Jos saisit tytön,mikä olisi hänen nimensä???
Mulla on vaihtoehtoina Josefina Aurora,Krista Aurora,Jemina Jasmin
,
Kommentit (54)
Ellei ole nykyään suosittu. Sen tarkistaisin.
Meille syntyi -97 tyttö josta piti odotusaikana tulla Julia mutta silloin kuulin nimen JEMINA ja se kolahti heti. AIVAN IHANA NIMI!
Livia
Beata
Siinä vaihtoehdot.
Toisina niminä kauniiita esim. Kastanja tai Auriina.
Mirka: Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
1920-39 0 4 4
1940-59 0 11 11
1960-79 42 924 966
1980-99 1 1475 1476
2000-07 0 105 105
2008 0 7 7
Yhteensä 43 2526 2569
Mutta niinkuin tuosta näkee on se kyllä enneminkin tytön nimi. Alunperin annettu siis tytölle ja sitten 60 -luvulla joku keksinyt antaa myös muutamalle pojalle.
T: Mirka
väestöliiton sivuilta toki löytyy tuo sama selkeämminkin.
t:Mirka
Siskoni odottaa juuri vauvaa, ja jos on tyttö, nimeksi tulee Isla. Mielestäni ihana, harvinainen!
ollut haaveissa se nimi jo lapsesta saakka kun tuulen viemää katselin.
Nyt naimisiin mentyä sattuisi sukunimemmekin stemmaamaan erittäin hyvin tuon nimen kanssa joten jospa joskus näiden kahden ihanan pojan jälkeen olisi mulla se prinsessa.. =)
Ei ole siis yhtään tuota rekisterissä, vaikka on aika simppeli oikeastaan ja hyvin suomalaiseen suuhun sopiva nimi. Enkä ole päättänyt vielä kaikkia nimiä, ja miehelläkin on päätäntävaltaa jonkin verran. Esikoisen etu- ja sukunimi on miehen valitsemia, ja toinen nimi minun, joten tällä kertaa minä saan päättää suuremman osuuden nimestä :D
kolme poikaa meillä jo on vaan ei yhtään tyttöä..
Itse henkilökohtaisestai pidän enemmän lyhkäisemmistä nimistä, vanhoista kuitenkin. Meillä onkin kotona Elsa :)
(Mirka on minulle aina ollut tytön nimi, oikein hämmästyin kun kuulin että pojillekin annetaan..MirkO taas enemmän pojalle sopiva, näin minusta)
...olisi ainakin :
Isla, Aura, Unna, Aida, Fanni, Sofia, Ava, Aalia, My, Mai, Iisa, Elea, Enna, Siiri, Iiris...
Toiseksi nimeksi:
Aleksandra, Kaarina, Aurora, Sofia, Lumia, Inkeri, Ingrid, Isabella,..
Katherine, Daniela, Naeema.
Jos saisin ihan itse päättää niin tyttö olis May Katherine
Perheessäni puhutaan enkkua :)