Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kirjastoon päästä töihin ilman alan tutkintoa?

Vierailija
07.04.2023 |

Minulla on tradenomin tutkinto (liiketalous), mutta haluaisin kirjastoon töihin. Se hiljaisuus olisi tervetullutta, sillä on nyt isossa kaupassa töissä kauppakeskuksessa ja teen kassalla liukuhihnatyötä. Kirjat ovat suuri mielenkiinnon kohteeni ja luen paljon. Olen ollut joskus harjoittelussa kirjakaupassa ja tehnyt sinne opinnäytetyön.

Vaaditaanko kirjastoon töihin pääsyyn sen alan tutkinto? Entä onnistuisiko oppisopimuksella?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

2/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin suoraan lukiosta. Siellä oli tosi kiva mieshaastattelija ja meillä synkkasi jotenkin tosi hyvin. 😊

😚💋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiljaisuus?!

Vierailija
4/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan erehdy mainitsemaan työtä hakiessa mistään hiljaisuudesta. Sain kerran järjettömän ripityksen siitä, kun kirjastot eivät ole mitään hiljaisia paikkoja!

Vierailija
5/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mä en päässyt edes harjoitteluun, muutama vuosi sitten kirjaston pomo (mikä lie titteli hänellä nyt olikaan) huusi kaikkien kirjastossa olevien ihmisten edessä mulle etteivät ota tänne edes harjoitteluun sellaista jolla ei ole kokemusta eikä koulutusta ja ei heillä ole aikaa opettaa. Olisi voinut ihan nätisti sanoa kun kysyin, eikä alkaa huutamaan.

Vierailija
6/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shirly-Elizabeth kirjoitti:

Minä pääsin suoraan lukiosta. Siellä oli tosi kiva mieshaastattelija ja meillä synkkasi jotenkin tosi hyvin. 😊

Joo niin varmaan. Keksi ensi kerralla parempi valhe, olet melko typerä juttuinesi. Joo, ihan totta, kirjastoon pääsee töihin käymällä haastattelussa.

Vierailija
7/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis tietokonemestari, jolla on portsarin auktoriteetti? Sellaista väkeä kirjastoihin halutaan nykyään. Ota huomioon, että teinit ja nistit ovat nykyään kirjastojen suurin käyttäjäkunta.

Vierailija
8/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.

Ei voi! Hulluko olet?!

Vierailija
9/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Mä en päässyt edes harjoitteluun, muutama vuosi sitten kirjaston pomo (mikä lie titteli hänellä nyt olikaan) huusi kaikkien kirjastossa olevien ihmisten edessä mulle etteivät ota tänne edes harjoitteluun sellaista jolla ei ole kokemusta eikä koulutusta ja ei heillä ole aikaa opettaa. Olisi voinut ihan nätisti sanoa kun kysyin, eikä alkaa huutamaan.

Mullakin on yksi outo kokemus kirjaston pomosta. Liittyy juuri työnhakuun.

Vierailija
10/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis tietokonemestari, jolla on portsarin auktoriteetti? Sellaista väkeä kirjastoihin halutaan nykyään. Ota huomioon, että teinit ja nistit ovat nykyään kirjastojen suurin käyttäjäkunta.

Ainakin tämän kaupungin jossa asun, kirjastossa on ihan omat vahtimestarinsa. En ole kertaakaan nähnyt siellä öykkäreitä tai laitapuolen kulkijoita, vaikka totta varmasti on että ne voivat sinne silloin tällöin eksyä.

Ap

Vierailija
11/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaaditaanko kirjastoon töihin pääsyyn sen alan tutkinto". Joo, kyllä tarvitaan. Ei riitä, että "tykkää kirjoista ja hiljaisuudesta". En voi uskoa, että olet tosissasi.

Vierailija
12/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli

Vierailija
13/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tämän kaupungin jossa asun, kirjastossa on ihan omat vahtimestarinsa. En ole kertaakaan nähnyt siellä öykkäreitä tai laitapuolen kulkijoita, vaikka totta varmasti on että ne voivat sinne silloin tällöin eksyä.

Ap

Minun kirjastossani (suuri pääkaupunkiseudun kirjasto) on laumoittain ulkomaalaistaustaisia teinejä, jotka möykkäävät kovaan ääneen, huutavat toisilleen asiansa, vaikka seisoisivat puolen metrin päässä toisistaan. Että se siitä hiljaisuudesta. Eikä heille voi mitään, kun kirjasto on kansalaisten "olohuone".

Vierailija
14/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
15/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta?

Vierailija
16/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä tosi vaikeata. Kirjastonhoitajilta menee monta vuotta koulussa, että ne oppii laittamaan kirjat aakkosjärjestyksessä hyllyyn. Ei sinne mistään pystymetsästä mennä.

Vierailija
17/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
18/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voi päästä palkkatuki työhön ?

Vierailija
19/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi.

Ei voi! Hulluko olet?!

En. Kirjastoissa työskentelee paljon tutkinnottomia.

Vierailija
20/99 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo, mutta näköjään vastaajia riittää.

Toki nykyaikana pääsee joka työhön ilman koulutusta. Reipas nuorimies voi yletä suuren firman pomoksi, kirjastoon voi mennä kun vain flirttailee miesjohtajan (minkä ihmeen miesjohtajan? naisia kaikki) kanssa, pääsee nauttimaan hiljaisuudesta kirjastotätinä.

NOT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi