Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* TO-SU

31.07.2008 |

.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt päättänyt että ne yölliset masusta vihlasut jotka sattuu muuten perkeleesti niin on supistuksia.muutama tuli taas viime yönä ja vatsanahka vetäs niin kireelle että henkeä salpas...mut sit taas meni ohi..muuten tulikin suht hyvin nukuttua:D

Päänsärky ei ole vieläkään hellittäny eilisestä mutta otan kohta panadolia jos se ei auta niin odotan rauhassa huomiseen äippäpoliin ja kysäsen siitä...tänään alkoikin päivä supisteluilla...saas nähärä mitä tulloo...

*A-J*: Mulla kans tulee samanlail,kannataisko soitella neuvolaan kun mulla noi supistukset on päivä päivältä tiheemmät ja napakammat...

nyt pakko mennä keittään kahvit jospa päänsärky johtuis siitä...

Vierailija
2/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se on jo meidän kuu!!! I H A N A A !!

Kauhistus että olitte rustailleet tekstijä alkuviikosta, itse ehdin vain pyörähtää pariin kertaan tässä koneella ja aina jonkun 10 viestiä lukea, äsken sain loput 50 viestiä luettua. Ihanaa kun on aktiivista porukkaa, hyvät naurut tuli useaan kertaan ja myötätunto kasvaa päivä päivältä teitä muita tuskastuneita kohtaan =)

ON: Supistelee päivittäin enemmän tai vähemmän, ei tosi kipeesti eikä säännöllisesti, pettynyt olen kyllä jos mitään ei ole saanut aikaiseksi alapäässä!! Rehkinyt olen joka päivä ja eilen piti muistutella jo lähimmäisiä että hei meikä on oikeesti jo äippälomalla, joten en millään viitsisi tehdä yli 14 h työpäiviä!!! Mulla lienee jo oikeus maata sohvalla iltalypsyn jälkeen vaikka koko ilta, jos siltä tuntuu!

Jätkä on edelleen aikas vaisu, eilen illalla tuli napakampia potkuja, rauhoittivat mieltä kummasti. Huomenna on äippäpoli aika, sitä jännittyneenä odotellaan! Vähän kyrsii vaan kun pitää labraan ensin sinne mennä, joten aikainen herätys jotta ehtii lypsyllä käydä ja ajella kaupunkiin ja jonottaa labraan ennen lääkärin aikaa.

Kun tuo kuopus syntyi niin hankin lahjan jonka vauva toi isosiskolle, mutta neiti vähät välitti koko lahjasta, enemmä kiinnosti kaikki laitteet joita veikassa oli kiinni (oli siis teholla), ja nyt tämä veikka on sen verta pieni, ettei ehkä arvosta lahjoja. Vähän kaukulla odottelen mitä kaikkea tämä kuopus vielä ehtii tekemään nuoremmalle =) Isosisko odottelee vauvaa kovasti ja sitä että äiti pääsee mahasta eroon ja voi pelata hippasta hänen kanssaan =)

Kiitokset tuosta lapsiveden tikuttelusta, olen miettinytkin kuis sitä oikeesti tutkitaankaan =) Täytyy muistaa pyytää tikkuja neuvolasta niin eipähän sitten tartte miettiä niin paljoa kotona että mitä tämä on.

Joo mutta nyt päivän askareisiin... Aurinkoista päivää ja supistuksia niitä kaipaaville!

-E- 35+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut näitä ketjuja pitkin vuotta ja nyt tuli ensimmäisen kerran tarve saada vertaistukea. Eli LA on 25.8. ja tuntuu että siihen on ihan liian pitkä aika...

Mitä olette tehneet turvotukselle? Itselle sitä on kertynyt jo niin paljon että haittaa normaalia liikkumista ja olemista. Ja kaikkea kummallista on kokeiltu. Ruokavaliolla ja mm. vyöhyketerapialla olen yrittänyt saada tuloksia, mutta ihmeparantumista ei vaan kuulu :) Pahinta on öinen särky turvonneissa nivelissä...

Synnytys se taitaa olla tähänkin ratkaisu.. Onko hyviä vinkkejä tai kotikonsteja siihen? Vauva oli vk 25+0 "jo" 2600g eli voisi nyt olla jo ainakin lähemmäs 3000g...

-maija 36+3

Vierailija
4/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mukana ollaan remmissä vielä ja tuossa jo suunnittelin laittaa pojalle nimeksi tuon "Väinämöisen", kiitos vaan Annalle vinkistä....:)

Siskolleni ( joka myös raskaana) laitoin tuon tekstiviestinä ja hän laittoi takaisin, että itse voisi omalle pojalle laittaa nimeksi IISAK, koska raamatun mukaan hänen äitinsä Sara oli yli 100-vuotias saadessaan poikansa...mun sisko siis on 36 ja pitää itseänsä ikäloppuna...

Totuus on se, että kyllähän se ikä minustakin näissä odotushommissa alkaa jo vaikuttamaan...itse olen nyt 32 ja aion kyllä suositella muille lastenteot nuoremmille vuosille...kyllä sitä oli aivan eri kunnossa silloin 24-27 vuotiaana kun teki pari ensimmäistä....vai mitä mieltä olette? Olen aivan kateellinen joidenkin teidän iästä...muistaakseni ainakin *Sannami* ja *SnowFlake* oli näitä kadehdittavan nuoria mammoja....noo...vasta mulla kaveri pyöräytti esikoisen ja mittarissa 41 vee...

Ei minkäänlaisia oireita ole mitkä voisi viitata synnytykseen...ei auta äitinä kuin odottaa, että tuo jästipää päättää päästää piinasta...aikaisemmin olen saanut lohtua vauvanvaatteiden ja tavaroiden hypistelystä, mutta nyt tuntuu kuin synnytykseen olisi vielä iäisyys...edes vauvantuoksu ei tunnu vielä nenässä...

Palataan astialle myöhemmin, täällä Kemissä on pilvinen päivä ja viileämpää ----> jos jaksais siivota tän kämpän tänään...

TarjaMamma 39+1 ja "Väinämöinen"

Vierailija
5/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas liskojen yö. Alkuyön supisteli, puoli kahdelta nousin ottamaan panadolin särkyyn, sitten puoliunessa neljään asti, jolloin siirryin olohuoneeseen lueskelemaan. Nukahdinkin siinä sohvalle, joten kuudelta kipusin takaisin miehen viereen. Ja seitsemältä sitten nousimme. Jos ensi yö menee samanlaiseksi niin en kyllä mene töihin. Huomenna onkin minun viimeinen päivä "oikeissa" töissä. Sen jälkeen teen töitä vain omaan tahtiini.

Minulla kanssa särkee sormien pikkuniveliä Maija Mansikka ja olen ajatellut sen johtuvan juuri turvotuksesta. Omasta mielestäni kylmä vesi tuntuu aika hyvältä käsissä.

Kuulumisiin!

ELO rv 36+3

Vierailija
6/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana valvottu yö: eilinen ruohonleikkausurakka sai aikaan kipeitä suppareita, jotka kuitenkin lopahti joskus aamuyön tunteina. Hö. Tänä aamuna olen ehtinyt käydä vielä neuvolassakin, mieskin pääsi ekaa kertaa mukaan - oli ihan innoissaan sydänäänien kuuntelusta. Terkka sanoi, että jonkin sortin kestosupistus on päällä koko ajan, vatsa on niin pinkeä että vauvaa on vaikea tunnustella. Nyt juilii ja vihloo ihan koko ajan - muu väki lähti metsäretkelle, pitäisi varmaan koittaa hiukan nukkua.

maija.mansikka: Mulla ei ole turvotusta ollut alun jälkeen ollenkaan - olen kyllä näihin päiviin asti pitänyt sellaisia hyviä tukisukkia (suonikohjujen takia) ja sillä saattaisi olla kuulemma vaikutusta asiaan. Tavalliset lentosukat ei kuulemma välttämättä auta, mutta tuollaiset lääkärin määräämät sikakalliit jo auttaakin jotain.

Olin ihan varma viime yönä, että nyt synnytys käynnistyi, mutta edelleen siis ollaan odottavalla kannalla. Kun tultiin neuvolasta miehen kanssa, kuopus juoksi pihalla vastaan ja huusi "missä se vauva on? ottiko lääkäri sen jo pois?" Täällä muutkin siis aika odottavalla mielialalla...

anna ja rv 39+1

Vierailija
7/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TarjaMamma: arvaa mitä, mun sisko on kans raskaana! Ja kun viimeksi luin sun viestistä, että mies tekee näyttötutkintoa, niin pullakahvi meni väärään kurkkuun - täällä sama juttu siis :)

Katotaan, kumman Väiski täältä eka tulee ulos - hassua kun voi asiat joskus mennä niin samalla tavalla...

anna

Vierailija
8/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittari näyttää 27 partsilla!!puuh puuh puuskutan tässä vaikka en edes liiku..mulla on nyt kokoajan tiputellut jotain:)joten taidanpa soitella neuvolaan puhelinajalla ja kysästä tikuista varmuudeksi...

Mulla on nyt aamusta asti tullut vihlasuja alakertaan niin että oikein henki salpaa kun sen verta sattuu.Ja kuukautismaiset kivut viel päälle..silti sitkeenä mennään puistoon kaverin ja sen muksujen kanssa,että saa päivän kulumaan,illemalla ajattelin kuurata veskin kyllä:Dmulle tullut vessanpesu kausi,tuntuu et se on kokoajan tosi likanen:D

*TarjaMamma*:täytän tosissaan 23 ,11.päivä elokuuta::D mutta kyllä se silti tuntuu tämä raskaus ottavan voimille eri tavalla kun esikoisen kanssa..voi olla kyllä osansa tällä kesälläkin.Esikoinen oli kevät vauva niin ei ollut turvotusta ja kaiken maailman kipuiluja..

*elo*:voi kun tuntisin sen kylmän veden käsissä:Dmä en edes tunne vettä kunnolla,ellen ihan jääkylmää vettä pistä tulemaan:D

Se on tosissaan meijän kuukausi alkmassa jee!!paljon voimia viimesiin päiviin!!!ja supistuksia niitä kaipaaville!!

Vierailija
9/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minkä ikäinen? En muista enää vaikka olihan se siinä elokuisten listassa, opettajahan sä vissiin olit? Minä olen lähihoitaja.

Mun siskolla LA 13.10.

Nyt kahvia juomaan....

Vierailija
10/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kans 32... :) joo, opettajana oon yläasteella. Mun siskolla la vasta helmikuusssa, mutta kuiteskin.

Vierailija
11/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin pv tulos,mittari näyttää jo nyt 21.6 astetta.Ollaan menossa miehen siskon perheen kans vauhtipuistoon ja uimarannalle.Mies tulee vasta myöhemmin mukaan joten juosta saan varsinki pienemmän peräs.Valmiiksi jo väsyttää.

Iästä sen verran et minäkin täytän syyskuussa 32.v ja tunnen kyllä itseni vanhaksi ja raihnaseksi jos vertaa siihen ku pojan sain ja olin 23.v

Supistuksia ei ole paljon ollut ja vauvan liikkeet on mielestäni hiljentyneet jonkin verran.Viime yökin oli niin rauhallinen ja puuduttavan pitkä.

seuraava nla käynti vasta 12.8 ja toivon todella et ei tarvis sinne mennä.Sais olla jo tää muksu kainalossa siinä vaihees.Mua vähän stressaa ku pojal alkaa ekaluokka 11.8 nii olis kiva jos vauveli olis jo syntyny ja oltas kotona.Vaan eipä tietenkään siinä nii hyvin käy.Nii ja siinä välis 7 pv olis tytön synttärit.saapa nähä...Sellasta mut nyt pitää mennä eväiden tekoon.Toivotaan nyt niitä avaavia supistuksia kaikille halukkaille!!!T.roosa 36+6

Vierailija
12/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans täällä on melko hiostava ilma tai ainakin siltä se itestä tuntuu. Lapset kyllä sano, ettei täälä on mikään kuuma - mittari näyttää ulkona +21 ja pilvessä on eikä tuulta juuri yhtään eli ei mikään ihanne keli, ainakaan mulle.

Ihan alkuun: sopisko sellanen juttu, että tohon *Syntyneet vauvat-listalle* laitettais vain noita vauvojen syntymäjuttuja eikä mitään muuta turinaa? Tulee muuten todella pitkäksi viestipino. En halua olla mikään pilkun*****ja, mutta kuitenkin ehkä vähäsen nyt olen ;) Voin tossa tehä ton syntyneet listan uusiksi, jos tarve sitä vaatii....???

*SF* Kyllä sie voisit neuvolaan soitella, mutta pyydä ottamaan se näyte emättimestä, ko siitä pissasta otettuna se vääristää sen.

*Maija Mansikalle* teretulemasta ja muistan ton ikävän säryn sekä pakottamisen aina öisin/aamuisin sormissa - ite hieroin käsiäni, mutta eipä se juurikaan auttanut, paitsi sitten vasta, ko vauva syntyi ;) Juotko paljon vettä? Se auttaa ja syö vaikka ananasta, ko sekin poistaa nesteitä kropasta.

*TarjaMamma* Olet niin oikeassa tossa, että mitä nuorempana lapset tekee, niin sen kivuttomammin se käy. Ite ootin esikkoa, ko olin 19-20 enkä kärsinyt mistään oireista ja nyt tätä oottaessani on tullut tutuksi nää loppuajan ihanuudet eli just tää kävely on aika tuskallista. Ja mulla kans ikää plakkarissa tällä hetkellä se 32!

Jos lähtis vaunutteleen toviksi, sais neitin päikkäreille ja ite pääsisin noitten vauvakamojen kimppuun.

Vierailija
13/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla sisään kun ulkona on niin kuumaa.. Ei viitsi itseään läkähdyttää kun sisällä on mukavan viileä vielä hetken aikaa..

On tää kans, kun mun miehellä on yritys niin kaikki tulee aina hätyytteleen mua tänne kotiin.. Ihan kun se kotona töitä tekis.. Noo sellasta se on.. Vauvan synnyttyä pitän ovet visusti lukossa ja verhot ikkunan edessä.. Heh..

Täällä eilen supisteli hetken aikaa säännöllisesti, MUTTA ei vieläkään mitään kunnollisia.. Pöh.. Noo jospa sitä lähtis sitten kävelylle ja hieman "ärsyttäisi" vaavelia..

Mulla on ikää 21 ja pitää sanoo että todella hyvin on mennyt odotusaika ja tuollaset.. Nyt vasta pari viikkoa sitten alko tosiaan ne häpyluukivut, mutta muuten ei mitään.. Ja nyt osaan sitä jo arvostaa ettei mitään kipuja tai oireita ole ollut.. Aluksi olin niin että oonkohan edes raskaana kun alkupahoinvointi meni ohi niin ei mitään ollut.. Mutta maha kasvaa.. Ajattelinkin että lapset tekisin ennen kuin täytän 30.. katsoo nyt sitten millon seuraava tulee=).. Jännitän vaan sitä synnytystä että miten kipeetä se tekee ja että onnistuuko se puudutuksen anto, ettei käy niin että menee läpi ja tehoo ei ole..Onko tuollainen edes mahdollista?

Ja taas tuli anopilta viesti että joko on vauva tulossa maailmaan.. ARGH.. Eilen just sanoin ettei se ole mitään ilmottanut.. Kai tuo anoppi kuvittelee että me ei ilmoiteta sitten, muutenkin se on hieman omalaatuinen nainen..

No mutta iloista päivää ja nauttikaa jos pystytte.. Haleja ja voimia kaikille..

Sisuliini 38+4

Vierailija
14/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on tuskasen kuuma..ei yhtään huvita aurinkoon mennä.

Viimenen neuvolakäynti on nyt sitten takana. Painoa oli tullu viikossa 1,9 kg...ja siis ihan sikana turvotusta. Leukosyytit terkkarin mukaan +++ mitä lie sekin sit meinaa?! Ei ollu kuitenkaan huolissaan kun sektio jo ens viikolla. Mut jos ennen sitä tulee päänsärkyä yms heti pitää ottaa yhteyttä...Paineet ja hemppa ok, vauva liikkuu hyvin ja sykkeet 145.

*Maija.Mansikka* Tervetuloa mukaan! Mulla kans tätä turvotusta näin loppuvaiheessa. Oon yrittäny syödä ananasta ja greippiä...ne sitoo nestettä. Ja sit vaan vettä tosi paljon...

*Sisuliini* Täytyy kyllä sanoa että taitaa sulla olla aikamoinen anoppi...mulla menis hermo totaalisesti jos joka päivä olis kyselemässä.

*A-J* Passaa hyvin että syntyneisiin vaan ne vaavan tiedot ja turistaan sitten tuolla vauvat-puolella muita juttuja.

Mutta siis tosiaan huomenna alkaa meidän kuu!! Muistan vielä kun ajattelin vähän aikaa sitte että elokuu ei tuu ikinä...ja nythän se jo on. Nyt vaan kun kaikkien nyytit vielä haluais maailmaan ajallaan niin päästään turisemaan tonne vauva puolelle.

mut nyt lähen lepäämään..kaks yötä menny jo ihan persiilleen vessassa ramppaamisen takia...

Jaksuja!

Sismus 38+5

Vierailija
15/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että huomenna on jo elokuu! Eiköhän suurin osa meidän vauvoistakin synny elokuussa, toivottavasti.

Neuvolassa on taas käyty tällä viikolla ja vauvan sykkeet oli tosi korkeat, huiteli n. 180:aa. Sen jälkeen kun vaihdoin kyljelleni ne kyllä laskivat vähäsen, mutta olivat silti enemmän kuin tavallisesti. Silleen jäi mietityttämään tuo, että onhan kaikki varmasti ok.

Palailen myöhemmin!

Pioninen 36+

Vierailija
16/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin neuvolaan mutta ei ollut oma terkka palannut lomalta:S soitin sitten toiselle terkalle niin sanoi että huomenna voivat äippäpolilla tehdä sen testin että tihkuuko lapsivettä vai eikö,kiva jos tässä rupeekin lorahtelee enemmänkin nii...nyt kun olin liikenteessä ja seisoin niin kyllä vaan tihkuu jotain...no oottelen huomiseen nyt sit...

Tää helle alkaa olemaan kamalaa:(ei jaksanut puistossa olla pojan kanssa kun muutaman tunnin,poikakin halusi kotiin ja valitteli kuumuutta:)eli ei tarvinnut raahata kiukkuavaa uhmista kotiin kun itse suosiolla lähti:D

joku mainitsi että oli kestosupistus päällä??mulla taitaa sit olla sellasia kun kättärillä se käyrä piirsi kokoajan 20-50 välistä suppareita,ei menny alemmas 20...

täällä kanssa vauva hiljentynyt kovasti,kyllä liikkuu mutta tosi vähän...mutta tämä jässikkä onkin iltavirkku,eli kun minä käyn tutimaan niin vauva alkaa jumppaa:D

nyt jätskiä!!pitää muuten ukolle vinkkaa että tuo ananasta kaupasta :D

Vierailija
17/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mittarissa 35 vuotta, esikoinen nyt 2v7kk. Kyllä vanhakin voi jaksaa, minulla ei kummassakaan odotuksessa ole ollut mitään erityisiä raskausvaivoja, ei edes pahoinvointia alussa!

Nyt alkaa kyllä tämä synnytyksen odottaminen kypsyttämään, mutta se tuntuu olevan tällä porukalla päällimmäisenä ikään katsomatta! :) Neljäs äitiyslomaviikko 2-vuotiaan touhutaaperon kanssa alkaa myös kyllästyttää, ehkä johtuu osaltaan siitä että on ehtinyt jo tovin työelämässä viettää päivänsä, niin saippuakuplapullon täyttäminen yhä uudestaan ja uudestaan alkaa tuntua niiiin turhalta hommalta..

Odotankin jo malttamattomana uutta käännettä eli sitä kun vauva syntyy ja mies jää kotiin saippuakupla&muovailuvahavastaavan hommiin ja itse pääsen keskittymään vaihteeksi vauvanhoitoon!

Huomenna ä-polilla käynti vauvan kokoarvion takia, esikoinen käynnistettiin hidastuneen kasvun takia 39+1, kaikki oli kuitenkin ihan normaalisti ja kokoa silloin 2650 g, jolla silläkin pääsi "normaalikokoisten kirjoihin", kun kerran 2,5 kg ylittyi. Tällä kertaa kokoarvio viikolla 36 2,5 kilon tuntumassa, joten ilmeisesti syystä tai toisesta synnytän pieniä lapsia (itsellä ei mitään sitä vastaan, onpahan helpompi saada pihalle!). Huomenna tasan 2 vko edellisestä kokoarviosta ja jos on jatkanut kasvuaan tasaisesti omalla käyrällään jäädään odottamaan synnytyksen normaalia käynnistymistä.

Tsemppiä kaikille viimeisen kuun osalta ja toivottavasti päästään pian itsekukin tositoimiin!!!!

Josper 38+3

Vierailija
18/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekasin nyt uuden listan syntyneille vauvoille ja jos jokainen kehtaisi sinne lisätä uudestaan syntyneet vauvansa :) Toivottavasti en nyt vaan loukannut ketään..?

-AJ-

Vierailija
19/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mää oon kanssa 32, niin kuin aika monet näytti olevan. Mutta mulla vasta esikko tulossa. Mulla ei oo pahemmin ollut pahoinvoinnin jälkeen muuta vaivaa, kuin tuo supistelu - taitaa johtua kuitenkin ihan siitä että vauva on iso ja alhaalla ja äiti pieni. No tuo polven oireilu kyllä saattaa olla osittain iästä johtuvaa, johan sitä tässä lähempänä keski-ikää alkaa nivelet kulumaan;)

Ja vaikka nyt ei vielä tätäkään olla ulos saatu, niin kyllä me vielä lisää vaaveja haluttaisiin, pitää vaan pitää tiukkaa tahtia päällä kun näin vanhana aloittaa.

Mulla on äippäpoli koon takia kahden viikon päästä - kahtotaan mahtuuko neiti ulos... Joteskin toivoisin että joka tapauksessa ennen la:ta (30.8) tämä syntyisi. Mun isällä on 60v synttärit tuossa 27.pvä, olishan se kiva kun ensimmäinen lapsenlapsi olis sitten jo maailmassa.

Vedenjuonnista: mulla kanssa varsinkin aamuisin kauhea jano koko aika, mutta joteskin kuitenkin tuntuu että kaikki nesteet jää lillumaan vatsalaukkuun. Ja sitten tulee tietenkin huono olo.

Eilen oli muuten kiva kun sain miehen usutettua mukaani vähän vauvanvaatetta katsomaan (jotain meinaan ostaa valmiiksi tuon ä-pakkauksen lisäksi) - oikein innostu kun löysi söpöjä vaatteita! Tosin joittenkin käytännöllisyydestä piti vähän huomauttaa ja kehottaa katsomaan pesumerkinnät, mutta ajatus tärkein:) Onneksi se ei hirveesti yrittänyt tyrkytttää niitä vaaleanpunaisia...

Suihkuun ja ruokakauppaan - mulla muuten tekee hirveesti mieli suolasta 'kunnon' ruokaa, lihaa yms..

pömppä

Vierailija
20/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat pojat on syntyneet torstaina eli ehkäpä tämäkin vauva haluaisi tulla maailmaan ehkä jo ensi viikon torstaina tai sitä seuraavana. :D

Täällä on vaihteeksi mukavampi olo. Pojat ovat yökylässä edelleen mamman ja pappan luona, tosin tulevat varmaan piakkoin kotiin. Eilen illalla käytiin miehen kanssa toivottavasti viimeistä kertaa pitkään aikaan iltaa viettämässä. Käytiin syömässä nepalilaisessa ravintolassa ja sitten mentiin yön konserttiin. Hyvä konsertti oli vaikka toki se seisominen tuntui pahalta. Supistuksia en kyllä silläkään saanut, taisi vauva vaan ajatella että tuonne maailmaan en ainakaan tule kun on niin hirveä meteli. :D

Tänään olen saanut rauhassa tosiaan olla ja se tuntuu mukavalta. :) Nukuin kymmeneen asti aamulla ja sitten kävin kaupasta ostamassa isoille veljille ne vauvanuket ja vielä tehtäväkirjat kaupan päällisiksi, saavat ne sitten vauvalta lahjaksi kun tämä syntyy. Ostin halvimmat mahdolliset vauvanuket koska tuskin pojat niillä pitkään leikkivät, viimeksi ainakin esikoinen kuljetteli "omaa vauvaa" mukanaan pari ensimmäistä viikkoa ja sitten se pikku hiljaa alkoi unohtumaan.

Mutta kuitenkin tänään olen saanut yksikseni olla napani kanssa. Kävelin tuossa vielä metsässäkin yksin ja ajattelin kuinka mukavaa on vaihteeksi olla irti "oravanpyörästä" ja antaa miehen huolehtia laskuista ja esim. siitä onko kaapissa vessapaperia vai ei, minä vaan keskityn tähän omaan itseeni.

Huomenna on taas neuvolapäivä ja sitten alkaakin viikonloppu. Tuossa kun mies soitteli niin sanoin hänelle että saavat taas sunnuntaina mennä poikien kanssa anoppilaan niin minä olen täällä yksikseni. :) Jos sitä vaikka lauantaiksi taas jonkun retkipaikan keksisi niin olisi tekemistä.

Ikäkeskusteluun sen verran että minä olin esikoista odottaessani 20, kakkosta odottaessa 24-25 ja nyt siis 27. Luulen että meidän lapsiluku on nyt sitten tässä joten olen sitten saanut kaikki lapset ennen "ensisynnyttäjän keski-ikää". Ihan hyvältä tuntuu, vaikka toisaalta minulla onkin sitten työelämä ihan paitsiossa teihin moniin muihin verrattuna.

Smaragdi vaihteeksi hyvällä tuulella rv 39+5