Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* TO-SU

31.07.2008 |

.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Nallekas*:täällä kanssa on alkanut olemaan joko nyt supuja öisin mut ei,lopahtavat sit kun seinään kun kellon otan viereen:)

*mammeli*:täälläkin viikkos sittentulit ekat isot limat ja eilen sitten ihan perinteisillä menkkajomoilla ja yhdellä kunnon vatsakrampilla lorahti isompi kun viime sunnuntaina oleva lima ja tästä erotti jo selvästi että on "hyytelöä" nyt odotellaan muutosta jos väri muuttuis verisen sekavaksi...

*On*: viime yö oli täällä oikein supisteleva,liekkö sauna avitti että oli kipeitä supuja.poltteli alaselkää ja masu oli niin pinkeenä ja tuntu kun kohtu ois menny palloksi ja että kuulkaas kunsattu täälläsiä tuli tunnin verran ja sit lopahti menkkajoomoihin ja oln nukahtanut.aamu kuus heräsin uudestaan kun selkää viilsi ja masua juili ja tuli aaltoilevasti n.10 min välein ja ähisin pisulle ja tuntu kun ois pää tullu jo minusta ulos niin kova painon tunne oli alakerrassa.Otin vettä siinä ja panadolia kun ei auttanut tuo panadoli niin menin makuulle ja olin jo varma että tänään lähetään synnärille mutta ei taas lopahtivat tunnin jälkeen...prkle..toivottavasti edes sai alakerrassa jotain aikaan koska oli perkuleen kipeitä,hikeä puski jo!!Nyt sitten menkkajomot jatkuu ja vauvakin liikkuu ylienergisesti:Dtai pieni ressaantuu :D

Täälläkin vilpoinen sanoisin jopa kylmä ilma...ajattelin kauppaan lähteä kävellen ja siivoilla josko se tuottais tulosta...mutta toisaalta voisin malttaa tiistaihin että saan tiedon vauvan painosta<3kyllä tuntuu että on hyvin tämän viikon aikana kasvanut koska liikkeet on tosi ärhäköitä ja ahtaita!

nyt aamukahveelle!

Ja taas lähtee uusi viikko käyntiin!!!tiistaina äpoli ja ke neuvola,ja pe äpoli..tekemistä riittää:D

vointeja kaikille tasapuolisesti!!

Vierailija
102/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua väsyttää...Taas valvoin aamuyöstä pari tuntia vessareissun jälkeen, mutta ei huolta, että ois ollu mitään oireita ilmassa tai no ehkä sellasta pientä jotain, mutta ei mitään merkittävää. Eilen illalla maha oli, ko futispallo ja Elli monotteli minkä kerkesi ja sinkuili äärimmilleen - ei tainnu vissiin oikein tykätä mamman maalauksista ;)

Ja höh! Viime yönä ei sitten tainnutkaan olla Elotähkien yö, ko monella supparit loppuneet seinään. Taitavat vain kiusata nämä masukit nyt kovasti mammojaan ja koettelevat kärsivällisyyttä, mutta sehän onkin Leijonien luonne ;)

*TarjaMamma* Joo, kyllähän mie voisin ens viikolla sun seurana siellä synnärillä olla :D Taitaa vaan tää meän Elli olla vähän eri mieltä, ellei sitten synnytys käynnisty ja rytinällä ens viikolla - onneksi keskiviikkona saa vähän valaistusta omaan tilanteeseen tai siihen, mitä alakertaan kuuluu ja millanen massa tällä meän neitillä on, ko on ä-polille meno.

Nyt mie lähen toviksi maalaamaan, ko neiti päikkäreillä ulkona.

AJ&Elli ja TASAN 37 tänään, JEI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavanomaisia kuulumisia.

Viime yön nukuin kuin tukki, koska olin taas valvonut sitä edellisen. En kyllä tällä erää kipujen vaan aivan puhtaasti kuumuuden takia. Tänä aamuna käytettiin taas molemmat S:t mutta yhtään ei supista, joten ilmeisesti tämä vauveli todella tahtoo lähteä ensi viikolla melomaan ja vaeltamaan :-).

Oltiin viime yönä myös hiukan juhlimassa. Viihdyin kyllä kavereiden bielissä, mutta en oikein ravintelissa, kun tuntui, että vauvakin potiki metelin takia tosi kovaa. Ja sitten olin tosi varovainen, ettei kukaan humalainen tönäisisi mahaani. Toisaalta olin kyllä tosi paljon kaivannut lähteä vähän kodin ulkopuolelle tuulettumaan.

Voikaa hyvin! Taidan käydä katsomassa vielä sen laskettujen aikojen listan, jotta tiedän kenen kanssa elää hengessä mukana.

t.ELO rv 36+6

Vierailija
104/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko nyt sunnuntai! Päivät menee kyllä niin vauhdilla! Tekee pahaa lukea teijän kärsimyksiä mut onneks jokainen varmaan tietää et se kaikki unohtuu kun vauvan saa syliinsä! Eli hyvä syy on kärsiä!!!

Meidän neiti täytti eilen jo kaksi viikkoa ja niin hurja on ajankulu et jo oikein surettaa! :( Kai se tästä tasaantuu edes vähän! Yöt on menny aikalailla valvoessa kun rinsessa haluaa vaan niin kovaasti silloin seurustella..Ei siis mitään huutamista, valvoo vaan! Ehkä jotain ihan pieniä kipristelyjä mahassa mut ei suurempia. Mitenkähän tuon ikäisellä sais rytmiä muutettua!? Toisaalta molemmathan ollaan kotona joten ehkä sen ehtii sit muuttaa myöhemminkin! Huomenna ois ensimmäinen neuvola ja oikein jännittää nähdä ja kuulla paljonko on paino noussut jne. Tuntuu itsestä et vauva on jo kasvanut paljonkin! Mut tuun sit vaikka lisää kertomaan kun on neuvolassa käyty! :)

Tsemppiä kauheesti kaikille ja voimia ja jaksamista ja kaikkea hyvää! Oon edelleen vahvasti hengessä mukana vaikka kirjoittelenkin tosi harvaan! Ja muistakaa et synnytys voi käynnistyä ihan ilman mitään varoitteluita tai oireita eli ei kannata lannistua vaikka neuvolassa/lääkärissä sanotaan mitä! Sen opin itse kantapään kautta..;)

Vaaka80 ja "Helmi"15 vrk

Vierailija
105/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö meni ihan hyvin nukkuessa, heräsin vain parikertaa, muutaman kerran supisteli ja oikein säikähdin että taasko alkaa, ja rupes oksettaan kauheesti, mutta kun kävin juomassa, otin panadolin niin sain unen päästä kiinni, vielä ei ole tarvinnut syödä niitä unilääkkeitä, enkä syö jos ei ihan pakko.

Aamulla oli v..tutus käyrä tosi ylhäällä, olin jotenkin nin kärttynen että huh huh, mutta kun sain huushollin siivottua ja syötyä, niin nyt rupee käyrä laskemaan..

ainoa huolen aihe on vauvan liikkumattomuus.en saa millään sitä liikkumaan..:(välilä on kyllä ollut aiksemminkin sellasia päiviä, että tuntus vaikka mitä tekis niin ei mitään, ja sit välillä tuntuu hyppivän tuolla aamusta iltaan...no pitää vaan seurailla tilannetta...

nallekaskohan se kysy siitä verestä tutkimuksen jälkeen, itellä meni niin että ku maanantaina lääkäri teki tutkimuksen, niin ensin tuli vaaleanpunasta pyyhkiessä ja sen jälkeen muutaman kerran rusehtavaa ja sit oli jo monta vessa reissua ettei mitään ja aamulla sit taas tuli sellasta vuotoa, mutta että selvästi näki ettei tuoretta.sit meni taas aikaa ettei mitään ja sit tuli limatulppa, joka oli ihan ruskea ja verinen ja sit 5tuntia niin tuli keltanen tulppa.

E-A , laukaan leppävesi on mulla kuin toinen koti, olen seilannu elämäni pitkin poikin keski-suomea kaupungista -palokkaan-tiituspohja-uurainen jossa nyt asun.Tiituspohjassa asuu isovanhempani ja olen asunut myös sielä osan elämästäni.olikos sulla sektio aika 6.8, ? on mun isän syntymäpäivä, ja olen saanut aina kuulla siitä hiroshiman pommista ...voimia sulle.:)

nyt lähen vähän huilailemaan, jos niitä liikkeitäkin rupeis tuntumaan kun menee pötkölleen...

voimia kaikille....ja kohti uutta viikkoa joka varmaan jo tuo monta elokuista pikkuista päivänvaloon:)

miijo 38+5

Vierailija
106/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, liityn teidän yöllä kärvistelleiden joukkoon. Meille tuli eilen 4 vierasta Jenkeistä (mun vaihto-oppilasperhe) ja majoitin vanhemmat meidän sänkyyn, koska ovat miltei parimetrisiä, eikä tuo meidän vuodesohva ole oikein sopiva. Itse nukuimme siis mieheni kanssa sohvalla, eikä siitä meinannu tulla oikein mitään.. Nukuin pirun huonosti.. Ja kun eilen vietimme päivän Suomenlinnassa ja muuta touhuten, niin arvata saattaa, että olin tänään kipeänä kuin piru.. Otin tuossa onneksi päiväunet ja mieheni on vieraiden kanssa Nuuksiossa, jonne halusivat säästä huolimatta..

Mä en kyllä oikein ymmärrä, että miksi synnytykseen liittyvissä asioissa usein kuulee tosi töykeistä kommenteista, eli näitä Miijon tapaisia kokemuksia. Kyllähän ihmiset käy lääkärissä muulloinkin ties minkä vaivojen takia, ja he kääntyvät asiantuntijan puoleen juuri siksi, etteivät itse osaa diagnosoida vaivojaan. Ja samastahan on kysymys, kun pitkällä raskaana oleva nainen kääntyy sairaalan puoleen. Jos sitä osaiskin itse aina tehdä loistavat arvioinnit ja ehkäpä vielä hoitaa synnytyksenkin, niin mihinkäs sitä arvon lääkäreitä ja kätilöitä tarvittaiskaan.. Mua arsyttää hoitohenkilökunnassa kaikkein eniten tapaukset, joissa ollaan suoranaisen töykeitä ja hienotunteisuus puuttuu.

No mutta, eipä minulla kai sen kummempia asioita ollut taas teille jaettavaksi.. Nauttikaa sunnuntaista...

Lyle 37 tasan

Vierailija
107/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tänään on viimonen päivä sitten raskaana....huomenna aamulla sairaalaan ja sektio edessä. Voi että mua jännittää ihan hirveesti ja kieltämättä vähän pelottaakin. Aapuva!=)

Voi kun monella on jo olotila ilmeisesti aivan hanurista...toivon kovasti että poksahdatte kaikki pian kenellä olo on jo sen mukainen!

Miijohan oli saanu suorastaan törkeää kohtelua...hitto mä olisin varmaan jo tehny jonku sortin valituksen.

Mä taidan nyt olla jännityksestä niin kankea että edes ajatus ei kulje...katotaan josko illemmalla sitten.

S 39+1

Vierailija
108/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on koko kämppä niin täynnä pahantuulisia ihmisiä, ettei mitään rajaa - eikä varmaan vähiten meikäläisen ansiosta. Mies kyllä kiukkuaa ihan samaan malliin, silläkin taitaa tämä arjen yksitoikkoisuus vähän käydä hermoon. Ei oikein jaksa minnekään lähteä tai keksiä mitään tekemistä.

sismus: jänskää!! kaikki menee takuulla tosi hyvin, ihanaa kun tiedät, että huomenna vaavi on jo sylissä. Mulla eka synnytys oli sektio, eikä siitä jäänyt ollenkaan huonot muistot.

mun olo on kyllä just niin hanurista kun voi olla. Tuo maailman kiltein appi on venynyt meillä jo yli kaksi viikkoa ja sillä kaikki omat hommat odottaa kotona (tekee sellaista työtä, joka vaatii yksinoloa ja keskittymistä joten täällä meidän apinatalossa ei voi kuvitellakaan mitään saavansa aikaiseksi). Mun omat vanhemmat on niin omassa elämässään kiinni, ettei ne "millään nyt ehdi kun pitää mustikoita poimia" ja en sitten viitsi kerjätäkään. Eli lapsenvahtikysymys tulee taas pian ajankohtaiseksi sekin. Ihmisillä loppuu kesälomat ja ne vähäisetkin hätävaraihmiset siis ovat töissä eivätkä ehdi hoitaa meidän lapsukaisia.

Oloja on: Selkä on ihan sairaan kipeä (elättelen toivoa, että se ennakois suppareita, harkkasupistuksia tulee koko ajan ja kaikenlainen liikkuminen ja kävely on nyt parin päivän ajan tehnyt tosi kipeää. Vatsa ei toimi yhtään, luumuja tässä vetelen minkä ennätän :)

vaan nyt herkeän valittamasta,

anna ja rv 39+4 JO!!

Vierailija
109/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna jo joillain sovitut sektiot ja käynnistyskin tais olla jollain.. onnea kovasti matkaan.

itsellä ei juurikaan tänään ole ollu tuntemuksia että synnytys olis lähelläkään..

sadepäivä ollut, eikä oikein mitään saa enää aikaseks, kun odottaa vaan... ja aika tietty menee hitaasti...

aamulla taas verikokeille ja ke neuvolaan, eikös se siitä taas lähde menemään ens vko..

huomiseen! =)

nallekas

Vierailija
110/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkule kirjotin ison sepustuksen ja eikös sitä herjattu että kokeile uudestaan myöhemmin!!prkle!!:D

*zemppiä kaikille joilla huomenna käynnistys/sektio*

Sen verta piti tulla omaa napaa kertoilee että tänään on ollu kokopäivä supistuksia,eriasteisia ja nyttuli iso klöntti limaa,kuulostaa taas hyvältä:Dtunnen kuinka vauva puskee alemmas ja alemmas ,sit alkaakin aina napakka supistus päälle kestoltaan n.1min...en kovasti voi olla pystyssä kun jo alkaa taas jomottaa ja sit kunmeen takas istumaan niin supistelee mutta ei hälyttävästi...saapi näh taas...

Vierailija
111/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tyttö syntyi 1.8.2008 klo 15.25. Mitat olivat 3640g ja 52cm. Synnytys sujui nopeasti vajaassa neljässä tunnissa näki tyttö päivänvalon. Synnytys oli oikeastaan tosi helppo. Sain spinaali puudutuksen joka toimi niinkuin pitikin. Ainoastaan ponnistusvaiheessa tuntui ikävältä mutta sitäkään ei tarvinnut kauan kestää kun se kesti vain minuutin verran.

Tsemppiä kaikille masuinenne ja toivotaan että mahdollisimman PIAN saatte pienet syliinne!!!!

T: TP ja tyttö 2vrk

Vierailija
112/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas minä täällä...

voi sismus, yritä levätä niin hyvin kun voit, vaikka varmasti jännittää, ehkä hieman olen kateellinen kun tiedät että kohta oma kulta on sylissä, kaikki menee hyvin....:)

Kävin tuossa aika pitkällä lenkillä ja saunassa, nyt on aika kipee olo ja painetta riittää niin että vois minä hetkenä poksahtaa koko maha..siis tunne on sellanen..

toiv.ei iske mitään to-pe yön uusintaa...no nyt vauvakin on herännyt ja melskaa tuolla ihan onnessaan.

Eipä toi lääkärin käytös mielestä oikein pois meinaa lähteä..ja pelottaa hirveesti miten arvioin mun tilanteen tästä eteenpäin...ja meinaan kyllä palautetta antaa tuosta lääkäristä ennemmin tai myöhemmin.

Viikko enään kun tytöilläkin tuo koulu/eskari alkaa ja tietty tääkin syntyy just laskettuna aikana ja saa koulukuvioihin ihan uutta ilmettä:)

mummo jonka piti olla tyttöjen hoitaja kun olen sairaalassa, joutui itse äkilliseen leikkaukseen, joten asiat ei mene aina niin kuin suunnitellut.

anna ja muut jotka kärsii siitä että vatsa ei toimi, niin fibrex-sokerijuurikaskuituja(löytyy kaupasta jauhohyllyltä)niitä 1-2 kertaa päivässä n.2rk jogurttiin sekoitetaan annetaan turvota 5-10 min.

erittäin tehokas ainakin mulla, suosittelen lämpimästi...pussissa on myös ohjeet miten auttaa myös painonhallinnassa...sit jos siihen käyttöön joskus tarvitsee.

palamisiin...ja nukkukaa hyvin..

miijo 38+5

Vierailija
113/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nämä ilmat muuttuivat todella nopeasti.Toivottavasti se aurinko ja lämpimät ilmat vielä palaavat, saavat mielen hieman kohoamaan.

Miijo: Todella ikävää tuo lääkärin asenne ja mitä suustaan on päästänyt.Työni takia joudun olemaan niiden kanssa tekemisissä ja täytyy sanoa että kyllä monille voisi opettaa sosiaalisia taitoja ja laittaa jalat tukevasti maahan sekä opettaa kuuntelemaan toisia ihmisiä!!!Osat luulevat olevansa jossain toisten yläpuolella, ihan kuin olisivat itse jumalia.Onneksi niitä ihaniakin lääkäreitä löytyy ja toivottavasti sellaisen saat seuraavalla kerralla jos tarvis tulee=)))Ja jos tapaat samanlaisen m....vistin niin anna samalla mitalla takaisin, uskon että käytös muuttuu=))

Nyt sitten omassa navassa tai masussa ei ole tapahtunut keskiviikon jälkeen mitään, kerran päivässä on ollut yksi kivulias supistus ja vähän nipistelyä, mutta ei muuta.Taisi poika päättää että nyt hän viihtyykin niin hyvin että ei aio tulla aikaisempaa pois=( Eipä silti oma olo on ihan hyvä eikä vielä lainkaan tukala, enenmän vaan malttamaton ja tietenkin olen huolissani kun poika on varmaan nyt jo aika hyvän kokoinen, niin ei tarvitsisi enää kasvaa.Tietenkin myös jännittää jos menee yli niin alan hermoilemaan vauvan voinnin ja tilan takia, enkä haluaisi itselleni sellaista tressiä.

Olenpa huomannut itsestäni myös pientä kiukunpuuskaa varsinkin jos alkaa olemaan nälkä ja ruokaa ei ole heti saatavilla, sen jälkeen taas on kuin uusi ihminen.Myös välillä esikoisen kanssa ei ole niin pitkä pinna, joka välillä ärsyttää itseä.

Meillä loppuu miehellä loma ja menee huomenna töihin eli arki alkaa.Minun äiti tuli pariksi päivää avuksi ja siltä varalta jos lähtö tulee, sitten meidän kaveripariskunta tulee kesäloma reissulle meille pariksi yöksi ja miehen vanhemmat viikonloppuna viikoksi, niin siksikin toivon että vaavi tulisi kun olisi tutut ihmiset esikoisen kanssa täällä eikä tarvitsisi murehtia mihin lähteä viemään häntä.Toivottavasti en vaan kauheasti väsy kun täällä on ihmisiä, onneksi on ymmärtäväisiä ja oma-aloitteisia niin minun ei tarvitse niin paljon passata heitä.

Onnea kaikille joilla huomenna on käynnistys ja toivotaan että pian saataisiin kaikki vaavit syliimme=))

nelli 37+4....vielä oli 17pv laskettuun aikaan

Vierailija
114/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ei oo mikään lämmin enää. Meilläkin näytti päivällä, että kohta tulee vettä ja lujaa, mutta onneksi pilvet kiersi ja ollaan saatu nauttia auringosta. Kyllä se syksy näyttää auttamattomasti olevan tulossa kohti - siis eihän tää kesä voi vielä tässä olla!!! Eihän..!?!

*Tuulipilvi* Suuret onnittelut tyttärestä <3 Ihana asia, ko kaikki sujunut hyvin :)

*Vaaka* Voi että, teilläkin ollaan jo 2-viikkosia :) Susta varmaan tuntuu nyt, että aika suorastaan juoksee, vaikka me muut täällä tuskaillaan päivien pituutta ;) Ja eipä ton ikäsen "rytmeille" oikein voi tehä mitään, ko eihän niitä rytmejä vielä edes ole. Ei se auta, ko jaksaa ja valvoa, jos niikseen tulee.

*Miijo* Mulle neuvottu seuraamaan vauvan liikkeitä nyt päivittäin, vaikka liikkuminen onkin loppuvaiheessa vaimeampaa. Juo vaikka jotain sokerista mehua, mee makoileen sohvalle ja alat kuulosteen liikkeitä sekä voit silleen sievästi tökkästä kylkeen, että heräilee. Mulla on nyt pari, kolme päivää ollu aivan hirveitä tsempaloita tuolla masussa. Möykkää ja sinkuu äärimmilleen, tuntuu ihan, että kohta tulee ja ulos asti. Alakerta laulanut tänäänkin monet hoosiannat. Huh huh! Kävely on taas hankalaa, hidasta sekä niin mummomaista että! ja muutenkin liikkeellelähtö esmes tuolilta pitää harkita tarkoin.

*Lyle* puhuit todella asiaa noista hra/rva lääkäri mukamas tärkeistä ihmistä, jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella. Niistäkin moni on jo niin leipääntynyt työhönsä, että tekis varmaan hyvää monelle päästä vaikka johki ihmistuntemus-kursseille ja varsinkin tutustumaan itteensä ;)

*Sismus* Sua varmasti jänskättää huominen :) Ei muutako tsemppiä ja ajatusta kehiin siitä, että sulla onnellisella on jo vaavi huomenna sylissä :)

Nyt pitää taas mennä, vointeja sekä jaksamisia! :)

Vierailija
115/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnea paljon Tuulipilvi ja tsemppiä täältäkin huomiseen! Kyllä minuakin jännittäis! :)

Kunpa voisi sohvalla makoilla päivät pitkät, ei enää jaksa mennä. Tänään oltiin koko perhe HopLopissa, kun minäkin vielä pystyin, niin tehtiin vielä jotain yhdessä esikoisen kanssa ennenkuin hän ei enää olekaan ainut lapsi meillä. Kyllä tuli väsy sen reissun johdosta. Siellähän voi istua, mutta ensinnä se matka bussilla-metrolla-bussilla sinne Hgin puolelta ja takas ja vielä Jumbon bussipysäkiltä HopLop:iin kävely ees taas ja sit suoraan kauppaan. Joskus ois niin mukavaa, kun olis auto..

Vietetään tänään miehen kanssa merkkipäivää. Ruokaa piti tilata minunkin, mutta ei tehnytkään yhtään mieli Intialaista, pizzaa tms, joten päädyin Big Mac-ateriaan :) Elokuva piti katsoa, mutta on niin väsy molemmilla, että nukahdettais vaan sohvalle. Että suunnitelmat menee hyvin :) Harvinaista herkkua, että mies hieroi hartiat, selkää, jalat, kädet ja päätäkin. No sen nyt tiesi, mitä siitä vastapainoksi vonkasi ;) Jospa se "S" tekisi jotain positiivista tuonne alakertaan, jossa ei viime lääkärikäynnillä ollut tapahtunut lähes mitään.

Pitäis keritä hiuslehtiäkin selailemaan, menen huomenaamulla kampaajalle. Korkein aika mennä ennen h-hetkeä, jos meinaa mennä. Tämän tukan kanssa en sairaalaan halua päätyä :) Palaan taas blondiksi/ainakin blondiraitaiseksi, en tämmöisessä ruskeassa tukassa tunne oloani omakseni, ihan mitäänsanomattomaksi tekee koko ulkonäön. (Vai olisiko naamassa vikaa?:) Leikata meinaan kanssa reippaasti, että saan vanhat kasvivärit pois latvasta, siihen ei päälle juuri voi värjätä.

Mun hiukset on tosi vaikeat laitettavat, kun on pitkät, niin on pakko föönata, kun on luonnontaipuisat/kiharat, sojottaa muuten minne vaan. Ja inhoan föönata, niinkuin ei muuta tekemistä ja ajanvietettä olisi. Hyvä kun jaksaa/kerkiää naamaansa jotain laittaa, kun lähtee ihmisten ilmoille. Eli pitkä tukka päätyy ponnarille hyvin helposti ja mitä mieltä on sitten pitkää tukkaa pitää... Paitsi olen ajatellut joskus kokeilla permistä, että saisi kunnon kiharat, kun nämä omat luonnonkiharat on mitä on. Voi että, kun olis helppo laittaa tukkaa sitten! Jokohan riittää mun stressinaiheuttaja-tukasta juttu?... :)

Huomenna alkaa rv38, että saisi alkaa tapahtumaan ihan koska vaan :) On aika jännää, että varsinkin nyt ihan oikeasti se voi tapahtua koska vaan. Vielä pitää "hioa" lapsenlikan ohjelappua, vinkkejä ja neuvoja esikoisen hoitamiseen. Tuppaan helposti olemaan turhan tarkka ja holhoava neuvoineni, mutta minun mielestä eikös se ole hoitajallekin sitten helpompi, ettei hänen tarvi miettiä juttuja turhaan. Ja kun olen tarkka, että aurinkoisella säällä on reippaasti oltava aurinkorasvaa jne, niin en voi olla kirjoittamatta :) Jännittää kyllä se, kun esikoinen 3v. jää sitten jonkun hoitajan (3 vaihtoehtoa) kanssa kotiin ilman meitä vanhempia, kun jää kotiin itkemään jo silloin, kun minä lähden asioille ja jää kotiin isänsä kanssa :( (Tuosta kirjoittelinkin yhdessä aloituksessani täällä Odotus-puolella) Joko joku vaihe, tai sitten reagointia tulevan vauvan takia. Sitä luulen sen olevan. Mutta no, eiköhän tuo sen ajan pärjää, että vauvan saan ulos masusta ja sitten voi pian esikoinenkin tulla vauvaa katsomaan sairaalaan. Mutta minkä sitä huolestumiselleen voi, kun sen luonteinen on... :)

No mutta nyt niitä hiusmalleja katselemaan, että pääsisi nukkumaankin kerrankin ennen puoltayötä. Esikoinen herää aina 06 aikaan, mutta minä en pääse nukkumaan aikaisin, en millään. Klo 22 joka ilta olisi mahtava, mutta ei tunnu toteutuvan.

Kunnon supisteluja ja veden menoja kaikille, jotka niitä toivovat! Minä en ihan vielä taida toivoa, kun olisi vielä puuhattavaa kotona ennen vauvan tuloa ja kun ei äitikään ole vielä h-hetkeä varten meillä päivystämässä...

Seiskaseiska rv37+6