Jos saisit tytön,mikä olisi hänen nimensä???
Mulla on vaihtoehtoina Josefina Aurora,Krista Aurora,Jemina Jasmin
,
Kommentit (54)
Ei millään pahalla, mutta ap:n mainitsemat nimet ovat hirvityksen hirvityksiä. Nykyään alkaa olla jo liikaa kaikenmaailman Jeminoita yms ällötyksiä tytöillä niminä.
Me mietittiin nimeä Suvi Margareta.
Saimme peräkkäin kolme ihanaa poikaa, niin ei ollut tytön nimelle käyttöä. Nyt neljäntenä sitten saimme tytön ja hänen nimekseen tuli Salli. Mielestämme ihana nimi.
Jos tässä ja nyt pitäis päättää, niin varmaankin Salli, sen nimen miehenikin "hyväksyisi". Ja Salli on muutenkin kiva nimi, mielestäni.
Salli Helena, Salli Tellervo. Näin äkkiseltään tulee mieleen. Voisin minä laittaa lapsen nimeksi myös Helena, siis ihan kutsumanimeksi. Mutta toiseksi nimeksi en näin heti keksi mitään Helenalle.
Tai Tyyne.
Mitä tulee siihen, onko joku nimityyppi in vai out, ihan sama. Laittaisin lapselleni just sellaisen nimen, joka minua - ja tietenkin puolisoani - miellyttää. Ei mitään muuta.
Saimme peräkkäin kolme ihanaa poikaa, niin ei ollut tytön nimelle käyttöä. Nyt neljäntenä sitten saimme tytön ja hänen nimekseen tuli Salli. Mielestämme ihana nimi.
Vilma Erika. En tiedä, kumpi tulisi kutsumanimeksi.
Jos saisin itse päättää. Mies ei tykkää Liljasta. Enpä muuten edes tiedä, minkähän nimen mies laittaisi.
oli varattu tytölle, jota en koskaan saa.
Esikoistytöllämme on jo maailman ihanin nimi, sitä emme voi enää uudelleen antaa :-)
Mies ei vaan lämpene, koska pitää sitä virheellisesti jotenkin hienostelevana tai prinsessanimenä (ok, prinsessa ruusunen on sadussa nimeltään Aurora...)
Oikeasti nimi on vanha ja ihana! Esikoistytöllämme on jo maailman ihanin nimi, sitä emme voi enää uudelleen antaa :-)
Greta...toisesta nimestä en vielä tiedä vaihtoehtoja on niin monia:)
no Kristasta en ole varmaa, mutta muut ainakin ovat. Mun tytöstä tulisi Siri.
Kakkosen viesti on ristiriitainen. Tiedoksi vain: Jemina on vanha nimi. Se nyt on vain sattunut nousemaan suosioon, niin kuin on joskus käynyt jollekin muullekin vanhalle nimelle, esim. Iidalle. Itse en ihmettele Jeminan suosiota. Minusta se on tosi kaunis nimi.
Mielestäni se on kaunis, klassinen ja kansainvälinen nimi.
Ei millään pahalla, mutta ap:n mainitsemat nimet ovat hirvityksen hirvityksiä. Nykyään alkaa olla jo liikaa kaikenmaailman Jeminoita yms ällötyksiä tytöillä niminä.
Katsohan viime vuosisadan lopun (ja vanhempiakin) kastettujen listoja niin huomaat että kyllä juuri sieltä löytyy ainakin Josefiinaa, Auroraa ja Jeminaa.
Toinen asia on, jos et näistä nimistä pidä, olisi vain fiksumman oloista perustella sitä yksin mielipiteenä.
tuota mietin jos vauva ois ollut tyttö. vaikka aikalailla alusta asti tiesin että poika tulee :) ja tuli.
Josefina on kyl aika vanha nimi......mut en mienkää nokkiini ota siitä et joku ei noista nimistä tykkää.Kaikilla oma mielipide=)=)