Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ELOTÄHKÄT* TO-SU

31.07.2008 |

.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että aika nopeeta loppujen lopuksi aika menee, kun rv:n luku vaan kasvaa ja kasvaa koko ajan.

Koitan tässä kirjoitella synnytystoiveitamme huomista kätilön tapaamista varten. Onneksi on tallella koneella edellinen, niin muokkaan vaan vähän. Viimeksi mulla oli 1. vaihe 7h 10min (vaikka kyllä supisteli mielestäni aikaisemminkin, mutta sairaalassa päättivät sen ajankohdan, että koska synnytys oikeasti alkoi) ja 2. vaihe 14min. Mukavalta tuntuu tietää/olettaa, että tällä kertaa menee nopeammin vielä :)

Minä olen 31v., viimeksi synnyttäessäni 28v. ja ei tämä odotus kai ole sen kummoisempi ollut. Ei tippaakaan pahoinvointia kummassakaan (taitaa olla aika harvinaista, mitä tulee luettua/kuultua, joten saan olla onnellinen tästä) ja samanmoisia pikkuoireita/vaivoja on ollut. Paitsi pre-eklampsiaa ei nyt ole ja saakin pysyä poissa.

Ei sitä enää jaksa entisenlailla shoppailla ja kulkea. Olin esikoisen kanssa ostoskeskuksessa 4h ja kestäähän se reissu kauan, kun on monesti kiirehdittävä vessaan lapsen takia ja lapsen lounastaminen ei ole nopeaa ja kun täytyy pitää lasta silmällä joka kaupassa jne. Sain onneksi hommat siellä tehtyä, esim. löytyi vihdoin ihan ok kotiutumisasu vauvalle, siitä valittelin, kun ei mieleistä ollut löytynyt. Tuokaan ei ollut mitenkään "pakko saada, ihana!"-asu, mutta jotainhan sitä on ostettava, jos kerran jotain varta vasten hänelle ostettua haluaa päälle pienelle laittaa :) Tsekkailin myös Emmaljungin rattaita, tuli kova hinku nyt vaihtaa meillä ei niin kauan olleet Gessleinit toisiin.

Oli siis väsy tuon reissun jälkeen ja sen jälkeen taisi tulla tytölläkin väsy kotona, kun ensin ei ruoka maittanut, sitten repi parvekekukkia juurineen irti ja sitten hänelle jutellessani/rauhoitellessani löi minua. Harvoin tulee tippa silmään hänen kiukutellessaan, mutta nyt tuli. Viime aikoina olen kyllä hyvin useasti itsekseni ääneen todennut "Mää en jaksa.." ja tulee mieleen, että kuinka paljon helpompaa olisi elämä ilman lapsia. Se tulee mieleen joskus, kun oikeen väsyttää nuo kiukuttelut. Minä en aina jaksa niihin suhtautua niin hyvin, kuin pitäisi ja siihen päälle se, että ei mieskään niitä aina osaa "oikein" käsitellä, esim. saattaa nauraa päin naamaa lapselle, kun vääntää tekoitkua kiukutellessaan, sitä naureskelua en siedä. Tai sitten pyytää tyttöä olemaan itkemättä, ellei satu tms, sillä miten sitten tunnistaisimme, että koska häntä oikeasti sattuu, jos nyt itkee, vaikkei satu. Saahan sitä nyt hemmetti itkeä muustakin syystä ja vaikka syyttäkin, jos siltä vaan tuntuu. Olenkin joskus hänelle luetuttanut jotain juttuja siitä, että mitä nämä kiukkukohtaukset oikein ovat/miksi ne tapahtuvat ja miksi ovat asiaan kuuluvia ja osa kehitystä. Pitäisi itsekin taas lukaista niitä. Jotenkin aina vaan niin huonoja neuvoja on siihen, että miten niihin kuuluisi suhtautua ja miten niitä tulisi käsitellä.

No, tässä odotellaan toista nyt kuitenkin ja onhan nuo niin ihania, kun ovat hyvällä päällä ;) Olisikin aina sellaista ihanuutta, huoh... :)

Nyt on sairaalakassi omia ja vauvan kotiutumisvaatteita, sekä kännykkää ja rahapussia vaille pakattu. Vaatteet laitan juuri kuivumaan narulle, josta heti kassiin mukaan. Hyvä juttu. Eiköhän tämä tästä, vaikka tuntuu, että sata hommaa vielä haluan tehdä ennen vauvan tuloa. Sama se oli viimeksi ja pasmat sekaisin, kun sairaalaan jouduin sisälle ja kun oli vielä kaapitkin järjestelemättä. Hui kauhiaa :) Vaikka saman haluan tehdä nytkin :)

Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille ja tsemppiä huomiselle sektiolle/käynnistykselle, kuka hän olikaan, voi tätä muistia! :(

Seiskaseiska rv37+3

Vierailija
42/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullakin kävi tuota ehdotusta ennen mielessä, että olisi kiva, että muut juttelut käytäisiin jossain muissa ketjuissa, jotta tuosta listasta saisi tsekata vaan ihan ne syntyneiden tiedot. Eli kannatetaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan, että luvassa on valitusta...

Tuntuu, etten jaksa enää mitään. Fyysisesti olen ollut tosi väsynyt jo pitkän aikaa joka päivä. Nyt taas on henkinen väsymys. Tämäkin päivä on ollut täynnä murhetta, kuten niin moni muukin. Rahat ei riitä elämiseen enää. Mieskin vihdoin narahti tupakanpoltosta. Olen kyllä vannonut aina välillä, että se on polttanut, mutta yrittää vaan väittää että ei. Nyt siis jäi kiinni valehtelusta. Mua vaan itkettää. Jos mies sattuu lukemaan tätä palstaa, takuuvarmasti tunnistaa mut, mut mitäpä se haittaa... En vaan jaksa tätä. Alunperin kun alettiin seurustella se salasi tupakanpolttonsa onnistuneesti sen ajan, että ehdin rakastua siihen. Jos olisinkin tiennyt, että polttaa, en ehkä olisi halunnut enempää treffejä. Mutta se lopetti tupakanpolton sittemmin, mutta nyt polttaa taas. Mä olen niin äärettömän vihainen, surullinen ja katkera. Mulla on tosi pahat allergiat ja olenkin välillä ihmetellyt ihan vaan sisällä ollessani, että mistäs nää allergiaoireet tulee... Pojalla taas on astma. Se, että pojalla on astma onkin suurin syy, miksi täällä vollotan silmät päästäni. Kuinka toinen voi tehdä jotain sellaista, mistä aiheutuu haittaa muille, astmaiselle pojalle? Ja tosi allergiselle vaimolle.. Mutta siis päällimmäisenä se, että lapsella on astma. Asia ei olisi yhtä suuri, jos oltaisiin kaikki muut allergiattomia ja astmattomia. En vaan jaksa tätä.

Tuntuu siltä, että kaikki kaatuu päälle... Enkä todellakaan halua ketään haisemaan viereeni yöllä, miehen hengityskin on haissut tosi karmealle joinakin öinä... Niin, miksiköhän... Sori valitus, tuntuu ettei ole ketään tai mitään minne puhua yhtään mistään tunteistaan.

Mutta toivottavasti teillä muilla on paremmat tunnelmat! Toivottavasti Miijo ja muut supistelevat pääsisi synnyttämään.

Vierailija
44/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut ahkerasti viestejanne, mutta en ole tullut kirjoittaneeksi. Mulla on raskausviikko 38+1 meneillaan, kolmas tytto tulossa. Nyt alkaa jo niin tama odotus tympia, kuten monta muutakin taalla ;) , etta ajattelin osallistua enempi keskusteluihin, jos vaikka vertaistuki helpottais.

Laakari totesi tanaan, etta kohdunsuu on auennut 1.5 cm. Oliko taalla muita, joilla on jo auennut, mutta muuta ei tunnu tapahtuvan? Viime yona oli jonkin verran supistuksia, mutta ne lopahtivat juuri ennen kuin meinasin miesta herattaa.

Luen ihaillen teista, jotka jaksatte niin kovasti siivota ja haasata. Mulla on kaikki mehut poissa. En jaksa edes vessanponttoa pesta. Makaan vaan sohvalla turvonneita jalkojani huilaten. Huusholli on ihan kaameassa kunnossa. Jos yrittais huomenaamusta vaan reippaasti rupeen siivoamaan...

Taalla rapakon takaa, mista kirjoittelen, mammat vannovat risiinioljyn nimeen. Mukamas kaksi ruokalusikallista riittaa aloittamaan synnytys. Nolottaa myontaa, etta kokeilin. Ensin vaansi vatsaa, sitten tuli ripuli ja ilmavaivoja...ja lopuksi yolla jonkin verran supistuksia. En sitten tieda, oliko todellakin risiinioljyn ansiota vaiko pelkkaa sattumaa. Joka tapauksessa en aio toistaa prosessia. Oli se vatsanvaanto ennen ripulia sen verran inhottavaa.

Ma luen taas huomenna viestinne tarkemmin etta voin vastailla. On tassa vahan aikaa viela osallistua keskusteluun.

B.S. rv 38+1

Vierailija
45/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla lonkat kipeet? Mulla on toi vasen puoli koko ajan säryssä kun nukkuu. Kun ei voi nukkuu mahallaan eikä selällään niin tuntuu et kroppakaan ei enää jaksa olla kyljellään... auttaiskohan panadolin otto illalla ennen nukkumaan menoa? Onneksi ei oo enää (toivottavasti) montaa viikkoa...

Alan jo huomata itsessänikin merkkejä siitä, että kovasti odottaa vauvan syntymää. On ne mieliteot vaan voimakkaita viettejä kun hoen koko ajan miehelle, et heti kun saadaan vauva kotiin haluan kylmäsavulohta!!!! Ja tuorejuustoa!!!! Mies vaan naureskelee, et onhan se kiva juttu saada vauva kotiin et pääsee syömään... :p

Sylinyytti rv 36+2

Vierailija
46/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee ihanaa viileys!!Ja nyt virallisesti elokuu!!!!

*paljon voimia kaikille * näin alkuun,kyllä sitä rupeaa kyllä välillä tämä olotila ketuttamaan...

*ON*:Sitä tuli nukuttua tosi hyvin,heräsin vasta puoli kuusi aamulla pisulle ja nyt on taas aamu alkanut menkkajomoilla joka sai aikaan nähtävästi limatulpan irtoamista...ja pari napakkaa supuakin tullut:)Tänään on taas äippäpoli,mun olo on ihmeen virkeä ja hyvä tänään ,tuntuu että turvotuskin on laskenut=o enteilisköhän jotain ;)

*77*: tuli tuossa mieleen että itsekkin kättärille menossa ja mietin samaa,eli kuinkakohan kauan joutuu olemaan sairaalassa jos kaikki on kunnossa.Itsekkin toivon että päivässä parissa selviäis...en nimittäin osaa nukkua sairaalassa ollenkaan jne...

nuo *miiijon* supistukset on kun minulla,eka antaa jo tuntua että nytkö ja sit perkule stoppaa kun seinään...

mutta nyt lähettävä valmistautuun viemään poitsu siskolle hoitoon ja sit kohti kättäriä...

hyvää alkanutta elokuuta!!

Vierailija
47/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että tässä sitä nyt ollaan elokuun puolella. Jotenkin on koko ajan tuntunut, et se on niin kaukana. Ja nyt jo huomenna meille tulee vieraat Jenkeistä, mun vaihto-oppilasperhe vuodelta -95-96. Siivota pitää tänään, kaupassa käydä, hakea lisä petivaatteita jne. Paivä on touhua täys. Onneks terassi valmistui eilen. Käyiin ostaa eilen uudet kalusteetkin alesta..

Mä nukuin ku tukki viime yön ja heräsin aamulla hirveään vatsan pistelyyn, joka osoittautui kauheaks pissahädäksi. Olo on ollu viime päivinä kaikin puolin hyvä, eikä synnytystä viittaavia oireita ole. Niinhän se lääkärikin sanoi, että ei vielä aikoihin... Elokuussa olen kuitenkin päättänyt synnyttää, sen olen vauvallekin kertonut. Mutta olen varmasti viimeisten joukossa täällä kärvistelemässä.

Mun piti kommentoida viesteihinne, mutta pää lyö tyhjää. palaan siis asiaan..

lyle 36+5

Vierailija
48/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello!Tosiaan elokuu jeeee!!!Ilmaki on syksyinen,lämmintä 9 astetta.Kylmä....Eilinen pv meni tosiaan puistossa ja rannalla.pikkasen oli väsyttävä pv.Ei silti enempää suppareita tms.Enemmänki painontunnetta kyllä alapäässä oli.

Minä mietin niitä tytön synttäreitä et uskaltaako niitä kutsukortteja lähetellä et pitäs ne 9pv.Eipä sitä mistään voi tietää et onko laitoksella tms.Jos ei kertos tytölle kuitenkaan mitään ennen edellistä pv.(se täyttää vasta 4v joten ei tiedä mikä on huominen tms.)

Joo sais tulla tännekin lisää oireita,limatulpan irtoamista tai jotai.Ei oo edellisiltä sitäkään tapahtunut.Mulla kuitenkin sellanen tunne et vedet menee tässäkin tapauksessa.Saapa nähä.

Nyt pitää alkaa siivoileen ku illal meillä grillijuhlat,vieraita kauempaa asti.

Voimia kaikille loppuodotukseen!!T:roosa 37+0

Vierailija
49/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana elokuu alkoi, mutta meillä kelit kylmeni eilisen ukkosen jälkeen - aamulla +11 astetta! Voi jestas! Päivämääräfriikkinä ois mahtava, jos Elli syntyis huomenna, nii sittn ois jo kolmas lapsi meän perheessä, joka ois syntynyt 2. päivä. Esikolla synttärit tän kuun lopussa ja hän on "tilannut" vauvan syntymän samalle päivälle ;)

Eilen menin nukkumaan jo illalla klo 22, mutta heräilin TUNNIN välein koko yön! En tajua mistä johtu, ko en ollut ees millään tavoin kipee tai muutakaan. Ihme homma tosiaan! Sais nukkua, niin joku sisäinen kello herättelee, pöh! Nyt vain alakertaa pakottaa ja kävely sitä samaa tunkki-meininkiä ;)

*Sylinyytti* puhu muuten kylmäsavulohesta - mie vain olen syönyt savustettua siikaa, tossa ihan pari päivää sitten viimeksi, ko mies teki. Njam, että son hyvvää, slurps! Ja täällä kans välistä lonkkia jomottaa vallan ihanasti.

Ja tosta risiiniöljystä - sitä ei kannata käyttää, koska se voi aiheuttaa melkosen rankan ja jäljet jättävän synnytyksen. Supistukset voi olla niin kovia, että kohtu voi revetä. Ja tästä aasinsilta yöpymiseen sairaalassa - harmi, ko sitä ei voi ite päättää, vaan mennään vauvan sekä oman voinnin mukaan, mutta täällä on tosiaan se 3 yötä vähintään, ellei oo ollut sektio.

Mikähän muuten on tänään *Miijon* tilanne..?

Nyt pitänee mennä viemään neiti päikkäreille.

AJ&Elli 36+5

Vierailija
50/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on huonosti nukkunut ja kiukkuinen akka.. Pläh..

Yöllä tuli säännöllisesti pari tuntia harjotus suppareita ja se siitä... Heräilin parin tunnin välein pissille ja juomaan ja valvoin noiden pikkuriikkisten supistusten kanssa.. Odottelin että olisi tullut kipeemmiksi..

No aamulla olo oli kun krapulaisella, päätä särkee ja on paha olo.. Onneks nuo koirat on ulkona niin eivät häsää koko aikaa ympärillä..

Jotenkin on ihmeellistä että nyt on elokuu ja nyt tässä kuussa saamme vauvamme.. Ihanaa.. Kauheesti haluaisin ostella vielä kaikkea,mutta enpä jaksa enää lähteä yksinäni tuonne kaupunkiin.. Toisaalta voisi tilatakkin postimyynnistä, mutta onko ne sitten varmasti kivoja.. Tiedättekö muuten mitään hyvää vauvantavara postimyyntiä? Pitäisi ostaa mobile ja vaunuihin sellainen eläinlelu-juttu, siis sellainen jossa on eläimiä rivissä ja sen saa siihen koppaan kiinni.. Tosi hyvin taas selitetty.. En vaan tie miksi sitä sanotaan.. Löysin yhdessä kaupassa sellaisen lehmä-jutun ja nyt harmittaa kun en ostanut..

No mutta kivaisaa elokuun ekaa päivää ja onnea niille jotka menevät tänään käynnistykseen tai muuten äippäpolille..

Sisuliini 38+5

Vierailija
51/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin pirteänä että...no, kaks yötä tuli valvottua niin ihmekös tuo jos nyt nukutti sikeään. *A-J* älä välitä, mulla kans tosiaan noi kaks yötä meni niin että tunnin välein vessaan ja sit loppujen lopuks aamulla otti niin paljon pannuun ettei vittinyt enää edes yrittää nukkua.

Nam, joku mainitsi savustetun kalan. Ja arvatkaa rupesko nyt tekee mieli ihan hirveesti! Ja sen kanssa uusia perunoita....namskis!

Olikos se mammelilla tänään ä-poli ja mahd. käynnistys? Mä oon tuskasen huono muistaa noita nimimerkkejä mitä tapahtuu ja kenelle...joten antakee anteeks jos sekoilen..Mutta siis toivotaan että pääset kotiin vasta nyytin kera. Nyt muuten kun ollaan elokuun puolella, olikos kellään tänään la?

Meillä on taas mukava viikonloppu tulossa vielä ennen vaavin syntymää..tänään mennään miehen kanssa ulos syömään pitkästä aikaa ja kun nyt on "meidän viimonen viikonloppu kahdestaan". Toki pääseehän sitä ulos kaksistaan sitten myöhemminkin mut sit se on jo erilaista...hoitajat ja kaikki. Nii ja sit on huomenna miehen työkaverin häät. Sinne suunnataan siis...Nyt kun mulla on kerrankin pitkä tukka (jota ei siis ole ollu vuosiin) niin pitäähän sitä kampaajalle päästä kiharat laittaa...kivaa!=)Ja sunnuntaina sit varmaan vaan jännitetään maanantaita...

Olikos Sannamilla maanantaina se käynnistys tulossa?taitaa meidän vauvoille tulla sitten sama syntymäpäivä...=)

Ainiin ja vielä tosta sairaalassa olosta...täällä taitaa olla että vähintään kaks yötä jos äidillä ja vauvalla kaikki hyvin...mut täällä tälläkin hetkellä koko osasto on kuulemma ääriään myöten täys. Eli varmaan laittelevat kotiin aikasemminki jos vaan mahd. Kaveri on tällä hetkellä vauvansa kanssa siellä osastolla ja eilen laitteli viestiä että ei yhtään ainutta vapaata paikkaa...Mä oon ajatellu että kun maanantaina leikataan niin jos pääsis torstaina tai perjantaina kotiin.Toivottavasti! En tiiä sitte tosta kuinka hyvin siellä saa nukuttua tai muuta kun en koskaan ole sairaalassa ollu...mut epäilen että ei varmaan kovinkaan hyvin.

ei jestas, tuntuupa taas juttua riittävän. jospa sitä lähtis lakanoiden vaihtoon ja huilailee....

Sismus 38+6

Vierailija
52/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhä jengissä mukana...

Viime yö oli kauhein varmaan koko tämän raskauden aikana: mentiin nukkumaan 23 aikaan ja minä en nukkunut yhtään ennen 02 ainakaan....aina kun meinas silmät mennä umpeen niin tuli joku kamala ahdistus ja taas silmät selällään... rintojen väli ja pää märkä hiestä...loppu-yö meni vessassa rampatessa tunnin välein ja supistelikin jonkin verran. Kuopus kävi kahteen kertaan jalkeilla: janotti ja sitten näki painajaista....

En tiedä mitä tuo yö oikein enteili...alkoi jotenkin tuntumaan todelliselta tuo pian tuleva synnytyskin...ja eilen muuten vaihtoin järjestystä makkariin ja siivosin, illalla mies toi pizzaa vaikkei mua edes haluttanutkaan...puoli pizzaa söin ja mietin jo sitäkin syylliseksi huonoon yöuneen....

Nyt olen kuin zombie sitten ja aamu alkoi itkulla ja kiukulla....inhottavaa..

Tuossa soittivat äitipolilta ja mulla on aika sinne 6.8.( LA) klo 9.15 mikäli olen vielä yhtenä kappaleena. Normaalit tutkimukset ja katsotaan jäänkö sitten käynnistykseen...sanoi, että varautua siihen, että aikaa menee sillä reissulla.

Nyt tosiaan on kylmä, mittari näyttää +10 ja mulla viluttaa niin, että sukat pitää olla jaloissa.

Onnea Mammelille tänään matkaan ja samoten Miijolle, jos on lähtö tullut. Mies muuten eilen veikkasi meidän vaavin syntyvän joko sunnuntaina tai maanantaina..mä luulen itse, että menen vielä keskiviikkona sinne ä-polille ja mut passitetaan kotiakin vielä sieltä....

Moi vaan kaikille!

TarjaMamma rv 39+2

Vierailija
53/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jotain linkkejä vauvajuttuihin: http://www.huvitutti.net/arki/linkit/tavaralinkit.html

*TarjaMamma* Mulla on muuten just samana päivänä se kontrolliultra siellä ä-polilla, mutta vaan tuntia myöhemmin. Tiiä vaikka törmättäis ja ois muuten mukavaa joskus muutenkin nähä palstalaisia, jotka tässä lähellä ovat :)

Ja nyt jotain murkinaa suuhun, ettei vallan taju lähe...

Vierailija
54/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sismus: joo maanantaina menen käynnistykseen jos ei sitä ennen putkahda..tuskin..

Tarja-Mamma: me sitten saatetaan nähdä ensi viikolla osastolla, jos sulta keskiviikkona käynnistetään niin mekin taidamme vielä osastolla olla ;)

Mammeli on tainnut lähteä jo, joten kaippa ensi viikolla kuulemma miten meni synnytys ja Miijo taitaa olla kanssa =) tsemppiä heille =)

Huomenna oisi sitten se kuuluisa laskettu aika mulla, taitaa olla melkein yhtä suuri todennäköisyys synnyttää laskettuna aikana kuin saada lotto voitto..=)

Mulla vaan pahenee tuo hiiva sieni, apua, emätin kapselin laitoin yöksi niin tuntui että koko alakerta oli tulessa, aivan järkyttävä polte, en uskalla hiivalääkkeitä käydä ostaan, kun pelkkä maitohappobakteeri sai aikaan niin kauheen polton..Miten tällasella alapäällä oikein synnytetään???Itku pääsee..

Täällä tosiaan tuli elokuu kerta heitolla, hemmetin kylmä ja sateinen sää..tänään pitää kattoa vauvalle mukaan kotiutumisvaatteet. Tää nyt on ihan hassu kysymys, mutta te joilla on lapsia niin jätättekö jotain ohjeita hoitajalle miten teidän lapsia pitää hoitaa??Siis esim. miten saa päiväunille, milloin syyään sun muuta..Mä ajattelin kirjoittaa "ohjeet" ja samoin miehelle esim. pesukoneen käytön opettaa..En tietenkään mitään aikatauluja laita, mutta pääsääntöisesti, milloin yleensä syödään ja nukutaan. Olipa vaikeasti selitetty taas =)

Lisäksi onko teillä muilla hirveä tarve saada kaikki asiat kuntoon? esim. laskut maksettua, siivottua, pyykättyä, jos sattuu lähtö tulemaan niin ei tarvi huolehtia mistään "ylimääräisestä" =)

Palailen taas myöhemmin

Sanna ja nassikka 39+6 suuri päivä lähestyy..

Vierailija
55/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raivostuskäyrät on kyllä ihan katossa....

äippäpolilla siis käyty, vauva mitattu että olisi tänään jo 4.3kg, rupeaa olemaan jo niin rajoilla että voi olla ettei enää lääkärit uskalla ollenkaan käynnistää (4.5kg on kuulemma raja jota isompia ei käynnistetä vaan toivotaan että tulevat itse, tai sitten mennään sektioon)....

kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kaulaa edelleen n.2cm. nyt toivotaan sitten tuota luonnon omaa ihmettä ja mennään keskiviikkona uudestaan jos ei sitä ennen synny....

itkettää ja ottaa päähän....

Mammeli ja jättiläinen jota ei lääkäritkään uskalla käynnistää....

Vierailija
56/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammeli: kaikki sympatiat sulle. Mua pelottaa kanssa, että vauva on jo tosi suuri - toisaalta ei pitäisi ihan noissa mitoissa vielä olla.

Eilen oli käytössä kaikki ässät - ja ihan tuloksetta. Tai oikeastaan sillä tuloksella, että olo oli pitkästä aikaa tosi hyvä eikä mitään suppareita tai vaivoja ollut. Että näin. Appi on päivystänyt täällä jo kohta kaksi viikkoa ja nyt alkoi jo eilen puhua, että varmaan pitäisi hänenkin lähteä kotiin... Meillä on ihan hirmu onneton tämä lapsenvahtitilanne, kaikki sukulaiset asuu kaukana ja mun omat vanhemmat on niin kiireisiä omien menojensa kanssa, ettei niihin voi turvata yhtään, vaikka periaatteessa tänne nopeimmin pääsevät. Anoppi tulisi, mutta ennemmin menen vaikka ilman miestä sitten synnyttämään kun näin viimeisilläni katselen - ja ennen kaikkea kuuntelen - sitä monta päivää täällä. No, appi lähti käymään kotonaan, mutta tulee taas yöksi takaisin. Hän asuu 60 km päässä ja kulkee julkisilla, joten jos äkkilähtö tulisi yöllä, ei pääsisi tänne millään - siksi hermostuttaa ihan kamalasti.

Onpas taas valitusta. Alkaa käydä tämä muu perhe sääliksi, kun vaan nurisen koko ajan. Mulla äippäpoli seuraavan kerran vasta rv 41, jolloin sitten kai viimeistään käynnistellään, kun edelliset synnytykset on pitkittyneet. Voi kumpa tämä jäärä älyäisi tulla ennen sitä.

anna ja rv 39+2

Vierailija
57/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammeli: kaikki sympatiat sulle! Tuohan nyt kuulostaa ihan järjettömältä ettei noin isoa vauvaa käynnistetty vaan odotetaan että lähtisi itsestään tulemaan. Mutta minulla ei ole asiasta mitään tietoa joten lähetän sinulle vaan virtuaalisen lohtuhalin . Tiedän miltä tuntuu kun puhutaan etukäteen käynnistyksestä ja sitten lähetetään takaisin kotiin. :(

Miijo on tainnut lähteä hakemaan nyyttiä kotiin. :)

Täällä oli taas neuvolapäivä. Verenpaine oli taas hitusen noussut ollen nyt 141/100. Tosin pojat olivat mukana ja käyttäytyivät TOSI huonosti joten sekin nosti ainakin tuota yläpainetta. Nyt terveydenhoitajakin myönsi ettei tuo enää tämän raskauden aikana laske ja laittoi lähetteen tyksiin. Sieltä soittivat ja antoivat ajan ensi keskiviikoksi 6.8 klo 9.30. Silloin minulla on viikkoja jo 40+4. Hyvällä tuurilla jäisin silloin käynnistykseen, mutta ei sellaisesta kyllä ollut mitään puhetta puhelimessa. Luulen myös että tämä vauva ei täällä enää kasva koska ainakaan SF-mitta ei ole kasvanut kolmeen viikkoon eikä minun painoni myöskään noussut. Mutta keskiviikkona sitten viimein odottaisin painoarviota tästä vauvasta. Hyvillä mielin olen menossa tuonne äitipolille, mutta toivottavasti antavat sitten ainakin käynnistyspäivän eivätkä vain sano että "tervetuloa sitten kun itsestään käynnistyy". Tosin keskiviikkoon tuntuu olevan ikuisuus!

Nyt alkaa kuitenkin viikonloppu ja toivottavasti se tuo kaikille toivottua taukoa. Minä ainakin mielelläni annan miehen hoitaa poikia kun hänellä on vapaata töistä. Täällä on kyllä kuuma edelleen, taidetaan mennä vielä tänään uimaan. :)

Smaragdi edelleen hyvällä tuulella rv 39+6 -huomenna laskettu aika!

Vierailija
58/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättäriltä voi kotiin lähteä jo 6h päästä synnytyksestä, jos kaikki ok ja jos synnytys ei ole tapahtunut myöhään illalla. (Koska yöllä eivät vauvan kotiutumistarkistuksia tee, niin lähtö venyisi vähintään seuraavaan aamuun/aamupäivään) Kirjoittelinkin tästä omassa aloituksessani täällä Odotus-puolella...

Synnytyssuunnitelmassa on nyt käyty. Pistin, että epiduraali heti, kun vain mahdollista, oli suorastaan niin mahtava eka synnytys sen kanssa, naureskelin vaan, että supistelee käyrän mukaan, muttei missään tunnu :) No, ponnistustarve tuntui kyllä tosi selvästi :)

Seiskaseiska rv37+4

Vierailija
59/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä taas tunnelmia. Minulla on niin pitkä aika laskettuun päivään (25.8), että saas nähdä josko menee syyskuun puolelle. Olen alkanut toivoa, ettei hän vielä tulisi kun meillä on edessä se lomareissukin vielä.

Joku kyseli risiiniöljystä. Sen käyttöä siis ehdotteli myös siskoni. Enpä tiedä lähtisikö tuota koettamaan. Ehkä peräruiske ajaisi saman asian. Itsestä kyllä tuntuu, että olen ollut jatkuvalla tyhjennyksellä joka kerran kun napakammin supistaa.

Olen muuten selkeästi huomannut, että on eri tyyppisiä ihmisiä näissä supistleuissa. Esim.itselläni on supistuksia tosi paljon, niitä on ollut jo ainakin viikolta 20 lähtien, mutta eivät näytä mitään tekevän. Ja sitten on niitä, joilla vauva syntyy kun supistukset alkavat.

Eilen minulla oli aika uuden tyyppistä supistelua. Tuntui tosi napakka ja pitkä, oikeastaan kivuton harjoitussupistus, jota seurasi kova vastalihasten polttelu useamman minuutin ajan. Niinkuin suonenveto sääressä. Varmaan jotain kohtu -tai vatsalihaksen hapenpuutetta. Aiemmin kipeikis mieltämäni supistukset ovat tuntuneet selkeämmin vatsan sisällä.

Noh...tänään on vika työpäivä tätä työtä!! :-D Jippiii! Enpä olisi enää jaksanut näillä yöunilla. Ensi viikolla vain kirjoittelen väikkäriäni rauhaisaan tahtiin. Senkin suhteen apurahakausi loppui eilen, joten eipä kukaan voi minulta itseäni lukuun ottamatta paljoa vaatia.

Iästä puheen ollen. Olen siis ensisynnyttäjän tilastoiässä eli 28.

Voikaa hyvin ja nauttikaa viikonlopusta!

ELO rv 36 +4

Vierailija
60/115 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hieman rauhoittuneena, voisin kirjoitella hieman tarkemmin....

Eli äippäpolilla katsoivat että vauva on nyt tuon 4.3kg, käynnistystä siirrettiin siinä toivossa että sisätutkimus käynnistäisi synnytyksen spontaanisti kun viime viikolta oli kuitenkin kohdunsuu jo auennut lisää. Perusteluina kuulin sitä että käynnistettyyn synnytykseen liittyy synnytyksen pitkittymistä ja tämän aiheuttamia komplikaatioita. Samoja ongelmia liittyy ison vauvan synnytykseen ilmankin käynnistystä joten lääkärit arkoja puuttumaan synnytyksen kulkuun kun vauva näin iso.

Toivovat siis spontaania käynnistymistä ennen ensi keskiviikkoa, keskiviikkona sitten harkitaan tilanne vielä uudestaan että uskalletaanko käynnistää, ja jos ei uskalleta niin edessä ilmeisesti sektio, lasketun ajan yli kun ei kuulemma missään nimessä päästetä...

Kovin pitkältä vain tuntuu tuo matka tuonne keskiviikkoon, eikä mua enää yhtään houkuttele koko synnytys kun rupeaa vauvalla olemaan tuota kokoa. Tällä hetkellä voisin sanoa että onneksi on meidän perheen viimeinen vauva, vaikka varmaan tuo vauvakuume minuunkin vielä joskus iskee uudestaan....

Pari supistusta tässä nyt on iltapäivän aikana tullut, mutta ei nyt vielä mitään toivoja herättävää....pitää varmaan testata tuo peräruiske jos se antaisi potkua tähän touhuun....

Mammeli ja pikkujätti...