haluta.
En todellakaan alkaisi suhteeseen sellaisen kanssa, jolle kolmen kuukauden tauot seksissä ovat ihan normaalia halujen vaihtelua. Yhdessäkään suhteessani ei ole ollut viikkoa pidempää taukoa muusta syystä kuin reissussa olon takia.
En myöskään alkaisi suhteeseen sellaisen kanssa, joka reagoi stressiin kadottamalla halunsa. Itselläni seksi on tärkeä tapa purkaa stressiä, ja toisen täytyy olla samanlainen. Stressaavina aikoina tulee harrastaa enemmän seksiä, ei vähemmän.
Huomaamme, että seksissä on paljon muitakin yhteensopivuuskysymyksiä kuin vain se, kuinka usein haluaa normaalisti harrastaa sitä.
"Onhan puoliso tehnyt omalta osaltaan lopettamispäätöksen jo aikaisemmin."
Ei todellakaan ole, tuollaisen olettaminen on pelkkää itsekkyyttä, epärehellisyyttä ja pelkuruutta. Et uskalla lopettaa suhdetta rehellisesti ja olla yksin, vaan toimit selän takana epärehellisesti.