*~* HAAHUT viikko 28 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Km 07/06?
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (116)
Hannele: soita ihmeessä neuvolaan ja kerro pelostasi, jos tuntuu että pelko meinaa saada vallan! Onko teidän neuvolassa ultraa, että vois sillä varmistaa? Kaikki on kyllä varmasti hyvin, mutta onhan se kurja elää kauhean pelon kanssa monta viikkoa. Täälä on peukut pystys ja kädet ristis, että kaikki olis hyvin! bd bd bd
Titille oikein hauskaa, mukavaa, rentouttavaa matkaa! Koskas te lähettäkään?
Lilianelle hauskaa ja romanttista Porin viikonloppua! Onkos sielä jo jazzit? Me oltiin yyteris about kuukaus sitten perheen kanssa. Se on kyl kiva paikka. Koittakaa vaan touhuilla eihän noista oviksista aina tiedä. Ja vaikka ovis ois eilen ollukin niin eikös se sielä elä vrk tai pari..?? bd
Muille kans mukavaa loppuviikkoa!
On: kp4/26 (en aio vielä tuota 36 päivän kiertoa tuohon laittaa, katotaan sitte jos niitä tuloo useampia) ja vuodon loppumista ootellaan. Viikonloppuna olis tarkotus lähteä eestiin pärnuuseen vajaaks viikoks lomailemaan.
Sani: Kiitos lomatoivotuksista. Ylihuomenna, eli la aamuna aikaisin lähtee lento. Täältä Tampereelta käsin se tietysti tietää vähän aikaisempaa aamuherätystä ennen kukon laulua. =)
Hannele: Luin tuosta juuri tän vauvakuume palstan etusivulta nim.merk. långo vai mikä se nyt oli alkuraskauden alkaneesta tuhrusta. Jotenkin kouraisi omaakin mahaa. Ei pitäisi mennä niitä lukemaan kun itsekin on ihan pelko persiissä, mutta jotenkin sitä haluaa lukea niitä ja toivoa että ne päättyis kaikesta huolimatta hyvin ja että sitä kautta antais toivoa itellekkin vastaavassa tilanteessa. On tää oikeesti tosi turhauttavaa. Se pelko on täälläkin läsnä kaiken aikaa. Mietin tossa kun nyt niitä vuotoja ei ole ollut (paitse ne vko oviksen jälkeen tulleet omituiset 4pv:nä tiputelleet jutut) niin tässä yrittää olla ihan coolisti, että hyvin tää menee kun nyt ei vuoda mitään. Sitten huomaa, että just joo..tässähän onkin mennyt reilu vko vasta siitä kun on saanut tietää olevansa raskaana ja siis TODELLA lyhyt aika¿tää yksi päivä tuntuu vaan kestävän ikuisuuden että siitäkin selviää kunnialla ilman vuotoja. On tää haahulaisen elämä oikeesti niin syvältä, että kyllä ketuttaa kun ei voi täysin siemauksin tästä onnen siemenestä nauttia. Ei vaan pysty. Kurjaa! =(
Puhbear: Kyllähän sinne rahaa uppoo joku 80¿/ per ultra. Se on pelkkä toimenpiteen hinta. Sitten jos lääkäri jotin konsultaatiota antaa, eli siinä on samassa jonkunmoinen lääkärikäynti, niin kun yleensä on, niin erittelyssä tuo ultran hinta on n. se 80¿, mutta kyllä se kokonaislasku sinne 150¿:nkin saattaa nousta. Nyt ehkä luulen, että se ottaa enempi sen hinnan vaan tuosta ultrasta eikä tuo visiitti sielä kestä kun jokusen minuutin, niin voipi olla, että ottaa vaan sen ultrauksen hinnan. Mutta tosiaan se on pieni hinta sen hetkisestä mielenrauhasta. Kunnallisten kanssa en ala edes vonkaamaan enkä tappelemaan noista ultrauksista koska ovat kohdelleet mua tosi sikamaisesti. Ei kenenkään tarvi sellaista niellä. Siksi olenkin ajatellut, että jos tämä raskaus kestää, niin käyn neuvolassa vaan pakolliset käynnit ja tueksi käyn luultavasti sitten tuola lapsettomuuspolilla seurannassa. Kunnallisessa on niin monta kertaa poruutettu, ettei pieni tosikaan. Ahdistaa ylipäätään se ajatuskin, että joutuu ne normaalit neuvolakäynnit sielä käymään. Se mun alueen hoitajakin on niin outo lintu, että huh, huh. Ai niin¿tuosta testaamisesta. Kyllä mäkin taisin pöllöyttäni tästä kierrosta tehdä se ekan testin myös noilla päivillä kun sä *nolottaa myöntää*, mutta siis et ole ainoa. Eikä myöskään mitään näkynyt. Sitten mulla alkoikin se tuhru ja ajattelin että tää kierto meni sitten tässä. Kunnes tosiaan nyt ennen tuota Riikan matkaa ihmettelin sitä huonoa oloani ja tein testin piruuttani¿ja sain haamun. ;-) Eli kyllä se sieltä voipi vielä tulla. dbdbdbdb =)
ON: On mulla tosiaan kiva se polin lääkäri, kun/jos nyt lomallaankin suostuisi ultraamaan mut. Eihän sen olis mikään pakko. Moniko oikeesti tota viitsii tehdä. Työtähän se heillekkin on. Ehkä ne tosiaan tietää sitten tän meidän tuskan näissä lapsettomuusasioissa. Mene ja tiedä. Enhän mäkään vielä varma ole, onko se tän 1½ vkon päästä maisemissa ja pääseekö se ultraamaan, mutta toivotaan näin. Ei se ultra mua kyllä viimeksikään tehnyt autuaaksi kun vajaan viikon ajaksi kun alkoi tuhruvuotoa tulla. Se olikin sitten taas menoa se. Mutta ravaan sielä sitten vaikka kerran viikossa jos paha paniikki iskee.
Jippii, saivat ne vesiputket kuntoon vihdosta viimein. Joku ehti tuossa jo pelotella, että voi mennä 2 vkoakin, ennenkö vettä taas tulee. Onneksi meni vaan yks vuorokausi. Ihan kädetön ilman vettä on kyllä.
titi75
Meillä on ollut vauhti päällä. Koko ajan olemme johonkin suuntaan sohaamassa;) Pitäis varmaan rauhottua!
Puhbearille: Kyselit siitä ultrasta. Se on ensiviikon keskiviikkona kello 10 ruotsin aikaa:) Tehdään mahan päältä eli kovin olen skeptinen, mutta kuten sanottu kyllä siinä ainakin selviää se, että onko kohdussa jotain sisällä. Piti vielä sanoman et eiköhän me kaikki olla aika malttamattomia;) Ajattelin tota sun testaamista. Sitä on kärsimätön, jos jotain todella haluaa. Ihan normaalia:)
Hannele: Ymmärrän olosi...pelko ei ole kivaa!!!! Se on kamalin tunne mitä voi olla! Itsellä samaa:/ Kun tämä tilanne on mikä on. Raskaus-oireet ovat niin kummallisia eli ei sitä kannata niitä kauheesti miettiä alkuun. Olo vaihtelee, välillä on parempi olo ja toisinaan huono. Ei siinä mitään sääntöjä ole noissa oireissa. Mä en usko et aina oireiden katoamin tarkottaa mitään huonoa. Joka raskaus/oireet ovat erilaiset eikä mitään sääntöjä ole mihinkään suuntaan. Ei ole helppo ottaa rennosti, kun on ikäviä kokemuksia! Ainut mikä mulla auttaa on kun heitän hommat korkeimpiin käsiin! Ajattelen et joku pitää huolen kaikesta ja suojelee myös pienen elämän alun, jos hänen on tähän maailmaan tarkoitus syntyä. Jos ahdistus käy kaameeksi mä yleensä laitan jotain ihanaa rentouttavaa musiikkia ja menen sänkyyn makaamaan:) Toissa iltana mulla juili alavatsaa ja tuhruakin on ollut vuotojen jäljiltä. Mua pelotti sikana ja mieheni oli kalassa...niinpä mä menin nukkumaan yhdeksän jälkeen. Paras olo on kun nukkuu! Silloin ajatukset lepää:) Ikävä oli kuulla et osalla on univaikauksia...ne eivät ole kivoja.
Titille: Mahtavaa kun vettä taas tulee:) Kyllä sitä on onneton kun sähköt tai vesi poissa!
Ja sitten itsestä. Alavatsalla juilii ja rinnat on edelleenkin arat. Aiemmin oikeen oksetti. Oireet ovat siis ennallaan. Välillä on sellanen olo et kyllä tässä vahvasti vielä raskaana ollaan...toisinaan on taas sellanen fiilis et mä kuvittelen kaiken ja ei tämä voi hyvin päättyä:( Vaikea uskoa et kaikki vois lopulta päättyä hyvin! Se rasittaa! Onneksi meillä on ollut nyt niin kovasti muuta hommaa et ei ole paljon ehtiny asioita miettiin. Mun neuvola-käynti on siis ensi viikon keskiviikkona kello 10 ja se on juuri ennen kun lähdemme Tukholmaan. Ollaan Tukholmassa kavereiden luon yksi yö ja lähdetään sitten seuraavana päivänä laivalla suomeen lomalle.
T.Elisabeth
Hannele: Koeta yrittää rauhoittua, vaikka tiedänkin että se on vaikeeta näillä meidän kaikkien historialla. Jos vaikka vaan välillä on helpompaa aikaa ja sitten joku toinen päivä on puolta kamalampi kuin normaalisti. Uskotaan, että kaikki on hyvin. Jaksuhaleja sinne!!
Liliane: Harmillista, että sullakin on niitä univaikeuksia ollut. Toivottavasti eivät nyt pitkään elämää häiritse. Ja juu, oireissa mulla piisais. Saa nähdä vain miten sitten on...
Titi: Tuo veden tulemattomuus on kyllä jotain kauheaa. Sitä kun on kuitenkin melko riippuvainen tuosta vedestä ja tarvii vähän joka paikkaan. Mä en ole ennen Deppin leffoja katellukaan. Vasta eka osa tuosta merirosvoleffasta oli sen eka mitä kateltiin. Jos kesken tuntui se jäävän, niin mahtavatkohan suunnitella siitä samanlaista mammuttisarjaa kuin aikoinaan Poliisiopisto leffat. No, sen näkee sitten.
Noista sun oireista vielä, että tuo masun turpoaminen illaksi ja aamulla laskeminen on niin tuttua mullekin, oli ihan kuin itse kirjottamani. =) Tälläkin hetkellä on taas melkonen turvotus päällä ja on oikein kunnon pömppö. Onko sulla ollut sellasia ajoittaisia kipuja navan ympärillä? Siis ihan kokonaan navan kiertäviä? Mulla vain oli niitä taas tänäänkin. Samoin ihme vihlaisuja alavatsalla. Mutta todella ihanalta kuulosti tuo teidän häämatka. Miehen ja mun haave olis just päästä joskus oikein valkeahiekkaiselle rannalle ja turkoosinsinisen meren äärelle. Ovat vain mokomat meidän varoille liian kalliita. =( Noh, ehkä joskus sitten. Jaahas, taas navan alapuolelta vihlaisi. Ihme juttu kyllä.
Ja vielä Titi noista sun rintojen aristelusta aamuisin, että mulle tuli mieleen sellanen juttu, että jos makaat kyljellään ja kädet siinä edessä, niin ehkä ne puristaa niitä littaan ja sen takia ovat aamulla niin kipeät. En tiedä miten sulla, mutta mulla nyt tuli vain mieleen tollanen...
Sani: Hauskaa matkaa teillekin! Oletteko ennen olleet siellä vai onko nyt eka kerta?
Titille vielä: Hieno homma, että sitä vettä tuleekin jo nyt!! Kallistapa on tuo yksityisellä ultraus. Maksaa enemmän kuin mitä mä tienaan kuukaudessa....huhhuh..
Elisabeth: Sano sitten vain kun haluat, että sut lisätään plussanneiden joukkoon. Saat toki täälläkin olla niin kauan kuin haluat. =) Kyllähän noita tuntemuksia mahtuu monenmoista näin alkuunsa. Jaksuhaleja sullekin!!
ON: Tänään tuli sitten mansikoita poimittua vanhempieni luona. Kohta mies alkaa niitä survomaan. Sitten vain sokeria joukkoon, sitten purkkeihin ja pakastimeen. Vanhemmillani on mansikoita 50 puskaa. Tasan ämpärillinen eli 10 litraa oli tänään kypsiä. Vähän oli kyllä rankkaa helteessä poimia. Muutenkin kun on sitä heikotusta ollut, niin olin kyllä suhteellisen poikki sen jälkeen. Kasvojakin kuumottaa, kun siinä auringossa niitä poimin. Hieman taisi palaa lisää. Eilen jo poltin vähän kasvoja ja kaulaa kun rannalla olin kaverin kanssa.
Illanjatkoja.... tämä menee kohta katsomaan miten se mansikoiden survominen sujuu.. =)
Juu, mä nyt odotan sinne ensiviikon keskiviikkoon ja käyn siitte kertomassa täällä tilanteen ja sitten sen tietää mikä tässä on homman nimi. Sitte voi varmaan lisätä plussanneisiin, jos kaikki näyttäis hyvältä.
:)terkut sulle
Ok ja eiköhän kaikki ihan hyvin ole, kun oireitakin vielä riittää. Jaksuja!
Omaa vielä tähänkin:
Mansikkasurvokset on nyt pakastimessa. Tuosta ämpärillisestä tuli sitten 7 litraa valmista survosta. Se onkin sitten hyvää jätskin, lettujen tms. kanssa. =)
Ostin tänään rasian torilta ja teidan sen nyt kuluttaa:)
Hauskaa illan jatkoa!
oli pitkä päivä, seikkailtiin Korkesaareen koko päiväksi. Kylläpä oli kivaa ja poikakin selvästi nautti. Harmitti vaan kovasti kun ei ne leijonat jaksaneet juurikaan korvaansakaan heilauttaa. Taitaa helle väsyttää elukoitakin. Kuin myös minua..
Hannele, en menisi vielä panikoimaan noista oireiden loppumisesta. Itsellä ekassa keskenmenneessä ei ollu oireen oiretta, toisessa taas oireet erittäin vahvat koko ajan, vaikka sikiön kehitys oli pysähtynyt aikaa sitten.. eli oireet musta ei kerro kyllä juurikaan mitään tarkkaa! Ymmärrän kyllä pelkosi ja huolesi.. Paljon tarrasukkia ja enkeleitä suojaamaan!
Titille, onneksi vettä taas tulee. Onneksi oli kuitenkin apu lähellä, jos katkos olisi jatkunut pitkäänkin. Pienen vauvan kanssa se vasta olisikin ollut hankalaa..
Puhbearkin matkustelee.. ihan kade olen. Milloinkas se teidän matka tarkalleen on? yritähän malttaa testien kanssa : ), kyllä se plussa sieltä tupsahtaa.
elisabeth, kyllä vaan on sullakin jännää odottaa nuo päivät ensi keskiviikkoon. Ajattelitko testata r-testillä ennen sitä?
Liliane, eiköhän se kuivakausi ala välittömästi oviksen jälkeen, mutta munasolu muistaakseni elelee jopa 48 tuntia 8vai oliko se vain 24h), eli aikaa kaiketi on limojen loppumisen jälkeenkin! Ja mahiksia siis!
omassa navassa ei ole tapahtunut mitään kummallista, jotenkin haluaisin vaan nukkua 2 kuukautta putkeen ja palata sitten asiaan.. mitäköhän ne töissä sanois, kun ilmoitaisin potevani hermoherkkää alkuraskautta nukkuen, enkä siksi voisi tulla töihin..? Minulla on vaan miesvaltainen työpaikka, tällä hetkellä olen ainua nainen toimistossa, joten kaikki tällaiset raskauteen ja keskenmenoihin liittyvät asiat pysyvät tiukasti salassa, kunnes tosissaan ei voi enää peitellä. Tosiaan, huomenna alkaa " jo" rv 5. Vitsi, että aika menee hitaasti. Arvatkaa vaan onko paniikki sitten vikalla lomaviikolla. Tulee taas ne ratkaisevat päivät siinä rv 7. paikkeilla. Pääsenkö hommassa eteenpäin vai palataanko lähtökohtaan taas : (
eka-vekara sekavin miettein
Mähän tein yhden testin toissa päivänä ja tulos oli selkeästi positiivinen. Silloin oli vuodoista joku 9 päivää. En taida enää viitsiä tehdä...on niin hirveen kalliitakin noi testit:/
Onhan tässä jännät paikat! Ei oikeen tiedä mitä ajatella. Tekisi tosiaan minunkin mieli nukkua ainakin siihen ensi viikon keskiviikkoon;) On tosi tympeää odottaa! Kun tilanne on näin epämääräinen. Toisaalta nyt kun näitä vuotoja on ollu ja muutakin ihmettä on asenne aikalailla " hällä väliä" (ymmärtäkää oikein). Kerran jo olen itkenyt ja surrut keskenmenoa silloin kun oli niitä reiluja vuotoja. Sekavat ovat tunteet täälläkin!! Toivon tietty et kaikki olisikin hyvin....kaikesta huolimatta.
anteeksi elisabeth, tosissaan juurihan testasit.vähän taitaa tää rouva olla väsynyt.. Ihmetyttää kyllä sekin vahva viiva ja nuo oireesi. Et aio ennen ultraa enää testata? pöh mua, oon tällainen hoputtaja vaan. itse varmaankin olisin malttamaton ja testailisin, siksi kyselen sultakin vaan koko ajan.
Sä oot hauska;) Kyllähän se mulla on mielessä käynyt et jos sitä hakis vielä yhden testin. Sitten olisin tehnyt yhteensä 4 testiä tässä sekoilussa. Saas nähdä...maltanko olla ostamatta testiä vielä kerran:)
Toisaalta voisin kyllä kuvitella odottavani siihen ultraan.
Ymmärrän kyselysi:)
moit
Ihanan vilkasta täällä meillä haahuissa tämä keskustelu.
Titi: Hyvä kun saitte veden takaisin. Se on sellainen asia jota pidetään niin itsestäänselvänä, että vasta sen puuttuessa huomaa kuinka pienestä kaikki on kiinni.
Sanille toivottelen hauskaa lomaa, eestiinkös se matka suuntautui.. Mulla on niin huono muisti, ja kun nopsaan luen ketjua läpi, niin tuppaa unohtuu. Nauti matkastasi ja rentoudu!!
Elisabeth ja Hannele, koittakaa jaksaa uskoa siihen, että kaikki menee hyvin. Mutta kuten sanottu, meidän taustoilla ymmärtää pelot ja huolet. Monet kun pelkäävät ilman mitään pahoja kokemuksiakin.
ON. Kp 25/28 menossa ja vessassa juoksen jatkuvasti. Just pongasin limoista tutun pienen vaaleanpunaisen viirun... näin ne menkat joka kerta ilmoittaa tulostaan... Itku meinasi tulla, vaikkei varsinaisesta vuodosta vielä ole tietoakaan. Mutta tunnen kroppani, täti on tulossa kylään. Ehkä sitten ensi kerralla tai sitä seuraavalla. Tai sit ei koskaan. Kyllä vetää mielen matalaksi tässä kierron vaiheessa.
Kello on vasta 8.30 loma-aamuna, mutta tää rouva on jo hereillä. Meidän talon viereen on rakennettu koko viikon kaupungin liikuntapuistoa (tulee kuulemma skeittiramppeja ja halfpipe yms) ja työmaalla on kauhakuormaaja, jossa on peruutustutka. Jo työmaan kolinat on rasittavia, mutta epäsäännöllisesti noin 3 kertaa minuutissa kuuluva herätyskellon ääntä muistuttava piippaus repii mut hereille...
Kohta pitäis lähteä käymään uimassa. Lihakset on tosi kipeät varsinkin selästä kun kävin eilen osteopaatilla ja kahden ihmisen voimin saatiin mun selässä ollut nivellukko aukeamaan. Oli hyvä, et se saatiin tehtyä ennen raskautta. Mahdollisen raskauden aikana sitä tietty erikoistarkkaillaan ja hoidetaan tarvittaessa. Mut uimisen pitäis auttaa ensihätään.
Täytyy vissiin ennen uimaan lähtöä jo pakata. Mies menee näyttämään omaa selkäänsä lekurille ja sen jälkeen lähdetään ajamaan mökille viikonlopuksi. Meillä on äidin kanssa urakkana vintin siivous ja siihen ei ihan yksi viikonloppu riitä. Tarkoituksena olis päästä rakentamaan sinne kaksi huonetta: toinen meitä ja toinen veljeä ja sen tyttöystävää varten.
Täytyy vielä näin viikon päätteeksi kommentoida muita ja kertoa vähän omaa napaa:
Kauheasti näyttää olevan taas plussanneita ja melkein plussanneita meidän pinossa. Hyvä vaan. Tekis vaan mieli itsekin mukaan. En ymmärrä, miten tää onkin näin vaikeeta!
VM69: älä vielä lannistu...ehkei ne menkat alakaan. Joka tapauksessa tiedän tunteen(...nimim. täällä jo 3 vuotta pyörinyt vielä lapseton).
Elisabeth72: hyvältä kuulostaa edelleen, et testit näyttää plussaa ja vuodot on loppuneet. Täällä pidetään peukkuja sulle ahkerasti.
Eka-Vekaralle voimia jaksaa alkuraskauden väsymystä. Sullekin peukutan, et kaikki menis loppuun asti hyvin.
Katri72: kiitokset listaemoudesta! Eiköhän sullekin se plussa tule, kun kerran tohon hommaan rupesit... on emoa vaihdettu sen verran usein...
Titi75: elämä ilman vettä on tuskaa. Harrastan partiota ja joskus reileissä keskellä metsää sen huomaa...ja hankalaa on. Toivottavasti suostuvat ultraamaan sut, että saat mielenrauhan ainakin hetkeksi!
sani-74: hauskaa Pärnun reissua. Me oltiin viime viikonloppuna Tallinnassa ja oikein aurinkoista ja helteistä oli! Hyvä, et menkatkin jo meni, ettei niiden kanssa tarvii kylpeä...
puhbear: tiedän tunteen. Edellisessä kierrossa dotin jotain clomi-ihmettä ja testasin milloin minkäkin syyn varjolla. Tuloksena siitä kaapissa nyt vaan yksi aconin puolikas ja päätin, että lisää en tilaa. Sen käytän aikaisintaan vasta ens viikolla. Mut minkäs tälle kuumeelle teet. Samoissa kuitenkin mennään, toivottavasti ihan loppuun saakka! Onnea ovisplussasta. Se on hyvä alku!
Liliane: meilläkin vähän väliä tossa keväällä tuntui, et ovis jäi hyödyntämättä miehen työmatkojen takia. Se harmittaa, mut ei sille voi mitään. Ei tää vauvahomma saa olla kuukaudesta kiinni. Ja voihan se olla, et olet vaan tulkinnut oireet väärin.
Hannele-81: pahoinvointi ja tuntemukset menee aaltoina. Joskus niidenkin on vaan loputtava. Ehkä sun kroppas tottui istukkahormooniin jo heti alkuunsa, kun eihän sun edellisestä raskaudesta niin kauan ole. Ihan rauhassa nyt vaan!
peebeelle vilkutuksia: ihanan pitkällä säkin jo olet. Vastahan sä plussasit! Onnellista loppuraskautta ja tsemppiä viimeisiin koitoksiin ison mahan kanssa!
Ja masunasukin loppusuoralla jo: Ota nyt viimeinen kaarre rauhallisesti. Helle voi olla rankkaa ison masun kanssa! Onnea lopun koitoksiin sullekin!
Jumppikselle harmittelut tädin saapumisesta. Se on aina yhtä kamalaa.
Ennikselle kans iso hali ja voimia jaksaa ultraan asti...ja voimia väsymyksen kanssa eloon. Muistan itse sen tunteen.
Pipsa79: hauskaa matkaa! Mäkin haluaisin Englantiin!!! Ehkei se täti löydä sua sieltä ellei Maija Poppaseksi osaa muuttua...
Nipsu79: keskenmeno on aina miehellekin rankka juttu. Meilläkin oli parisuhde tosissaan koetuksella sen takia.Mut kiva kuulla, et nyt paremmin. Lähestulkoon samoissa mennään!
ja lopuksi (.) KP 23/27-34 menossa. Ihmetyttää kun eilen ja toissapäivänä
on ollut sellaista viiltävää kipua ikään kuin emättimestä ylöspäin. Se ei ole kauhean kovaa, mutta siihen ei auta venyttäminen tai lämpö. Voisko olla jotain kiinnittymiskipuja? Aiemmin en vastaavaa muista. Rinnat aristaa ihan tuttuun tapaan vähän sivuilta ja nännit kutiaa. Ja sit aamulämmöt on edelleen yli 37. Mut niin ne on olleet joka kierrossa aina päivää ennen menkkoja asti.
Kauheen kauan meni kirjoittamiseen kun piti samalla tehdä kaikkea muuta. Nyt ostoksille ja pakkaamaan mökkireissua varten!
Oikein hyvää viikonloppua!
Nonna
Pelkkää ON: No niin¿tässä taas housut alkaa tutista. Äsken veskireissulla valui taas pönttöön sitä tuttua vaaleanpunaista valkkaria. Toivo romahti taas heti, että tässä sitä tullaan taas korkeelta ja kovaa alas. Jos nyt jo vuodot alkaa, niin tää raskaus onkin sit lyhin mihin olen yltänyt. Suoraan sanoen paniikki on kova kun huomenna lähdetään sinne etelään ja jos tää lähtee nyt näillä linjoilla eteenpäin, niin en voi tehdä sielä yhtään mitään, muuta kun pelätä joka veskireissulla, että mitä tapahtuu. Lämmöt on edelleen koholla 37,2C mutta eipä paljon lohduta. Pelottaa! Mä NIIN olisin toivonut, että tuo vuoto olis pysynyt poissa edes tän meidän matkan ajan. Olisin edes siitä ajasta voinut nauttia jos loppulomasta pari vikaa viikkoa menis taas vuotojen kanssa. Eilen miehen kanssa vielä illalla touhuttiin ja sai olla tosi varovainen kun kohdunsuuta aristi hieman. Ehkä sieltä on sitten päässyt tuota vaalpunaista vuotamaan vähän valkkarin joukkoon, mutta en vaan saa päästäni pois sitä ajatusta, että tällä tavalla molemmat aiemmatkin km:t ovat alkaneet. ja toiseksi kun tää raskaus alkoi muutenkin vuotojen saattelemana, niin ei kauheen hyvät lähtökohdat. En yhtään tiedä mitä ajatella. Toinen puoli yrittää jaksaa uskoa, että hyvä tästä tulee ja toinen puoli on menettämässä toivoaan. Ei millään jaksais tätä ylä-ja alamäkee näissä mielialoissa kun ei voi rauhassa nauttia tästä olotilasta. Mitään kipuja ei kyllä ole. Toivottavasti vuodon määrä ei lisäänny. =( Kuinkahan paljon tuo Canesten ärsyttää limakalvoja¿kun limakalvot tuntuivat aroilta eilen. Voisiko tuota tihkua tulla sieltä tuohon valkkariin? Eka-Vekarako se oli joka sanoi just, että se Canesten oli liian voimakasta limakalvoille. Laiha lohtuhan tuo on. En pääse omasta taustastani eroon ja siitä että edelliset km:t alkoivat myös näin. *huokaa surullisesti erittäin syvään*
titi75 (nyt olis vasta rv 5+0)
Vm69: Jos se täti sieltä tulisi (toivotaan et ei!) niin siinä on kuitenkin se hyvä puoli et kroppa toimii ja menkat tulee. Mä yritän ajatella aina noin...Nuorempana menkat tuntui ihan turhalta tylsyydeltä, mutta nyt lapsista haaveilevana menkkojen tulo on hyvä asia. Vaikka tiedän tän olevan laiha lohtu. Kyllä sitä itsekkin aina niin pettyy kun täti tulee...sitä kun toivoisi sen pysyvän poissa!
Nonna: Tiedän tunteen kun meteliä kuuluu ulkoa! Me asutaan ihan kaupungin ydin keskustassa ja herään usein kun tossa kadulla jotain säädetään:/ Tympeintä on kun talonmies puhaltaa ihme-härvelillä syksyllä lehtiä. Niillä on joku vanha laite joka pitää ihan mielettömän metelin ja ompa lapset heränneet jopa kesken päiväunien hänen takia. Joskus teki mieli avaa ikkuna ja huutaa " sluta med det där!;) No onhan sen työnsä tehtävä. Ai sulla on lukkoja selässä...niin mullakin. Mä olen ikäni kärsinyt niska/selkä-vaivoista. Käynyt vähä fysioterapiassa vaan eipä tuo kauheesti ole auttanut. Uinti on paras liikuntamuoto mullekki! Kiitti kun pidät peukkuja mulle! Jännittää tosi paljon!
Ja Titi: Kyllä nämä hommat on tympeitä! En oikeen osaa sanoa mitään viksua tai järkevää, kun usein siitä tulee jotain perinteistä...ota rennosti tai kyllä se siitä. Nuo kun ei paljon pelkotiloissa lohduta! Mulla oli limakalvot todella herkät kun esikoista odotin. Silloin tuli just vähän verta valkkarin seassa...ajatele ekaksi niin! Mutta mä annan tästä nyt sulle lasin vettä ja sen pillerin joka pyyhkii pelot pois!:) Muistan täällä sinua! Tsemppiä!
Omaa: Meinasin äsken oksentaa. Olin syönyt hieman huonosti tänään ja yhtäkkiä tuli karsee olo...siis melkein piti juosta veskiin. Oireet ovat ennallaan ja siksipä mulla onkin olo, että jospa tässä sittenkin ollaan raskaana, mutta toisaalta vuodot parina päivänä silloin oli kyllä aika runsaat ja mekkakipujakin oli. Mulla on ihan samaa kun muillakin plussanneilla. Välillä on kiva ja luottavainen olo, mutta sitten taas iskee ihan hirveä epäusko. Kuvittelen kaikki pahimmat vaihtoehdot ja vajoon ihan pohjalle. No tää nyt on tätä...mutta eikö se siitä! :)
Lähden nyt pesemään ja laittamaan hiuksia. Meillä on paljon asioita hoidettavana ennen ensi viikon keskiviikkoa jolloin läahdemme sinne suomeen päin. Pitäis pestä pyykkiä ja laatia listat mitä mukaan otetaan. me ollaan nimittäin reissussa yli kolme viikkoa ja kun mukana on kaksi pikkuista niin pakkaukset ovat melkoiset. Tarvitaan aika paljon kamaa! Siksi mä yleensä teenkin listat joiden mukaan pakkaan tavarat...muuten unohtaisin kyllä jotain.
Perjantai-terkkuja kaikille!!
vm69, elä vielä heitä kirvestä kaivoon. Tietysti kannattaa sitä omaa kroppaa kuunnella ja tunnustella oloa, mutta ei ne menkat oo alkanut ennenkuin on alkaneet!
Nonna, mullakin oli tosissaan ovulaation ja plussauksen välillä useina päivinä sellaisia kummallisia kipuiluja alavatsalla, välillä pistäviä ja välillä sellaisia " alaspäin vetäviä" , vähän suppareiden oloisia kipuja. Kiinnittymisvuotoa tällä kertaa ei ollut, ellen ole tulkinnut kehoani aivan väärin ja ovis + kiinnittyminen ovatkin tapahtuneet jo kp 9 - 11, tuli meinaan silloin komena päivänä reilu teelusikalliset kirkkaan punaista vuotoa, vaikka bongaamani ovis oli (?) vasta kp 15
Titi-kulta, älä vielä panikoi!! (tiedän, tosi helppoa!). Mutta toi pikkuinen punertava valkkari on just varmasti tuosta seksistä johtuvaa. Eikä sekään pahaa vuotoa!! Sulla vaan on nyt siellä kohdunsuun ja emättimen alueella veren määrä lisääntynyt ja seksissä saattaa limakalvot (varsinkin hiivan herkistäminä) vähän vuodella just tolleen valkkarin mukana. dount worry, mennään käsi kädessä ihan synnärille saakka, eikös! Se Canesten oli muuten mulle liian vahva, mulla silloinen hormonikierukka kuivatti kaiken limakalvon ihan paperinohueksi, joten tosissaan ihan pelkkä hiivalääkekin poltti ihan hirveästi.
Elisabeth se on raskaana ; ) kohta mä oon pelkkä E-V, sulta noita kirjaimia tuppaa tipahtamaan perästä pois ; ). No eipä se mua haittaa, ei ollenkaan. Mukavaa, kun oon päässy näinkin lyhyessä sellaiselle tasolle, jossa nimimerkki muistetaan ja vähän sitä väännelläänkin.
Jahas, kai se pitää alkaa lantraamaan sidukkapulloihin jotain alkoholitonta juotavaa. Tänään on ne yhdet tuparit ja tosissaan pitää vielä esittää juovansa ettei jäädä heti kiinni. Onneksi mä oon sellainen, että jo seuralaisten känni tarttuu, eli oon hiprakassaolevan tapainen kunhan seurakin on : )
E-V 5+0
Kiitos tsempityksistä. Olet ihana. Miten mä oikeesti pärjään teitä ilman koko ens vkon, varsinkin jos mulle tulee lisäongelmia. Pitää varmaan hakea jostain nettikahvila ja tulla teitiä morjestaan. =) Mies on ihan huolesta soikeena myös. Tekee tuola ulkona hommia ja tuli just äsken vaan huolissaan kyselemään, että tuleeko sitä vuotoa paljon. Yritin sitä lohdutella kovasti ja (samalla yrittää ittellenikin luoda uskoa), että se vp-valkkari johtui varmaan niistä sekstailuista ja kun hiivan ja sen lääkkeen takia voi olla limakalvot vähä verestävät. Voi kun niin haluaisin uskoa, että se näin on. No niin kauan kait on toivoa, kun ei sitä vuotoa vaan ala enempää ja punaisempana tulla. Pientä nippailua on tuossa kohdun kohdalla, mutta ei mitään sellaisia selkeitä kipuja. Eka-Veka, mennään vaan yhdessä ja käsi kädessä synnärille asti. Tän on pakko nyt onnistua. Eiks vaan? =)
Kivaa " känni-iltaa" Sinulle. On varmaan mielenkiintoinen jymäytys ilta tulossa. Saat hihitellä partaasi sielä ja kantaa pientä onnen siementä sisälläsi. =)
Mun pitää mennä taas imuroimaan, että koti jää puhtaaksi kun lähdetään. On kivampi tulla puhtaaseen kotiin takas reissusta kun ei tarvi heti ruveta siivoomaan. Riitttää kun pyykkää vaan reissupyykit.
titi75
Oon jo eilisestä paniikkikohtauksesta selvinnyt ;o) Katsellaan nyt miten käy. Ei pitäis etukäteen murehtia vaikka vähän vaikeaa se on!
Jaha, Liliane siellä kiroaa hukkaan mennyttä kiertoa... Aina nuo ovikset ja miehen poissaolo tuntu sattuvan väärään aikaan! Jaksuja!
TITI: Vai että kivasti viikkoja =o) Noh, ainakin sun viikkoihin verrattuna ;o) Noh ei vaiskaan vaan kyllähän nuo pikkuhiljaa kertyy. Toisaalta tuntuu että kohta alkaa jo 10.viikkoa mutta toisaalta taas pitkältä tämä alku. Mutta kyllä ne viikot aina kertyy, meni aika hitaasti tai ei. Jospa tuo sun vuotokaan ei ois mitään vakavaa! Ja alkais sullekkin viikkoja kertymään =o) Se muakin harmitti heti km jälkeen kun ties että KOSKAAN ENÄÄ ei voi nauttia raskaudesta samalla tavalla kuin ennen keskenmenoa.
PUHBEAR: Malttia testien kanssa ;o) Jospa myöhemmin tässä kierrosa tulis plussa...?
SANI: Ei meiän neuvolassa oo ultraa, mutta neuvola on viikon päästä joten aattelin sielä purkaa sitten mikäli tuo pahoinvoinnin helpottuminen huolettaa vielä sittenkin.
ELLU: Hyvä juttu kun oireet jatkuu vaan. Koska sulla se ultra olikaan? Tsemppiä!
KATRI: Maanantaina sitten nähdään miten se sun listaemon homma hoituu ;o)
Viikonloppua kaikille!
HANNELE rv 8+5
Titille en osaa mitään järkevää sanoa, ei juurikaan sua rauhoita jos lauon jotain latteita fraaseja, mutta sitä mä sydämestäni toivon, että pysytisit nauttimaan lomasta ilman suurta huolta!! Kun näille vauva asioille ei voi itse tehdä mitään... olisikin niin, että kun makaa kaksi viikkoa paikallaan, niin sit loppu menee hyvin. Tai vaikka pidemmänkin ajan. Varmaan moni meistä olisi valmis tekemään vaikka mitä, jos asioihin voisikin itse vaikuttaa.
Eka-vekaralle, Nonnalle ja Elisabethille kiitokset tsempityksistä. Enkä mä nyt saisi edes olla näin epätoivoinen, ekaa kiertoa vasta oltiinkin yrittämässä. Mutta kuten olen miljoonasti sanonut, tää mun ikä asettaa paineita.
Hannele, veit sanat suustani... Jos raskaaksi joskus tulisin, aiheuttaisin varmaan keskenmenon jo pelkällä stressaamisellani. Tosin mä en varmaan alussa osaisi pelätä, vaan vasta siinä puolenvälin paikkeilla. Koska siinähän mä vauvan menetin.
Titin täytyy ehdottomasti sit lomalla käydä jossain nettikahvilassa kertomassa kuulumisia!! Heh, siis ei tietenkään tarvitse, mutta ihan mukavaa olisi kuulla missä mennään. Täällä on tultu niin tutuksi, että enemmän mä teidän " tuntemattomien" kanssa näistä asioista puhun kuin kenenkään muun.
Kiitos kaikille olemassaolostanne.
Ja Hannele, toooosi mukavaa kun aina poikkeat!!
Hei, tiedättekö mitä. Olen oppinu ajattelee hieman positiivisemmin... Tää on ihan naurettavaa... enkä muille kehtaisi kertoakaan... Ajattelin just, että jos se väri valkkarissa johtuisikin siitä kun koko ajan ravaa vessassa, niin jos jatkuva pyyhkiminen saisi vaurioita ja sinne tulisi pieniä " nirhaumia" ja joku pienen pieni veritippa värjäisi... Sanokaa vaan, että olen hullu, mutta haluan nyt ainkin tän ja huomisen yrittää olla iloinen ja ajatella että " jospa sittenkin" . Pakko olla vahva. Huomenna olisi se laskettu aika ollut.
Hannele: yritä olla huolimatta liikaa, vaik varmasti se on vaikeaa. itse tekisin varmasti samoin jahka tässä edes ikinä onnistuisin uudelleen raskautumaan. Mutta olen varma että sun pikkuisella on kaikki just niinkuin pitääkin.
Titi75: Onnea sinne ultraan sitten kun sen aika koittaa. paljonko muuten maksaa yksityisellä nuo ultrat? Tai suurinpiirtein että missä haarukassa liikutaan? sillä varmaan, ja taas jahka tässä joskus vielä onnistun raskautumaan (ikuinen pessimisti kun olen) niin varmaan tän taustan omaten sitä haluaisi käydä kurkkaamassa sitä pikkuista ja varmistamassa että sillä on kaikki ok ja jos ei kunnaliseen pääse jostain syystä, jos ne ei vaan ota.
Katri: me mennään Thaimaahan sellaseen kohteeseen kuin Cha Am, se on noin 210km Bankokista. oon tosi innoissani siitä .
ON: mä oon kyllä sitten tyhmä. Oon nimittäin niin malttamaton/ toiveikas tän kierron suhteen että voitteko kuvitella; menin sitten jo eilen kp21/28 tekemään testin. Halusin kai vain varmistusta pessimismilleni. Eihän nyt mikään testi voi mitään näyttää noin aikaisin!!!! Idiootti! Vasta ens ma olis kolme pv ennen olettetujen kk.ten alkua. Silloin oli tarkoitus vasta ekän kerran testata. Mutta kun en malttanut. Odotin kai jotain ihmettä...tyhmä lapsi. meinaa tukka lähteä päästä kun tulee hulluksi tän asian kanssa. Mitä pitäis tehdä?