Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* TO-SU

31.07.2008 |

.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. TarjaMamma ja Sisuliini nukkuivat niin huonosti viime yona. Otan osaa, Koko paiva menee sitten plorinaksi. Koko viikko on mulla mennyt siten. Viime yona vihdoin nukuin tosi hyvin. Aivan ihana tunne.

Ja mita ihmetta, Mammeli, etta eivat kaynnista jos liian iso! Kaiken lisaksi noi arviot voivat olla ihan pain p:ta. Mulla arvioitiin kilo liikaa molemmille vauvoille. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Joo, on se mahtavaa, etta nyt on sitten se elokuu, jota kaikki olemme odottaneet 9 kuukautta! Nyt tuntuu, etta kylla se aika kului aikasta nopeesti. Paitsi nama viimeiset viikot ja paivat matelevat niin hiljaa...

Siita sairaalassa olosta. Taallakin (etelainen USA) ollaan periaatteessa 24 h sairaalassa, mutta ma toivoisin paasevani lahtemaan jo ensimmaisen yon jalkeen. Katotaan nyt, mita vauvalle kuuluu siina vaiheessa. Edellisilla oli kohonneet bilirubiiniarvot ja jouduttiin siihen valohoitoon...sehan venytti sairaalareissua.

Sen verran pirtea olen, etta taidankin alkaa nyt siivota. Sitahan en olekaan tehnyt viikkoihin ;D

Toivottavasti on monta kovaa supistusta yhdella sun toisella taalla tanaan :)

B.S. rv 38+2

Vierailija
62/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen nyt pariin otteeseen etsinyt syntyneiden listaa, mutta en löydä sellaista. Mikä on siis polku elotähkien syntyneiden listalle?

Kiitos!

ELO08

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla oli kans äpolille aika tänään ja mahd käynnistys edessä. Toivon rikkaana kasseineni sinne menin, mutta takaisin kotiin vaan. Kaikki arvot ok, vauva 3,3kg, kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n.2 cm. Kuulemma paljon tapahtunut sitte viime kerran, joten odotetaan mileummin luonnollista käynnistystä kuin että mennään käynnistämään ilman mitään syytä.

toki kiva, että kaikki kunnossa, mutta mä olin niin henkisesti jo varautunut sinne jäämään. nyt alkaa jo pahin kiukku laantua ja yritän nyt vaan tolkuttaa itselleni, että kyllä se sieltä pian syntyy.. mutta kun se lähtökin aina niin vaikeaa, kun ei sitte varmaks tiedä, milloin lähteä. sairaalaan meillä kuitenkin tunnin matka. kolmatta kun odotan, niin sanoivat ettei sitte kannata kovin pitkään odotella,että lähteä vaan tulemaan... mutten todellakaan enää haluis kääntyä takas.. yritti lohduttaa, että ei sitä tiedä, jos vaikka ens yönä tulet.. myös opiskelija teki sisätutkimuksen, jotta tulis vähän "vauhtia", mutta tuskin...

ja täällä edelleen helle, melkein +30... ukkonen kai vasta tulossa..

vali, vali...

tsemppiä kaikille! =) nyt sentään jo elokuu, muistan kun joskus tuntui että siihen vielä IKUISUUS!

nallekas 38+2

Vierailija
64/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ehdi ku vasta sunnutaina takasin palstoille joten tulin toivottamaan hyvät viikonloput kaikille! Ja paljon supistuksia niitä toivoville! Eihän sitä tiedä jos joku pääsee jo tositoimiin viikonlopun aikana...

*Mammeli* Uskon että ottaa päähän. Aika isoks antavat tosiaan kasvaa jos painoarvio pitää paikkansa. Tosin eikös sulla ollukin la ihan näillä näppäimillä kuun alkupuolella että ei se vauva nyt enää kovin montaa sataa gramaa ehdi painoa ottaa jos eivät kerran yli anna mennä.

Mutta siis hyviä vointeja kaikille! Yritetään kestää...nyt on enää loppusuora jäljellä=)

S 38+6

Vierailija
65/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kun olette hengessä mukana....:)

Täällä minä ihan kokonaisena....

supistukset jatkui eilen koko illan ja sit lähin nukkumaan , heräsin ennen kahtatoista, tosi ärhäkkään supistukseen, joita alkoi tulemaan heti 5min välein ja kestoltaan yli minuutin.Ajattelin että nyt ei voi olla enään epävarmaa, että pakko merkata jotakin, kun neljästä asti kuiteskin oli alunperin supistellut.Odottelin siinä kuiteskin jonkun aikaa ja soittelin sit äitipolille, sielä vaan sanottiin , että kyllä sen itse sit tietää...no puol kahelta oltiin sit äitipolilla, ja tytöt viety porukoille ja mies mukana.mä olin aika järkyttynyt jo kuulemaan, että ei mitään muutosta sitten maanantain, vaikka olin ollut sieltä asti kipeä ja tulppa irronnut, ja supistellut paljon.supistelut kuiteskin jatkui 5min välein, päästiin lepohuoneeseen ja sain peräruiskeen ja mulle luvattiin kipupiikki.no 3jälkeen tilannetta tarkkailtiin taas ja ei mitään muutosta, mutta kipeä olin, ei yhtään kärsinyt maata.mies lähti yhtäjaksoisesti valvoen 5 töihin ja minä jäin sinne, kipupiikin sain sit 6 jälkeen, joka oli tosi tuju, mutta silti tunsin supistukset.jostain syystä hoitaja ei saanut supistuksia kuiteskaan koneelle...ja siinä vaiheesa jo tuli sellanen olo, että kuvittelen kaiken muiden mielestä.

aamulla 10 aikaan tuli sitten lääkäri , joka oli tosi ilkeä, ja antoi palautetta siitä että kun turhaan olin tullut.olin tosi itkuinen kipujen takia ja siitä etten ollut nukkunut viimisen 2vuorokauden aikana yhteensä kuin 4tuntia.lääkäri huomautti minulle, että "se on ihan normaalia jos ei pysty enään nukkumaan kunnolla ja supistuksia voi tulla, mutta eihän sitä nyt kuiteskaan tämmösillä supistuksilla synnytetä!ja että sitä vois soittaa ennen kuin tänne lähtee tulemaan, sanoin että kyllä minä soitin...ja sit vielä huomautti sitä että tulen sinne vaikka viikot eivät täysiä??!!!!ja huomautti myös mun maanantain käynnistäkin.ja antoi mulle sitten unilääkettä että ui ei häiriinny seuraavina 3 yönä...

Se lääkäri vei multa kyllä niin itsetunnon...ja tunnen vieläkin olevani niin saa..tanan tyhmä!!!!ihan kuin oisin omasta halusta mennyt sinne vääränä hälynä..

mullakin on kuiteskin tunnin ajomatka sairaalaan ja ehkä siks jännitänkin, mutta nyt mulla on hirveä paine siitä, että milloin todella pitää lähteä...

se kipupiikki sit loppujen lopuks laukasi supistukset ja ne loppui...mua pelottaa koko ajan että ne alkaa taas, ja mä en tiedä mistään mitään...

miten ihmeessä oon saanu nuo kaks synnytettyä...

:(

mä oon niin rikki henkisesti, etten ole tehnyt muuta kuin itkenyt...ja sit vielä kun on kipujakin.onneksi sain äsken kuiteskin nukuttua parituntia.

jotain positiivista...

en tiiä minkä piikin mun mies sai?, maanantaina kun sen käytös mua kohtaan oli tosi veemäistä, muttta nyt aivan mahtavaa...onneksi, vaikka varmasti raskasta tunnin yöunilla valvoa ensin sairaalassa ja sieltä suoraan töihin.onneksi viikonloppu edessä.

mutta näin...

voimia teille kaikilla, tuli nyt aika oma napaista taas...

miijo 38+3

Vierailija
66/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi pahoillani sun puolesta, ei helvetti millaista kohtelua olet saanut en voi edes käsittää miten alas nuo lääkäritkin voivat mennä kohtelunsa kanssa, toivon todella ettet joudu enää saman lääkärin käsittelyyn..

ON: Lima tulppaa taitaa mullakin välistä hieman tulla tai sitten se on vain todella limaista valkovuotoa tuon hiivasienen takia, no nyt on supistellutkin epäsäännöllisesti muutaman tunnin 20-10min mut eivät ole pahoja tavallista kovempia menkkakipuja vain, miehelle en uskaltanut puhua mitään kun se lähti just töihin, se oottaa niin innoissaan lähtöä ja ei kuulemma nukukkaan enää kunnolla koska miettiin milloin herätän että nyt pitää lähteä..Raukka parka =)

Mammeli: Kylläpä sulla kävi huono tuuri, ei voi muuta sanoa ja mä kyllä ihmettelen tuota toimintaa, täällä pohjoisessa kun yritetään nimenomaan välttää nuita yli 4kg synnytyksiä käynnistämällä ajoissa..näin olen ainakin ymmärtänyt.

Aika jännä juttu tuo sairaalassa olo aika ja se miten paljon voi samassa maassa vaihdella, kun etelässä pääsee jopa samana päivänä kotiin kun on synnyttänyt niin täällä lastenlääkäri ei suostu edes tekemään kotiinlähtötarkastusta jos vauva ei ole 3vrk ikäinen =) saapa nähdä tuleeko tänne koskaan mahdolliseksi nuo polikliiniset synnytykset..

Voimia kaikille ja jaksamisia ennenkaikkea ei tää naisena (ja varsinkin raskaana) olo ole helppoa..:(

Vierailija
67/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen.. ja heti kärkeen omaa napaa ;)

Tänään oli vika neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. Paineet hyvät, pissa puhdas ja painoa oli tullut vain 100g/vko. Kohdunsuu kiinni, kiinteä ja 3cm. Höh! Olisin toivonut, että hiukan olisi supparit tehonneet.. Mutta ei voi mitään.

Ja nyt on vauvakin oikeassa tarjonnassa eli rt:ssa, kun viimeksi th ei ollut varma ja sitä edellisellä kerralla oli vielä perätilassa. Onneksi oli vauva itse älynnyt kääntyä:)

Kovin tuskaisaa on monella odottajalla nämä viimeiset viikot. Halauksia ja voimia teille!!

Itsellä ei sen kummempia vaivoja ole ollut. Ajoittain supistelee aika napakastikin, mutta eipä niissä näköjään ole tehoa.. Ja turvotusta myös jonkin verran, mutta hyvin sen kanssa olen vielä pärjännyt:)

Iästä olitte puhuneet, minä myöskin 32v ja toista odotan. Mielestäni melko samaa rataa on mennyt tämä ja esikoisen odotus, silloin olin 30v. Ei sitä lepoa tietenkään niin paljon saa ja hermot on välillä melko tiukalla..

Miijo olikin saanut tosi ala-arvoista kohtelua a-polin lääkäriltä!! Voimahalaus sinnekin ja onneksi miehesi nyt tukee ja ymmärtää!!

Voimia myös muille ä-polilta "käännytetyille"!!

Suppareita toivon niitä haluaville/tarvitseville ja hyviä vointeja kaikille!!

Onneksi on kuitenkin jo "meidän kuu", eli eiköhän niitä vauvoja pikkuhiljaa ala syntyä lisää!!

T:Kamomilla rv 36+1 (perästä tullaan:))

Vierailija
68/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaapa tosi tylsältä. Luulisi, että useamman lapsen syntymän jälkeen omaan kykyysi arvioida tilaasi luotettaisiin. Että jos supistaa niin supistaa.

Minulle sanottiin silloin viime viikolla kun kävin "turhaan" synnärillä, että tule vain takaisin jollet saa jatkossa nukuttua. Ainakin unilääkettä ja rauhoittelua olisi varmaan tarvittaessa tarjolla.

Tosin, en minäkään tuolla käynnillä lääkäriä tavannut. Kätilö kävi vain näyttämässä KTG käyrän, jonka lääkäri totesi olevan ok, ettei tarvinnut tavata.

Olisiko joku voinut vielä vinkata siitä syntyneiden listasta. Eli minkä otsikon alta löytyy.

Kiitos!

t.ELO08

Vierailija
69/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun olen vaivannut tällä. Olen etsinyt listaa tuolta vauvoista ja synnytyksistä yms. Nyt löysin, oli varmaan painunut niin alas kun nyt alkaa vasta tämä kuu. Pian on varmaan pinnalla harva se päivä. :-)

Meillä on nyt sauna valmis, joten mies on kutsunut remonttimiehet talkoosaunaan. Lähden itse tästä pakoon vanhemmilleni.

Rauhaisaa (tai toiveiden mukaan rauhatonta) öytä. Ukkonen varmaan tuo sähköä ilmaan...

t.ELO rv 36+4

Vierailija
70/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä väsyttäis ihan kiitettävästi, vaan eipä alkanut neiti tossa aikasemmin tirsoille, mutta mies kyllä nukahti. Mie otan sitten takasin, että painelen yöunille aikasemmin ;)

*Sannamilla* todella ikävän kuuloinen hiiva :/ Jos sua yhtään lohuttaa, nii varmasti se hiivankutina kaikkoaa synnytyksessä, ainakin ajatuksissa, ko tulee vallan muuta ajateltavaa ja varmasti saat kivunlievitystä suppareihin. Ja kyselit noista "ohjeista" - mie kirjotin ylös miehelle noin ajat meän neitin syömisistä sekä päikkäreistä, hän kun ei niin hirveen hyvin meän arkirutiineja tiiä. Muuten ei oo tarttenu pahemmin ohjeistaa. Mies kysyi ite viimeksi miten noi kestot (Fuzzit) pitää pestä, ko olin silloin viikko sitten synnärillä. Ja onneksi mieheni on oma-aloitteinen ja kysyy kyllä, jos on jotain kysyttävää. Ja vielä tosta asioiden kuntoon saamisesta :) Voishan sitä tehä vaikka ja mitä ennen vauvan syntymään, mutta nyt koen tärkeimmäksi levätä ite aina, ko vaan mahollista - jotain tässä vuosien varrella oon oppinut. Kämppä saa olla hajallaan ja jos se jotain ärsyttää, nii siivotkoon sitten ite ;) En oo muuten edelleenkään saanut laitettua vauvanvaatteita tonne lipastoon, mutta oon sentään ottanut ne jo lähemmäksi ;) Ja sulla alkaa kuulostaa oireet jo vähän enteileviltä!

*Mammeli* Voi hyvän tähen, ko eivät alkaneet ä-polilla milleen. Parempi ois välttää liian isoa vauvaa, ettei vaan pääse tapahtuun mitään ikävää ite synnytyksessä ja kuten *Sannamikin* sanoi, nii täällä ei mielellään kasvateta vauvaa yli 4 kiloseksi - kiitos synnärin ylilääkärin :) Toivottavasti jaksat ja toivotaan nyt aivan mahottomasti, että synnytys lähtis mahollisimman pian itekseen käyntiin *halaus*

Ja *Annalle* myös halaukset ja myötätuntoni! Ja *Nallekas* joutunut myös pettynään ä-poli käyntiin - toivottavasti ensi viikosta lähtien kaikkien ä-polikäynnit olisivat tuloksia tuottavia - todella ärsyttävää tollanen kyllä on!

*Miijo* Voi prkl! Sikamaista kohtelua oot saanut kohallesi ja anna palautetta siitä lääkäristä - se ansaitsee sen täysillä!!! Ja lähe vain heti uudestaan sinne synnärille, ko susta itestä siltä tuntuu, elä kuuntele muita. Siehän sen parhaiten tiiät, milloin ei oo enää "normaali olotila" eikä kukaan lääkäri. Että mua raivostuttaa sun puolesta tollanen lekuri. Tainnut tää lekuri elää puutteessa jo pitemmän tovin, ko tolleen kehtaa potilaille laukoa päin naamaa. Kovasti jaksamista nyt *isot halaukset*

Nyt taijanmennä tonne muitten seuraan - naapuri tuli kahaveelle.

Vierailija
71/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Hemmetti, jo 3-4 tuntia tullu n. 10minuutin välein supistuksia, sen verran jo tekee, että kävelemään pitää lähteä kun supistus iskee ja lämpimässä suihkussakin kävin josko nää vähän vauhtia sieltä saisi..paskan marjat..saman tuntoisia koko ajan, särkylääkkeen nappasin kans, loppuisi edes jos ei kerta tihentyä meinaa, ei tämmöinen "toiveiden herättely" mukavaa ole ja tietää vielä yötä vasten että ei varmaan tule nukuttua..

Pitäisikö tuota varmuuden vuoksi lähteä tarkistamaan että sairaalakassi on pakattu ja kaikki tarpeellinen on mukana??Jos vaikka sittenkin tulee yöllä lähtö??

No joo tulipa taas omaa napaa =)

Palailenpa taas

Vierailija
72/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistellut viidestä asti suht napakasti, ensin oli 8min välillä mutta nyt jo laantuneet noin 20min väleihin....eipä taida lähtö tulla vaikka kaikkeni antaisin jos niin kävisi....

sen kun tietäisi miten näihin saa lisää potkua....

Vierailija
73/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas täällä supistelua kerrakseen - meikäläiseltä kaikki oireet on kadonneet kuin tuhka tuuleen, mihinkään ei satu, ei supista, ei niin mitään. Imuiroin ja moppasin koko talon, käytin lapsia kirjastossa ja palkitsin itseni suurella subway-leivällä (no, siitä tuli jo vähän huono olo, muttei mitenkään raskauteen liittyvä). Mutta hyviä ja tehokkaita suppareita kaikille joilla niitä on.

miijo: aivan käsittämätöntä käytöstä, mutta myös hyvin tutun kuuloista. Muistan kun esikoisesta kävi hiukan samalla tavalla - olin yön tarkkailussa vuorokauden jatkuneiden supistusten vuoksi svo:lla ja supisteli niin, että roikuin sängyn vieressä olevassa tippatelineessä ja itkin. Aamulla supparit sitten laantui ja kiukkuinen kätilö natkutti mulle, että "koitas nyt päättää, että synnytätkö vai et, ei tää mikään hotelli ole".

Tän päivän huipennus oli, kun meinasin astua kyyn päälle meidän pihassa. Ei edes asuta missään metsässä, vaan ihan haja-asutusalueella - kylläkin aika ison metsän vieressä. Kymmeneen vuoteen ei ole yhtään käärmettä kuulemma tontilla näkynyt ja nytkin joka puolella rakennetaan uusia taloja - ihmeekseni en itse juurikaan käärmettä hätkähtänyt, mutta hirmuinen huoli tuli heti noiden lasten puolesta. Mekin ollaan paljain jaloin juoksenneltu koko kesä tässä pihalla. Kuusivuotias ehkä osaa jo varoa, mutta tuo 2,5-vee ei kyllä takuulla. Olisin oikeastaan toivonut säikähtäneeni niin kovasti, että synnytys olisi siitä käynnistynyt. Vaan ei.

tsemppiä kaikille oloihin,

anna ja rv 39+2

Vierailija
74/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulle sentään voimistuisi supistukset, mä en käsitä miksi nää kiusaa tällä tavoin, eräs kätilö sanoi, että lämmin suihku, litra vettä ja särkylääke jos ei niillä supistukset lopu niin ne on oikeita supistuksia, mä olen nuita yrittänyt ja mulla ei supistukset oo loppunu mut ei se väli oo tihentynytkään eikä voimistunu, 10min. välein voimakkaampi ja 5min. välein tulee sellanen mieto supistus, ei esikoiselta ollu mitään tällasta silloin tuli 1-2min välein samantien melkein. Ei se auta kuin oottaa ja se odottavan aikahan on sitten pitkä..:( pitää kohta ottaa uusi särkylääke ja toivoa että jotain tapahtuisi suuntaan tai toiseen, kerta yö edessä, mies töissä ja lapsenvahti jossain..

supistuksia kaikille niitä toivoville ;)

Vierailija
75/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut vähän turhankin touhukas päivä ja hyvä että pääsee enää rappusia kävelemään. Vieraiden takia ollaan touhuttu, vaikka tiedän kyllä, että he eivät meidän pölyjä tsekkaile. Olen asunut kyseisessä huushollissa vuoden, eikä siellä juurikaan siivoilusta perusteta. Mutta minkäs teet kun itse on vaan jotenkin äidinmaidossa kasvatettu siihen, että on oltava paikat tip top kun tulee vieraita.. SIlloin toki osaan höllätä, kun on pieni vauva talossa.

Sannami, mulla oli kakkosen kanssa just tollasta ärsyttävää supistelua pitkin loppu odotusta. Se oli niin turhauttavan ärsyttävän raskasta. Ja kun ne supistukset vielä ihan oikeasti sattuukin.. Olen ollut tyytyväinen, kun ei ole tämän kolmannen odotuksessa ainakaan vielä ollut vastaavaa.

Nyt syön vähän mansikoita ja sitten unta palloon. Nauttikaahan viikonlopusta ja lisääntykää ahkerasti, eikö vaan!?

Lyle

Vierailija
76/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan alkaa tapahtumaan, ko usealla jo säännöllisesti supistelee, jee! :) Oiskohan ensi yö jo Elotähkien aikaa...Tsemppiä nyt jokaiselle ja lisää voimia suppareihin :)

Ite käänsin ajatteluni jo loppukuuhun, että sinne asti mennään - ei tunnu miltään ja se ei oikeastaan haittaa mua nyt ollenkaan.

Taijan tästä ite hippasta kohta unilandiaan, joten huomiseen!

Vierailija
77/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos siitä, että olette myötätuntoisia...:)iso merkitys

nyt oloni rupeaa jo tasantumaan, ja tuosta kipupiikistä johtuva pahoinvointi rupeaa helpottamaan, mitään en ole kuiteskaan tehnyt tänään muuta kuin ollut.

Miehenikin varmaan huomasi eilen kuinka kipeä olin, ei ole ollut koskaan mukana synnytysreissuilla eikä ennen ole nähnyt silmissäni kipua, niin taisi olla joku vaikutus.kun ekaa kertaa raskausaikana kysyi äsken, vointiani...ja sanoi siihen , että älä huolehdi kyllä me yhdessä se sieltä vielä pois saadaan...

Kyllä tuo lääkärin käytös varmaan takaraivossa soi pitkään, ja varmaan seuraavan kerran kun lähtö tulee, niin sanon kyllä jo puhelimessa äitipolille, että uskaltaako sinne tulla?!en toivo mitään niin paljon, että vedet menee sitten kun aika oikeasti on, mutta nyt turvaudun siihen että tässä on vielä 11päivää laskettuun +14 päivää...

hankalintahan tässä just omien kipujen arvioinnissa on se , että vain toisen lapsen olen saanut niin että synnytys on käynistynyt luomusti, ja se käynisty ilman kipuja, kivuliaat supparit tuli vasta salissa.

Itellä ikää 29v, esikoisen sain 21v ja nuorimmaisen 23v.Helpointa oli se että esikoista odottaessa, en supistuksista tienyt mitään ennen synnytysaliin menoa.

Toivottavsti te joita supistaa pääsee tositoimiin, eikä teitä kiusaa turhat supistukset...

mutta voimia kaikille.:)

miijo

Vierailija
78/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lapsivesinäyte* otettiin eilen,ja oli nega,onneksi:)kaikki muutenkin kunnossa paitti et huomattiin siin sisätutkimusta tai siis tota näytettä tehdessä ett ävauva on niin alhaalla että tuntee pään sormelle!!!No tänään taas käyrille:S en oikein kyllä ymmärrä miksi kun sykkeet vauvalla oli 140-150 ja pisu puhas mut paineet koholla vähän...eli kaikki kunnossa.

Viime yö oli kamalan tuskainen,vauva liikkui pirusti etten saanu nukuttua kun vasta 2 jälkeen yöllä ja supistukset kiusas mua jo alkuillasta tonne yöhön asti mut ei ollut niin kipeitä joten enpä ollu huolissaan,ja kaiken lisäks toi sisätutkimus kun tehtiin ilman liukkaria niin ei mikää ihme et supisteli:D

mutta tuun ilmoittelee myöhemmin kuulumiset kun täytyy valmistautua kohti äippäpolia !!paljon voimia kaikille!

Vierailija
79/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli muuten tosiaan.Puol 1 aikaan alko meuhkaaminen,puski päätä,alavatsa oli sika kipeä.Jonkin verran supisteli.Otin panadol 1g-ei mitään vaikutusta.Sit tuli aivan uskomaton paineen tunne.Ei voinu maata,seistä eikä istua.Pissalla laukkasin 5 min välein vaikkei mitään tullukaan.Puoli 4 asti tätä jatkui.Sit nukahdin.Nytkin painontunnetta mutta tosi vähän eiliseen verrrattuna.Alko jo tuntuu et nyt jotai tapahtuu mut ei.

Koko viime vko olen juossut joka paikas ja siivonnut yms joka pv joten tänään aattelin olla ihan vaan kotosal.Ihan vaan saa kuullostella omaa oloa yms.

sellasta.Tääl on toisilla käynnistyksiä yms oireiluja mut sorry ku niin lahopää olen etten muista keillä.Mut tsemppiä niille ja kaikille muilleki!!Tällä hetkellä vakaasti uskon synnyttäväni ens vko aikana,mut katotaan....:))T.roosa 37+1

Vierailija
80/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että ottaa päähän, ja masentaa....mä olin jo ihan varma että tänään mulla on oma nyytti kainalossa kun sinne äippäpolille menin, no toisin meni. Eilisen supisteli koko päivän ja ekaa kertaa oon yölläkin herännyt pariin napakkaan supistukseen, mutta mitä vielä, täällä sitä ollaan ilman että on supistuksista tietoakaan.

Nyt vaan rupeaa tuo itse synnytyskin pelottamaan, en mä lähtenyt kolmatta lasta tekemään sillä linjalla että hankin jotain vastasyntyneen kokoennätyksiä ja kun kerta vauvan annetaan kasvaa ihan järkyttäviin mittoihin niin oikeasti pelottaa mahtuuko se pihalle ilman että minä repeän isosti tai että vauvalla on ongelmia.

Toisena vaihtoehtona on sitten sektio, mitä en todellakaan olisi halunnut varsinkin kun tiedän että palautuminen sektiosta on ihan erilaista....täällä kun kuitenkin on sitten kolme lasta hoidettavana sen sektion jälkeen niin jos on jotain nostokieltoja tms niin eihän siitä elämisestä tule mitään....

Mä nyt vakaasti luulen että enää en ikinä tähän hommaan ryhdy, ja sekin ottaa päähän että meidän lapsiluku määräytyy negatiivisten kokemusten ja pelkojen perusteella eikä sen mukaan mitä ihan oikeasti miehen kanssa tulevaisuudessa halutaan....

Mammeli ja jätti edelleen mahassa....