Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* TO-SU

31.07.2008 |

.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Miijo* oli muuten tosi v-mäinen käynti sulla siellä! Et satu muistamaan kuka lekuri oli kyseessä, ihan vaan nimikirjaimetkin riittää, olen nimittäin tavannut sen meidän esikoisen synnytyksen aikaan joka ikisen synnärilääkärin varmaan K-S:n alueelta! Itselläni on käynyt tämän raskauden aikana niin siunattu onni, että joka kerta kun olen äippäpolilla käynyt niin on osunut sama ihana naislääkäri kohdalle. Tommosessa tilanteessa tulee vaan tosiaan itselleen semmonen pelko perseeseen että onko sitä ihan vainoharhainen jos nyt lähtee sinne tai voiko niille edes soittaa ja kysyä, että jokohan voisi tulla paikan päälle vai kärvistelläänkö vielä kotona... Mulla on itselläni vähän sama tilanne noiden suppareiden arviointien kanssa, eli esikoinen käynnistyi luomusti, mutta ei mitään kovin kivuliaita supistuksia ennen kuin vasta ihan ennen ponnistusvaihetta ja toinen taas syntyi sektiolla, joten ei mitään aavistusta kuinka kivuliaista suppareista pitäisi lähteä liikenteeseen... Ja nyt juuri kun pitäisi olla niiden kanssa erityisen tarkkana, että synnytys ei pääse käynnistymään sektio ajan takia X-(

*ON* Kaksi mahtavasti nukuttua yötä takana! Jiihaa!!! Nti Wiis Ween kanssa käytiin keskustelu tuosta äidin ja isin väliin nukkumaan könyämisestä ja on nukkunut nyt kaksi täyttä yötä omassa sängyssään. Ainut huono puoli on se että nyt kun päiväväsymys on väistynyt niin olen ihan turhautunut päivisin kun tuntuu että ei ole mitään tekemistä ja odottelen vaan että leikkauspäivä koittaisi. Niin tosiaan sektiopväksi on mulla määrätty keskiviikko 6.8 eli ei olisi enää pitkään odotettavaa... On ollut hauska katsoa kun aika monelle täällä on annettu tuota samaa pvää äippäpolilla käyntiä tai käynnistystä varten! Hiljeneekö palstalla hetkeksi 6.8.??

Muuten olo on ollut aika hyvä, samaa ongelmaa vain kuin oliko se *Tarja-mammalla* eli hikoiluttaa öisin, mies taas valitti viimekin yönä kun on kuulema viileä makkari. No, karaistukoon hieman...

Tuohon ikä kyselyyn vielä eli itse olen 29 v, poika syntyi kun olin 22 v ja tyttö kun olin 23 v.

Nyt lähden päivän siivouksien pariin kun Nti on mummon luona päivän, mikä siunattu rauha tämä onkaan... Lämmin kiitos anopille!!

E-A ja rv 38+4 (tai enään 4 pvää...)

Vierailija
82/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin.. Ja nyt on todella huonosti nukuttu yö takana.. Heräsin puol neljä kun supisteli ihan pikkiriikkisen kipeästi.. No valvoin sitten kuuteen asti ja nukahdin kahdeksi tunniksi.. Sitten tuo koiranpentu piti ulkoiluttaa.. Huoh, toivoisin että mulla olisi edes normaali mies, joka tekisi kotona jotain.. Mutta ei, minä joudun kaikki tekemään vaikka vauva syntyisi.. Nyt ottaa päähän ja itkettää.. Oikeestaan toivon että syntyisi niin pääsisi pois kotoa.. Puolentunnin päästä pitäisi olla serkuillani niin tuo mies vaan juo rauhassaan aamukahvia, ei ole kiire mihinkään.. Voi Vi..u!

No joo... Täällä ei tosiaan ole mitään ilmoitusta annettu että vaaveli syntys.. Ylläri.. Noo..

Voi Miijo.. Olisit avautunu sille että tuu ite synnyttää ja kipuilemaan.. Lääkärit on just tollasia.. Enon vaimo sanoki et välil täytyy niit lääkäreitäkin komentaa..

Mutta johan tuli taas valitettua.. Anteeksi tämä kiukun puuskaus..

Sisuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko *Sannami* joutunut/päässyt yöllä lähtemään kohti synnäriä, ko ei oo vielä kuulunut mitään...? Ja mikäs *TarjaMamman* olo? *SF:n* uusia kuulumisia ootellaan kans sekä TOTTAKAIT kaikkien muidenkin :)

Täälläpä ei mitään uutta rintamalla - aamulla oli yks S käytössä ja mies vielä ite tuumasi, että eikös se tänään pitänytkin syntyä, että vähän avittais?! Velmu ukko mulla ;) Ja aamulla myös huomasin, ettei kävely oo enää hankalaa eikä vihlo alakertaa - eli oiskohan Elli ottanut pakkia...? En tiiä, mutta mukavaa kyllä, että välistä näinkin.

Oon tässä lähössä kylille, meinasin kirpparilla ainakin käyä ja sitten ostamassa uuden Muumi-mukin itelle (innostuin keräämään niitä tossa tovi sitten).

Oikein hyvää lauantaita kaikille! Palajan myöhemmin lukemaan uusimmat kuulumiset.

Vierailija
84/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans mammeli niin pettynyt olo, olin luullu, että viim tänään vauva maailmassa ja itse olen sairaalassa. tuossa nuo kassit edelleen on... =(

eikä paljoakaan apua tainnu eilisistä tutkimuksista olla, hiukan supisteli, mutta nyt ei mitään säännöllisiä tuntemuksia, jotka viittais että lähtö on lähellä. =(

mä stressaan tässä varmaan eniten tuota koulun alkua. esikoinen aloittaa koulun 12.8 ja mä olisin todella halunnu olla ekapäivänä siellä mukana, mutta kun tää vauva ei taida haluta syntyä vielä, niin varmaan huonolla tuuurilla just silloin olen sairaalassa! (la 13.8) Ajattelin että mun pakko laittaa hänelle jotkut siistit kouluvaatteet valmiiksi, ei muuten tiedä, mitä löytävät hänen päälleen.. =) Ja niistä ns ohjeista, mä olen jääkaapin oveen ns pääpäärteiset ohjeet laittanu, mitä lapset tarvii yms.. on ainakin itsellä parempi olo, kun tietää, että siitä voi katsoa, jos ei tiedä esim miten usein lapsille pitäis ruokaa antaa tms, jotka äidit tietää ilman lappujakin.. =))

ja mä kans noita laskuja olen maksellu yms, kun ei tiedä milloin sinne sairaalaan mennään, jottei jää maksamatta...

voi kun osais olla ajattelematta koko ajan tätä sairaalaan menoa ja stressaamatta näistä aikatauluista.. kun mitään ei voi.. syntyy sitten kun syntyy.. mut asiaa ei paranna yhtään ihmisten kyselyt ja soitot ja hämmästelyt, että vieläkö sa odotat... aargh.. eipä auta kun kestää.. eihän tämä ikuisuutta kestä, vaikka siltä välillä tuntuu!

jaksamista meille kaikille! =)

nallekas 38+3

Vierailija
85/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nallekas: mulla on ihan samanlainen aikataulustressi - muuten tää nyt ei niin ahistavaa kai olisikaan. Miehellä alkais koulu kans 11.8. (ja esikoisella eskari) ja olen niin ahdistunut siitä, että saan heti kotiuduttua olla yksin kotona. Nyt ukko on ollut kesälomalla jopa kolme päivää jo. Sanoinkin, että soittaisi sinne koululleen, että voisiko mitenkään tehdä ekan viikon hommia etänä täältä kotoa.

kyselyitä tulee, koko ajan joku tivaa että "mitä kuuluu". No ei niin hääviä kuulu, mutta ei sitäkään viitsisi kaikille toitottaa. Suutun ihan kaikesta ja hermostuin miehelle kun ei ole saanut aikaiseksi siivota meidän puuvajaa ja uusia puita on tänään tulossa, että painelin ja siivosin koko kopin ja vielä hakkasin yhden sylillisen halkoja. Nyt onkin sitten melkoisen kipeä olo. Kannatti siis. Pelästyin myös eilistä kohtaamistani kyyn kanssa sen verran, että tuli kamala hoppu ja hätä siivoilla pihasta kaikki mahdolliset puskat ja lautakasat, jossa käärme saattaisi piilotella.

Josko sitä kuitenkin uskaltaisi tuonne pihalle muiden joukkoon - saan vaan aika helposti riidan aikaan kaikkien kanssa, kun suusta tulee pelkkiä sammakoita :)

Muille parempaa mieltä,

anna ja rv 39+3

Vierailija
86/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea että muillakin mieli hieman apea, itselläni koko päivä on ollut itkuinen ja kärttyinen....mä koen jotenkin itseni isosti epäonnistuneeksi tän koko raskauden suhteen.

Mä olen sen verran monta kertaa tässä raskaudessa kuullut kommenttia siitä kuinka valtava olen ja myös lääkäreiltä siitä että "ylipainoinen odottaja" (eipä täysin sama paino aiemmissa raskauksissa ole puheenaiheeksi päässyt)....niin nyt sitten tuntuu että kaikki katsovat että "läski äiti synnyttää läskin vauvan". Tiedän kyllä ettei noilla asiolla ole tekemistä toistensa kanssa mutta siltä ne säälivät katseet ja suureen ääneen tulevat päivittelyt isosta vauvasta ja isosta mahasta tuntuvat.

Tuntuu että loppuraskaudeksi pitää piiloutua peiton alle ja tulla ihmisten ilmoille vasta kun vauva on syntynyt....se vaan ei taida olla mahdollista kun mies on menossa töihin maanantaina ja mun pitää hoitaa nuo kaksi isompaa lasta itsekseni, viedä isompaa taas päiväkotiin ja ulkoilla pienemmän kanssa yms... pojan puheterapiakin pitää siirtää kun se olisi alkanut ensi viikolla. Joten paljon on tekemistä eikä voi vain luovuttaa ja tunkea päätään pensaaseen....

Mammeli ja supistusvapaa päivä....

Vierailija
87/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön nukuin hyvin ja olen edelleen ottanut hyvin rauhallisesti, jotenkin pelkään nyt ihan hirveesti aiheuttavan supistuksia, etten vain joutuisi kokemaan samaa.

maha on vain ihan kuralla, ei oikein meinaa nyt sietää ruokaa sen peräruiskeen jälkeen.

E-A kyllä mullakin tuolla äitipolilla on tullut aika monenlaisia lääkäreitä vastaan .kaikista pahin kokemus oli -02 kun nuorimmaista tein niin sain kyllä mielettömän kammon mieslääkäristä, hoikka ei kovin vanha, nimeä en muista.mutta niin hirveäasti ei muhun ole sattunut kuin se kun puhkasi mun kalvot, ja se miten mua kohteli.

Tämä oli nainen, nimeä en tiedä ja noista nimikirjaimista en saa kyllä mitään selvää,oiskohan T.W tai N. sellainen lyhyt tanakka,vaaleat polkkahiukset.ikää yli 50 veikkaisin.

Mutta löytyy sieltä ihaniakin kätilöitä ja lääkäreitä...ihanin lääkäri mun mielestä on taas se vanhempi mies olikohan joku kaarl....en muista ikinä nimiä.oli mulla esikoista odottaessa ja myös tuolloin -02.

Ootko säkin -79 syntynyt, ootko jyväskylässä käynyt koulut?

mammeli: mulla on kans sellanen olo että olen tässä raskaudessa täysin epäonnistunut ja tyhmä!!!!

voimia sulle kans kovasti..:)

ja kaikille muillekkin....kyllä tää loppu on hankalaa, esikoisen ootus kyllä siinä mielessä kaikista ihanin kun ei tienyt yhtään mitään ennakkoon mistään kivuista.

yrittäkäämme jaksaa...päivä kerrallaan....

miijo 38+4

Vierailija
88/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että *Mammeli, Nallekas ja Miijo* teän fiiliksiä - todella inhottavaa, ko tulee/on tollanen olo :( Jokainen teistä on tärkeä eikä yhtään vähäpätöinen - muistakaa se :) Kunpa voisin jotenkin auttaa teitä, mutta suuret virtuaalihalaukset ainakin teille voin lähettää ja tsempata eteenpäin...Toivottavasti mielialanne paranee pian ja aatellaan huomisen olevan parempi meille jokaiselle...

*Anna* Mie muuten oon ollut kans viime päivinä kauheen kärttynen, varsinkin noille meän vanhemmille pojille, tuntuu etteivät usko yhtään mitään mitä heille sanoo/pyytää/neuvoo. ARGH!!! No eiköhän tää mee joskus ohi ;)

Tänään saatiin vihdoin maalattua taas taloa. Miehellä aina ollut jotain työkiireitä/esteitä. Ihanaa ja huojentavaa nähä, että näkyvää tulosta tapahtuu viimeinkin - on niin kauan ollut työn alla tuo maalausprojekti. Ite maalasin vaan sellasista paikoista, joihin ei tarttenut kiikkua eikä kurkotella. Nyt taijan oikasta itteni toviksi soffalle...

AJ&Elli 36+6

Vierailija
89/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mammeli,miiijo ja Nallekas* teille paljon virtuaalihaleja ja kaikille muillekkin!!

Rupesi kyllä veeituttaa toi *miiijon* huono kohtelu:S muurr...mullakin on ollut muutama tiuskiva lekuri ja vähättelevä..tänäänkin just kun suppas niin käyrä ei piirtäny mitään?ja mua sattu pirusti ja masua kiristi...kätilö katto mua kun vainoharhasta...mut eiköhän me itse tiedetä ja tunneta miltä meistä tuntuu,joten kettuun käyrätkin!!!

*ON*: mua alko ärsyttää tämä rampaaminenn polilla,kun tänään olin vain ja ainoastaan ktg:ssa ja kaikki oli kunnossa..miksi ihmeessä pitää juosta joka päivä polilla kerta kaikki oli jo eilen ja sitä edellisenä päivänä kunnossa..se rassaa mua ja huolettaa...kätilö sano tänään kun vähän kiukuttelin tän päivän käynnistä että suomessa meillä tarkkaillaan tiheästi mielummin että vauva saadaan varmasti terveenä turvallisesti ulos:)tottahan se on mutta mitä kun ei tällä vauvallamme ja minulla ole hätää!!noo tänään se rentoutti että isosisko otti 4 ween hoitoon ja olivat kokopäivän korkeasaaressa,saatiin kullan kans laatuaikaa ja grillailtiin hänen siskollaan ja saunottiin...ei muuten toi saunominen oo kivaa:S tuli huono olo..ja oli pakko poistua vilvotteleen.nyt sitten poitsu tuli kotia ja menossa tutimaan eli helppo päivä mulle:)tänään taas tuli tulppaa enemmän..toivottavasti en tänäyönä lähe sentään synnyttää..mä toivon kovasti että meijän vauva pysyy vielä viikon verran masussa...

nyt juomaan sitten litra tolkulla vettä kuntoi grilliruoka pistää janotta!!vointeja kaikille tasapuolisesti!!

Vierailija
90/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsen koneelle, netti taas tökkii meillä päin tai sitten ukkostaa tai sitten täytyy noita töitä tehdä, kaikki nämä yhdessä häiritsevät pahasti nettiriippuvaista =)

Eilen kävin äippäpolilla, jätkällä oli painoa 3 kg aikas tasan, sektio päivä on sovittu 26. päivälle, lääkäri olisi halunnut (ja mie kanssa) jo edelliselle viikolle mutta sinne oli jo kaikki ajat varattu (kauheeta miten paljo sektioita tehdään, en ollut ajatellutkaan), joten silloin oli eka "vapaa" aika, ei sekään vapaa ollut mutta koska seuraava leikkauspäivä olisi ollut 29. ja laskettuaika on 30. niin ei niin täpärälle jätetä, HYVÄ niin!! Mutta kyllä mie pikkaisen (hmm.. aika paljonkin) toivon että päättäisi syntyä tämä mies vähän ennen tuota päivää.

Ohjeeksi sain että aikaslailla ekoista supistuksista passaa lähteä sairaalaan ja sitten leikataan, PAITSI jos synnytys on hyvin käynnissä ja tuntuu hyvälle voin alakauttakin synnyttää. Tämä oli minusta oikein hyvä suunnitelma, sillä ei mulla mitään alatie synnytystä vastaan ole, tosin kokemustahan mulla ei siitä ole ja lantiossa pitäisi tilaa riittää, vaikka vähän isompikin mies pungertaa pihalle =) Haavakipua täytyy nyt tarkkailla ja senkin lisääntyessä passaa tulla näytille heti kun siltä tuntuu. Todella mukava lääkäri oli, kerrankin sellainen ei kiireinen ja tiesi mistä puhui (tai ainakin kuulosti siltä) =) ja osasi jopa tuota mun veritaudistakin kommentoida, yleensä gynet vaan sanoo että konsultoi sitten toista lääkäriä tämän asian tiimoilta, kiva olo jäi käynnistä!

Kurjaa että niin monella on niin kurja olo kuin onkin! Kaikki sympatiani teille ja virtuaali halaus kaupan päälle!! Toivotaan tilanteiden korjaantumista pian!! =)

Jepulis, iltapuuron keittoon, jotta päästään unten maille ajallaan tänään, eilen vähän venähti ilta..

-E- 36+

Vierailija
91/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkin teidän elokuisten ketjua. Itselläkin on elokuinen masussa jonka la on sairaalan mukaan 13.8. Itse olen syntynyt 12.8 joten pikkuisen toivon että jos synttärilahjaksi jo vauvan saisin. Vauva on jo kuudes, eikä yksikään edellisistä ole itseksensä käynnistynyt joten luotto siihen on kyl aika nollilla. Täs on kyllä välillä ollu suppailua yms et on toivo herännyt mut ei ne ole kovin kipeitä toivon mukaa kypsentäs paikkoja ees. Mulla on insuliinihoitoinen Radi ja sillä mä toivon ettei tää kauheesti yli aikaiseksikaan menis. Eivät meinaa ota mua enää polillekkaa ennenku vasta ku neuvola lähettää. Enkä tiiä lähettääkö neuvola mut nyt sit jo lasketun ajan tietämissä vai miten kun noi inskat on kuitenki käytössä ja sit tätä ei ole ultralla katsottu ku viimeksi 36+. Tosin vauva on ollu hyvässä kunnossa, napavirtaukset tosi hyvät, istukka hyvä ja vauva ei ole isoksi luvattu. Sokerit on pysyny hyvinä ja inskoja on jouduttu vähentää reilusti..

Mut tosiaa enää 4 viikkoa ja sit pitäs olla vauva sylissä. Toki toivon että olis jo paljo enne sitä...

Vierailija
92/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siis pe äpolilla ja lääkrin sekä opiskeljan "ronkittavana"... sanoivat että voi sen pvän ajan tulla verta ettei tarvii pelästyä... mut kun mun mielestä sitä tulee vähä vieläkin?! tai siis se on sellaista ruskeaa? muttei tule koko ajan. esim pyyhkiessä ihan kirkasta, mutta alushousuihin jää niin kuin ruskeaa verta...onkohan se vielä sitä? ja onkohan ihan ok, että vielä sitä tulee?

mä ajattelin ettei kai sitä limatulppaakaan ole, kun ei ole sen ruskean mukana yhtään limaa? en tiedä.. jos jollain vastaavaa kokemusta, kertokaa.. supistuksiakin tulee aina välillä aika tiuhaan, mut sit ne taas loppuu...

nallekas

Vierailija
93/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan vain tutkimuksen jälkeiseltä vuodolta, varsinkin kun vuotoa on noin vähän ja se on ruskeaa, eli jo vanhaa verta.

Sinuna en olisi asiasta huolissani, minulla samanlainen tilanne viime viikon äippäpolin jälkeen, samana päivänä en vuotanut ollenkaan mutta seuraavana tuli hieman ruskeaa vuotoa.

Huolestuahan pitää vasta reilusta kirkkaasta vuodosta, pieni kirkas vuotokin voisi olla vain viite alkavaan synnytykseen eikä näillä viikoilla siis mitenkään negatiivinen asia...

Mammeli

Vierailija
94/115 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kiitos. kiva kuulla että sulla vastaavanlaisia kokemuksia. sitä se varmaan on.. nyt on vaan supistellu tunnin ajan noin 5-10 min välein.. saahan nähdä eteneekö... voi tulla tuskainen yö.. katsellaan... =)

nallekas

Vierailija
95/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiaamu ja kylmä kuin missä... Noustiin tytön kanssa tuossa hyvissä ajoin jotta mennään mummon kanssa katsomaan ralliautoja. Isin hyväkäs kun sai suostuteltua mummin järjestysmieheksi, kun lupasi että saa jäädä tuohon meidän risteykseen. Tämä päivä menee tosiaan täällä sulkulinjojen takana tuonne puoleenpäivään asti ainakin, mutta eipä ole ainakaan ollut merkkejä että tarvitsisi muuallakaan (=synnärillä) olla...

*Anna ja A-J* tuota kärttyisyyttä vanhempia lapsia kohtaan on ilmeisesti ihan ilmassa, itse olen kanssa välillä kuin viulun kieli, kun tuntuu että kyllä tuon ikäisen tytön pitäisi osata jotain jo itsekin tehdä. Suuri sympatiahalaus vaan kaikille ketkä samasta "kärsii".

*Miijo* kyllä minuakin on tuolla sairaalan käytävillä kävellyt jos jonkinlaista lekuria vastaan... oma suosikkini on kanssa Löfgrenin Carl-Mikael ja jostain syystä tykkään myös siitä ylilääkäristä eli Kivirannasta. Naislääkäreissä on mun mielestä niitä pahimpia tapauksia justiinsa. Jotenkin luulisi että osaisivat samaistua toisen naisen mielialoihin ja tunteisiin, mutta ei. Kai ne rupeaa olemaan sitten niin kivisydämisiä yksilöitä, kun kaikkea näkee...

Juu, ole kyllä -79 syntyneitä, mutta en ole käynyt Jklssä muuta kuin ammatin oppimassa, eli -98 valmistunut baarimaijaksi. Täältä emäpitäjän (Laukaan) puolelta kotoisin ja täällä koko elämäni asunut... Entäs itse? Syntyperäinen Jkl vai maallemuuttaja??

Nyt alkaa olla sellaista selkeää jännitystä ilmassa, huomenna labrakokeisiin ja tiistaina paastopäivä ja sitten olisikin jo keskiviikko. Huoh, vielä monta pitkää päivää, millähän sitä itseään viihdyttäisi...

E-A ja 38+5

Vierailija
96/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistukset loppui yöllä kuin seinään! =(

kerkesin jo hiukan miettiä, josko nyt yöllä pääsis lähtemään. Mutta sitä ei näin uudelleen synnyttäjänä kovin pienestä lähde, jottei vaan tule käännytetyksi takaisin.. odottaminen siis jatkuu... nyt ei tunnu missään..

vettä sataa täälläkin.. mitähän sitä keksis..

kyllä meilläkin nuo isommat lapset saa mut välillä vähän turhankin helposti suuttumaan, harmittaa itseäkin, mutta pinna vaan on niin kireällä..

nyt aamupalan laittoon.

mukvaa päivää kaikille! =)

nallekas 38+4

Vierailija
97/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi täysin supistusvapaa päivä ja yö takanapäin, nukuin hämmästyttävän hyvin, ja nukkuisin varmaan vieläkin jos ei olisi minun vuoroni nousta lasten kanssa aamulla. (kun siis meillä mä saan nukkua lauantaina ja mies sunnuntaina, muut päivät joutuu molemmat nousemaan)

Eilisestä mieliala hieman parempi, kaipa tuo keskiviikko ihan kohta tulee ja onhan sekin parempi kun ei mitään....huomenna alkava arki kyllä pelottaa isolla kädellä, mä kun en tuonne naapuruston ihmisten ilmoille halua ollenkaan....no viileämpää keliä ovat tännekin luvanneet, että josko vaikka sillä verukkeella voisi jumittaa kotona suuren osan päivää....

Noita supistuksia kun ei tunnu millään tulevan niin mä sitten odotan ja toivon muksun myllätessä että menisi kalvot puhki....tosin siihenkään en kovin luota kun molemmilla aiemmilla kerroilla on kalvot puhkottu synnytyksen ollessa jo pitkällä menossa....

Hyvää sunnuntaita kaikille....

Mammeli 38+5 keskiviikkoa odotellen...

Vierailija
98/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mun supistelutehokkuus on taas jatkunut sillä perjantain kun supisteli niin tänään tuli taas ainakin yhtä isot limat kun viikko sitten, jolloin oletin olleen iso osa limatulppaa....silloin sama juttu, ke suppaili- pe tuli limat...

olis vaan tosi kiva tietää paljonko tollainen epäsäännöllinen lievä suppailu tekee muutoksia, niin tietäisi kuin kiire sinne sairaalaan on sitten kun kunnolla käynnistyy....

Mammeli ja ällöjuttujen päivitys =)

Vierailija
99/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhä ( valitettavasti ) yhtenä kappaleena, eilen oltiin vaan koko päivä mun vanhempien mökillä kun mun sisko ja sen tytär on siellä nyt käymässä...esikko oli siellä jo yötä pe-la ja aikoi kuulemma jäädä serkkunsa kaveriksi vielä tiistaihin asti...onpahan vähän rauhallisempaa ja esikoinenkin saa jotain kivaa vielä kesäloman aikana kun viikon päästä alkaa jo tuo koulukin...

Eilen oli koko päivän taas sellainen "kestosupistus" päällä ja muutama vihlaisukin tuntui...samoten alapäässä sellainen pakottava "venymisen" tunne. Yöllä pari supistusta...ja taas herättiin uuteen aamuun vielä ilman synnytyksen merkkejä...höh.

Nyt on aamusta asti ollut maha sellainen kipeän oloinen, arka ja vihloo....en siltikään usko johtavan mihinkään. Kummallisen väsynytkin olen ollut pari päivää, vaikka aamulla herään ihan itsestäni seitsemän perästä ( kun lonkat kipeinä).

Uskoni olen kyllä menettänyt tämän synnytyksen suhteen ja odotan keskiviikkoa kuin kuuta nousevaa....kaipa ne älyää käynnistää jos kerta sinne asti mennään...

*Sannami* taisi saada vauvansa juuri ajallaan, eli laskettuna aika ( 2.8.), kun sillä kerta perjantaina supisteli jo tuohon tahtiin ja eilen ei ole kuulunut hänestä mitään... Onnea vaan kovasti jo nyt ja harmi kun ei kohdata synnärin käytävillä...

Jospa tuo *A-J* lähtee mun kanssa ensi viikolla synnytyspuuhiin...?

Kovasti muutkin täällä kärttyisiä, vaivaisia ja levottomia...on kuin sohaisisi ampiaispesää,..hih.

Päivänjatkoja ---> menen viemään miehelle kahvia tuonne pihalle, kun heti ahkerana aamusta on puita pilkkomassa talven varalle...meillä on nyt muuten iskenyt kylmyys, yölläkin käy alle +10 asteen reippaasti...hyrrr...

Vieläköhän on kesää jäljellä?

TarjaMamma rv 39+4 ja Väinämöinen

Vierailija
100/115 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että mua tympii aivan sairaasti taas huomenna mennä neuvolaan...oisko nyt perhana viimeinen neuvola tälle mahalle?

Tympeä juosta koko ajan....